رپورتاژ (ریپورتاژ) آگهی یا خبری چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

رپورتاژ (ریپورتاژ) آگهی یا خبری چیست و چه تاثیری بر سئو دارد

کسب و کار های اینترنتی در ایران در حال ظهور و افزایش هستند که با شناخت بیشتر یک برند شانس بیشتری برای فروش خواهد داشت این یعنی افزایش اعتبار شما در نزد مشتری که موجب جلب اعتماد او خواهد شد.

شاید برای شما سوالی پیش بیاید که یک برند با رشد سریع در وب چگونه طرفداران بیشتری جذب و تجارت خود را گسترش دهد.

در این مقاله در مورد این موضوع عمیق تر صحبت خواهیم کرد و بررسی می کنیم که چگونه یک برند ره صد ساله را یک شبه طی می کند. برندی که تا دیروز حتی نامی از آن در اظهان عمومی وجود نداشت.

برای ثبت تجربه خود باید لاگین کنید دوست عزیز!

https://cactusmusic.ir

امتیاز 5 از 5

https://www.farsnews.ir/

امتیاز 3 از 5

https://www.khabaronline.ir/

امتیاز 2 از 5

https://vista.ir/

امتیاز 4 از 5

https://www.sid.ir/

امتیاز 5 از 5

https://arga-mag.com/

امتیاز 4 از 5

https://takhasosameine.ir/

امتیاز 4 از 5

https://www.forsatnet.ir/

امتیاز 3 از 5

https://techna.news/

امتیاز 5 از 5

https://www.rasadeghtesadi.com/

امتیاز 4 از 5

https://www.tahlilbazaar.com/

امتیاز 3 از 5

https://khoobmishi.com/

امتیاز 2 از 5

فهرست مطالب

بعنوان یک مشتری برخی از معیارها برای شما در خرید اینترنتی اهمیت دارد مثل:

  1. برند مورد نظر (وب سایت) قابل اعتماد است؟
  2. محصولات کافی و مورد نظر شما را داراست؟
  3. و ...

شما بعنوان یک خریدار اینترنتی در مرحله اول به دنبال نام و آدرس یک فروشگاه در اینترنت هستید و با ورود به فروشگاه مورد نظر به جستجوی محصول مورد نظر و بازدید از خود سایت خواهید پرداخت.

در مشاغل اینترنتی حرف اول را اعتماد می زند اعتمادی که آن برند در ذهن شما با تبلیغات درست و خدمات بهتر ایجاد می کند.

اعتماد به برندهای اینترنتی چگونه اتفاق می افتد؟

  1. بحث و گفتگو در مورد برند (فروشگاه) در فروم ها
  2. بحث و گفتگو در شبکه های اجتماعی (بستگی به شبکه های اجتماعی رونق گرفته در کشور مربوط)
  3. گزارش دقیقی از برند در سایت های خبری
  4. گزارش توسط برندهایی در همان زمینه
  5. و ...

برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید باید یک استراتژی دقیق را برنامه ریزی و به مرحله اجرا برسانید. اما راه حل شما در حین داشتن هزینه پایین باید بازخورد بالایی داشته باشد و موجب فروش بیشتری برای برند شما در اینترنت شود.

عموما راه حل های تبیلغی مختلفی در اینترنت را می شناسید یا قبلا انجام داده اید. می دانید امروزه گوگل حتی مطالب پربازدید شبکه های اجتمای را هم در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد پس حضور فعال در نتایج گوگل موجب بازدید بیشتر و افزایش فروش می شود پس حضور فعال در رتبه های اول جستجو نگرانی شما را بعنوان یک کسب و کار اینترنتی رفع می کند.

تبلیغات اینترنتی مانند نمونه های ذیل :

  1. سئو
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی (سوشال)
  4. گوگل ادز
  5. رپورتاژ
  6. تبلیغات بنری
  7. و...

شما باید نسبت به دیگر رقبا متمایز باشید تولید محتوای مربوط به کسب و کار برای کاربران وب میزان موفقیت برند شما را به شدت افزایش می دهد.

پاسخ دادن به سوالات کاربران سایت به صورت مقاله یکی از بهترین مطالبی هست که می توانید تولید کنید پاسخ دادن به سوالات کاربران ارضا ذهنی و در نتیجه رضایت مشتری را برای شما در پی دارد.

بهترین روش های تبلیغات آنلاین می تواند به صورت ایمیل مارکتینگ ، برند سازی ، تبلیغات بنری و رپورتاژ آگهی باشد به این دلیل که بازخورد بسیار بالاتری دارد.

 

رپورتاژ (ریپورتاژ) آگهی چیست؟

رپورتاژ (ریپورتاژ) آگهی چیست؟

در جستجوی اینترنتی و مراجعه به سایت هایی در زمینه های خبری، فناوری، و سرگرمی گاهی پست (مقالاتی) می بینید که برچسب رپورتاژ دارند که به معرفی خدمات یا یک برند اختصاص داده شده است تا تبلیغات شغلی را نشان دهد.

رپورتاژ آگهی را می توان اخبار تبلیغاتی دانست که در سایت های مختلفی منتشر شده است که برای هدایت کاربر به برند مربوط دارای لینک هایی به صورت فالو یا نوفالو می باشد. در کشورهای دیگر ریپورتاژ بعنوان pr (روابط عمومی) اینترنتی شناخته می شود چون رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین راه ها برای رشد روابط تجاری است.

 

آیا رپورتاژ آگهی بهترین گزینه در بازاریابی اینترنتی و سئو است؟

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

در بسیاری از سایت های ایرانی تبلیغات بنری را مشاهده می کنید بنرهای چشمک زن در اطراف متن و عموما در صفحه اصلی سایت که بازدیدکنندگان سایت امروزه نسبت به این نوع تبلیغات بی اعتماد شدند و سعی می کنند روی این موارد کلیک نکنند این نکته را فراموش نکنیم که بیشتر کاربران اینترنت از گوشی موبایل استفاده می کنند و سایت های خبری برای داشتن سرعت بالا در نمایش و رسیدن به استانداردهای گوگل از amp استفاده می کنند و در جریان هستید که تبلیغات بنری در صفحات amp قابل مشاهده نیست پس عملا این نوع تبلیغ زیاد برای کسب و کار شما مفید نخواهد بود.

رپورتاژ آگهی برعکس نوع بنری مطلبی است که می تواند بعنوان خبر یا مقاله در سایت مورد نظر منتشر شود عموما کاربران از متن تبلغی این نوع مقالات بی خبر هستند و مطلب شما را کامل مطالعه می کنند (به شرط خوب بودن مطلب).

نکته ای که باید بخاطر بسپارید این است که مطلب شما باید نکات آموزنده و قابل فهم برای بازدید کننده داشته باشد اینکه کاربر از مطلب شما نکاتی را بیاموزد اعتبار صفحه شما را افزایش می دهد با اشتراک گذاری و ... پس مطلب باید به صورت حرفه ای نگارش شود و این کار را حتما به افراد متخصص در زمینه مربوط بسپارید.

رپورتاژ آگهی باید در سایت های معتبری قرار گیرد تا کاربران در فضایی قابل اعتماد محتوای شما را مطالعه و با خدمات شما آشنا شوند در این صورت برندسازی یا معرفی خدمات شما به درستی انجام می شود.

اینکه چرا اصرار میکنیم یک سایت معتبر را انتخاب کنید برای این است که اعتبار سایت مورد نظر موجب میشود بازدید کنندگان حداقل یک بار به سایت شما مراجعه کنند.

طراحی سایت خبری چقدر هزینه دارد؟

رپورتاژ آگهی موثرترین راه برای بهبود رتبه بندی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل است:

فراموش نکنید کلمات کلیدی درست و مرتبط با خدمات یا برند خود در آگهی را انتخاب و به سایت خود مستقیم لینک کنید تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه های شما بهبود پیدا کند.

اکثر سایت های میزبان رپورتاژ یک لینک فالو و دو لینک نوفالو برای مطلب شما در نظر می گیرند این اصولا درست نیست و شما باید براساس بلندی مقاله خود بتوانید لینک هایی را انتخاب کنید فراموش نکنید که تعداد لینک های زیاد نیز مزرعه لینک ایجاد می کند که نه تنها گوگل بلکه اعتماد بازدید کنندگان را نسبت به خدمات یا برند شما از بین می برد.

انتشار رپورتاژ در سایت هایی با اعتبار زیاد (دامین آتوریتی، پیج آتوریتی ، اسپم اسکور پایین و ... ) نتایج شما را در گوگل بهبود می دهد و به بهبود برندسازی شما کمک می کند در کل موجب قدرت گرفتن سایت شما نسبت به رپورتاژ مربوط خواهد شد.

رپورتاژ آگهی موثرترین راه برای بهبود رتبه بندی سایت

 

با انتشار رپورتاژ آگهی چه نتایجی خواهیم داشت؟

فراموش نکنید که فقط با انتشار یک رپورتاژ به نتایج مطلوبی نمی رسید و باید یک کمپین حرفه ای همراه با متن هایی منتشر کنید که موجب اعتماد کاربر شود.

فاکتورهای مهم در سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی (معیار انتخاب)

  1. دامین آتوریتی بالا (امکان دارد جعلی باشد)
  2. پیج آتوریتی بالا
  3. اعتماد کاربران به سایت منتشر کننده آگهی
  4. اسپم اسکور زیر 5 درصد (براساس تجربه)
  5. مرتبط بودن زمینه فعالیت سایت منتشر کننده با سایت شما (براساس تجربه برای تاثیر بیشتر)
  6. تکراری نبودن رپورتاژ در سایت منتشر کننده (براساس تجربه بالاترین تاثیر را خواهد داشت)
  7. پنالتی نبودن منتشرکننده از نظر گوگل
  8. یکی بودن زبان سایت منتشر کننده و سایت ما (براساس تجربه)
  9. و ...

 

قیمت رپورتاژ آگهی چگونه تعیین می شود؟

قیمت رپورتاژ آگهی چگونه تعیین می شود؟

در ایران چندین سایت در زمینه فروش رپورتاژ فعالیت دارند که جنبه مثبت این قضیه می تواند این باشد که شما با یک شرکت یا فرد فقط در ارتباط هستید که بررسی و درست قرار گرفتن آگهی شما به عهده همان شرکت یا فرد مذکور می باشد. گاهی اوقات رابط ها قیمت های پایین تری دارند.

جنبه منفی این قضیه انحصار طلبی در این زمینه می باشد که متاسفانه الان اتفاق افتاده و قیمت های رپورتاژ آگهی به صورت نجومی در حال افزایش می باشد. ( در این باره در گروه های مختلف سئو بحث و گفتگو شد اما به نتیجه ای مطلوب نرسید )

این قیمت به صورت عجیبی در حال تلورانس می باشد که نتایج حداقل 3 برابری را بنظر شخصی خود بنده داشته است!

در نتیجه باید به این نکته اشاره کنیم که حداقل در هنگام خرید براساس برند فروشنده انتخاب کنید تا حداقل با هزینه های زیادی که پرداخت می کنید نتیجه های مطلوبی به دست آورید.

 

بهترین زمان برای شروع رپورتاژ آگهی

شما وقتی می توانید محصولی بفروشید که حداقل نمونه اولیه داشته باشید پس در کلمه مورد نظر باید صفحه شما در نتایج گوگل وجود داشته باشد تا بهترین نتیجه مطلوب را کسب کنید مگر براساس کلمه برند که می توانید از همان ابتدای کار شروع کنید (براساس تجربه)

 

آیا رپورتاژ آگهی به تنهایی برای بهبود جایگاه کلمه کلیدی کافی است؟

این یک اشتباه محض است که فکر کنیم رپورتاژ تنها عامل اصلی بهبود جایگاه کلمه ما در گوگل خواهد بود بک لینک ، محتوای خوب و کاربر پسند خود صفحه ما و .... عامل های دیگر می باشد.

با رعایت اصول درست سئو و بدون نیاز به رپورتاژ هم می توانید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید مگر رقیب شما در این حوزه هزینه های سنگین انجام داده باشد که ناچار شما هم باید بخشی از بودجه خود را به رپورتاژ آگهی اختصاص دهید. (البته باز هم براساس وضعیت رقیب تصمیم نهایی را باید کارشناس سئو بگیرید)

 

شماره های تماس جهت مشاوره رایگان : 09223857998 - 09308297906

 

مزایای رپورتاژ آگهی

  1. تقویت اعتبار
  2. آگاهی از بازار فروش
  3. تصمیم گیری آگاهانه
  4. تمرکز بر روی واقعیت ها
  5. کسب اطلاعات و تجربیات بیشتر
  6. افزایش حسن نیت
  7. به دست گرفتن بازار فروش
  8. در اختیار قرار دادن اطلاعات مقایسه ای در اختیار کاربران
  9. ایجاد اشتغال

 

معایب رپورتاژ آگهی

  1. وقت گیر بودن امر رپورتاژ
  2. گران بودن نوشتن و انتشار رپورتاژ
  3. عدم درک و تبحر در نوشتن برخی رپورتاژ ها توسط نویسنده
  4. ارائه تبلیغات فریبنده در برخی مواقع

 

تاثیر بسته بودن نظرات در سایت منتشر کننده رپورتاژ

هدف از خرید یک رپورتاژ ایجاد یک اعتماد برای برند و بازدیدکنندگان است. پس عملا از گمراهی کاربر باید پرهیز شود باز بودن بخش ثبت نظرات با امکان ایجاد لینک می تواند ایجاد مزرعه لینک را افزایش دهد و عملا رپورتاژ شما بی اثر شود. (از نظر مزرعه لینک می تواند مخرب باشد اما می تواند نظرات مثبتی نیز داشته باشد تا به برندسازی شما کمک کند)

 

میزان استفاده از رپورتاژ در سال های اخیر

با ورود به سایتهای خبری متاسفانه با انبوهی از رپورتاژهای آگهی مواجه می شوید و این نشان از افزایش شدید بودجه های تبلیغاتی است که متاسفانه کارشناسان سئو خاکستری به این امر بیشترین تمایل را دارند و بودجه های سنگینی برای رپورتاژ در ابتدای کار مشخص می کنند.

میزان استفاده از رپورتاژ در سال های اخیر

آمار دقیقی براساس نمودار در دسترس نیست و متاسفانه هیچ کدام از سایتهای خبری و یا واسط گزارش دقیقی منتشر نمی کنند. (امیدواریم جامعه سئو فعلی بتواند در این امر تسهیل ایجاد کند با همبستگی بیشتر)

 

لینک فالو یا نوفالو در رپورتاژ آگهی

همه می دانیم که بک لینک فالو در رپورتاژ موجب افزایش اعتبار شما در نتایج جستجو می شود اما برای منتشر کننده به معنی انتقال قدرت کلمه به سایت شما است همیشه به یاد داشته باشد تعادل درستی در تعداد لینک های فالو و نوفالو سایت خود ایجاد کنید.

 

بک لینک لایه 1، 2 و 3 برای رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ اگر لینک فالو دریافت کنید قدرت کلمه مورد نظر به سایت شما داده خواهد شد برای همین منظور بهتر است رپورتاژ شما رتبه خوبی در نتایج گوگل نیز کسب کند برای همین اغلب سئوکاران بک لینک های لایه 1، 2 و 3 برای ریپورتاژ خود نیز ایجاد می کنند در نظر داشته باشید بک لینک های ضعیف موجب افت رتبه رپورتاژ فعلی شما می شود و به صورت زنجیره وار در رتبه کلمه مورد نظر شما در گوگل نیز افت ایجاد خواهد شد پس برای بک لینک سازی سعی کنید موارد ذیل را مدنظر قرار دهید :

  1. از بک لینک های gov و edu برای لایه 1 استفاده کنید.
  2. بک لینک های لایه 1 حتما اسپم اسکور زیر 5 درصد داشته باشند.
  3. بهتر است لایه 2 تعداد بالایی داشته باشد.
  4. برای لایه 2 بهتر است از سوشال سیگنال استفاده کنیم.
  5. از بک لینک لایه 3 تا حد ممکن پرهیز کنید مگر در موارد خاص با نظر مستقیم سئو کار انجام شود.
  6. برای کلمات سخت تا 3 لایه بک لینک سازی عموما انجام می شود.

 

انواع رپورتاژ نویسی برای محتوای اصولی و حرفه ای و زمینه کسب و کار (برند) شما

  1. رپورتاژ سایت (مد نظر ما در این مقاله)
  2. رپورتاژ تبلیغاتی
  3. رپورتاژ دانشگاهی
  4. رپورتاژ شغلی
  5. رپورتاژ پروژه ای
  6. رپورتاژ تحقیقی و آزمایشگاهی
بهزاد میرزازاده
مسیر درست با پرسش های درست ساخته می شود

مشاهده تمام مطالب نویسنده