سئو سایت چند زبانه

سئو سایت چند زبانه

داشتن یک وب سایت خیره کننده و جذاب بسیار عالی است، اما اگر محتوای شما به زبانی در دسترس باشد که مخاطب نتوانند آن را بفهمد، معنایی ندارد. با سئو سایت چند زبانه، می‌توانید دامنه مخاطبان خود را گسترش دهید و با افزایش ترافیک، میزان فروش خود را بالا ببرید. توجه داشته باشید که سئوی چندزبانه یک کار پیچیده، وقت گیر و انرژی بر است و حتما باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود تا در نهایت بتواند موجب برتری شما نسبت به رقبای بازارتان بشود‌. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با مزایای سئو سایت چند زبانه آشنا کنیم.


سئوی سایت چند زبانه چیست؟


 سئوی چند زبانه در واقع بهینه سازی یک وب سایت برای چندین زبان است. این کار را می‌توان با ایجاد نسخه‌های جداگانه از یک وب سایت برای هر زبان انجام داد. همچنین می‌توان از ابزارهای تشخیص زبان و ترجمه برای خودکار کردن فرآیند و ارائه نسخه‌های مختلف یک وب‌سایت به کاربرانی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، استفاده کرد.


چگونه سئوی چند زبانه انجام دهیم؟ 


سئوی چند زبانه در مورد بهینه سازی محتوا و عملکرد فنی وب سایت شما است تا بتواند در نتایج جستجو برای کاربران چندین زبان ظاهر شود. اضافه کردن زبان های بیشتر به وب سایت شما به طور قابل توجهی مخاطبان هدف شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، هدف قرار دادن مخاطبان با محتوایی به زبان دلخواهشان، رفع نیازهای آنها را آسان‌تر می‌کند و از سوء تفاهم‌های احتمالی ناشی از تفاوت‌های زبانی یا ارتباطی جلوگیری می‌کند. تنظیم محتوا و پیام‌های خود برای مخاطبان هدف، موجب اعتماد بیشتری کاربران به کسب و کارتان می‌شود و به شما امکان رقابت با شرکت‌های محلی را می‌دهد.


استراتژی سئو سایت چند زبانه خود را برنامه ریزی کنید


 اولین قدم این است که استراتژی سئو سایت چند زبانه خود را برنامه ریزی کنید. این بدان معناست که تصمیم بگیرید کدام زبان‌ها را می‌خواهید هدف بگیرید و چگونه محتوای وب‌سایت و عملکرد فنی خود را برای این زبان‌ها بهینه کنید. هنگام برنامه ریزی استراتژی سئوی چند زبانه باید به چند نکته توجه داشته باشید:
درباره مخاطب خود تحقیق کنید قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید کدام زبان را هدف قرار دهید. باید مخاطبان خود را بشناسید: آنها چه کسانی هستند و در کجا قرار دارند؟ به چه زبان‌هایی صحبت میکنند؟ سلیقه آنها چیست؟ چگونه ارتباط برقرار می‌کنند؟ چه عواملی بر تصمیم گیری آنها تأثیر می‌گذارد؟ هنگامی که درک خوبی از مخاطبان هدف خود پیدا کردید، می‌توانید شروع به تحقیق کنید که کدام زبان برای دستیابی به آنها مؤثرتر است.

زبان و مکان مناسب را انتخاب کنید 


هنگامی که تصمیم گرفتید کدام زبان‌ها را هدف قرار دهید، باید مطمئن شوید که مکان مناسب را انتخاب کرده‌اید. این به معنای انتخاب کشور یا منطقه مناسب برای هر زبان است. می‌توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner  و Google Trends  برای کمک به انتخاب زبان و مکان مناسب استفاده کنید.


کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید


کلمات کلیدی بخش مهمی از  استراتژی سئو سایت چند زبانه به شمار می‌روند. شما باید عبارات مناسبی را برای هر زبان و مکان مورد نظر خود انتخاب کنید. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner  SEMrush، Ahrefs  استفاده کنید. آنها به شما کمک می‌کنند کلمات کلیدی خاص کسب و کار را پیدا کنید که اغلب در یک مکان خاص استفاده می‌شوند.


موتور جستجوی مناسب را انتخاب کنید


اگرچه گوگل یکی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو است، اما کشورهایی وجود دارند که از موتور جستجوی دیگری استفاده کنند. به طور مثال اگر می‌خواهید در کشور چین به کاربران دسترسی پیدا کنید، باید استراتژی خود را با الزامات آن تنظیم کنید. به طور کلی، برخی از محبوب‌ترین موتورهای جستجو شامل گوگل، یاهو و بینگ هستند. اما بسیاری از موتورهای جستجوی منطقه ای مانند Baidu )چین)، Yandex (روسیه) و Naver (کره جنوبی) نیز وجود دارند. 

مزایای سئو سایت چند زبانه


سئو‌ سایت چند زبانه شامل بومی سازی وب سایت شما می‌شود. در اصل این فرآیند در دسترس قرار دادن محتوای وب سایت شما به زبان‌های مختلف است. چند سال پیش، اینترنت، کاربران انگلیسی زبانان را هدف قرار می‌داد و اکثر وب سایت‌ها محتوای خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کردند. با این حال، در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، بازار اینترنت خارجی در حال رشد است و برای بقا، به بومی سازی وب سایت موثر نیاز دارید تا از موفقیت سئوی چند زبانه اطمینان حاصل کنید. در این بخش به مزایای سئو چند زبانه اشاره می‌کنیم. 


به شما برتری می دهد


استفاده از سئو‌ سایت چند زبانه موجب برتری شما در برابر رقبایتان می‌شود. در واقع سئو چند زبانه مشتریان را از سراسر نقاط مختلف جهان هدف قرار می دهد. در نتیجه از مکان‌های مختلف ترافیک به وب‌سایت خود جذب خواهید کرد. با توجه به دامنه خود، تکنیک‌های چند زبانه می‌توانند به شما کمک کنند تا در مدت کوتاهی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید. در حقیقت، تعداد کاربران اینترنت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته‌اند. از این رو باید محتوای خود را با بومی سازی جهانی کنید تا مخاطبان چند زبانه کسب و کار شما را درک کنند و در نتیجه بتوانید تجارت خود را گسترش دهید. 

جلب رضایت مشتری


زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی و ثانویه توسط کاربران آنلاین در بسیاری از نقاط جهان استفاده می‌شود. به طور مشابه، کاربران اینترنتی که انگلیسی می‌دانند، معمولاً وقتی به خدمات اینترنتی به زبان مادری دسترسی دارند، احساس راحتی و رضایت می‌کنند. از این رو استفاده از سئوی حرفه‌ای چند زبانه به شما کمک می‌کند تا محتوای وب خود را به گونه‌ای بسته بندی کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب‌تر باشد.

 ساختن یک برند جهانی 


سئو‌ سایت چند زبانه به شما کمک می کند تا یک برند جهانی قوی بسازید. به زبان ساده، این استراتژی به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را برای شهرت جهانی بهینه کنید و مشتریان جهانی بیشتری را هدف قرار دهید.

 دستیابی به رشد بلندمدت


 در هر نوع کسب و کاری یکی از مهم ترین اهداف، دستیابی به رشد بلندمدت است. با سئوی چندزبانه می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جهانی زیادی عرضه کنید. توجه داشته باشید سئو سایت چند زبانه باید توسط افراد متخصص انجام شود تا وب‌سایت تان برای مخاطبان گسترده‌تری در دسترس قرار بگیرد. 
 

صرفه جویی در هزینه‌ها 


 راه اندازی یک وب سایت چند زبانه برای شما هزینه زیادی ندارد. علاوه بر این، به معنای داشتن چندین وب سایت نیست. این فقط به این معنی است که برای افزایش دیده شدن محتوای وب خود به مشتریان جهانی تلاش بیشتری کنید.
دسترسی خود را گسترش می‌دهید 
با چند زبانه شدن، دسترسی خود را به مخاطبان هدف زیادی نیز گسترش می‌دهید. سئو چند زبانه، بهینه سازی وب سایت شما را برای ایجاد درآمد بیشتر و داشتن روابط سالم و سازنده افزایش می‌دهد. سئو سایت چند زبانه به شما کمک می‌کند تا بیشتر بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. این بدان معنی است که شما تلاش، افکار و تکنیک‌های بیشتری را برای ارائه محصولات و خدمات خود به زبان آنها انجام خواهید داد.
اعتماد ایجاد می کند
مسئله اعتماد را نمی‌توان در دنیای تجارت نادیده گرفت. هنگام خرید آنلاین هر محصولی، به راحتی می‌توان به یک فرد تجاری که از زبان مسلط استفاده می‌کند اعتماد کرد. بنابراین، ارائه فرصتی به مشتریان برای سفارش‌دادن و انجام معاملات به زبانی که به بهترین وجه می‌فهمند، به شما در ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند.

افزایش فروش


با در دسترس قرار دادن محتوای وب سایت خود به زبانهای مختلف، شانس خود را برای لذت بردن از فروش بیشتر افزایش می‌دهید. یک وب سایت چند زبانه را می‌توان به راحتی به زبانهای مختلف ترجمه کرد، از جمله آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی و غیره.
گسترش کسب و کار  
چند زبانه بودن به مشتریان و حتی رقبایتان این پیام را می‌دهد که شما یک پله از آنها جلوتر هستید. هم چنین  از نظر مشتریان شما حرفه‌ای تر به نظر می‌رسید. به علاوه این امکان را به شما می‌دهد که در کمپین سئوی خود از موبایل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم در سراسر جهان از تلفن همراه استفاده می‌کنند. از این رو برای دسترسی آنها به محصولات و خدمات، محتوا باید به زبان محلی باشد که بسیار چشمگیر است.

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید با سئو سایت چند زبانه می‌توانید محتوای وبسایت خود را در دسترس کاربران بیشتری قرار دهید و که در نتیجه موجب افزایش فروش و سودآوری می‌شود. از مزایای سئو چند زبانه می‌توان به افزایش اعتماد، جلب رضایت مشتریان، گسترش کسب و کار، افزایش فروش و غیره اشاره کرد. با داشتن یک سایت چند زبانه به گسترش کسب و کار خود کمک کنید.