طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چندزبانه به صورت اختصاصی یا با وردپرس توسط جاب تیم با مشاوره رایگان و ارائه پلن های مختلف برای شما انجام می شود. اگر بیزینس شما بین المللی هست یا در آینده ای نزدیک نیاز است که در کشورهای دیگر محصولات خود را ارائه کنید بهتر است در همان ابتدا سفارش سایت چند زبانه را انجام دهید

آیا فروشگاه اینترنتی دارید؟ آیا به راههایی برای جذب مشتریان جدید در سراسر جهان فکر می کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است باید به فکر طراحی سایت چند زبانه باشید. با توجه به اینکه 72 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان وب سایت‌هایی را به زبان خود جستجو می کنند، ایجاد یک وب سایت چند زبانه باید در راس برنامه توسعه شما باشد.

طبق یک نظرسنجی، مشتریانی که از یک فروشگاه آنلاین خرید می‌کنند معمولاً ترجیح می‌دهند از سایتی به زبان مادری خود خرید کنند.

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین زبان مورد درخواست در سراسر جهان انگلیسی است، زیرا حدود 1.27 میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارد که انگلیسی را به صورت بومی یا به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند. حتی اگر اکثر مردم انگلیسی صحبت کنند، اعتماد هنگام خرید به زبان مادری  بسیار بالاتر است.

در طراحی سایت چند زبانه وب‌سایت شما به گونه‌ای طراحی می‌شود که قابلیت نمایش دو یا چند زبان مختلف را دارا باشد. این سبک از طراحی وب‌سایت به تجارت‌های مختلف کمک می‌کند تا بازدید وب‌سایت آنها افزایش پیدا کند و در نتیجه درآمدشان و سود کسب و کارشان بیشتر شود. اگر قصد دارید که یک وب‌سایت چند زبانه را طراحی کنید وب‌سایت شما باید از هم لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سئو کیفیت بالایی داشته باشد.

ویژگی های طراحی سایت چند زبانه چیست

ویژگی‌ها طراحی وب‌سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه نیازمند رعایت نکات زیادی است زیرا این سایت قرار است که به چند زبان مختلف قابل ‌استفاده باشد و در وهله اول ممکن است که بسیار مهم به نظر نرسد اما بر حسب تجربه و مطالعاتی که انجام شده تمام این ویژگی‌ها، امکانات و نکاتی که در ادامه گفته می‌شود تأثیر زیادی بر روی جذب مخاطب و کاربرد وب‌سایت برای کاربران دارد. در ادامه ویژگی‌های یک وب‌سایت چند زبانه را برای شما بیان می‌کنیم.

  • ترجمه صحیح

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در طراحی سایت چند زبانه رعایت کنیم که در قیمت طراحی آن هم تأثیرگذار است ترجمه مناسب محتوا محسوب می‌گردد. اگر شما قصد دارید که سایتتان به دو زبان یا چند زبان قابل ترجمه باشد به هیچ عنوان از ابزارهای آنلاین برای ترجمه مطالبتان استفاده نکنید زیرا این ابزارها نمی‌توانند یک ترجمه قابل ‌قبول و مناسب را به کاربران ارائه دهند.

  • استفاده از Subdomain

استفاده از Subdomain جزو ویژگی‌هایی است که به کمک آن شما می‌توانید سایت خود را به‌راحتی چندزبانه کنید. این ابزار قالب‌های مختلف را برای وب‌سایت‌ها تعریف می‌کند و هر قالب را به یک زبان طراحی می‌کند. روش‌های دیگری هم برای طراحی ‌سایت چند زبانه وجود دارد که یکی از این روش‌ها این است که شما روی همان قالب اصلی سایت، چند زبان مختلف را اضافه کنید.

  • استفاده از زبان‌های بین‌المللی و کاربردی

برای اینکه طراحی سایت چند زبانه شما نتایج بهتری داشته باشد باید بر حسب فعالیت و کسب و کار و خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهید زبان‌های مناسب را انتخاب کنید. زبانی که برای وب‌سایت انتخاب می‌کنید باید مناسب با مخاطبان سایت باشد. به طور کلی در کشور ایران از جمله پرکاربردترین زبان‌ها برای چند زبانه کردن سایت زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، روسی، آلمانی و چینی است.

  • عدم تغییر خودکار زبان

بسیاری از افراد طراحی سایت چند زبانه را به شکلی انجام می‌دهند که زبان وب‌سایت با توجه به ip برای ورود به وب‌سایت تغییر می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم که برای انجام و طراحی یک وب‌سایت چندزبانه این کار را نکنید چرا که ممکن است مخاطبان و کاربران شما تمایل داشته باشند تا خودشان زبان وب‌سایت را به زبان دلخواه خود عوض کنند.

  • نحوه نشان‌ دادن زبان

وب‌سایتی که شما طراحی می‌کنید باید یک محل مناسب برای قرارگیری زبان‌های مختلف داشته باشد تا مخاطب و کاربر شما بتواند به‌راحتی زبان موردنظر خود را یافت کند. همچنین نام زبان مربوطه را باید با الفبای مخصوص خود همان زبان بنویسید. برای مثال اگر می‌خواهید کاربر شما زبان فارسی را استفاده کند از کلمه فارسی به‌جای persian استفاده کنید.

امکانات سایت چند زبانه

سایت چند زبانه امکانات زیادی را باید به مشتریان خارجی خود ارائه دهد. اگر این امکانات وجود نداشته باشد وب‌سایت شما کاربران خود را از دست می‌دهد. در نتیجه در ادامه یک سری امکاناتی را برای طراحی سایت چند زبانه معرفی می‌کنیم که باید آن را در وب‌سایتتان قرار دهید.

امکان تغییر راحت زبان

مخاطبان باید با انتخاب نام کشورشان، بتوانند وب‌سایت را به زبان اصلی خودشان تبدیل کنند و چنین قسمتی در یک وب‌سایت چند زبانه باید در بخش هدر قرار بگیرد و به صورتی طراحی شود که مشخص بوده و با رنگ متفاوتی از سایر بخش‌های هدر دیده شود.

پرداخت بر حسب ارز بین‌المللی

وب‌سایت‌هایی که چند زبانه هستند با توجه به نوع فعالیت بین‌المللی که دارند باید امکان پرداخت برحسب ارزهای بین‌المللی مختلف را هم در وب‌سایتشان فراهم کنند؛ بنابراین اگر قصد طراحی سایت چند زبانه را دارید باید دلار یا یورو هم در بخش پرداخت‌تان اضافه کنید.

پشتیبانی کردن از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی

اگر سایت فروشگاهی یا هواپیمایی هستید و در این حوزه تجارت می‌کنید مشتریان شما باید امکان پرداخت آنلاین در سایت شما را داشته باشند. در نتیجه از جمله مهم‌ترین امکانات شما باید پشتیبانی بین‌المللی باشد که از جمله این سیستم‌های پرداخت بین‌المللی می‌توانیم به پی پال و مسترکارت و دیگر موارد اشاره کنیم؛ بنابراین طراحی وب‌سایت چند زبانه شما فقط در جهت ترجمه محتوای وب‌سایت نیست.

امکان ارسال کد پیگیری مراحل خرید و ارسال به شماره‌ تلفن‌های مختلف بین‌المللی

دقت کنید که در طراحی ‌سایت چند زبانه باید امکان پیام‌رسانی به شماره‌های مختلف وجود داشته باشد تا کاربران و مخاطبان شما بتوانند در زمان ثبت‌نام کد اعتبارسنجی را به‌راحتی دریافت کنند و بعد از خرید شناسه کالا، کد رهگیری و اطلاعات این‌چنینی را دریافت کنند.

پشتیبانی مسلط به زبان خارجی

اگر شما وب‌سایت چند زبانه خودتان را به زبان‌های مختلف مثل انگلیسی، فرانسوی و عربی طراحی کرده‌اید باید حداقل یک پشتیبان آنلاین به این زبان‌ها در وب‌سایتتان قرار دهید زیرا مشتریان در بسیاری از مواقع سؤالاتی در مورد محصولات تجارت شما برایشان پیش می‌آید که شما باید بتوانید به‌راحتی به آنها پاسخ بدهید. اگر چنین امکانی در وب‌سایت شما فراهم نباشد اعتبار شما به‌مرور زمان از دست می‌رود.

طراحی پورتال

برای ایجاد یک ارتباط آسان مشتریان به سازمان‌ها باید شما در وب‌سایتتان یک پورتال سازمانی چند زبانه برای مشتریان بین‌المللی خود فراهم کنید.

مشاوره رایگان برای طراحی سایت چندزبانه

سایت های چندزبانه بخاطر بحث تکنیکال و امکان تغییر url ها حتما نیاز به مشاوره دارند در زمینه هایی مثل مسائل سئو، ui/ux و... که شما می توانید تمام این موارد را به صورت رایگان از جاب تیم مشاوره بگیرید

مشاوره طراحی سایت چندزبانه در جاب تیم به صورت رایگان

طراحی سایت وردپرس چندزبانه

یکی از بهترین پلتفرم‌هایی که می‌توانید برای طراحی یک وب‌سایت چند زبانه از آن استفاده کنید وردپرس است که نسخه‌های مختلف آن با یکدیگر و همچنین با تم‌های مختلف سازگاری دارد. یک وب‌سایت چند زبانه وردپرسی تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

اهمیت طراحی سایت چند زبانه

در عصر دیجیتالی که ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، تأثیرگذار بودن وب‌سایت شما در جذب مشتریان بالقوه بیش از همیشه مهم است. امروزه داشتن وب‌سایت و محتوای آن به زبانی که برای بازدیدکنندگان در دسترس باشد بسیار مهم است. به‌ویژه وقتی در نظر بگیریم که ۸۸ درصد مشتریان احتمالاً پس از یک تجربه بد به سایت شما باز نمی‌گردند. به همان میزان جهانی‌شدن و تجارت الکترونیک فرامرزی در حال حرکت است، وب‌سایت شما نیز باید حرکت کند. یک وب‌سایت چند زبانه این پتانسیل را دارد که کسب و کار شما را متحول کرده و از منظر رقابتی اهمیت بیشتری پیدا کند.

مزایای طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه مزایای مختلفی را برای صاحبان تجارت و کسب و کار دارد که در ادامه به طور کامل آنها را بیان می‌کنیم و توضیح می‌دهیم.

بهبود ارتباطات جهانی

همان‌طور که می‌دانید در سرتاسر فضای و،ب زبان انگلیسی تسلط دارد. فرض کنید شما مشتری یکی از فروشگاه‌های ترکیه باشید و صفحه فارسی آن به زبان مادری روان و صریح اطلاعات لازم را در اختیار شما می‌گذارد و مشخص است که این مورد باعث می‌شود تا شما به مشتری همیشگی آن به سایت تبدیل شوید و ارتباط بسیار قوی بینتان شکل بگیرد.

داشتن مخاطبان بین‌المللی

اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید که می‌خواهید آن را به شکل یک وب‌سایت چند زبانه طراحی کنید این کار باعث می‌شود تا مشتریان بین‌المللی داشته باشید. امروزه جهانی‌شدن از علایق و نیازمندی‌های مردم در حال ادغام است و بعید نیست که محصول یا ابزار و کالایی که مردم آمریکا به آن نیاز دارند، همان چیزی باشد که مردم کشورهای اروپایی و اقیانوسیه به آن نیاز داشته باشند.

دریافت بازدید بیشتر

از  دیگر مزایای داشتن و طراحی ‌سایت چند زبانه این است که اگر شما طراحی آن را به‌درستی انجام داده باشید و بومی‌سازی صحیح را روی آن پیاده‌سازی کرده باشید مخاطبان بیشتری دریافت می‌کنید و در نتیجه آن بازدید بیشتری از وب‌سایت شما می‌شود. به همان میزان که ورودی بازدیدکننده از طریق شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجوگر بیشتر شود، وب‌سایت شما گوگل رنک و الکسا رنک بهتری دریافت می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید به‌عنوان یک مرکز خوب برای تبلیغات سایت‌های کوچک‌تر و تجارت‌های نوپا باشید.

با طراحی سایت چند زبانه به فروش و سود بیشتر دست پیدا می کنید

فروش بیشتر و کسب سود بیشتر

طراحی سایت چند زبانه شما اگر برای یک وب‌سایت فروشگاهی انجام بگیرد، شما وارد یک بازار بین‌المللی می‌شوید. اگر شما در دنیای حقیقی موفق شوید مردم دنیا بدون هیچ واسطه‌ای با برند شما خرید و فروش انجام می‌دهند و شما این فرصت را دارید که ویترین خودتان را به شکلی بچینید که برای مشتریان تمام کشورهای دنیا جذابیت خاص خود را داشته باشد. باید بدانید که در حالت عادی باید هزینه کنید تا دلال خارجی آورده و آنها محصولاتتان را خریداری کنند و به خارج از کشور ببرند تا به نام خودشان محصولات را عرضه کنند و به فروش برساند اما شما با طراحی یک وب‌سایت چند زبانه دیگر به این کار نیازی پیدا نخواهید کرد.

طبق آمار Statista، فروش خرده‌فروشی الکترونیکی در طول سال از 3.5 تریلیون دلار در سراسر جهان فراتر رفت و بازار تجارت الکترونیک در آینده رشد بیشتری خواهد داشت. افزودن یک زبان جدید به وب سایت شما می‌تواند فروش شما را افزایش دهد زیرا داشتن یک وب سایت چند زبانه باعث جذب کاربران جدید از کشورهای دیگر می‌شود. این یک فرصت فوق العاده برای هر کسی است که یک فروشگاه آنلاین دارد و علاقه مند به انجام تجارت در خارج از کشور است.

هنگامی که به مخاطبان جدیدی در کشورهای مختلف دست یافتید، می‌توانید منتظر افزایش فروش باشید. با پیشرفت جهانی شدن و دسترسی به اتصال به اینترنت و تلفن‌های هوشمند، تصور کنید فروشگاه آنلاین شما در بازار خارج از کشور چقدر خوب عمل می‌کند.

اگر سایت خود را به یک زبان خارجی مانند ماندارین برای چینی‌ها، اسپانیایی برای مخاطبان اسپانیایی زبان خود ترجمه کنید، بازارهای جدیدی را برای محصول یا خدمات خود باز خواهید کرد. در هند زبان‌های منطقه‌ای متفاوتی دارید. شما می‌توانید یک وب سایت چند زبانه با پشتیبانی از زبان‌های مختلف طراحی کنید و بر اساس منطقه مورد نظر گزینه‌های بیشتری را به سایت خود اضافه نمایید.

دسترسی خود را گسترش دهید

با طراحی سایت چند زبانه می‌توانید دسترسی و رویکرد را به مخاطبان بسیار گسترده‌تری گسترش دهید. با این رویکرد لازم نیست فقط به یک گروه هدف بچسبید، و می‌توانید در یک زمان به مشتریان بیشتری مراجعه کنید. اگر در حال حاضر مشتریان هندی و انگلیسی زبان را هدف قرار می‌دهید، چرا با ایجاد یک وب سایت چند زبانه این تعداد را دو برابر نمی‌کنید؟ برای مثال هند بیش از 1.38 میلیارد نفر دارد که می‌توانند مشتریان شما شوند. همین امر در مورد سایر کشورهای خارجی نیز صدق می‌کند.

ترجمه وب سایت تجارت الکترونیک شما به چندین زبان یک راه عالی برای گسترش دسترسی شما به مخاطبان جهانی است. اگر محتوا را بومی سازی کنید، کالاها و خدمات شما در اختیار افراد بیشتری قرار می‌گیرد که این امر باعث افزایش حجم مخاطبان آنلاین می‌شود. یک وب سایت چند زبانه به شما امکان می‌دهد تا دسترسی خود را حتی به بازارهای بین المللی گسترش دهید و به سرعت و به طور موثر به مخاطبان هدف جدید در کشور خود برسید.

بهبود رتبه سئو در سایت چندزبانه

برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود، باید روی توانایی آن برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل کار کنید. با طراحی سایت چند زبانه، وب سایت شما می‌تواند به طور قابل توجهی بر پلت فرم‌های موتورهای جستجو در کشورهای دیگر تأثیر بگذارد. برای مثال در اکثر کشورها موتورهای جستجو مانند یاهو، بینگ، گوگل نقش بسزایی دارند. با این حال، برخی از کشورها موتورهای جستجوی زبان مادری خود را دارند و تنها با یک وب سایت چند زبانه، می‌توانید فضای خود را در موتورهای جستجوی محلی آنها ایجاد کنید.

با یک وب سایت چند زبانه و تلاش‌های مناسب سئو، وب سایت شما در نتایج جستجوی خود نشان داده می‌شود و شما را به یک بازار جدید دسترسی می‌دهد که به معنای گسترش تجارت است. داشتن یک وب سایت چند زبانه به شما نسبت به رقبای خود برتری می‌دهد زیرا وب سایت شما دارای محتوای بیش از یک زبان است. این باعث می‌شود که سایت شما در میان جمعیت متمایز شود و بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت‌های رقبا سایت شما را به خاطر بسپارند.

مراحل طراحی سایت چند زبانه

مراحل طراحی یک وب‌سایت چند زبانه به شرح زیر است:

در ابتدا شما باید اهداف توسعه خودتان را مشخص کنید یعنی در اولین قدم باید تصمیم بگیرید که چه زبان‌هایی را می‌خواهید به وب‌سایت خود اضافه کنید. انتخاب این موضوع بستگی به مخاطبان جغرافیایی، بودجه و منابع شما دارد. برای اینکه بتوانید یک سایت منظم داشته باشید باید افراد با زبان مادری در تیم خودتان قرار دهید و به این موضوع توجه کنید که اعضای تیم شما به زبان انگلیسی هم باید تسلط داشته باشد.

 در مرحله دوم استراتژی نام دامنه خودتان را مشخص کنید. در انتخاب استراتژی دو راه وجود دارد که یکی از این راه‌ها رویکرد زیر دامنه و یکی دیگر خرید دامنه جداگانه است. همان‌طور که در ابتدای مقاله هم عنوان شد، شما می‌توانید یک دامنه وب‌سایت با صفحات پیوند به زبان‌های دیگر داشته باشید که می‌توانید از دامنه‌های جداگانه برای میزبانی سایت چند زبانه اطلاعات خودتان استفاده کنید. تمامی این راهکارها به‌درستی انجام می‌گیرند اما هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند اما به طور کلی استراتژی دوم مقرون به‌صرفه‌تر محسوب می‌شود اما خطر شکستن لینک‌ها را هم دارد. در عوض راه‌اندازی یک دامنه جداگانه برای شما راهکار سریع‌تر داشته و اشکالات ریسک کمتری دارد اما بودجه بسیار زیادی می‌طلبد.

 در مرحله سوم یک پلتفرم مناسب را برای طراحی ‌سایت چند زبانه را باید انتخاب کنید. انتخاب یک از پلتفرم طراحی سایت مناسب کمک می‌کند که محتوای دیجیتالی شما در سایت به‌راحتی ایجاد و مدیریت شود.

در مرحله چهارم باید یک پلاگین خوب برای سایتتان انتخاب کنید. اگر از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنید، نیاز به افزونه دارید. پلاگین‌های محبوب زیادی برای وب‌سایت‌های چند زبانه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 در مرحله پنجم باید ترجمه کردن را شروع کنید. بزرگ‌ترین تصوری که اکثر مردم در مورد طراحی یک وب‌سایت چند زبانه دارند این است که نصب یک افزونه باعث می‌شود تا به طور خودکار تمامی محتوا برای کاربر ترجمه شود اما این تفکر فقط تا حدی درست است. شما نباید برای طراحی چنین وب‌سایتی به ابزارها و خدمات ترجمه خودکار اعتماد کنید و محتوای شما باید توسط یک شخص واقعی بررسی و ترجمه شود. مترجم‌های انسانی می‌توانند زبان را از نظر احساسی و زمینه‌های مختلف تحلیل کنند و به شما ترجمه دقیق‌تری را بدهند.

مراحل دیگر طراحی یک وب‌سایت چند زبانه شامل انتخاب مکان درست برای منوی انتخاب زبان، طراحی منوی انتخاب زبان زیبا، بهینه‌سازی و سئو سایت چندزبانه، بررسی دقیق تایپوگرافی و بومی‌سازی کردن می‌شود.

قیمت و هزینه طراحی سایت چند زبانه چقدر است

قیمت و هزینه طراحی سایت چند زبانه

هزینه طراحی وب‌سایت چند زبانه یا دوزبانه به‌خاطر روش‌های مختلفی که برای چندزبانه کردن وب‌سایت وجود دارد متفاوت برآورد می‌شوند و نمی‌توان یک قیمت واحد را برای آن تعیین کرد. این هزینه‌ها به عوامل و فاکتورهای مختلفی مثل نوع سیستم مدیریت محتوا، امکانات وب‌سایت شما و همچنین تعداد زبان‌هایی که می‌خواهید سایت شما داشته باشد بستگی دارد. در زمان برآورد کردن هزینه این عوامل مورد بررسی قرار می‌گیرد. طراحان وب‌سایت جاب تیم، وب‌سایت چند زبانه شما را با رعایت تمامی پارامترها و اصولی که باید یک وب‌سایت دوزبانه و چند زبانه داشته باشد برای شما راه‌اندازی می‌کنند به‌طوری که تمامی امکانات و ویژگی‌هایی که نیاز است را داشته باشد.

نکات طراحی سایت چند زبانه

در طراحی یک وب‌سایت چندزبانه شما باید نکات زیادی را علاوه بر قراردادن ویژگی‌ها و امکانات مختلف رعایت کنید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ریداریکت کردن

طراحی یک وب‌سایت چند زبانه باید به شکلی باشد که کاربر در هر صفحه از وب‌سایت بعد از تغییر زبان در همان صفحه باقی بماند.

  •  راست‌چین و چپ‌چین کردن

برعکس زبان‌های دیگری مثل انگلیسی، زبان فارسی از راست به چپ نوشته می‌شود برای همین در شرایطی که زبان دوم سایت جزو زبان‌های لاتین است باید به شکل چپ‌چین قرار بگیرد و کل قالب محتوای شما به شکل قرینه در بیاید.

  •  ساختار  url

زمانی که زبان وب‌سایت شما تغییر می‌کند آدرس اینترنتی آن هم باید متناسب با آن تغییر پیدا کند که این تغییر نیازمند تعیین ساختار مناسب برای آدرس اینترنتی شما است.

  •  محتوای تکراری

از مشکلاتی که در طراحی سایت‌ چند زبانه ممکن است به وجود بیاید محتوای تکراری است. بدین شکل که محتوای انگلیسی برای مشتریانی که در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیسی به‌صورت جدا در وب‌سایت قرار می‌گیرد که این مسئله مهم موتورهای جستجو را دچار دوگانگی می‌کند که به مرور زمان به  سئو وب‌سایت شما تأثیر منفی می‌گذرد. برای همین شما باید با استفاده از عناصر html موتورهای جستجو مشخص کنید که محتوای این صفحه‌ها مرتبط با یکدیگر هستند.

  • تاریخ‌ها

از آنجایی که وب‌سایت شما چند زبانه است باید نحوه نمایش تاریخ بر اساس مشتریان و کاربران با زبان‌های مختلف تغییر پیدا کند.

  •  متن کدهای امنیتی

کدهایی که برای ورود و امنیت سایت قرار داده می‌شود باید بر حسب زبان کاربر شما انتخاب شود تا به‌راحتی بتوانند آن را تایپ کنند.