سئو تکنیکال
سئو تکنیکال به پروسه های مختلفی از موارد لازم برای رفع عیب های کراول سایت برای ربات موتورهای جستجو گفته می شود به Technical SEOسئو فنی نیز می توان گفت که به موارد مختلفی اعم از فرانت، بک و سرور وابسته است تا بتوان نرخ پردازش و خزش معقولی به موتورهای جستجو داد اینکار موجب بهبود رتبه شما در نتایج ورودی ارگانیک خواهد شد
دوره حرفه ای سئو تکنیکال متفاوت با دوره های دیگر، متمرکز بر روی یادگیری شرکت کنندگان توسط بهزاد میرزازاده آموزش داده شده است.
-
ساختار درست + سایت مپ
مشاهده و دانلود
ساختار درست یک صفحه html در سئو تکنیکال
ساختار سایت مپ (sitemap) با ویدئو، تصویر و عادی و تگ های به ظاهر اختیاری
چه محتوا یا آدرسی (url) باید در سایت مپ (sitemap) وجود داشته باشد
صفحه بندی سایت مپ، حداکثر تعداد url و سایز آن در مبحث سئو تکنیکال
آدرس سایت مپ یک سایت (مخفی کردن) + بهترین پلاگین سایت مپ برای وردپرس
بررسی پیغام coverage indexed not submitted in sitemap در سرچ کنسول
-
ساختار url و گریزی به robots.txt
مشاهده و دانلود
robots.txt کاربرد، نحوه استفاده، ضروریات، نحوه کمک به سئو و کدهای آن
url چیست؟ ارتباط دامنه و بیزینس، بحث امنیت و بهترین نوع آدرس دهی کوتاه
ساختار یک url صحیح و نحوه انتخاب کلمات آن
-
محتوای تکراری + url شکسته + کدهای http و dom
مشاهده و دانلود
جایگاه محتوا در دامنه و زیردامنه، مشکل محتوای تکراری، ایندکس شدن صفحه اصلی برای تمام کلمات به اشتباه
آدرس های شکسته شده چگونه به وجود می آیند؟ یکتا بودن آدرس ها در تولید (حساس بودن به حروف بزرگ و کوچک)
حلقه در ریدایرکت و مرگ سایت، کوتاه کردن url ها و شانس شما در نتایج جستجو در سئو تکنیکال
بررسی کدهای وضعیت http و شناسایی قاتلین سئوی سایت شما و استراتژی هندل کردن صفحات 404 در سئو تکنیکال
آموزش سئو تکنیکال و مبحث Dom در html همراه با بررسی صفحه سازهای cms و بررسی Reduce the number of Dom Elements
-
هم پوشانی + کنونیکال + گزارشات
مشاهده و دانلود
روش های جلوگیری از کپی اطلاعات بدون مشکل ایندکس برای موتورهای جستجو
هم پوشانی اسکیما (schema - داده های ساختار یافته) در موتورهای جستجو
منظور از آموزش سئو تکنیکال، آموزش های لازم برای بهینه سازی و آماده سازی سایت برای موتور های جست و جو می باشد. رعایت موارد تکنیکال در حوزه سئو سایت باعث می شود تا موتور های جست و جو درک بهتر و راحت تری نسبت به محتوا و ارتباط صفحات سایت شما داشته باشند. بنابراین برای یادگیری Technical SEO و آشنایی با سر فصل ها با ما همراه باشید.
لغت تکنیکال به معنای فنی می باشد اما سئو تکنیکال یا تکنیکال سئو (انگلیسی : seo technical) به معنای بهینه سازی سایت برای خزنده موتور جستجو است ارتقا جنبه های فنی سایت باید براساس استانداردهای جهانی در این حوزه باشد و برای هر نوع سایتی نسخه متفاوتی از تکنیکال مطرح می گردد.
در واقع سئو فنی یک زبان مشترک بین کارشناسان سئو، برنامه نویسان سایت و طراحان ui/ux است و شامل عناصر پشت صحنه ای می باشد که به ورودی بیشتر، سرعت و پایداری سایت کمک می کند.
در آموزش سئو تکنیکال پایه های این موضوع + مراحل بهینه سازی سایت برای خزش راحت موتورهای جستجو آموزش داده می شود یکی از ابزارهای های مناسب برای بررسی تکنیکال سئو همان سرچ کنسول می باشد.
الزامات فنی در خدمات سئو سایت برای cms ها به صورت آماده وجود دارد و با افزونه ها می توان 70 درصد کار را پیش برد اما در سایت های برنامه نویسی شده تکنیکال seo به معنای درک نحوه خزش و بهینه سازی نهایی برای مخاطب و ابزارهای جستجو است
آموزش سئو تکنیکال به فعالان و متخصصان این حوزه کمک می کند تا درک بهتر و درست تری نسبت به استاندارد های ضروری این حوزه داشته باشند. Technical SEO مهم ترین و ابتدایی ترین مورد در حوزه سئو بوده که تعداد زیادی از سئو کاران در ایران با آن آشنایی نداشته و به دنبال آموزش تخصصی این مورد به صورت حرفه ای هستند.
جاب تیم با بهره گیری از تجارت و مهارت های برترین سئو کار ها یک دوره آموزش سئو تکنیکال را فراهم کرده تا به ساده ترین شکل ممکن با مفاهیم و ارور های Technical آشنا شوید و بتوانید برای سایت خود یک تکنیکال خیلی خوب داشته باشید، در این دوره تمامی موارد به صورت عملی و در پروژه واقعی آموزش داده شده است.
سئو تکنیکال چیست؟
سئو تکنیکال به عملیاتی مانند خزیدن رباتها و ایندکس شدن کمک میکند. گوگل و سایر موتورهای جستجو تلاش میکنند تا بتوانند بهترین نتایج را برای هر عبارت جستجو شده به کاربران خود نمایش دهند. به همین دلیل هر سایت با توجه به عوامل و معیارهای مختلفی توسط رباتهای موتورهای جستجو مورد سنجش قرار میگیرند. تعدادی از این معیارها بر اساس تجربه کاربر میباشند، مانند سرعت بارگذاری صفحه. اما برخی دیگر به رباتهای گوگل کمک میکنند تا بفهمند در صفحات سایت چه میگذرد یا اینکه صفحه درمورد چیست. این چیزی است که با استفاده از دادههای ساختاری یا structured data (اسکیما) میتوان به آن رسید.
بنابراین با بهینه کردن صفحه، باعث کمک به گوگل یا سایر موتورهای جستجو میشویم تا به درک بهتری از سایت برسند. اگر بتوان به طور موثری در این بهینهسازی عمل کرد، میتوان شاهد نتایج مثبت آن در رتبهبندی سایت بود. البته از سوی دیگر با انجام اشتباهاتی ممکن است به جای بهینهسازی، سایت را دچار مشکل کنید. بنابراین نباید تنها برای خوشآمد موتورهای جستجو به فکر بهینه کردن جنبه تکنیکال سایت خود باشید.
سئو تکنیکال و اهمیت یادگیری آن
شما بهعنوان یک کارشناس در این حوزه باید ساختار کلی و اصولی برای انواع cms و سایتهای برنامه نویسی شده را یاد گرفته باشید تا مثلا در استفاده از cms وردپرس افزونههای اصولی و لازم برای حوزه فعالیت سایت مورد نظر را نصب و پیاده کنید یا بالعکس برای برنامه نویس مربوطه این ساختار را اصولی و با زبان نزدیک به او آموزش دهید. نکتهای که در آموزش سئو تکنیکال باید مد نظر قرار دهید رعایت اصول درست هست نه استفاده از هر تکنولوژی در هر سایت یا برنامهای، گاهی استفاده بی مورد از برخی برنامهها امکان افت رتبه و ضربه به سایت شمارو بیشتر میکند. یادگیری سئو تکنیکال کمک میکند سریعا به درک مناسب و اصولی از آینده بیزینس مورد نظر و نحوه پیادهسازی برسید.
آموزش سئو تکنیکال در جاب تیم
همه دوستانی که وارد دنیال برنامه نویسی وب یا سئو شدهاند عموما با این مقوله آشنایی چندانی ندارند مطالب متمرکزی وجود ندارد بنابراین فرد مورد نظر مثلا فقط با ساختار یک cms آشنایی پیدا میکند و تعصب بی جا برای استفاده از یک cms یا زبان برنامه نویسی را دارد چرا که به یک عادت تبدیل شده و نمیتواند محیط امن خود را برای استفاده از یک محیط دیگر ترک کند. این یعنی زنگ خطر برای تیم شما! فرقی ندارد سایت شما با چه فریم ورک، زبان یا cms ساخته شده، شما به عنوان یک کارشناس باید بتوانید تمام مشکلات موجود در ساختار سایت را تشخیص و برای رفع آن با تیم برنامه نویسی هماهنگ باشید یا بالعکس.
سئو تکنیکال چه چک لیستی دارد؟
با رعایت اصول سئو تکنیکال میتوانید در به روز رسانی های آینده کمتر دچار تغییر جایگاه خواهید شد البته این موضوع فقط به تکنیکال وابسته نیست و موارد دیگر نیز باید رعایت شود و زمانی این امر عملی خواهد بود که شما با تمامی موارد آموزش Technical SEO آشنا باشید.
- استفاده از ssl در سایت
SSL مخفف Secure Sockets Layer است که معنای آن لایه امنیتی سوکتها میباشد که نقش مهمی در سئو تکنیکال دارد. به زبان سادهتر میتواند از راههای مختلفی جلوی نفوذ به سایت را بگیرد. SSL یک فناوری امنیتی است که باعث ایجاد پیوندی رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر میگردد و برای اینکه بخواهید بدانید سایتی از این قابلیت استفاده میکند یا نه باید به آدرس url آن دقت کنید. در سایتهایی که SSL دارند به جای اینکه آدرس سایت با "http: //" شروع شود، با "https: //" شروع میشود. بنابراین با نصب گواهی SSL در سایت خود علاوه بر اینکه آن را ایمنتر میکنید به گوگل میگویید که به الگوریتمهای آن احترام میگذارید و اصول ایمنی را در ساختار سایتتان رعایت میکنید.
- ریسپانسیو بودن سایت
اگر سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید بخش زیادی از انجام سئو سایت خود را رعایت کرده اید و میتوانید مطمئن باشید که کاربران با هر دستگاهی که به سایتتان وارد شوند، تمامی خدمات و محصولات را میتوانند به طور کامل مشاهده کنند و از خدمات سایت بهرهمند شوند. سایت هایی که به صورت ریسپانسیو برای تمامی کاربران با هر دستگاهی طراحی شده باشند توسط گوگل ارجحیت داده میشوند و رتبه بالاتری به آنها اختصاص میدهد. اگر سایتتان ریسپانسیو نباشد در نتایج برتر گوگل قرار نمیگیرید یعنی دچار افت رتبه میشوید. پس بهتر است که طراحی صفحات سایت خود را از ابتدا به صورت واکنشگرا انجام دهید تا مجبور به انجام دوباره کاری نشوید.
- بهبود سرعت سایت
موتورهای جستجو به سایتهایی که سرعت بارگیری بالاتری دارند بیشتر علاقهمندند. در واقع این ترجیح گوگل نیست بلکه تجربه کاربران از سایت شما را بیان میکند و نشان دهنده این است که کاربران تا چه اندازه برای گوگل اهمیت دارند، به گونهای که رضایت آنها را یکی از فاکتورهای رتبهبندی سایتها در موتورهای جستجو قرار داده است.بنابراین سرعت سایت از اصلی ترین موارد سئو تکنیکال بوده است که برای اینکه باخبر شوید سرعت سایتتان چقدر است و امتیاز مثبتی کسب کرده یا نه میتوانید از ابزارهایی مانند gtmetrix وpagespeed استفاده کنید.
- کم کردن صفحات تکراری
برای کاربران و در واقع الگوریتم های گوگل، محتوای تکراری گیج کننده میباشد و باعث میشود که رباتهای گوگل برای خزیدن و رتبه دادن به صفحات سایت به اشتباه بیفتند. به همین دلیل موتورهای جستجو به duplicate content علاقهای ندارند و همین باعث شده است که گوگل به مدیران وب توصیه کند که در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل محتوای تکراری آن را برطرف کنند. یکی از کارهایی که با استفاده از آن بدون هزینه و به صورت ارگانیک میتوانید سایتتان را به رتبههای برتر گوگل برسانید، رعایت سئو تکنیکال برای کم کردن فحات تکراری است که در این دوره آموزشی جاب تیم، به بررسی کامل این تکنیکها پرداختهایم.
- ایحاد نقشه سایت (سایت مپ)
یکی از مواردی که در چک لیست سئو تکنیکال وجود دارد، نقشه سایت میباشد. نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا در حین خزیدن به راحتی بتوانند آدرس صفحات سایتتان را متوجه شوند. نقشه سایت مانند "نقشه راه جستجو" است که به موتورهای جستجو میگوید هر صفحه در کجا میباشد. علاوه بر این اطلاعات مفید دیگری نیز در مورد صفحات سایت شما به دست میآورند، مانند:
- زمان آخرین تغییر صفحه
- تعدا آپدیتهای آن صفحات
- میزان اولویت آن صفحه برای سایت شما
- فعال کردن amp
AMP پروژهای است که توسط گوگل پشتیبانی میشود و هدف آن نیز سرعت بخشیدن به محتوای سایت و بهود سئو تکنیکال در دستگاههای تلفن همراه از طریق استفاده از کد مخصوصی است که به AMP HTML معروف است. نسخههای AMP صفحات سایت شما، با سرعت بالایی در دستگاههای تلفن همراه بارگیری میشوند که همین امر رضایت بیشتر کاربران را در پی دارد. فعال کردن AMP باعث میشود که متن، تصاویر و ویدئوهای سایت بدون تغییر باقی بمانند، اما اسکریپتها، نظرات و فرمها را از کار بیفتند. به دلیل اینکه بارگیری آنها به سرعت انجام میگیرد، احتمال داده میشود که نسخههای AMP صفحات توسط کاربران خوانده و به اشتراک گذاشته شوند و زمان ماندگاری در سایت نیز فزایش پیدا کند. از نظر SEO فعال کردن AMP خوب است و Google نیز صفحات AMP را گاهی در نتایج برتر جستجو نشان میدهد.
حالا که با بحث amp آشنا شدید بهتر است AMP چیست و تاثیر آن در سئو را به صورت کاملتری مطالعه کنید.
- استفاده از استراکچر دیتا
structured data یا اسکیما که همان دادههای ساختار یافته هستند به گوگل کمک میکنند تا با بخشهای مختلف سایتتان آشنایی بیشتری پیدا کنند. اگر میخواهید از structured data استفاده کنید، باید کدهایی را در قالب سایت خود قرار دهید تا گوگل متوجه شود که قسمتهای مختلف سایتتان برای چه ساخته شدهاند. به طور کلی اگر این کدها به صصورت استاندارد و اصولی در سایتتان قرار بگیرند، تمامی موتورهای جستجو میتوانند سایتتان را شناسایی کنند. اگر در سایت خود از دادههای ساختار یافته استفاده کنید گوگل به سایتتان ارجحیت داده و در serp از آنها استفاده خواهد کرد.
- ثبت سایت در سرچ کنسول
Google search console و Bing Webmaster Tools ابزارهای رایگان Google و Microsoft میباشند که این امکان را فراهم میکنند که سایت خود را به موتورهای جستجو برای فهرستبندی ارسال کنید. در زمان آماده شدن برای راهاندازی سایت خود، لازم است که نقشه سایت XML آن را به Google Search Console و Webmaster Tools ارسال کنید تا بتوانند در سایتتان بخزند و نتایج را در نتایج جستجو نمایش دهند. این مورد همچنین کمک میکند که بتوانید عملکرد کلی سایتتان را از دید موتورهای جستجو مانند گوگل، بررسی کنید و از دیگر قابلیتهای این ابزار برای بهبود سئو سایت خود بهره بگیرید.
- بهینه سازی صفحات ۴۰۴
خطای ۴۰۴ در سایت زمانی نمایش داده میشود که کاربر به صفحه ای از سایتتان وارد شود که دیگر وجود ندارد. این صفحه ممکن است کلا از سایت حذف شده باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد. برای آن که کاربران تجربه خوبی از سایتتان داشته باشند باید صفحات ۴۰۴ از قبل به صورت سفارشی طراحی شوند. به این ترتیب کاربر با مراجعه به این صفحه قادر است به صفحات دیگر سایت هدایت شود، برای اینکه تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنید میتوانید در این صفحات از دکمه بازگشت استفاده کنید.
- استفاده از برد کرامب
با استفاده از بردکرامب میتوانید به کاربر نشان دهید که در چه صفحهای از سایت قرار گرفته است و چه مسیری را برای رسیدن به این صفحه طی کرده است. BreadCrump برای کاربران مانند یک راهنمای کامل سئو تکنیکال است که برای استفاده از آن در سایتهای وردپرسی میتوانید از افزونههای سئو مانند یاست استفاده نمایید.
- ساختارمند کردن آدرس صفحات
برای صفحات سایت لازم است که URL ها را به گونهای انتخاب کنید که باعث ایجاد تاثیر منفی در سئو نکنیکال سایت نگردند بلکه باعث کسب امتیاز مثبت برای سئو نکنیکال شما شود. به همین دلیل باید فاکتورهایی مانند زیر را برای انتخاب URL صفحات سایت در نظر بگیرید تا باعث بهبود رتبه سایتتان شوید:
- معنی دار بودن URL صفحات سایت
- کوتاه بودن URL صفحات سایت
- وجود کلمات کلیدی در URL
البته موارد دیگری نیز جز چک لیست دوره سئو تکنیکال جاب تیم میباشد که آنها را در این قسمت بیان میکنیم:
- رعایت استاندارد w3c در کد نویسی برای هر صفحه سایت مورد نظر
- داشتن سایت مپ سایت به شرط اصولی بودن و استفاده حداکثر از سایت مپ برای معرفی محتوای صفحه مورد نظر به موتورهای جستجو
- امنیت سایت (فقط مبحث ssl مطرح نیست و فاکتورهای بسیاری باید در نظر گرفته شود)
- بحث آدرس (url) در سایت و بهترین راهحل ساخت آدرسها (مخصوصا مبحث url های فارسی در سایت)
- فشرده کردن کدهای سایت براساس نیاز و ضرورت بیزینس مورد نظر
- بحث lazy load و امکان سنجی آن در فاکتور سرعت
- اولین پاسخ سرور، فراتر از بحث سئو باید پیش رفت
- تگهای مهم و اثر بخشی این تگها در سئو تکنیکال
- روشهای مختلف حذف صفحات زامبی
- حل همیشگی ایندکس شدن صفحات پنل ادمین در ابزارهای مختلف گوگل
- بررسی خطاهای مهم و حیاتی سرچ کنسول
- جلوگیری از فالو بودن لینکهای خارجی در سایتهای کدنویسی شده
- تجربه ساخت سایت جدید و تغییر url ها و هندل کردن url های قدیمی بدون ارور
- متا تگها و اپن گراف
- استفاده از استانداردهای اسکیماهای مختلف در سایت و جلوگیری از تاثیر مخرب بر یکدیگر
- ریدایرکتها
- بحث کنونیکال
- ساختار تکنیکال سایتهای چند زبانه
- ریسپانسیو بودن
- موبایل فریندلی
- تکنیک fallback
- جلوگیری از کپی محتوای سایت بدون مشکل ایندکس شدن قابل اجرا برای هر نوع سایتی
- مبحث ssr
- و...
چرا به آموزش سئو تکنیکال نیاز دارید؟
این یک موضوع ساده نیست، اما در دوره آموزش سئو تکنیکال به شما خواهیم آموخت که هنگام ساختن پایههای فنی سایتتان به چه جنبههایی از آن باید توجه داشته باشید. با به کار گرفتن این تکنیکها، سایتتان در وضعیت بسیار خوبی قرار خواهد گرفت:
- موتورهای جستجو بهتر و سریعتر میتوانند سایتتان را درک میکنند.
- بارگذاری سریعتر سایتتان باعث کسب اولویت و امتیاز بیشتری از طرف گوگل میشود.
- با ایجاد یک ساختار لینکدهی قوی، رباتهای گوگل بهتر میتوانند محتوای مهم را در سایتتان پیدا کنند.
- با کمک فایل Robot.txt میتوانید به راهنمایی ربات موتورهای جستجو درباره ساختار سایتتان بپردازید.
- میتوانید با لینکهای شکسته، یعنی لینک به صفحاتی که دیگر وجود ندارند خداحافظی کنید.
- با عدم استفاده از محتوای تکراری از گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو خودداری میکنید.
- با فعال کردن گواهینامه SSL میتوان سایت را ایمن نمود.
- استفاده از دادههای ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایت و محتوای آن را بهتر تشخیص دهند.
- با بهینه کردن نقشه XML سایت میتوان مانند یک نقشه راه برای موتورهای جستجو عمل کرد.
دوره سئو تکنیکال جاب تیم برای چه کسانی مناسب است؟
هر کسب و کار اینترنتی به پیادهسازی استانداردهای سئو تکنیکال در کدنویسی و طراحی سایت نیاز دارد. سایتهایی که در این مقوله خود ضعیف عمل کردهاند، نمیتوانند موفقیتهای چشمگیری در نتایج جستجو به دست بیاورند. محتوای این دوره برای تمامی افرادی که به صورت تخصصی در حوزه سئو یا راهاندازی یک کسب و کار اینترنتی فعالیت میکنند، میتواند مفید میباشد. مخاطبین این دوره دو دسته میباشند:
-
متخصصین سئو؛ دارای دانش و تجربه در طراحی سایت
محتوای این دوره به این دسته از کاربران کمک میکند که فرآیند سئو سایت را همراه با طراحی و کدنویسی آغاز کنند و تمامی استانداردها را نیز در آن پیادهسازی کنند. همچنین به بازبینی و اصلاح پروژههای پیش یا سایت مشتریانی که خودشان طراحی نکردهاند نیز اقدام کنند.
-
مدیران سایت ها و متخصصین سئو؛ بدون تجربه کدنویسی
برخی کاربران دانش و مهارت کافی برای کدنویسی را ندارند، اجرای آموزش سئو تکنیکال ممکن است برای چنین کاربرانی زمانبر و حتی غیرممکن به نظر برسد. اما با کسب این دانش میتتوان ارتباط اثربخش و حرفهای با تیم فنی ایجاد نمود، درخواستهای منطقی را بیان کرد و به صورت دقیقی بر اجرای آنها را بررسی نمود.
مزایای شرکت در دوره سئو تکنیکال جاب تیم
- بحث تکنیکال سایت جزو ناگسستنی و اولیه سئو میباشد و باید آن را اصولی و حرفهای یاد بگیرید و این آموزش کلید شما برای این مورد است
- دوستانی که در این دوره شرکت میکنند در اولویت استخدام در جاب تیم قرار میگیرند
- پاسخگویی عالی از سمت مدرس دوره به صورت مستقیم از طریق واتساپ
- آپدیت مباحث دوره همراه با پاسخگویی سوالات شرکت کنندگان به صورت ویدیویی
سخن مدرس در مورد دوره سئو تکنیکال
بارها برای استخدام نیروی کارشناس سئو از افرادی که شرکت کردند در مورد سئو تکنیکال یک سایت خوب سوال کردیم اما متاسفانه تعداد افرادی که پاسخی صحیح دادند محدود بود (از هر 200 نفر فقط 1 نفر) عمق فاجعه زمانی مشخص میشود که بدانید مصاحبه شوندگان، شرکت کنندگان در دورههای افراد مشهور زمینه سئو یا از نیروهای مربوط بودند و فقط به سئوی محتوا و بک لینک سازی را بهعنوان دروس خود میدانستند! ما برای حل این مشکل 2 ماه آموزش رایگان برای نیروهای لازم ارائه کردیم اما با درخواست دوستان در مجموعههای دیگر تصمیم به ارائه یک آموزش جامع گرفتیم.
سلام استاد تا حالا از ابزار مکسئو برای سئو تکنیکال استفاده کردین؟ ابزاری هست که تحلیل کامل انجام بده ؟
سلام ابزار معروفی نیست بهتره از ابزارهایی مثل ahrefs استفاده کنید
این آموزش براساس آپدیت های گوگل هستش؟
بله همیشه آموزش های ما براساس آپدیت های گوگل هست و در آینده نیز امکان داره قسمت هایی اضافه بشه
سلام امکانش هست مطلب خاصی در تکنیکال سئو رو درخواست بدیم آموزش بدید؟
اگر در دوره شرکت کرده باشید و موضوع رو بشه با نهایتا 1 ساعت ویدیو آموزش داد بله در غیر اینصورت یک دوره جدید می تواند تعریف شود
اگر مشکلی با یادگیری یکی از مطالب داشته باشیم پشتیبانی ای برای سوال پرسیدن وجود داره؟
بله شما میتونید از طریق راه های ارتباطی جاب تیم مثل واتساپ یا تماس مستقیم سوالاتتون رو بپرسید یا در همین بخش پرسش و پاسخ اطلاع رسانی کنید
برای آموزش و یادگیری سئو تکنیکال باید کد نویسی هم بلد باشیم؟
خیر ولی درک مفهموم برخی از کدهای html برای شما ضروریست یعنی مطالعه اجمالی خود html کمک به درک بهتر و راحتر تکنیکال میکنه
سلام جناب میرزازاده خسته نباشید
ازونجایی که اکثر سئوکارها با تیم برنامه نویسی سایت هایی که اختصاصی نوشته شدن به مشکل می خورند اگر بتونید یک ویدئو از نحوه ی بیان مشکلات به نوعی که طرف همدیگه رو درک کننده بگذارید عالی میشه.
یک آموزش بهینه سازی سایت وردپرسی هم اضافه بشه عالیه حالا یا در همین دوره یا دوره ی دیگه ای تعریف کنید براش.
ممنون
سلام وقت بخیر
بله بنظرم باید یک ویدیو یا مقاله کامل همراه با مثال برای درک زبان مشترک بین متخصصین این حوزه وجود داشته باشد
اگر دوستانی هستند که تمایل به همکاری برای تهیه یک مقاله تحقیقاتی باشند ما استقبال میکنیم
سلام این دوره متناسب با آپدیت های الگوریتم جدید گوگل است؟
اگر مورد جدیدی دیده بشه در آپدیت ها که در دوره اشاره نشده به صورت ویدیویی به ویدیوهای فعلی تکنیکال اضافه خواهد شد
سلام روز بخیر
دوره حضوری هم دارید؟
بله دوره های حضوری هم داریم برای هماهنگی از تماس مستقیم یا از طریق واتساپ اعلام کنید
تو صفحه بندی دسته بندی محصولات، صفحات دوم، سوم و الی آخر باید کنونیکال بشن روی صفحه اصلی دسته بندی؟ آیا باید نوایندکس هم بشن؟
اگر از اول درست کنونیکال شده باشند خیر نیازی به نوایندکس نداره ولی در کل بدونید که نیاز هست صفحات دسته بندی (پیجینشن) کراول بشن تا سرعت ایندکس و ... در سایت با روند بهتری انجام شود
چرا بجای اینکه تخفیف بدید ۷ درصد گرون شده
متاسفانه اجبار شده که روی همه پرداخت ها 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد برای همین بعد از تخفیف 10 درصد هم ارزش افزوده دارید که در همینجا به مخاطبین نمایش داده شد بجای نمایش در درگاه پرداخت