آموزش و دوره سئو تکنیکال حرفه ای

هدف از آموزش سئو تکنیکال یادگیری و درک ضروریات تکنیکال در حوزه سئو است در این آموزش با مفاهیم تکنیکال بیشتر ارتباط خواهید داشت مخصوصا روش های بهبود کراول شدن محتوای سایت برای موتور های جستجو که در آپدیت های اخیر گوگل شدیدا مورد توجه قرار گرفته است

بهزاد میرزازاده بهزاد میرزازاده
: 04:18:06
: 21

مالیات

خیر

پرسش و پاسخ

6
قیمت :
320,000 7 %
297,600 تومان
  • ساختار درست یک صفحه html در سئو تکنیکال

    قفل شده
    00:20:19
  • سایت مپ چیست و هدف از آن + حل مشکل ایندکس شدن در وضعیت بحرانی

    00:09:15
  • ساختار سایت مپ (sitemap) با ویدئو، تصویر و عادی و تگ های به ظاهر اختیاری

    قفل شده
    00:11:45
  • افزودن سایت مپ به سرچ کنسول (search console) و عدم اجبار در نام سایت مپ

    00:02:53
  • چه محتوا یا آدرسی (url) باید در سایت مپ (sitemap) وجود داشته باشد

    قفل شده
    00:05:27
  • صفحه بندی سایت مپ، حداکثر تعداد url و سایز آن در مبحث سئو تکنیکال

    قفل شده
    00:06:03
  • آدرس سایت مپ یک سایت (مخفی کردن) + بهترین پلاگین سایت مپ برای وردپرس

    قفل شده
    00:08:01
  • بررسی پیغام coverage indexed not submitted in sitemap در سرچ کنسول

    قفل شده
    00:07:20
  • robots.txt کاربرد، نحوه استفاده، ضروریات، نحوه کمک به سئو و کدهای آن

    قفل شده
    00:28:04
  • url چیست؟ ارتباط دامنه و بیزینس، بحث امنیت و بهترین نوع آدرس دهی کوتاه

    قفل شده
    00:12:33
  • ساختار یک url صحیح و نحوه انتخاب کلمات آن

    قفل شده
    00:05:15
  • کاراکترهای مجاز برای استفاده در url برای مسیردهی صفحات و نام فایل ها

    00:05:10
  • جایگاه محتوا در دامنه و زیردامنه، مشکل محتوای تکراری، ایندکس شدن صفحه اصلی برای تمام کلمات به اشتباه

    قفل شده
    00:17:05
  • آدرس های شکسته شده چگونه به وجود می آیند؟ یکتا بودن آدرس ها در تولید (حساس بودن به حروف بزرگ و کوچک)

    قفل شده
    00:07:02
  • حلقه در ریدایرکت و مرگ سایت، کوتاه کردن url ها و شانس شما در نتایج جستجو در سئو تکنیکال

    قفل شده
    00:13:18
  • بررسی کدهای وضعیت http و شناسایی قاتلین سئوی سایت شما و استراتژی هندل کردن صفحات 404 در سئو تکنیکال

    قفل شده
    00:17:30
  • آموزش سئو تکنیکال و مبحث Dom در html همراه با بررسی صفحه سازهای cms و بررسی Reduce the number of Dom Elements

    قفل شده
    00:14:18
  • روش های جلوگیری از کپی اطلاعات بدون مشکل ایندکس برای موتورهای جستجو

    قفل شده
    00:14:48
  • بررسی گزارشات سئو تکنیکال و نحوه مقایسه سایت با دیتای درست

    00:25:13
  • هم پوشانی اسکیما (schema - داده های ساختار یافته) در موتورهای جستجو

    قفل شده
    00:12:45
  • کنونیکال درست در انواع صفحه بندی (پیجینیشن) در سایت های اختصاصی و وردپرسی

    00:14:02

سئو تکنیکال در اولویت شروع یک پروژه

سئو تکنیکال به عملیاتی مانند خزیدن ربات‌ها و ایندکس شدن کمک می‌کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا بتوانند بهترین نتایج را برای هر عبارت جستجو شده به کاربران خود نمایش دهند. به همین دلیل هر سایت با توجه به عوامل و معیارهای مختلفی توسط ربات‌های موتورهای جستجو مورد سنجش قرار می‌گیرند. تعدادی از این معیارها بر اساس تجربه کاربر می‌باشند، مانند سرعت بارگذاری صفحه. اما برخی دیگر به ربات‌های گوگل کمک می‌کنند تا بفهمند در صفحات سایت چه می‌گذرد یا اینکه صفحه درمورد چیست. این چیزی است که با استفاده از داده‌های ساختاری یا structured data می‌توان به آن رسید. بنابراین با بهینه کردن صفحه، باعث کمک به گوگل یا سایر موتورهای جستجو می‌شویم تا به درک بهتری از سایت برسند. اگر بتوان به طور موثری در این بهینه‌سازی عمل کرد، می‌توان شاهد نتایج مثبت آن در رتبه‌بندی سایت بود.  البته از سوی دیگر با انجام اشتباهاتی ممکن است به جای بهینه‌سازی، سایت را دچار مشکل کنید. بنابراین نباید تنها برای خوش‌آمد موتورهای جستجو به فکر بهینه کردن جنبه تکنیکال سایت خود باشید.

 

سئو تکنیکال و اهمیت یادگیری آن

شما به‌عنوان یک کارشناس در حوزه سئو باید ساختار کلی و اصولی برای انواع cms و سایت‌های برنامه نویسی شده را یاد گرفته باشید تا مثلا در استفاده از cms وردپرس افزونه‌های اصولی و لازم برای حوزه فعالیت سایت مورد نظر را نصب و پیاده کنید یا بالعکس برای برنامه نویس مربوطه این ساختار را اصولی و با زبان نزدیک به او آموزش دهید. نکته‌ای که در تکنیکال باید مد نظر قرار دهید رعایت اصول درست هست نه استفاده از هر تکنولوژی در هر سایت یا برنامه‌ای، گاهی استفاده بی مورد از برخی برنامه‌ها امکان افت رتبه و ضربه به سایت شمارو بیشتر می‌کند. یادگیری سئو تکنیکال کمک می‌کند سریعا به درک مناسب و اصولی از آینده بیزینس مورد نظر و نحوه پیاده‌سازی برسید.

 

داستان شکل گیری آموزش سئو تکنیکال

همه دوستانی که وارد دنیال برنامه نویسی وب یا سئو شده‌اند عموما با این مقوله آشنایی چندانی ندارند مطالب متمرکزی وجود ندارد بنابراین فرد مورد نظر مثلا فقط با ساختار یک cms آشنایی پیدا می‌کند و تعصب بی جا برای استفاده از یک cms یا زبان برنامه نویسی را دارد چرا که به یک عادت تبدیل شده و نمی‌تواند محیط امن خود را برای استفاده از یک محیط دیگر ترک کند. این یعنی زنگ خطر برای تیم شما! فرقی ندارد سایت شما  با چه فریم ورک، زبان یا cms ساخته شده، شما به عنوان یک کارشناس سئو باید بتوانید تمام مشکلات موجود در ساختار سایت را تشخیص و برای رفع آن با تیم برنامه نویسی هماهنگ باشید یا بالعکس.

آموزش سئو تکنیکال و مراحل آن

 

آموزش سئو تکنیکال

آموزش براساس فرامین سئو که روز به روز در حال گسترش است یک امر ضروری تلقی می‌شود و بحث اولیه و مهم آموزش سئو تکنیکال به کارشناسان سئو می‌باشد، همچنین این آموزش می‌تواند به نیروی فنی سایت کمک کند تا درک درستی از استانداردها در زمینه سئو داشته باشند. ما در این آموزش سعی می‌کنیم تمام سوالات تکنیکال شما را با راه حل‌های اصولی تشریح و جواب دهیم.

 

چک لیست تکنیکال

با رعایت اصول سئو تکنیکال میتوانید در به روز رسانی های آینده کمتر دچار تغییر جایگاه خواهید شد البته این موضوع فقط به تکنیکال وابسته نیست و موارد دیگر نیز باید رعایت شود.

استفاده از ssl در سایت

SSL  مخفف Secure Sockets Layer است که معنای آن لایه امنیتی سوکت‌ها می‌باشد. به زبان ساده‌تر می‌تواند از راه‌های مختلفی جلوی نفوذ به سایت را بگیرد. SSL   یک فناوری امنیتی است که باعث ایجاد پیوندی رمزگذاری شده بین سرور وب و مرورگر می‌گردد و برای اینکه بخواهید بدانید سایتی از این قابلیت استفاده می‌کند یا نه باید به آدرس url آن دقت کنید. در سایت‌هایی که SSL دارند به جای اینکه آدرس سایت با "http: //" شروع شود، با "https: //" شروع می‌شود. بنابراین با نصب گواهی SSL در سایت خود علاوه بر اینکه آن را ایمن‌تر می‌کنید به گوگل  می‌گویید که به الگوریتم‌های آن احترام می‌گذارید و اصول ایمنی را در ساختار سایتتان رعایت می‌کنید.

استفاده از ssl در سایت مورد اول سئوتکنیکال

 

ریسپانسیو بودن سایت

اگر سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کاربران با هر دستگاهی که به سایتتان وارد شوند، تمامی خدمات و محصولات را می‌توانند به طور کامل مشاهده کنند و از خدمات سایت بهره‌مند شوند. سایت هایی که به صورت ریسپانسیو برای تمامی کاربران با هر دستگاهی طراحی شده باشند توسط گوگل ارجحیت داده می‌شوند و رتبه بالاتری به آن‌ها اختصاص می‌دهد. اگر سایتتان ریسپانسیو نباشد در نتایج برتر گوگل قرار نمی‌گیرید یعنی دچار افت رتبه می‌شوید. پس بهتر است که طراحی صفحات سایت خود را از ابتدا به صورت واکنش‌گرا انجام دهید تا مجبور به انجام  دوباره کاری نشوید.

ریسپانسیو بودن سایت مورد دوم سئوتکنیکال

 

بهبود سرعت سایت

موتورهای جستجو به سایت‌هایی که سرعت بارگیری بالاتری دارند بیشتر علاقه‌مندند. در واقع این ترجیح گوگل نیست بلکه تجربه کاربران از سایت شما را بیان می‌کند و نشان دهنده این است که کاربران تا چه اندازه برای گوگل اهمیت دارند، به گونه‌ای که رضایت آن‌ها را یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو قرار داده است. برای اینکه باخبر شوید سرعت سایتتان چقدر است و امتیاز مثبتی کسب کرده یا نه می‌توانید از ابزارهایی مانند gtmetrix وpagespeed  استفاده کنید.                          

بهبود سرعت سایت مورد سوم تکنیکال سئو

 

کم کردن صفحات تکراری

برای کاربران و در واقع الگوریتم‎های موتور جستجو، محتوای تکراری گیج کننده می‌باشد و باعث می‌شود که ربات‌های گوگل برای خزیدن و رتبه دادن به صفحات سایت به اشتباه بیفتند. به همین دلیل موتورهای جستجو  به duplicate content علاقه‌ای ندارند و همین باعث شده است که گوگل  به مدیران وب توصیه کند که در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل محتوای تکراری آن را برطرف کنند. یکی از کارهایی که با استفاده از آن بدون هزینه و به صورت ارگانیک می‌توانید سایتتان را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید، رعایت سئو تکنیکال برای کم کردن فحات تکراری است که در این دوره آموزشی جاب تیم، به بررسی کامل این تکنیک‌ها پرداخته‌ایم.

کم کردن صفحات تکراری مورد چهارم سئوتکنیکال

 

ایحاد نقشه سایت (سایت مپ)

یکی از مواردی که در چک لیست سئو تکنیکال وجود دارد، نقشه سایت می‌باشد. نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا در حین خزیدن به راحتی بتوانند آدرس صفحات سایتتان را متوجه شوند. نقشه سایت مانند "نقشه راه جستجو" است که به موتورهای جستجو می‌گوید هر صفحه در کجا می‌باشد. علاوه بر این اطلاعات مفید دیگری نیز در مورد صفحات سایت شما به دست می‌آورند، مانند:

  1. زمان آخرین تغییر صفحه
  2. تعدا آپدیت‌های آن صفحات
  3. میزان اولویت آن صفحه برای سایت شما

ایحاد نقشه سایت مرحله پنجم سئو تکنیکال

 

فعال کردن amp

AMP  پروژه‌ای است که توسط گوگل پشتیبانی می‌شود و هدف آن نیز سرعت بخشیدن به محتوای سایت در دستگاه‌های تلفن همراه از طریق استفاده از کد مخصوصی است که به  AMP HTML  معروف است. نسخه‌های AMP صفحات سایت شما، با سرعت بالایی در دستگاه‌های تلفن همراه بارگیری می‌شوند که همین امر رضایت بیشتر کاربران را در پی دارد.  فعال کردن AMP باعث می‌شود که متن، تصاویر و ویدئوهای سایت بدون تغییر باقی بمانند، اما اسکریپت‌ها، نظرات و فرم‌ها را از کار بیفتند. به دلیل اینکه بارگیری آن‌ها به سرعت انجام می‌گیرد، احتمال داده می‌شود که نسخه‌های AMP صفحات توسط کاربران خوانده و به اشتراک گذاشته شوند و زمان ماندگاری در سایت نیز فزایش پیدا کند. از نظر SEO فعال کردن AMP خوب است و Google نیز صفحات AMP را گاهی در نتایج برتر جستجو نشان می‌دهد. 

فعال کردن amp مرحله ششم از آموزش سئو تکنیکال

 

استفاده از استراکچر دیتا

structured data‌ یا اسکیما که همان داده‌های ساختار یافته هستند به گوگل کمک می‌کنند تا با بخش‌های مختلف سایتتان آشنایی بیشتری پیدا کنند. اگر می‌خواهید از structured data‌ استفاده کنید، باید کدهایی را در قالب سایت خود قرار دهید تا گوگل متوجه شود که قسمت‌های مختلف سایتتان برای چه ساخته شده‌اند. به طور کلی اگر این کدها به صصورت استاندارد و اصولی در سایتتان قرار بگیرند، تمامی موتورهای جستجو می‌توانند سایتتان را شناسایی کنند. اگر در سایت خود از داده‌های ساختار یافته استفاده کنید گوگل به سایتتان ارجحیت داده و در serp‌ از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

 

ثبت سایت در سرچ کنسول

Google search console و Bing Webmaster Tools  ابزارهای رایگان Google و Microsoft می‌باشند که این امکان را فراهم می‌کنند که سایت خود را به موتورهای جستجو برای فهرست‌بندی ارسال کنید. در زمان آماده شدن برای راه‌اندازی سایت خود، لازم است که نقشه سایت XML آن را به Google Search Console و Webmaster Tools  ارسال کنید تا بتوانند در سایتتان بخزند و نتایج را در نتایج جستجو نمایش دهند. این مورد همچنین کمک می‌کند که بتوانید عملکرد کلی سایتتان را از دید موتورهای جستجو مانند گوگل، بررسی کنید و از دیگر قابلیت‌های این ابزار برای بهبود سئو سایت خود بهره بگیرید.

دوره سئو تکنیکال ثبت سایت در سرچ کنسول

 

بهینه سازی صفحات ۴۰۴

خطای ۴۰۴ در سایت زمانی نمایش داده می‌شود که کاربر به صفحه ای از سایتتان وارد شود که دیگر وجود ندارد. این صفحه ممکن است کلا از سایت حذف شده باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد. برای آن که کاربران تجربه خوبی از سایتتان داشته باشند باید صفحات ۴۰۴  از قبل به صورت سفارشی طراحی شوند. به این ترتیب کاربر با مراجعه به این صفحه قادر است به صفحات دیگر سایت هدایت شود، برای اینکه تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کنید می‌توانید در این صفحات از دکمه بازگشت استفاده کنید.

بهینه سازی صفحات ۴۰۴ برای تکنیکال سئو سایت

 

استفاده از برد کرامب

با استفاده از بردکرامب ‌می‌توانید به کاربر نشان دهید که در چه صفحه‌ای از سایت قرار گرفته است و چه مسیری را برای رسیدن به این صفحه طی کرده است. BreadCrump برای کاربران مانند یک راهنمای کامل سئو تکنیکال است که برای استفاده از آن در سایت‌های وردپرسی می‌توانید از افزونه‌های سئو مانند یاست استفاده نمایید. 

 

استفاده از برد کرامب یکی از جلسات سئو تکنیکال

 

ساختارمند کردن آدرس صفحات

برای صفحات سایت لازم است که URL‌ ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که باعث ایجاد تاثیر منفی در سئو سایت نگردند بلکه باعث کسب امتیاز مثبت برای سئو سایتتان شود. به همین دلیل باید فاکتورهایی مانند زیر را برای انتخاب URL‌ صفحات سایت در نظر بگیرید تا باعث بهبود رتبه سایتتان شوید:

  • معنی دار بودن URL‌ صفحات سایت
  • کوتاه بودن URL‌ صفحات سایت
  • وجود کلمات کلیدی در URL‌

البته موارد دیگری نیز جز چک لیست این دوره سئو تکنیکال جاب تیم می‌باشد که آن‌ها را در این قسمت بیان می‌کنیم:

  • رعایت استاندارد w3c در کد نویسی برای هر صفحه سایت مورد نظر
  • داشتن سایت مپ سایت به شرط اصولی بودن و استفاده حداکثر از سایت مپ برای معرفی محتوای صفحه مورد نظر به موتورهای جستجو
  • امنیت سایت (فقط مبحث ssl مطرح نیست و فاکتورهای بسیاری باید در نظر گرفته شود)
  • بحث آدرس (url) در سایت و بهترین راه‌حل ساخت آدرس‌ها (مخصوصا مبحث url های فارسی در سایت)
  • فشرده کردن کدهای سایت براساس نیاز و ضرورت بیزینس مورد نظر
  • بحث lazy load و امکان سنجی آن در فاکتور سرعت
  • اولین پاسخ سرور، فراتر از بحث سئو باید پیش رفت
  • تگ‌های مهم و اثر بخشی این تگ‌ها در سئو سایت
  • روش‌های مختلف حذف صفحات زامبی
  • حل همیشگی ایندکس شدن صفحات پنل ادمین در ابزارهای مختلف گوگل
  • بررسی خطاهای مهم و حیاتی سرچ کنسول 
  • جلوگیری از فالو بودن لینک‌های خارجی در سایتهای کدنویسی شده
  • تجربه ساخت سایت جدید و تغییر url ها و هندل کردن url های قدیمی بدون ارور
  • متا تگ‌ها و اپن گراف
  • استفاده از استانداردهای اسکیماهای مختلف در سایت و جلوگیری از تاثیر مخرب بر یکدیگر
  • ریدایرکت‌ها
  • بحث کنونیکال
  • ساختار تکنیکال سایت‌های چند زبانه
  • ریسپانسیو بودن
  • موبایل فریندلی
  • تکنیک fallback
  • جلوگیری از کپی محتوای سایت بدون مشکل ایندکس شدن قابل اجرا برای هر نوع سایتی
  • مبحث ssr
  • و...

 

چرا به آموزش سئو تکنیکال نیاز دارید؟

این یک موضوع ساده‌ نیست، اما در دوره به شما خواهیم آموخت که هنگام ساختن پایه‌های فنی سایتتان به چه جنبه‌هایی از آن باید توجه داشته باشید. با به کار گرفتن این تکنیک‌ها، سایتتان در وضعیت بسیار خوبی قرار خواهد گرفت:

  • موتورهای جستجو بهتر و سریع‌تر می‌توانند سایتتان را درک می‌کنند.
  • بارگذاری سریع‌تر سایتتان باعث کسب اولویت و امتیاز بیشتری از طرف گوگل می‌شود.
  • با ایجاد یک ساختار لینک‌دهی قوی، ربات‌های گوگل بهتر می‌توانند محتوای مهم را در سایتتان پیدا کنند.
  • با کمک فایل Robot.txt می‌توانید به راهنمایی ربات‌ موتورهای جستجو درباره ساختار سایتتان بپردازید.
  • می‌توانید با لینک‌های شکسته، یعنی لینک به صفحاتی که دیگر وجود ندارند خداحافظی کنید.
  • با عدم استفاده از محتوای تکراری از گمراه کردن گوگل و سایر موتورهای جستجو خودداری می‌کنید.
  • با فعال کردن گواهینامه SSL می‌توان سایت را ایمن نمود.
  • استفاده از داده‌های ساختار یافته  به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت و محتوای آن را بهتر تشخیص دهند.
  • با بهینه کردن نقشه XML سایت  می‌توان مانند یک نقشه راه برای موتورهای جستجو عمل کرد.

 

دوره سئو تکنیکال جاب تیم برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسب و کار اینترنتی به پیاده‌سازی استانداردهای سئو تکنیکال در کدنویسی و طراحی سایت نیاز دارد. سایت‌هایی که در این مقوله خود ضعیف عمل کرده‌اند، نمی‌توانند موفقیت‌های چشم‌گیری در نتایج جستجو به دست بیاورند. محتوای این دوره برای تمامی افرادی که به صورت تخصصی در حوزه سئو یا راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنند، می‌تواند مفید می‌باشد. مخاطبین این دوره دو دسته می‌باشند:

1- متخصصین سئو؛ دارای دانش و تجربه در طراحی سایت

محتوای این دوره به این دسته از کاربران کمک می‌کند که فرآیند سئو سایت را همراه با طراحی و کدنویسی آغاز کنند و تمامی استانداردها را نیز در آن پیاده‌سازی کنند. همچنین به بازبینی و اصلاح پروژه‌های پیش یا سایت مشتریانی که خودشان طراحی نکرده‌اند نیز اقدام کنند.

2- مدیران سایت ها و متخصصین سئو؛ بدون تجربه کدنویسی

برخی کاربران دانش و مهارت کافی برای کدنویسی را ندارند، اجرای آموزش‌های این دوره ممکن است برای چنین کاربرانی زمان‌بر و حتی غیرممکن به نظر برسد. اما با کسب این دانش می‌تتوان ارتباط اثربخش و حرفه‌ای با تیم فنی ایجاد نمود، درخواست‌های منطقی را بیان کرد و به صورت دقیقی بر اجرای آن‌ها را بررسی نمود.

 

مزایای شرکت در دوره سئو تکنیکال جاب تیم

  • بحث تکنیکال سایت جزو ناگسستنی و اولیه سئو می‌باشد و باید آن را اصولی و حرفه‌ای یاد بگیرید و این آموزش کلید شما برای این مورد است
  • دوستانی که در این دوره شرکت می‌کنند در اولویت استخدام در جاب تیم قرار می‌گیرند
  • پاسخگویی عالی از سمت مدرس دوره به صورت مستقیم از طریق واتساپ
  • آپدیت مباحث دوره همراه با پاسخگویی سوالات شرکت کنندگان به صورت ویدیویی

 

سخن مدرس در مورد این دوره

بارها برای استخدام نیروی کارشناس سئو از افرادی که شرکت کردند در مورد سئو و تکنیکال یک سایت خوب سوال کردیم اما متاسفانه تعداد افرادی که پاسخی صحیح دادند محدود بود (از هر 200 نفر فقط  1 نفر) عمق فاجعه زمانی مشخص می‌شود که بدانید مصاحبه شوندگان، شرکت کنندگان در دوره‌های افراد مشهور زمینه سئو یا از نیروهای مربوط بودند و فقط به سئوی محتوا و بک لینک سازی را به‌عنوان دروس خود می‌دانستند! ما برای حل این مشکل 2 ماه آموزش رایگان برای نیروهای لازم ارائه کردیم اما با درخواست دوستان در مجموعه‌های دیگر تصمیم به ارائه یک آموزش جامع گرفتیم.