
فهرست مطالب برای مطالعه
اهمیت سئو سایت چند زبانه
سئوی چند زبانه در واقع بهینه سازی یک وب سایت برای چندین زبان است. این کار را میتوان با ایجاد نسخههای جداگانه از یک وب سایت برای هر زبان انجام داد. همچنین میتوان از ابزارهای تشخیص زبان و ترجمه برای خودکار کردن فرآیند و ارائه نسخههای مختلف یک وبسایت به کاربرانی که به زبانهای مختلف صحبت میکنند، استفاده کرد.
هدف از سئو سایت چند زبانه
سئوی چند زبانه در مورد بهینه سازی محتوا و عملکرد فنی وب سایت شما است تا بتواند در نتایج جستجو برای کاربران چندین زبان ظاهر شود. اضافه کردن زبان های بیشتر به وب سایت شما به طور قابل توجهی مخاطبان هدف شما را افزایش میدهد. علاوه بر این، هدف قرار دادن مخاطبان با محتوایی به زبان دلخواهشان، رفع نیازهای آنها را آسانتر میکند و از سوء تفاهمهای احتمالی ناشی از تفاوتهای زبانی یا ارتباطی جلوگیری میکند. تنظیم محتوا و پیامهای خود برای مخاطبان هدف، موجب اعتماد بیشتری کاربران به کسب و کارتان میشود و به شما امکان رقابت با شرکتهای محلی را میدهد.
قیمت سئو سایت چند زبانه
معمولاً هنگام خرید یک کالا یا خدمت، افراد انتظار دارند از مبلغی که قرار است هزینه کنند اطلاع دقیق داشته باشند. اما در مورد سئو سایت چند زبانه نمیتوان یک رقم دقیق را عنوان کرد. چرا که قیمت دقیق سئو سایت به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد. به طور مثال میزان محتوا، میزان و نوع خدمات، انتظارات مشتری و بسیاری عوامل دیگر در قیمت نهایی موثر هستند. همچنین عملکرد رقبا نیز در این زمینه اهمیت دارد. تعداد و نوع کلمات کلیدی را نیز باید مد نظر قرار دهید. بکلینکها، تولید محتوا، لوگوی انتخابی، شرکت انجامدهنده سئو و وضعیت فعلی وبسایت شما نیز در این زمینه بسیار مؤثر هستند.
یکی از ویژگی هایی که شرکت جاب تیم را با آژانس های دیگر که در زمینه خدمات و ارائه سئو سایت های چند زبانه فعالیت می کنند، متمایز می نماید اجرای بند ضمانت انجام کار، می باشد.
مزایای سئو سایت چند زبانه
سئو سایت چند زبانه شامل بومی سازی وب سایت شما میشود. در اصل این فرآیند در دسترس قرار دادن محتوای وب سایت شما به زبانهای مختلف است. چند سال پیش، اینترنت، کاربران انگلیسی زبانان را هدف قرار میداد و اکثر وب سایتها محتوای خود را به زبان انگلیسی ارائه میکردند. با این حال، در دنیایی که همیشه در حال تغییر است، بازار اینترنت خارجی در حال رشد است و برای بقا، به بومی سازی وب سایت موثر نیاز دارید تا از موفقیت سئوی چند زبانه اطمینان حاصل کنید. در این بخش به مزایای سئو چند زبانه اشاره میکنیم.
- به شما برتری می دهد
استفاده از سئو سایت چند زبانه موجب برتری شما در برابر رقبایتان میشود. در واقع سئو چند زبانه مشتریان را از سراسر نقاط مختلف جهان هدف قرار می دهد. در نتیجه از مکانهای مختلف ترافیک به وبسایت خود جذب خواهید کرد. با توجه به دامنه خود، تکنیکهای چند زبانه میتوانند به شما کمک کنند تا در مدت کوتاهی به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کنید. در حقیقت، تعداد کاربران اینترنت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان رشد قابل توجهی داشتهاند. از این رو باید محتوای خود را با بومی سازی جهانی کنید تا مخاطبان چند زبانه کسب و کار شما را درک کنند و در نتیجه بتوانید تجارت خود را گسترش دهید.
- جلب رضایت مشتری
زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی و ثانویه توسط کاربران آنلاین در بسیاری از نقاط جهان استفاده میشود. به طور مشابه، کاربران اینترنتی که انگلیسی میدانند، معمولاً وقتی به خدمات اینترنتی به زبان مادری دسترسی دارند، احساس راحتی و رضایت میکنند. از این رو استفاده از سئوی حرفهای چند زبانه به شما کمک میکند تا محتوای وب خود را به گونهای بسته بندی کنید که برای مخاطب هدف شما جذابتر باشد.
- ساختن یک برند جهانی
سئو سایت چند زبانه به شما کمک می کند تا یک برند جهانی قوی بسازید. به زبان ساده، این استراتژی به شما این امکان را میدهد که وب سایت خود را برای شهرت جهانی بهینه کنید و مشتریان جهانی بیشتری را هدف قرار دهید.
- دستیابی به رشد بلندمدت
در هر نوع کسب و کاری یکی از مهم ترین اهداف، دستیابی به رشد بلندمدت است. با سئوی چندزبانه میتوانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان جهانی زیادی عرضه کنید. توجه داشته باشید سئو سایت چند زبانه باید توسط افراد متخصص انجام شود تا وبسایت تان برای مخاطبان گستردهتری در دسترس قرار بگیرد.
- صرفه جویی در هزینهها
راه اندازی یک وب سایت چند زبانه برای شما هزینه زیادی ندارد. علاوه بر این، به معنای داشتن چندین وب سایت نیست. این فقط به این معنی است که برای افزایش دیده شدن محتوای وب خود به مشتریان جهانی تلاش بیشتری کنید.
- دسترسی خود را گسترش میدهید
با چند زبانه شدن، دسترسی خود را به مخاطبان هدف زیادی نیز گسترش میدهید. سئو چند زبانه، بهینه سازی وب سایت شما را برای ایجاد درآمد بیشتر و داشتن روابط سالم و سازنده افزایش میدهد. سئو سایت چند زبانه به شما کمک میکند تا بیشتر بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید. این بدان معنی است که شما تلاش، افکار و تکنیکهای بیشتری را برای ارائه محصولات و خدمات خود به زبان آنها انجام خواهید داد.
- اعتماد ایجاد می کند
مسئله اعتماد را نمیتوان در دنیای تجارت نادیده گرفت. هنگام خرید آنلاین هر محصولی، به راحتی میتوان به یک فرد تجاری که از زبان مسلط استفاده میکند اعتماد کرد. بنابراین، ارائه فرصتی به مشتریان برای سفارشدادن و انجام معاملات به زبانی که به بهترین وجه میفهمند، به شما در ایجاد وفاداری مشتری کمک میکند.
- افزایش فروش
با در دسترس قرار دادن محتوای وب سایت خود به زبانهای مختلف، شانس خود را برای لذت بردن از فروش بیشتر افزایش میدهید. یک وب سایت چند زبانه را میتوان به راحتی به زبانهای مختلف ترجمه کرد، از جمله آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، عربی، فرانسوی، انگلیسی، اسپانیایی و غیره.
- گسترش کسب و کار
چند زبانه بودن به مشتریان و حتی رقبایتان این پیام را میدهد که شما یک پله از آنها جلوتر هستید. هم چنین از نظر مشتریان شما حرفهای تر به نظر میرسید. به علاوه این امکان را به شما میدهد که در کمپین سئوی خود از موبایل استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم در سراسر جهان از تلفن همراه استفاده میکنند. از این رو برای دسترسی آنها به محصولات و خدمات، محتوا باید به زبان محلی باشد که بسیار چشمگیر است.
اصول سئو سایت چند زبانه
اولین قدم این است که استراتژی سئو سایت چند زبانه خود را برنامه ریزی کنید. این بدان معناست که تصمیم بگیرید کدام زبانها را میخواهید هدف بگیرید و چگونه محتوای وبسایت و عملکرد فنی خود را برای این زبانها بهینه کنید. هنگام برنامه ریزی استراتژی سئوی چند زبانه باید به چند نکته توجه داشته باشید:
درباره مخاطب خود تحقیق کنید قبل از اینکه بتوانید تصمیم بگیرید کدام زبان را هدف قرار دهید. باید مخاطبان خود را بشناسید: آنها چه کسانی هستند و در کجا قرار دارند؟ به چه زبانهایی صحبت میکنند؟ سلیقه آنها چیست؟ چگونه ارتباط برقرار میکنند؟ چه عواملی بر تصمیم گیری آنها تأثیر میگذارد؟ هنگامی که درک خوبی از مخاطبان هدف خود پیدا کردید، میتوانید شروع به تحقیق کنید که کدام زبان برای دستیابی به آنها مؤثرتر است.
- زبان و مکان مناسب را انتخاب کنید
هنگامی که تصمیم گرفتید کدام زبانها را هدف قرار دهید، باید مطمئن شوید که مکان مناسب را انتخاب کردهاید. این به معنای انتخاب کشور یا منطقه مناسب برای هر زبان است. میتوانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و Google Trends برای کمک به انتخاب زبان و مکان مناسب استفاده کنید.
- کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی سئو سایت چند زبانه به شمار میروند. شما باید عبارات مناسبی را برای هر زبان و مکان مورد نظر خود انتخاب کنید. برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner SEMrush، Ahrefs استفاده کنید. آن ها به شما کمک میکنند کلمات کلیدی خاص کسب و کار را پیدا کنید که اغلب در یک مکان خاص استفاده میشوند.
- موتور جستجوی مناسب را انتخاب کنید
اگرچه گوگل یکی از محبوبترین موتورهای جستجو است، اما کشورهایی وجود دارند که از موتور جستجوی دیگری استفاده کنند. به طور مثال اگر میخواهید در کشور چین به کاربران دسترسی پیدا کنید، باید استراتژی خود را با الزامات آن تنظیم کنید. به طور کلی، برخی از محبوبترین موتورهای جستجو شامل گوگل، یاهو و بینگ هستند. اما بسیاری از موتورهای جستجوی منطقه ای مانند Baidu (چین)، Yandex (روسیه) و Naver (کره جنوبی) نیز وجود دارند.
مراحل اصول سئو سایت های چند زبانه در جاب تیم
وقتی صحبت از سئو به میان میآید، رقابت و سهم شما در بازار رقابت معنا پیدا می کند، بنابراین پیشی گرفتن از رقبا نیازمند اتخاذ یک رویکرد استراتژیک است. علاوه بر یافتن کلمات کلیدی مناسب، مهم است که بدانید رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه خوبی دارند و برای کدام یک در SERP ها رتبه خوبی ندارند تا بتوانید استراتژی خود را بر اساس آن ترسیم کنید. در ادامه به چند نکته مهم که سایت های چند زبانه میتوانند به منظور پیشی گرفتن از سایر رقبا در موتورهای جستجو از آنها پیروی کنند میپردازیم.
- اولویت بندی کلمات کلیدی با حجم بالا اما رقابت کم
- رضایت موتورهای جستجو
- به کارگیری سئو داخلی و خارج از صفحه
- تولید محتوای بهتر نسبت به رقبا
- پیوند دادن اطلاعات به نشریات معتبر
- ایجاد انواع محتوا (متن، تصویر و ویدیو)
مراحل انجام خدمات سئو سایت چند زبانه در جاب تیم
- اگر به این فکر افتاده اید که بر روی سئو سایت چند زبانه خود کار کنید و مجموعه بزرگ جاب تیم را برای شروع انتخاب کرده اید طبق این مراحل می توانید با شماره 09308297906 با مجموعه آژانس جاب تیم در تماس باشید.
- آدرس سایت را برای کارشناسان ارسال نمایید تا سایت را مورد بررسی اولیه قرار دهیم. در درجه اول باید فرم بریف اطلاعات مرتبط با شرکت را پر کنید و برای ما ارسال نمایید.
- کارشناسان مجموعه، کلماتی که مرتبط با کسب و کار شماست را بررسی می نمایند و پروپوزالی را برای شما تهیه خواهند نمود. تیم سئو در صدد بررسی های بیشتر و دقیق تر در جهت تشخیص کلمات کلیدی مناسب برمی آید.
- با توجه به بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ما پروپوزالی تخصصی سئو به شما ارائه می شود. این پروپوزال به قرارداد کارفرما ضمیمه خواهد شد. سپس در این بخش از کار پروپوزال نمونه کارها و پکیج هایی با عنوان بسته A، بسته A+، بسته A++ وبسته Z به شما معرفی خواهد شد. با توجه به تشخیص سئوکاران مجموعه، پکیجی برای شما در نظر گرفته می شود. در واقع این وظیفه تیم سئو جاب تیم است که با توجه به سختی کلمات، کارفرما را متقاعد نماید، کدام پکیج ها را انتخاب کند که تاثیر بیشتری بر روی سئو سایت چند زبانه او داشته باشد.
- در بعضی مواقع نیز استفاده از تلفیقی از پکیج ها برای مسیر سئو سایت چند زبانه شما مناسب تر می باشد تا سایتان بازدهی بیشتری داشته باشید. در صورتی که این موارد ذکر شده مورد تایید کارفرما باشد عقد قراردادی بین کارفرما و شرکت جاب تیم بسته می شود.
- برای ارتباط برقرار کردن با تیم سئو و کارفرما گروه واتساپ و تلگرامی توسط تیم سئو ساخته می شود. از این طریق تمامی کارهایی که سئوکاران در جهت بهینه سازی در سایت شما انجام می دهند ارسال خواهد شد.
- گزارشات لحظه ای سئو سایت چند زبانه که به صورت ماهیانه نیز برای شما گزارش های جامعی ارسال خواهیم کرد.
- روال انجام امور سئو از طریق کانال های ارتباطی جهت کارفرما قابل مشاهده می باشد. ما متعد هستیم در بازه زمانی تعیین شده، با توجه به موارد درج شده در قرارداد، اگر در سایت مشتری به نتیجه مورد نظر نرسیم، هزینه عودت داده می شود.
گروه جاب تیم علاوه بر انجام امور سئو سایت، به بررسی ماهانه عملکرد آن میپردازد. این مجموعه با تشکیل یک گروه واتساپی، گزارشهای ماهیانه را برای کارفرما ارسال میکند. در این گزارش، عملکرد سایت و نتیجه آنالیزهای ماهیانه به اطلاع کارفرما خواهد رسید. این موضوع به بهبود هر چه بیشتر و سریعتر وضعیت سایت کمک شایانی خواهد کرد.
مدت زمان اجرای سئو سایت چند زبانه
برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سئو سایت چند زبانه باید صبور باشید. زیرا سئو سایت فرایندی است که زمانبر بوده و ظرف مدت کوتاهی نتیجهبخش نخواهد بود. در گذشته برای رسیدن به نتیجه مطلوب در زمان کوتاهتر از روشهایی مانند ساخت لینکهای بیکیفیت و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده میکردند. اما امروزه این روشها نه تنها اثربخش نیستند، بلکه به سایت شما آسیب میرسانند. در نتیجه باید زمانی نسبتاً طولانی را برای سئو سایت خود در نظر بگیرید.
پس فکر اینکه در مدتی کوتاه به نتیجه برسید را از سر خود بیرون کنید. صبوری کرده و از روشهای درست برای سئو اقدام کنید. سرمایهگذاری در زمینه سئو سایت چند زبانه، امری زمانبر است. اما میتوان گفت بهترین کار است. چرا که یک سئو حرفهای و اصولی، پیشرفت اصولی را نیز حاصل خواهد کرد.
مشاوره سئو سایت چند زبانه
احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که از قدیم گفته اند کار را به کاردان بسپارید، یعنی اگر می خواهید فروش و بازدید از سایت داشته باشید بر روی سئو سایت چند زبانه خود فعالیت کنید، اما چطور فعالیت کردن بسیار مهم است اگر در زمینه سئو دانشی ندارید توصیه می کنیم این کار را انجام ندهید. در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم حتما از کارشناسان خلاق در این زمینه استفاده کنید تا نتیجه واقعی ان را ببینید.
می دانید برای راهنمایی جهت سئو سایت، مشاوره سئو سایت چند زبانه چه کمکی می تواند بکند؟ باید یک کارشناس سئو با داشتن تجربه کافی و مهارت های هوشمندانه خود، بتواند استراتژی مناسبی برای سایت شما بچیند. مشاوره سئو با توجه به نوع کار شما و کسب اطلاعات از نحوه فعالیت شما در ابتدای کار، مراحل انجام سئو را به شما شرح می دهد و در مورد خدماتی که آن شرکت در زمینه سئو می تواند برای شما ارائه کند صحبت خواهد کرد و با توجه به تشخیص کارشناسان متخصص در این زمینه مسیری برای سایت شما مشخص می شود.
آژانس جاب تیم در خدمات رسانی در این بخش به عنوان یک سئوکار حرفه ای زبان زده خاص و عام است و پکیج هایی را به شما ارائه می کند و در نهایت با تشخیص خود مسیر و زمانی را برای کسب رتبه برتر در گوگل در نظر می گیرد و در این مسیر راهنمایی و پشتیبانی لازم و گزارش کامل و دقیقی را به صورت ماهیانه ارائه خواهد کرد.
نمونه کارهای سئو سایت چند زبانه
شرکت جاب تیم با کمک تیم حرفه ای و مجرب خود در این سال ها توانسته با مشاوره طراحی سایت و ارائه خدمات و پشتیبانی صفر تا صد و با تضمین کار، حین بستن قرارداد با کارفرما، رضایت مشتری های خود را جلب نماید. در این قسمت نمونه کارهای شرکت جاب تیم را تقدیم حضورتان خواهیم کرد.