کارت ویزیت سازمانی
کارت ویزیت سازمانی برای شرکت ها که هم برای خود سازمان و هم برای مشاوران و کارمندان به خصوصی نیاز دارند طراحی و انجام می شود دقت کنید فاکتور رسمی نیز در سامانه مودیان مالیاتی ارائه می شود.
مراحل طراحی کارت ویزیت اختصاصی
از جمله مراحل طراحی کارت ویزیت اختصاصی میتوان موارد زیر را نام برد:
-
الگویی را پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند.
کارت ویزیت شما اطلاعات زیادی در مورد شما و کسب و کار کوچک شما به مخاطب خواهد داد؛ بنابراین، طرحی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد. شاید شما یک دکوراتور داخلی باشید که در سبک مدرن تخصص دارد پس بهتر است کارت ویزیت خود را با یک الگوی تمیز و ساده منعکس کنید. یا اگر مثلا در زمینه ارائه خدمات بازی برای کودکان فعالیت میکنید بهتر است از رنگهای شاد در کارت خود بهره ببرید.
-
از فونت مناسب استفاده کنید
فونت انتخابی شما باید نشان دهنده برند شما باشد، اگر قبلا وب سایت یا پیجی در اینستاگرام طراحی کردهاید از همان فونتها و رنگها در کارت ویزیت خود نیز استفاده کنید. "یک قانون سرانگشتی خوب این است که نام شرکت را بزرگتر از فونت 12pt در نظر بگیرید و هرگز از اندازه فونتهای کوچکتر از 8pt نیز در طراحی کارت ویزیت خود استفاده نکنید."
-
اندازه و شکل مناسب برای کارت ویزیت خود انتخاب کنید.
اندازه و فرم کارت ویزیت شما بر اندازه متن و مقدار اطلاعاتی که میتوانید در کارت خود وارد کنید تأثیر میگذارد، پس سعی کنید از یک شکل و طرح استاندارد که بتوان توازن متون و تصاویر را در آن رعایت کرد استفاده کنید. استانداردترین فرم کارتهای ویزیت مستطیلی شکل و اغلب به صورت افقی هستند ولی در صورت تمایل میتوانید از سای اشکال چون مربع و مثلث نیز در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کنید. -
اطلاعات خود را سازماندهی کنید
در طراحی کارت ویزیت یکی از نکات مهم اینست که به غیر از نام و عنوان شغلی خود، نام کسب و کار، شماره تلفن، وب سایت، آدرس ایمیل و نشانی شبکههای اجتماعی خود را نیز اضافه کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما به گونهای که احساس راحتی میکنند تماس بگیرند. این اطلاعات ذکر شده را به گونهای سازماندهی کنید که از نظر بصری نیز جلوه خوبی به کارت شما بدهند.
اغلب یک جریان بصری خوب برای طراحی باید با لوگو شروع شود، سپس نام، سپس به اطلاعات ثانویه مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن. شما میتوانید جریان بصری را با تنظیم اندازه یک عنصر، تغییر مکان آن یا افزودن فضای سفید اضافی تغییر دهید. -
کارت ویزیت شما باید تاثیر دو برابری روی مشتری داشته باشد.
خود شما نیز باید کاری کنید که کارت ویزیتتان دو برابر بیشتر برای شما و کسب و کار کوچکتان کار کند. مثلا پزشکان بهتر است قرارهای ویزیت بعدی خود با بیمارانشان را پشت کارت ویزیت درج کنند، یا اگر وسایل و لوازم خاصی میفروشید تصویر چند مورد از بهترین آنها را پشت کارت ویزیت درج کنید. -
از لوگوی مناسب بهره ببرید
حتما میدانید که کارت ویزیت شما تنها به منظور ارائه اطلاعات تماستان به دیگران طراحی نمیشود و وظیفهای فراتر از این دارد. با طراحی کارت ویزیت در واقع شما کار برندسازی انجام میدهید. پس قبل از اینکه به ایجاد کارت ویزیت جدید فکر کنید، دو جزء مهم طراحی را در نظر داشته باشید: طرح لوگوی نهایی و رنگهای برندتان. این عناصر مهمترین بخشهای برندسازی بصری شما هستند و به تأثیرگذاری بر سایر بخشهای فرآیند طراحی کارت کمک میکنند. -
مقداری فضای سفید در کارت خود بگذارید.
استفاده از اطلاعات و متون و تصاویر زیاد در طراحی کارت ویزیت نیز گزینه مناسبی نخواهد بود چون ممکن است چشم بیننده را خسته کند، از طرفی شاید لازم باشد قبل از اینکه کارت خود را به دیگران بدهید نکاتی را در آن یادداشت کنید پس بهتر است مقداری فضای خالی در کارت ویزتتان بگذارید. -
ویژگی خاصی به کارت خود اضافه کنید
یکی از راههای ساده برای متمایز کردن کارتتان اضافه کردن یک عنصر طراحی غیرمعمول یا چاپ ویژه است. به عنوان مثال استفاده از پوششهای خاص، براق یا برجسته کرد آن یک حالت سه بعدی به کارت ویزیت شما میدهد که ماندگاری آن در ذهنها را افزایش میدهد ولی قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که این ویژگیهای خاص برای برند شما مناسب هستند یا نه. -
یک فراخوان هوشمندانه برای تشویق مشتری نیز داشته باشید.
CTA ( call to action) یا فراخوان یک الزام در کارت ویزیت نیست، اما میتواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که قدم بعدی را بردارند. چه یک پیشنهاد ویژه، یک نکته مفید یا یک کد تخفیف، انگیزهای در اطراف کسب و کار خود ایجاد کنید تا به مشتریان خود انرژی دهید.
استفاده از کد QR را به عنوان بخشی از فراخوان خود در نظر بگیرید. از آنجایی که مردم به طور فزایندهای با اسکن کدهای QR راحت میشوند، افزودن یک کد به کارت ویزیت شما یک راه عالی با یک کلیک برای فرستادن افراد به وب سایت شما، اشتراک آنها در لیست پستی یا ارائه یک تبلیغ ویژه به آنها است. پیشنهاد میکنیم کد را در پشت کارت ویزیت خود قرار دهید - این کار باعث میشود اسکن آن آسان باشد. -
ایرادات احتمالی موجود در کارت ویزتتان را تصحیح کنید.چیزی بدتر از اینکه بعد از باز کردن جعبه پر از کارت ویزیتهای تازه چاپ شده متوجه شوید که یک اشتباه تایپی و یا اشتباه در طراحی در کارتهایتان باقی مانده است وجود ندارد. در این شرایط شما نخواهید توانست از کارت ویزیت طراحی شده خود استفاده کنید و مجددا مجبور به طراحی کارت ویزیت جدید خواهید بود. پس حتما قبل از ثبت سفارش، از یک همکار یا دوست بخواهید تا کارت ویزیت شما را از نظر غلط املایی دوباره بررسی کند.
ویژگی های طراحی کارت ویزیت حرفهای
یکی از اهداف طراحی کارت ویزیت حرفهای این است که بتوانیم به محصول، کسب و کار یا خدمات قابل ارائه خود رونق بخشیده و خود را از سایرین متمایز سازیم. در این قسمت از مطلب به موارد و ویژگیهایی که حتما بایستی در طراحی به آن توجه شود خواهیم پرداخت:
-
راه های برقراری ارتباط با شما
به هنگام طراحی کارت ویزیت باید حتما اطلاعات مربوط به راههای برقراری تماس اعم از شماره تلفن، آدرس ایمیل، نشانی وب سایت، مکان کسب و کارتان آورده شود تا مشتریان بالقوه شما در آینده بتوانند با شما تماس بگیرند. -
اسم تجارت
نام تجارت شما باید به گونهای طراحی و در کارت ویزیت شما ثبت شود که در ذهنها ماندگار شود و در خاطر افراد سپرده شود تا هر بار که به خدمات شما نیاز داشته باشند شما جزء اولین افرادی باشید که به ذهن آنها خطور میکنید. -
برند به یاد ماندنی
علاوه بر این، برند تجاری شما نیز باید روی کارت ویزیت درج شود. یعنی طرح رنگ، لوگو، فونتها و تصاویر باید در همه مطالب برند شما - چه وب سایت شما، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی یا سایر مواد بازاریابی- منسجم باشد. انجام این کار به مخاطبان شما کمک میکند قبل از دیدن لوگوی شما با دیدن ویژگیهای کارتتان فوراً شما را بشناسند. -
چیدمان و طراحی حرفه ای
در طراحی کارت ویزیت باید به طراحی و چیدمان مطالب نیز دقت لازم صورت گیرد، نسبت متون و تصاویر در هر سمت کارت ویزیت باید رعایت شود البته بدون اینکه اطلاعات مهم را از بین ببرد، تا از نظر بصری منطقی و دلپذیر باشد. -
به کارت ویزیت خود هویت دهید
شما میخواهید کارت ویزیتتان یک نماینده منحصر به فرد و واقعی از کسب و کار شما باشد تا به شما کمک کند تا از بقیه افراد متمایز شوید، پس طرحی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشان دهنده شما و کسب و کار شما باشد و سفارشی سازی را شروع کنید.
اصول طراحی کارت ویزیت
اصول طراحی کارت ویزیت چند فاکتور مهم را در است که کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که آنها تا حد امکان موثر، جذاب و تاثیرگذار خواهند بود. چهار اصل اساسی برای همه طراحان وجود دارد که در هنگام ترسیم پلانها باید در نظر داشته باشند: هم ترازی، کنتراست، مجاورت و تکرار.
-
هم ترازی
هم ترازی استراتژیک بسیاری از ویژگیهای کارت ویزیت میتواند تأثیر زیادی بر ارتباط بصری که گیرنده با کارت احساس میکند داشته باشد. تراز مناسب متن و گرافیک به این معنی است که هر عنصر باید با عنصر دیگری ارتباط برقرار کند. این باعث میشود که چشم انسان از یک خط خواندن نامرئی پیروی کند که در آن متن و گرافیک در یک راستا قرار میگیرند. کارت باید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی منسجم عمل کند، نه تعدادی از حقایق، گرافیک و عناصر دیگر که در یک فضا جمع شده باشند. -
کنتراست
روشهای مختلفی وجود دارند که میتوان از کنتراست برای طراحی کارت ویزیت و بهبود ظاهر آن استفاده کرد. عناصر متضاد مانند رنگها، فرم (شکل حروف یا فونت)، اندازه و فضای سفید (فضای استفاده نشده بین متن و گرافیک) میتوانند تأثیر زیادی بر نحوه درک کارت به عنوان یک کل داشته باشند. کنتراست شاید یکی از دشوارترین اصول در این کار باشد. -
مجاورت
گروهبندی اقلام مرتبط در کارت ویزیت با عنوان "مجاورت" شناخته میشود و این اصل برای ایجاد کارت ویزیتی مفید است که منسجم باشد و پیام خود را به طور موثر منتقل کند. استفاده خوب از Proximity یا مجاورت اساساً به این معنی است که عناوین و زیرنویسها باید با هم گروهبندی شوند، اطلاعات تماس باید با هم گروهبندی شوند و آدرس رسانههای اجتماعی باید با هم گروهبندی شوند. قرار دادن اطلاعات مرتبط در یک گروه به خوانایی کارت ویزیت کمک میکند و تعادل بصری ایجاد میکند. گیرندگان دقیقاً میدانند که برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود باید کجا جستجو کنند و کارت با استفاده مؤثر از نزدیکی جذابتر میشود. -
تکرار
این به معنای تکرار مکرر همان نکات نیست. تکرار به معنای تکرار جنبه های خاصی از طراحی است تا اطمینان حاصل شود که آنها حداکثر تأثیر را دارند. تصاویر را میتوان تکرار کرد، تایپ فیس باید در اکثر مواقع تکرار شود. در کل علاقه بصری را میتوان از طریق تکرار ایجاد کرد، و استفاده از تکرار میتواند کل کارت ویزیت را در یک بسته موضوعی و درجه یک گره بزند. تکرار همچنین به یکپارچگی کارت ویزیت میافزاید، که با اصل همسویی مرتبط است.
استفاده از تمام این چهار اصل در هنگام طراحی کارت ویزیت چاپی، یک کارت جذاب و تاثیرگذار را تضمین میکند که به صورت سفارشی طراحی شده و آن را به یکی از قویترین ابزارهای بازاریابی تبدیل میکند که یک تجارت میتواند داشته باشد.
کاربرد کارت ویزیت
- استفاده از کارت ویزیت به مخاطبان توانایی پیگیری از طریق اطلاعات تماس یا راههای ارتباطی درج شده در آن را میدهد.
- کارت ویزیت شما را یک فرد حرفهای در شناساندن خود و حرفهی خود به دیگران نشان می دهد.
- در صورت طراحی کارت ویزیت شما بیشتر از قبل عزمتان را برای موفقیت جزم کرده و روی هدفتان متمرکز میشوید.
- کارت ویزیتها چهره کسب و کار شما را نمایش میدهند.
- با ارائه آن به دیگران شما یک تصویر پایدار از خود در ذهن دیگران ایجاد میکنید.
- امکان به اشتراک گذاری آن با دوستان به راحتی فراهم است.
- طراحی کارت ویزیت به منظور بازاریابی و رونق کسب و کار یک روش مقرون به صرفه است.
تعرفه، هزینه و قیمت طراحی کارت ویزیت
تعرفه، هزینه و قیمت طراحی کارت ویزیت بستگی به اندازه، نوع و جنس کارت مورد نظر شما دارد برای قیمت گذاری دقیق بهتر است تمام موارد خود را برای ما ارسال کنید تا تعرفه دقیق مشخص و برای شما ارسال شود.
مراحل طراحی کارت ویزیت
مراحل اصلی که در طراحی کارت ویزیت باید طی شود عبارتند از:
- الگویی را پیدا کنید که شخصیت برند شما را منعکس کند.
- فونت مناسب را پیدا کنید.
- اندازه و شکل کارت ویزیت خود را انتخاب کنید.
- اطلاعات خود را سازماندهی کنید.
- آن را طوری طراحی کنید که برای شما کار بازاریابی انجام دهد.
- لوگوی مناسب و متناسب با حرفهی خود انتخاب کنید.
- مقداری فضای سفید برای نوشتن مطالب اضافی چون نام همکار به هنگام ارائه کارت به دیگران بگذارید.
- ویژگیهای خاص به کارت ویزیت خود اضافه کنید.
- فراخوان هوشمندانه در کارت ویزیت خود درج کنید.
- اشتباهات احتمالی موجود را تصحیح کنید.
اگر میخواهید اطمینان بیشتری از بدون اشکال بودن طراحی کارت ویزیت خود حاصل کنید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید از آنجایی که روی کارت ویزیت مقدار کمی متن وجود دارد، اینکار یک کار نسبتاً سریع و کم هزینه خواهد بود. کارشناسان ما در گروه جاب تیم آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما عزیزان میباشند، پس چنانچه تمایل به این کار متناسب با کسب و کار و حرفه خود دارید کافیست با ما تماس بگیرید.
سلام روزبخیر
من برای کسب و کارم نیاز به یک کارت حرفه ای و تخصصی دارم شما مشاوره میدین که به چه شکل باید طراحی بشه؟ برای طراحی میتونم خدمت برسم.؟
با تشکر از شما
بله مشاوره برای طراحی به شما داده می شود بهتر است برای آشنایی با مجموعه ما مستقیما با کارشناسان ما تماس بگیرید
امکان سفارش کارت ویزیت به صورت آنلاین هست یا حضوری؟
به هر دو صورت می توانید سفارشات خود را با ما برای کارت ویزیت در میان بگذارید برای آنلاین بهتر است از طریق واتساپ موارد خودتون رو اعلام کنید برای حضوری هم تلفنی هماهنگ کنید برای حضور در دفتر ما