طراحی لوگو

طراحی لوگو

برند یا لوگو همان نام تجاری، نشانی یا علامتی است که در جهت شناسایی کالاها یا خدمات فرد فروشنده و ایجاد وجه تمایز میان آن ها با کالاها یا خدمات رقبا استفاده می‌شود.
طراحی لوگو انواع مختلفی دارد و اگر بیزینس شما حالت برندینگ داشته باشد نیاز به سفارش طراحی لوگو خواهید داشت جاب تیم به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد و برای شروع این کار بریف طراحی برای شما ارسال می شود کارفرما با تکمیل کردن دقیق بریف، نوع لوگو خود را مشخص می کند. 
در این مقاله قصد داریم در ارتباط با لوگو، میزان اهمیت آن در کسب و کار و انواع لوگو صحبت کرده و به سوالاتی که درباره لوگو در ذهن شما ایجاد می‌شود، پاسخ دهیم.

تاثیر لوگو در کسب و کار

هر کسب و کار و یا شغلی برای رشد کردن و پیدا کردن جایگاه خود در بازار و درمیان رقبا باید هویت خود را به طور کامل ترسیم کند، اهداف خود را دانسته و در راستای رسیدن به این اهداف تلاش نماید تا بتواند به این اهداف تعیین شده برسد. تاثیر لوگو در کسب و کار شگفت انگیز بوده و طراحی لوگو برای یک سازمان یا کسب و کار از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند یک راه عالی برای نشان دادن حرفه‌ای بودن کسب و کار موردنظر شما باشد. 
هر کسب و کاری نیازمند یک لوگو و نشان تجاری است و هر چه این نشان‌واره حرفه‌ای تر باشد و بر اساس اهداف کسب و کار مورد نظر و هویت اصلی فعالیت ترسیم شود، به صورت عالی تر می‌تواند در مقابل رقبا و مخاطب خود را نمایان سازد. بدون داشتن یک لوگوی زیبا و بی نقص امکانی برای اقدام کردن به ساخت برند مطرح وجود ندارد. علاوه بر این بدون برندسازی کسب و کارها امکان رشد نخواهند داشت. یک لوگوی حرفه ای دارای سخن‌های بسیاری برای مخاطبان خود است.

تاثیر لوگو در کسب و کار

کاربرد طراحی لوگو

لوگو نمادی است که تشکیل‌ شده از متن و تصویر بوده که کسب و کار یا سازمانی را مشخص می‌کند. در واقع لوگو طرحی است که برای شناختن یک شرکت یا سازمان و همچنین محصولات، خدمات ارائه دهنده، کارکنان و غیره آن استفاده می‌شود. کاربرد طراحی لوگو بسیار متفاوت است. یک لوگوی غالبا نشان ‌دهنده این است که یک شرکت چه فعالیتی را انجام می‌دهد و یک برند برای چه مواردی ارزش قائل است. طراحی لوگو شامل همه چیز درباره ایجاد علامت تجاری بصری فوق العاده برای یک شرکت است.
 با توجه به نوع، یک لوگو اغلب از یک علامت تجاری یا نماد و یک نشان‌واره همراه با یک برچسب تشکیل می‌شود. لوگو گاهی بیانیه ای برای سازمان است که از طریق آن شرکت شما در میان دیگر برند ها شناخته می‌شود و به ذهن افراد می‌آید و به عنوان چهره کسب و کار شما، وارد میدان عمل می‌شوند.

انواع طراحی لوگو فارسی 

خطوط سنتی همواره به دلیل دارا بودن ظرفیت های بالایی که اغلب مورد توجه است در تشکیل انواع طراحی لوگو فارسی بسیار کاربرد دارد. انواع طراحی لوگو فارسی بسیار متفاوت است. در دوره های هم عصر نیز استفاده از از خطوط سنتی در روش ترسیم و طراحی لوگو تایپ نمودن یا نشانه نوشتاری، کاربرد چشمگیری دارد.
حذف نمودن و یا انجام عمل تلخیص جزئیات در یک روش طراحی لوگو تایپ یا نشانه نوشتاری، به آن کمک می‌كند و خوانا بودن آن را در اندازه های بسیار کوچک نیز امکان‌پذیر می‌کند. برای ساده سازی چهره یک حرف، این امکان وجود دارد که مرحله های بسیاری را انجام دهید و اغلب شکل مورد نظر خود را با تمرین تکرارپذیر بر روی حروف ایجاد کنید. پس با دقت بسیار زیاد، این مراتب را کامل کنید.

  • لوگو ترکیبی

در این دسته از لوگوها علاوه بر به کار بردن از نام برند، یک طرح گرافیک متناسب با آن نیز مورد استفاده قرار گرفته ‌است.  سبک لوگو ترکیبی دارای طرفداران بسیاری در ایران بوده و تعداد زیادی از کسب ‌و‌ کارها، در پی لوگوهایی که در این دسته بوده‌اند‌ هستند تا علاوه بر داشتن یک طرح گرافیکی، نام برند نیز در مقابل چشمان مخاطبان به صورت چشمگیری ظاهر گردد.

  • لوگو انتزاعی

 نمونه‌ای از لوگوی تصویری است ولی تصویر ترسیم شده اشاره‌ به موجود و یا شی مخصوصی ندارد و فقط یک نمونه طرح گرافیکی است که یک یا چند مورد مفهوم را دربر دارد. تعداد بسیار زیادی از طراحان به این نوع از لوگو مایل تر هستند و امکان دارد دلیل آن بر این باشد که تماشای آن، ذهن و افکار مخاطب را برای دریافت و درک موضوع درگیر می‌کند.

  • لوگو تایپ فارسی

 از موارد طراحی لوگو فارسی و غیرفارسی، لوگو تایپ است که بسیار رایج بوده و در این سبک، از کل نام برند با شیوه‌ای مخصوص و یک فونت بسیار مناسب استفاده می‌شود. این امکان نیز وجود دارد که مواردی نیز برای انتقال مناسب‌تر مفاهیم، در طرح موردنظر جای داشته باشد، اما قالب کلی نوشته کاملا حفظ می‌گردد و هر موضوعی که اضافه باشد روی حروف قرار می‌گیرد.از این نوع لوگو برای برندهایی که نام مشخص و صورت روانی دارند استفاده می‌کنند.
این دسته از لوگوها علاوه بر ساده بودن ظاهر حرفه‌ای نیز دارند. موضوع مهم در اجرای اين نوع از لوگو انتخاب فونت مناسب است، زیرا فونت‌ لوگو تصمیم دارد برند را معرفی کند پس بهترین‌ها باید برای آن انتخاب شود.

  • مونوگرام 

طراحی لوگو فارسی با استفاده از مونوگرام اغلب از یک یا چند حرف تشکیل شده است که معمولا حروف مختصر نام برند خواهند ‌بود. این سبک از لوگوها مورد استفاده از برندهایی است که نام کامل آن طولانی بوده و تصمیم دارند به صورت تلخیص نوشته شود.

  • لوگو مسکات 

این دسته از لوگوها نوع فانتزی را دارا هستند؛ زیرا برای ترسیم آن از یک شخصیت کارتونی و سرگرم‌ کننده به جهت معرفی برند استفاده می‌شود. در این نوع از لوگوها این شخصیت به گونه‌ای حالت سخنگویی را دارد و در واقع سخنگوی برند شما بوده و با مخاطبان به راحتی ارتباط برقرار می‌کند. 

رنگ در طراحی لوگو

در طراحی حرفه ای و هوشمندانه، استفاده از دانش، آگاهی و تخصص روانشناسی رنگ در تولید یک لوگو و انتخاب درست رنگ بسیار مهم است.
در طراحی لوگو هوشمندانه باید مطابق با علم و اصول روانشناسی رنگ استفاده شود و انتخاب درست و به‌جا رنگ طراحی و ترسیم لوگو در برجسته‌ نمودن نقاط  قوت یک کسب‌ و کار و جذب مخاطبان بسیار کاربرد دارد و همین‌طور هم یک انتخاب نامناسب رنگ در طراحی لوگو می‌تواند نتیجهٔ نامناسب بدهد و ساختمان هویتی کسب ‌و‌ کار را نامناسب سازد.
رنگ ها در طراحی لوگو درباره شخصیت یک برند سخن می گویند؛ بنابراین مسئله رنگ در طراحی لوگو مهم بوده و تأثیرگذاری آن و اهمیت انتخاب رنگ از موضوعات مورد توجه است.

رنگ در طراحی لوگو

رنگ سازمانی لوگو

  • رنگ قرمز

باعث ایجاد احساس شور و اشتیاق و نوعی هیجان در مخاطب می‌گردد. رستوران‌‌ها بیشتر از رنگ قرمز برای تحریک نمودن اشتها‌ی مشتریان خود استفاده می‌کنند و در واقع می‌توان گفت که رنگ سازمانی لوگو برای مکان های ارائه خدماتی که منحصر به این موضوعات هستند قرمز است. 

  • رنگ زرد

نمادی از خوش‌بینی و امید است. مطالعاتی که در زمینه های مختلف علمی صورت گرفته نشان می‌دهد که کلمات و جملاتی که در رنگ زمینه زرد به کار رفته‌اند قابلیت بالایی در نفوذ و متقاعد نمودن مخاطب را دارند.

  • رنگ نارنجی

ترکیبی از رنگ‌های  قرمز و زرد است. این رنگ نماد انرژی بوده و همچنين این ترکیب از رنگ قرمز و زرد نمادی از خوش بینی بوده و افرادی که تمایل دارند یک ارتباطی که چاشنی آن دوستی و صمیمیت باشد را با مخاطبان خود برقرار کنند از رنگ سازمانی نارنجی استفاده می‌کنند. این رنگ دارای خصوصیاتی از ترکیبات خود، یعنی رنگ قرمز و زرد را نیز هست.

  • رنگ آبی

از رنگ آبی به عنوان نماد اعتماد و قدرت یاد می‌کنند.برخی نظریات این رنگ را نشان ‌‌دهنده آرامش نیز می‌دانند.

  • رنگ سبز

نمادی از رشد و نمو است و همچنین گویای آشتی و نشان دهنده صلح. محصولات و سازمان هایی که ارتباط با سلامتی و طبیعت را دارند از رنگ سبز استفاده می‌کنند.

  • رنگ نقره ای

نمادی از آرامش، تجمل و همچنین نوآوری است. بشترین استفاده از این رنگ در تکنولوژی است.

  • رنگ بنفش

علاوه بر نماد سلطنت نشان‌دهنده آرامش و ثروت است. این رنگ پس از صورتی بیشترین میزان انتخاب بانوان بوده و می‌توان برای طراحی کالای بسیار لوکس از دسته بندی رنگی بنفش استفاده نمود. 

  • رنگ صورتی

رنگ برای کودکان و همچنین لوازم آرایشی و هرگونه وسایلی که مربوط به بانوان است به کار می‌رود. این رنگ نشان‌دهنده صلح است. بیشترین میزان استفاده از این رنگ در محصولات مرتبط با بانوان است. این رنگ مورد توجه کودکان، مخصوصا کودکان دختر است.

مزایای طراحی لوگو

مزایای طراحی لوگو

  • ایجاد ارتباط قوی و موثر با مخاطبان و مشتریان از مزایای طراحی لوگو به شمار می‌رود.
  • ایجاد شخصیتی هدفمند که با رقبا متمایز است.
  • جذب و ایجاد ارتباطی نو با مشتریان و مخاطبان جدید با استفاده از طراحی حرفه‌ای لوگو برای برند نیز از نتایج چشمگیر ترسیم لوگوی پیشرفته است.
  • تقویت برند سازی 

برندی که در نظر دارد خود را در صنعت، برجسته کند و دارای مراتبی بالاتر از رقبا باشد طراحی یک لوگو قابل تشخیص موجب پدید آمدن این نتیجه می‌گردد.

  • برنامه ریزی هدفمند و ایجاد استراتژی 

برنامه ریزی برای اهدافی که نیازمند و یا دارای لوگو هستند، آسان تر است. هنگام تولید یک محتوا که موضوع بازاریابی برای کسب و کار خود باشد، باید به خاطر داشته باشید که همه مخاطبان و مشتریان زمان بسیاری برای مطالعه همه نکات را ندارند و این طراحی لوگوی حرفه‌ای است که موجب بیان ناگفته ها می‌گردد.رساندن سخنان یک برند به مخاطبان و مشتریان یک کسب ‌‌و ‌کار می‌تواند اهداف و ارزش‌های شرکت‌ را بیان کند. اگر این موضوع مدنظر باشد که به مخاطبان القا گردد خدمات سریع و قابل اعتمادی ارائه می‌شود، مناسب تر این است که لوگویی تولید شود که این موضوع را به صراحت بیان کند.

سایز لوگو برای سایت 

هر لوگویی دارای خصوصیاتی است، اما سایزی که لوگو برای سایت‌های مختلف استفاده می شود یکسان بوده و همچنین امکان تغییر سایز لوگوهای بزرگ نیز وجود دارد.
سایزی که زمینه های متفاوت می توان از آن استفاده نمود و این تغییرات سایز برای لوگوی‌ کسب ‌و ‌کارامری مهم و ضروری است چون امکان به کار بردن لوگو در هرجایی را به شما می دهد تا به راحتی بتوانید از لوگوی خود استفاده کنید. 
در واقع باید گفت که لوگو باید چنان واضح باشد که اگر این لوگو بر روی بیلبورد بزرگ و یا بر روی کارت ویزیت مورد استفاده قرار گیرد موارد و جزئیات آن به وضوح قابل مشاهده باشد.

قيمت طراحی لوگو 

قیمت طراحی یک لوگو برای کسب ‌و ‌کار مربوطه می‌تواند اولین موضوعی باشد که ذهن فردی که به دنبال یک لوگوی منحصر به فرد است را درگیر کند.  شما نیز اگر به دنبال طراحی یک لوگو برای نیاز مربوطه خود هستید مطمئناً این سوال  که قیمت طراحی لوگو به چه صورت است در ذهن شما نیز ایجاد می‌شود. یکی از موارد مهم  برای انتخاب یا تهیه یک لوگوی خوب، طراحان حرفه‌ای مناسب است و میزان هزینه لوگو به عوامل متفاوتی بستگی دارد.
هزینه طراحی لوگو برای یک کسب ‌و ‌کار یا سازمان در مقیاس های بزرگ با هزینه طراحی و ترسیم لوگو برای یک حرفه کوچک و یا خانگی  دارای تفاوت است. قیمت طراحی لوگو، هزینه ای است که یک طرح گرافیکی برای یک حرفه به وجود می‌آورد و افراد با توجه به این هزینه قیمت طراحی لوگو را احتباس می‌کنند.
برای تولید و طراحی یک لوگوی بی‌نظیر ابتدا بدانید چه خدمتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید. در طی انجام مرحله های بسیاری در نهایت می‌توانید لوگوی موردنظر و مناسب را با زمینه کاری مشتری را تولید کنید.
 لوگویی که توسط طراحان با توانایی بالا ایجاد می‌شود، موجب می‌گردد کسب و کار مشتری رشد و گسترش بسیاری داشته باشد.
 تیم هایی که به صورت حرفه ای تر در این زمينه فعالیت دارند هزینه دریافتی بیشتری در طراحی لوگو نسبت به قیمتی که طراحان یا افراد تازه کار و مبتدی دارند ارائه می‌کنند. البته به این نکته نیز باید توجه نمود که همواره قیمت بالا دلیلی بر کیفیت مطلوب و عالی نیست.

آموزش طراحی لوگو

لوگو در عین ویژگی های ساده‌ای که دارد توان این را دارد که  افکار یک تیم و یا خدماتی که توسط برند قصد ارائه شدن را دارد، مطرح کند. فکر آموزش طراحی لوگو و يادگيری آن ممکن است در ذهن شما نیز بیوفتد. اگر که شما دارای یک صفحه اینستاگرام هستید و یا وب‌سایت داشته باشید یا اینکه صاحب یک کسب و کار شخصی هستید، در هر صورت احتیاج به مهارتی دارید که بتوانید به واسطه آن برای خودتان یک لوگوی مناسب طراحی کنید تا از آن برای معرفی و شناخته شدن کسب و کارتان به مخاطبان و مشتریان استفاده کنید.
 در قسمت ابتدایی کار شروع کسب و کارتان طراحی لوگو به میزان مختلفی هزینه را دربر می‌گیرد و اگر تمایل داشته باشید برای طراحی لوگو هزینه انجام دهید و حداکثر تا چند میلیون تومان برای این کار هرینه صرف کنید، ممکن است تا حدودی سرمایه شما را از بین ببرد. طراحی لوگو کار ساده‌ای است مانند هر حرفه دیگری اطلاع داشتن از اصول آن منجر به پیشرفت و بالا رفتن میزان پیشنهادات و سفارش های کاری شما می شود.
اگر می‌خواهید اطمینان بیشتری از بدون ایراد بودن طراحی لوگو خود حاصل کنید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. کارشناسان ما در گروه جاب تیم آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی لوگو به شما عزیزان هستند، پس چنانچه تمایل به طراحی انواع لوگو حرفه‌ای متناسب با کسب و کار و حرفه خود دارید کافیست با ما تماس بگیرید.