
فهرست مطالب برای مطالعه
مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟
حضور قدرتمند اینستاگرام در زندگی امروزی ما باعث به وجود آمدن مشاغل جدید شده است. مدیریت پیج اینستاگرام از جمله این کارها است. این یک کار تمام وقت و دائمی است که میتواند موفقیت بسیاری از کسب و کارها را تضمین کند. برنامهریزی و تحلیلهای دقیق نتایج انتشار محتوا، پاسخگویی به نظرات کاربران و به طور کلی تعامل در اینستاگرام یکی از حیاتیترین و زمانبرترین بخشهای مدیریت پیج اینستاگرام است که توسط مدیر یا همان مدیر صفحه انجام میگیرد. مسئولیت مدیریت پیج اینستاگرام و رعایت اصول مدیریت پیج اینستاگرام بر عهده مدیر پیج است، بنابراین اگر خود شما و یا شخص دیگری این مسئولیت را بر عهده میگیرید، مدیر صفحه میشوید.
خدمات مدیریت پیج اینستاگرام شامل چه مواردی می شود؟
تولید محتوای اختصاصی برای مدیریت پیج اینستاگرام
از نظر صاحبان کسب و کار، کم اهمیتترین بخش در مدیریت اینستاگرام تولید محتوا به صورت اختصاصی میباشد. تولید محتوای اختصاصی و داشتن استراتژی مدیریت پیج اینستاگرام کمک میکند که برای صفحه اینستاگرام خود تبلیغات رایگانی انجام دهید. ارائه محتوای فاخر و آموزشی این موضوع را یادآوری میکند که برای کاربران ارزش قائلید، زیرا برای رفع ابهامات آنها زمان گذاشتهاید. این محتوا میتواند تردیدهای بسیاری از کاربران را که برای خرید از فروشگاه شما دارند، برطرف کند و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کند. کاربران دوست دارند که محتوای جدیدی را در صفحه اینستاگرام شما مشاهده کنند نه محتوای کپی از سایر صفحات اینستاگرام!
تولید محتوای ویدئویی
کاربران دوست دارند با شما در تعامل باشند، تصویرتان را ببینند و صدایتان را بشنوند، تا گرفتن بهترین تصمیم برایشان راحتتر باشد. یکی از مهمترین بخشهای تولید محتوا ایجاد ویدئوهای باکیفیت است که قادرند تفاوت شما با رقبایتان را برای کاربران مشخص کنند.با نرم افزار مدیریت پیج اینستاگرام می توانید پیج و محتوای خود را مدیریت کنید.
پاسخ گویی به کامنت و دایرکت
یکی از زمانبرترین فعالیت ها در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام بعد از راه اندازی و مدیریت پیج اینستاگرام پاسخگویی به کامنت و دایرکتها میباشد. مشتریان همیشه انتظار دارند که پاسخگویی سریع داشته باشید، تا بتوانند تصمیم مناسبی را برای استفاده از خدمات شما بگیرند.
ایجاد تعامل با کاربران به شما این امکان را میدهد که بتوانید مشکلاتتان را در مدیریت اکانت اینستاگرام در اندروید یا مدیریت پیج اینستاگرام با کامپیوتر را شناسایی و حل کنید. در پاسخگویی به کامنت ها حتما کاربر مورد نظر را تگ کنید.
بالا بردن نرخ تعامل در مدیریت اینستاگرام
ایجاد تعامل با کاربران یکی از نکات مهمی است، که نباید از آن در مدیریت صفحه غافل شد. با استخدام مدیریت اینستاگرام و یا با اپ مدیریت پیج اینستاگرام امکان پذیر است.هر چقدر کاربران با شما راحتتر باشند و با پیجتان تعامل بیشتری داشته باشند، امتیاز و رتبهتان نزد اینستاگرام بالاتر میرود و همین باعث جذب ارگانیک فالورهای شما از روشهای مختلف میشود.
برنامه ریزی برای ارسال پست
یک برنامه از پیش تعیین شده برای ارسال پستهای خود داشته باشید تا سردرگم نشوید.
بررسی رقبا
رقبایتان را همیشه بررسی کنید تا بتوانید نکات مثبت و منفی آنها را برای هر چه بهتر بودن پیج خودتان به کار ببرید.
هشتگ گذاری مناسب
یکی از مهمترین ورودیهای صفحه میتواند هشتگگذاری باشد که کاربران هدفمندی که خواهان استفاده از خدمات شما هستند، از طریق آنها به صفحه شما میرسند. انتخاب درست کلمات هشتگ به رشد پیجتان کمک زیادی میکند.
طراحی گرافیکی پست و قالب پیج
اگر از طرحهای گرافیکی جذاب که با فعالیتتان متناسب باشد استفاده کنید، میتوانید کاربرانی که به صفحه شما وارد میشوند را از لحاظ بصری جذب کنید. برای این مورد بهتر است از رنگ سازمانی و طرحهای گرافیکی استفاده کنید تا به عنوان یک امضا در ذهن کاربران شما ماندگار شود. یکی از نکات مخفی در طرحهای گرافیکی اینستاگرام، استفاده از سایز مناسب استوری و پست است که باید به آن توجه کنید.
برندینگ در اینستاگرام
شاید اولین سوال هر کاربر استفاده کننده از اینستاگرام این باشد که آیا سرمایه گذاری در اینستاگرام کاری منطقی است؟ باید گفت قطعا هزینه و تمرکز روی برندینگ در اینستاگرام میتواند به میزان قابل توجهی روی فروش ما تاثیر بگذارد.
مدیر پیج اینستاگرام به صورت تخصصی
هنگامی که مدیریت پیج اینستاگرام را به دست جاب تیم بسپارید تمامی فعالیتهای پیج شما توسط یک مدیر اختصاصی انجام خواهد گرفت. این مدیر نگرانی شما را برای زمانبندی پستگذاری، پاسخگویی به کامنت و دایرکت برطرف میکند به طوریکه نیازی به نظارت شما برای مدیریت صفحه اینستاگرام نباشد.
طراحی قالب اختصاصی برای پیج اینستاگرام
اگر پکیج مدیریت اینستاگرام را انتخاب کنید، یک طراح گرافیکی وظیفه نظمدهی به گرافیک و نمای ظاهری پیجتان را بر عهده میگیرد. قالب پیج اینستاگرام این امکان را میدهد که پستهای شما یک ظاهر متحد داشته باشند که این میتواند نظر مخاطب را جلب کند.
بیشتر بدانید: " آموزش جامع هشتگ گذاری در اینستاگرام ۰ تا ۱۰۰ "
چگونه مدیریت پیج اینستاگرام را به صورت حرفه ای انجام دهیم؟
اگر از یک تیم متخصص برای مدیریت پیج اینستاگرام خود کمک نگیرید راه درازی را در چگونگی مدیریت اکانت اینستاگرام در پیش خواهید داشت. باید اطلاعات خود را به روز کنید و چیزهای زیادی را بیاموزید زیرا اینستاگرام و الگوریتمهای آن برخلاف واتساپ در فاصله های کوتاهی آپدیت میشوند. در این بخش 7 عامل مهم در مدیریت پیج اینستاگرام را ذکر میکنیم :
تعیین پرسونای مخاطب
یک صفحه اینستاگرام موفق باید تشخیص دهد که مخاطب چه چیزی میخواهد و این به معنی این است که به جای انتشار محتوایی که ممکن است زمان زیادی را برای آن صرف کرده باشیم و نتیجه کمی بگیرد، دقیقا چیزی را ارائه دهیم که مخاطبان به دیدنش مایل هستند. باید گفت که یک الگوی ثابت برای تمام برندها وجود ندارد و شما مجبورید با روشهایی از جمله بررسی اطلاعات جمعی مانند جنسیت، تفریحات، سن، محل زندگی و ... که عموما در پروفایل آنها یا سایر پلتفرمهای شما وجود دارد، تعیین کرد. علاوه بر این روش میتوان از گوگل آنالیتیکس نیز استفاده کرد. هر چه اطلاعات و پرسونای دقیقتری از مخاطبانتان را داشته باشید بهتر میتوانید به جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری دائم بپردازید.
داشتن هدف
قبل از اینکه استراتژی مناسب خود را پیدا کنید، باید مشخص کنید که هدف شما از مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟ با این صفحه میخواهید چه چیزی به دست بیاورید؟ آیا برای دادن آگاهی در مورد برند خودتان از آن استفاده میکنید؟ آیا میخواهید با استفاده از این پیج فروشتان را بالا ببرید؟
اهداف شما نوع فعالیت و شاخصهای مهم عملکردی شما را تعیین میکنند، پس لازم است که اهداف قابل دستیابی و قابل اندازهگیری و مهلت داری را برای خود تعیین کنید.
تعیین استراتژی و تقویم محتوایی
درمورد الگوریتمهای مورد استفاده اینستاگرام شایعات زیادی وجود دارد که برخی از آنها به اغراق و برخی نیز دست کم گرفتن هوش مصنوعی اینستاگرام پرداختهاند. اما قطعیترین واقعیت درمورد هوش مصنوعی اینستاگرام توجه حتمی و قطعی به زمان و ترتیب انتشار پستها میباشد. با داشتن یک استراتژی مدون میتوانید تعیین کنید که روی چه موضوعاتی کار میکنید و با استفاده از هشتگگذاری مناسب، این موضوعات را به الگوریتم های اینستاگرام اطلاع دهید.
تشخیص زمان درست
شما باید برای انتشار پستهای خود بهترین زمان را انتخاب کنید. درست عمل کردن در این مرحله تا حد زیادی بستگی به شناخت درست پرسونای مخاطبان دارد و باید شناخت خوبی داشته باشید تا بدانید معمولا چه ساعتی برایشان مناسبتر است. قسمت Insight اینستاگرام و ابزارهای جانبی که برای آمارهای شبکههای اجتماعی به کار میروند، اطلاعات خوبی را در مورد نحوه عملکرد مخاطبان در اختیار میگذارند.
با الگوریتم ها به زبان کد صحبت کنید
یک واقعیت مهم این است که الگوریتمها هیچ چیزی از نوشتهها و عکسهای شما را نمیفهمند. اگر میخواهید هوش مصنوعی این قسمت را تقویت کنید باید با زبان الگوریتم با آنها صحبت کنید، برای این کار باید هشتگگذاری درستی را انجام دهید و برای عکسها از alt استفاده کنید. در استفاده از هشتگها باید حواستان را جمع کنید که مرتب با هم باشند تا الگوریتم را سردرگم نکنید. میتوانید از سی هشتگ استفاده کنید و با احتساب هشتگهای کامنت اول میتواند بیشتر نیز باشد. اگر از هشتگهای متنوع و بیشتری استفاده کنید الگوریتم ممکن است متوجه آنها نشود و پستتان به حال خود رها شود.
ایجاد تعامل و حفظ آن
هدف شما از پیج اینستاگرام هر چه که باشد نهایتا عامل تعامل است که ارزش و اعتبار صفحهتان را تعیین میکند، یعنی فرقی ندارد که از راه تبلیغات کسب درآمد کنید یا برند خود را بشناسانید. در هر صورت میزان معیار اصلی میزان تعامل نسبت به تعداد فالوور برای مشتریان تبلیغات و همچنین الگوریتمهای اینستاگرام اهمیت دارند. این تعاملها 4 مورد هستند: لایک، کامنت، ذخیرهسازی و به اشتراکگذاری. این مهم نیست که چند هزار یا چند میلیون فالوور دارید، اینکه چند نفر از آنها برایتان کامنت درج میکنند و پستهایتان را لایک، ذخیره یا فوروارد می کنند مهم میباشد.
داستان سرایی
محصولات و خدمات شما و به طور کلی برندتان رقبایی دارد که نیازمخاطبانتان را برطرف میکنند. آنچه باعث تمایز شما و نگه داشتن مخاطب میشود، داستانی است که پشت فعالیتهای شما نهفته است.
مدیر اینستاگرام کیست؟
مدت زمان زیادی است که اصطلاح مدیر مطرح شده است که در خیلی از موارد به معنی مدیر است. اما مدیر پیج اینستاگرام شخصی است که با توجه به مهارتهایی که کسب کرده است، میتواند مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده بگیرد. معمولا مدیر اینستاگرام، از مهارتهای خود برای رشد پیج مورد نظر استفاده میکند و به طور مثال، فالوورهای آن پیج را افزایش میدهد. مدیر با مدیریت اصولی و صحیح میتواند قدم بزرگ و ارزشمندی را برای ارتقا پیج بردارد. مدیر محتواهای جدید را با برنامهریزی و در زمان مناسب با استفاده از روشهایی مانند آنالیز پیج، تولید محتوا، هشتگگذاری صحیح و ... در پیج قرار میدهد و از این طریق اطمینانسازی صورت میگیرد و کاربران پیج افزایش پیدا میکنند و به رشد پیج کمک میشود. البته اینستاگرام برخلاف فیسبوک یا تلگرام، ابزارهای خاصی برای مدیرها در نظر نگرفته است، یعنی ساختار اینستاگرام به گونهای است که هر پیج را تنها یک نفر باید اداره کند. همانطور که میدانید تعداد بسیار زیادی پیج در اینستاگرام وجود دارد که برای راهاندازی و فعالیت در آن به فردی نیاز است که به صورت مرتب محتوای مناسب را در پیج قرار دهد، این فرد میتواند مدیر اینستاگرام باشد.
وظایف کلی مدیر اینستاگرام برای مدیریت پیج چیست؟
برای مدیریت پیج اینستاگرام وظایف مختلفی در نظر گرفته میشود که در نهایت منجر به رشد صفحه میشود. این وظایف میتواند شامل افزایش فالوور و افزایش فروش هم باشد. البته قبل از اینکه مسئولیت یک پیج به مدیر سپرده شود، قراردادهایی منعقد میگردد که وظایف مدیر در آن ذکر می شود، بنابراین وظایف مدیرهای پیج های مختلف با هم متفاوت است. برای مثال ممکن است فردی در یک پیج وظیفه تولید محتوا را نیز بر عهده داشته باشد که در این حالت طبیعتا درآمد بیشتری خواهد داشت. وظایف مدیر به اهدافی که صاحب پیج در نظر دارد بستگی دارد. برای مثال ممکن است صاحب پیجی، مدیر را تنها برای پاسخگویی به دایرکت و افزایش فروش استخدام کند و یا شخص دیگری از مدیر برای افزایش فالوور استفاده کند که این موارد به استراتژیها و اهداف پیج بستگی دارد.
مهارتهای کلی مدیر اینستاگرام برای مدیریت پیج اینستاگرام
برای مدیریت پیج اینستاگرام، لازم است مدیر مهارتهایی داشته باشد که در اینجا به آنها میپردایم:
تسلط کامل بر اینستاگرام
اولین مهارتی که برای مدیریت پیج اینستاگرام توسط مدیر نیاز است تسلط کامل بر اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده از تمامی امکانات است. به عنوان یک مدیر باید بتوان از تمامی قابلیتهای اینستاگرام برای رشد پیج استفاده کرد. برای مثال قابلیتهایی مانند IGTV، لایو، استوری و ... از این موارد میباشد. علاوه بر این باید با بخش تنظیمات آن به خوبی آشنایی داشته باشد تا در مواقع ضروری بتواند کارهای لازم را انجام دهد.
استفاده صحیح از هشتگ ها
مهارت هشتگگذاری در اینستاگرام بسیار مهم است. متاسفانه خیلی از صفحات اینستاگرام از هشتگها، به خوبی استفاده نمیکنند که همین مورد ممکن است باعث شادوبن شدن پیج شود.
تسلط به نرم افزارهای گرافیکی
یکی از مهمترین مهارتها برای مدیریت پیج اینستاگرام توسط مدیر، تسلط به برخی از نرمافزارهای گرافیکی تولید محتوا است. اگر به عنوان مدیر پیج اینستاگرام وظیفه تولید محتوا را نیز بر عهده داشته باشید، باید نحوه کار با برخی از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ برای ساخت و ویرایش تصاویر را یاد بگیرید. البته با استفاده از اپلیکیشنهایی که برای موبایل عرضه شدهاند نیز میتوانید این کار را انجام دهید. در اینجا میتوانید چند نمونه از نرم افزارهای گرافیکی که برای ویندوز و موبایل مناسباند را ببینید:
- فتوشاپ
- پریمیر
- Inshot
- Picsart
آشنایی با انواع روش های افزایش فالوور پیج
افرایش فالوور پیج مهارت خوبی است، البته باید گفت تمامی کارهایی که در پیج انجام میشود برای افزایش فالوور است؛ این به معنی این است که باید دیگر کارها نیز به خوبی انجام شوند تا فالوورها افزایش یابند. کارهایی مانند تعامل با مخاطبان، تولید محتوا و ...، اگر به درستی انجام گیرند در نهایت باعث افزایش فالوورهای پیج خواهند شد.
تشخیص زمان مناسب برای ارسال پست
اینکه پست را در چه زمانی منتشر کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد بسیار مهم است. بهترین زمان ارسال پست برای هر پیج متفاوت است. اگر پست را در زمان اشتباهی منتشر کنید، بازدهی لازم برای پیج به دست نمیآید.
آشنایی با استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ
مهارت تعیین استراتژی برای مدیریت پیج اینستاگرام توسط مدیر بسیار مهم است. البته در اکثر موارد تعیین استراتژی بر عهده صاحب پیج است، اما اگر در این مورد نیز تخصص داشته باشید میتوانید استراتژیهایی را تعیین کنید و به ازای این کار درآمد بیشتری را به دست آورید.
ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام
برای مدیریت صحیح صفحه اینستاگرام به ابزارهایی نیاز داریم که بتوانیم پیج اینستاگرام را به صورت صحیح تحلیل کنیم و بتوانیم با استفاده از بهترین ابزارهای مدیریت پیج اینستاگرام بیزینس خود را تقویت کنیم.
نرم افزار Instasize
این نرمافزار یکی از بهترین نرمافزارهای ویرایش عکس و فیلم حرفهای است که با دارا بودن قابلیتهای ادیت فراوان میتواند نیازهایتان را به راحتی برطرف کند. این نرمافزار را میتوان از مارکتهای ios و اندروید دانلود کرد و برای مدیریت بهتر پیج اینستاگرام استفاده کرد.
Hootsuite
با این ابزار میتوان از نگران بودن بابت عدم ارسال به موقع پست در شبکه اجتماعی رهایی پیدا کرد. با این نرم افزار میتوان زمان انتشار پستهای خود را منظم کرد و آنها را به طور اتوماتیک برای کاربران انتشار داد.
Combine
از این نرمافزار میتوانید برای جذب کاربران ارگانیک استفاده کنید. این ابزار بهترین هشتگهای مناسب برای فعالیت و مدیریت پیج اینستاگرام را در اختیارتان قرار میدهد تا بتوانید از طریق هشتگگذاری مناسب، کاربران ارگانیک را به پیج خود جذب کنید.
انتخاب شرکت مناسب برای مدیر پیج اینستاگرام
برای اینکه یک کسب و کار موفق را در اینستاگرام آغاز کنید، در قدم اول باید یک پیج اینستاگرام حرفهای داشته باشید و این مساله امکانپذیر نیست، مگر توسط یک مدیر اینستاگرام کاملا حرفهای و متخصص، بنابراین اگر میخواهید در این زمینه از رقبایتان جا نمانید و باید شرکت های مدیریت پیج اینستاگرام را بشناسید و باید یک مدیر متخصص در مدیریت پیج اینستاگرام را استخدام کنید. جاب تیم کار شما را در این زمینه راحت کرده است تا بتوانید بهترین نتایج را در پیج اینستاگرام خود به دست آورید. شرح وظایف مدیرهای جاب تیم طبق پلنهایی از پیش تعیین شده است و بدون هیچ کاستی سر وقت تعیین شده انجام میگیرند. اگر نیاز به مشاوره رایگان دارید با شماره زیر تماس بگیرید تا به تمامی ابهامات و مشکلات شما پاسخ داده شود.
چرا جاب تیم را برای مدیریت پیج اینستاگرام در تهران انتخاب کنیم؟
جاب تیم با داشتن یک تیم متعهد و با تجربه در زمینه مدیریت پیج اینستاگرام، با قدرت کامل این آمادگی را دارد که روش مدیریت پیج اینستاگرام را با اجرای اصولی و درست الگوریتم های اینستاگرام و و با دارا بودن دانش کافی و راهکارهای مدیریت پیچ را بر عهده بگیرد و برای رشد محتوایی صفحه اینستاگرامتان فعالیتهای لازم را برنامهریزی و پیادهسازی کند. از برخی ویژگیهای تیم مدیریت پیج اینستاگرام جاب تیم میتوان موارد زیر را نام برد :
- متعهد و مسئولیت پذیر در انجام وظایف محوله
- اجرای فعالیتهای مدیریتی حتی در روزهای تعطیل
- نظم کاری دقیق و حداکثری در اجرای فرآیندهای مدیریت اکانت
- پشتیبانی مداوم و پی در پی مشتریان در کوتاهترین زمان ممکن
- تعرفه بسیار مناسب با توجه به کیفیت و نظم تولید، مدیریت و انتشار محتوا
بیشتر بدانید: " افزایش امنیت اینستاگرام با معرفی بهترین روشها
من نیروی مدیریت پیج اینستا میخام
چطور میتونم پیدا کنم
آیا خودتون مدیریت پیج رو برای ما انجام میدید؟
سلام بله برای هماهنگی بیشتر از طریق واتساپ یا تماس مستقیم با شماره های سایت با ما در ارتباط باشید
علاوه بر مدیریت پیج تولید محتوا از 0 تا 100 هم انجام میدین؟
پکیج های مختلفی برای اینستاگرام داریم برای دریافت پروپوزال و اطلاع از شرایط مدیریت میتونید تماس بگیرید
علاوه بر اینستاگرام مدیریت بقیه شبکه های اجتماعی هم قبول میکنید؟
بله شبکه های اجتماعی دیگر مثل تلگرام، لینکدین، توییتر، پینترست و ... جزو مدیریت شبکه های ما میتونه باشه