دانلود نمونه قرارداد استخدام و نحوه تنظیم و نکات اداره کار

دانلود نمونه قرارداد استخدام

دانلود نمونه قرارداد استخدام و نحوه تنظیم و نکات اداره کار برای هر سازمانی که با نیرو سر و کار دارد حیاتی است.

تاکنون برای بسیاری از کارفرمایان پیش آمده است که به دلیل عدم انعقاد قرارداد استخدام با کارمند، با خروج ناگهانی کارمند از شرکت مواجه شده‌اند. یا اینکه بسیاری از کارمندان به دلیل نداشتن قرارداد از حقوق و مزایای کافی بهره‌مند نشده‌اند. به همین دلیل برای در نظر داشتن منفعت طرفین و همینطور مشخص شدن حد و حدود وظایف بهتر است قبل از شروع کار بین طرفین قرارداد منعقد شود. در این مطلب سعی داریم به شما دوستان همیشگی جاب تیم در رابطه با قرارداد استخدام اطلاع رسانی کنیم تا در صورت کارمند و یا کارفرما بودن از آن استفاده کنید و با آگاهی تمام به عقد قرارداد با طرف مقابل بپردازید.

خرید فایل
تعداد فایل : 1
پرسش و پاسخ : 4
قیمت :
53,900 تومان
فایل و اسناد قابل دانلود

قرارداد استخدامی طبق وزارت کار

قفل شده
توضیحات

یک قرارداد کامل براساس وزرات کار که بعد از پرداخت میتونید دانلود کنید

قرارداد استخدام چیست؟

قرارداد استخدام درواقع تعهداتی است که مابین کارفرما و کارمند به تصویب می‌رسد. این قرارداد ممکن است به صورت رسمی، پیمانی و یا قراردادی باشد. قرارداد رسمی به معنای داشتن یک کار دائمی همراه با بیمه و شرایط اداره کار است. قرارداد پیمانی نیز در دوره کار شامل بیمه می‌شود و پس از اتمام تاریخ درج شده در قرارداد، کارفرما هیچ تعهدی نسبت به مجری طرح و یا کارمند ندارد. در قراردادهای استخدامی که مدت کار به صورت قراردادی است، شامل بیمه می‌شود و پس از اتمام تاریخ قرارداد در صورت توافق طرفین قرارداد جدید منعقد می‌گردد. کارمندانی که به صورت قراردادی نیز به کار در شرکت یا موسسه‌ای مشغول هستند طبق شرایط و قانون اداره کار از بیمه و حقوق اداره کار برخوردار هستند.

قرارداد استخدام اداره کار و شرکت خصوصی  و کارمند + نمونه

نمونه قرارداد استخدام شرکت خصوصی و کارمند

نمونه قرارداد استخدام شرکت خصوصی و کارمندی در این مثال وجود دارد فقط به یاد داشته باشید که وظایف هر کارمند در رسته کاری می تواند متفاوت باشد برای همین شما باید طبق مسئولیتها در قرارداد وظایف تخصصی کارمند را نیز ثبت کنید.

نمونه قرارداد کاری

اگر نیاز به یک نمونه قرارداد کاری کامل دارید که کارمند یا نیرو را موظف به ایفای تعهدات کند می توانید از این نمونه موجود در سایت ما استفاده کنید.

متن قرارداد کاری بین کارگر و کارفرما

متن قرارداد کاری بین کارگر و کارفرما شامل موارد مختلفی اعم از موضوع، وظایف، نحوه ایفای نقش، تعهدات طرفین و ... است سعی شده است در این نمونه تمام موارد قانونی ذکر شود.

ضرورت بستن قرارداد استخدام اداره کار

علاوه بر موارد ذکر شده داشتن قرارداد استخدام ضروری است زیرا این قرارداد:

  • مسیر همکاری طرفین را مشخص می‌کند.
  • از ایجاد سوتفاهمات ناشی از عدم آگاهی یا ابهام جلوگیری می‌کند.
  • در صورت بروز اختلافات بین طرفین قرارداد می‌توان به قرارداد رجوع کرد.
  • با عقد قرارداد استخدام یک سند و مدرک همکاری در صورت نیاز اداره کار ایجاد می‌کنیم.

نکاتی که باید هنگام عقد قرارداد استخدام به آن توجه کرد

نمونه قرارداد کاری استخدام کارمند و کارگر

در قرارداد استخدام نکاتی است که باید توجه کنید این نکات به ترتیب ذیل است:

  • قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید باید دقت کنید که  اهلیت و صلاحیت طرف مقابل به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و از توانایی ‌ها و پیشینه او مطمئن شوید.
  • ضروری است که بر اساس موضوع قرارداد استخدام ، قبل از انعقاد قراداد چند جلسه مذاکره با طرف مقابل قرارداد داشته باشد.
  • قراراداد استخدام باید جامع و کامل باشد. یعنی باید تمامی جزئیاتی که برای شما اهمیت دارد در قرارداد ذکر شود.
  • قرارداد باید ساده و خلاصه نوشته شود.
  • درست است که اصل بر آزادی قراردادها می باشد و مطابق قانون توافق افراد محترم است اما توافقات در قرارداد استخدام نمی‌تواند مخالف صریح قانون باشد.
  • یکی دیگراز اصول قرارداد نویسی، قابل فهم بودن قرارداد نوشته شده برای سایر اشخاص مانند داور، کارشناس، وکیل و قاضی است. تا در صورت وجود اختلافات این اشخاص بتوانند برای حل آن کمک کنند.
  • ریسک های احتمالی در یک قرارداد حرفه ای باید پیش بینی شود.
  •  قرارداد سفید امضا نکنید.

ماده و یا بندهای موجود در قرارداد استخدام

  1. مشخصات طرفین قرارداد استخدام
    در این بخش چنانچه طرفین اشخاص حقیقی باشند، لازم است مشخصات صفحه اول شناسنامه، تلفن و آدرس محل سکونت خود را وارد کنند.
    در صورتی که کارفرما شخص حقوقی باشد باید مشخصات شرکت شامل نام، شماره ثبت، تلفن ثابت و آدرس دقیق ذکر شود. علاوه بر آن وارد کردن مشخصات مدیر عامل نیز ضروری است.
     
  2. تعهدات و وظایف کارمند و کارفرما
    در این بخش از قرارداد استخدامی پست و سمت کارمند، وظایف و تعهدات وی که شامل حاضر شدن در ساعت مقرر، تعداد ساعات کاری در هفته و ... قید می‌شود.
    کارفرما نیز نسبت به کارمندان خود تعهداتی نظیر پرداخت به موقع حقوق، پرداخت حق بیمه و نحوه پرداخت حقوق را دارد.
     
  3. مدت زمان قرارداد استخدامی
    در این بخش کار فرما تصمیم می‌گیرد که با نیروی مورد نظر چگونه قرارداد ببندد. ممکن است کارفرما به صورت سالانه و یا فصلی قرارداد را تنظیم کند که این امر بستگی به نوع کار دارد.
     
  4. مبلغ قرارداد
    موارد گفته شده در این بخش از قرارداد استخدامی شامل حقوق، بیمه و نحوه پرداخت است.
     
  5. شرایط فسخ
    باید در یک بند شرایط فسخ ذکر شود و یا در بخشی از تعاریف به آن پرداخته شود. معمولا یکی از شرایط فسخ پرداخت جریمه توسط شخصی است که قصد فسخ کردن قرارداد را دارد.
     
  6. امضا طرفین قرارداد
    هنگامی که شرایط قرارداد توسط طرفین با تایید رسید با امضا به آن اعتبار می‌بخشند. این امضا به معنای پذیرفتن شرایط موجود در قرارداد استخدامی است.