
یکی از مشاغلی که خود را با رشد تکنولوژی همگام و همسو کردهاست، صنعت پزشکی است. در سالهای اخیر شاهد امکان نوبت گرفتن آنلاین و ارائه نظرات به صورت آنلاین در سایتهای پزشکی هستیم. بعضی از سایتها از طریق ویزیت آنلاین یا مشاوره آنلاین و امکان رزرو نوبت، تاثیر زیادی در صرفه جویی در وقت و بالا بردن رضایت بیماران و کاربران دارند. کلینیکهای دندانپزشکی هم در کنار بهبود شغل خودشان و ارائه خدمات متنوع، سعی دارند با طراحی سایت و معرفی خدمات خود به کاربران خدمترسانی را به بیماران سادهتر کرده و در فضای رقابتی که وجود دارد، سهم بیشتری از کاربران را متوجه خودشان بکنند. البته امروزه هزاران سایت پزشکی و دندانپزشکی وجود دارد و از بین این سایتها تنها آنهایی دیده میشوند که سئو خوبی داشته باشند و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. در این مقاله قصد داریم در خصوص ضرورت سئو کردن آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
چرا یک دندانپزشک باید سایت خود را سئو کند؟
داشتن سایت می تواند شما را به عنوان یک دندانپزشک یک قدم به پیشرفت نزدیکتر کند. یک سایت به کسب و کار شما اعتبار بیشتری داده و می تواند ترتیبی دهد که شناخته شدهتر باشید. داشتن یک سایت در کنار فعالیت در شبکههای اجتماعی ترتیبی میدهد که خیلی زود خودتان را به عنوان یک دندانپزشکی شناخته شده در ذهن کاربران ثبت کنید. علاوه بر داشتن یک سیستم نوبتدهی آنلاین و معاینه از راه دور میتوانید از تجمعات جلوگیری کنید که همین مورد کیفیت کار شما و رضایت بیماران را بالا میبرد.
اهمیت سئو دندانپزشکی
همانطور که در بالا گفتیم، راهاندازی یک سایت تنها یک بخش کوچک از کار است و برای اینکه سایتتان دیده شود، باید آن را سئو کنید. سئو به معنای بهنیه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. سئو ترتیبی میدهد که سایت شما رتبه بالاتری دریافت کرده و شانس بیشتری برای جذب کاربر داشته باشد. بیشترین بازدید را سایتهایی دارند که در صفحه اول جستجوی گوگل قرار میگیرند. پس اگر سایت یک دندانپزشک اصول سئو را رعایت نکرده باشد، ممکن است در مقایسه با رقبا رتبه پایینتری در سئو دریافت کند و یا اصلا دیده نشود. رعایت اصول سئو و قرار گرفتن در ابتدای لیست نتایج جستجو علاوه بر اینکه مشتریان بیشتری برای شما به ارمغان میآورد، اعتبار سایت شما را هم بالاتر میبرد.
با راهاندازی یک سایت کاربرپسند و رسپانسیو میتوانید در جهت بهینهسازی سایتتان قدم بردارید. زمانی که یک سایت جذاب و سریع داشته باشید، کاربر ترجیح میدهد که در سایت شما بماند و به آن اعتماد کند. همین مورد یعنی تعلل کاربر در سایت شما و بالا رفتن بازدید سایت باعث میشود که گوگل امتیاز بیشتری به سایت بدهد و آن را در صدر پیشنهادات خود قرار دهد. به این ترتیب کاربرانی که در موتورهای جستجو به دنبال یک سایت دندانپزشکی میگردند، با نام سایت شما در بالای لیست جستجو مواجه شده و ترافیک بیشتری نسیب سایت شما میشود
سئو سایت دندانپزشکی چه تفاوتی با سایتهای دیگر دارد؟
اصول اولیه سئو در تمام سایتها یکسان است و هدف این است که اعتماد موتورهای جستجو را جلب کنید. اما در قدم دوم باید توجه کنید که شغل دندانپزشکی یک شغل محلی است و در آن باید مشتریان و بیمارانی را از محدوده مکانی خودتان جذب کنید. پس سئو محلی را در اولیت قرار بدهید. برای مثال باید نقشه سایت را اضافه کنید تا کاربرانی که در شهر شما هستند یا در نزدیکی مطب سکونت دارند، بتوانند به سادگی شما را پیدا کنند. همچنین سئو کردن محلی و در کل سئو این نوع سایتها زمان بیشتری نیاز دارد. پس باید صبور باشید.
یک تفاوت دیگر که سئو کردن سایت دندانپزشکی با سایتهای دیگر دارد این است که این سایت زنده و پویا است و به صورت مداوم با بیماران و کاربران در ارتباط است. به همین خاطر به پشتیبانی دائم نیاز دارد و بستری هم برای تعامل بیشتر با کاربران و پاسخ دادن به سوالات آنها باید فراهم شود.
از دیگر تفاوتهای سئو سایت دندانپزشکی با سایتهای دیگر اقدامات مربوط به سئو داخلی است. منظور از سئو داخلی اقداماتی است که داخل سایت و برای بهینهسازی تجربه کاربری انجام میشود. زیرمجموعههای اصلی سئو داخلی تولید محتوا در سایت است. هدف کاربران و بیماران از مراجعه کردن به سایت و استفاده از گوگل برای هدایت شدن به سایتهای مربوط به دندانپزشکی معمولا پیدا کردن مقالات و مطالبی در خصوص مراقبت از دندان و خدمات مربوط به دندان است. این موضوعات تخصصی هستند و نیاز به اطلاعات تخصصی هم دارند که با زبان و نگارش ساده و روان آماده شده باشند.
همچنین باید اطلاعات درست و دقیقی در مقالات قرار بگیرد. معتبر بودن و کاربردی بودن این مطالب میتواند برای کاربران نشانه تبحر و مهارت خود شما به عنوان یک دندانپزشک باشد. به عبارتی مقالاتی که در سایتتان قرار میگیرد، به خود شما نسبت داده میشود و هر چه سطح بالاتری داشته باشند، به اعتبار شما میافزایند. به همین خاطر باید از تیم کارشناسان تولید محتوا باتجربه و دارای اطلاعات تخصصی در این زمینه استفاده کنید. اینجاست که میتوانید از خدمات جابتیم برای معرفی کارشناسان تولید محتوا خبره و اضافه کردن محتوای باکیفیت به سایتتان کمک بگیرید. مقالات باکیفیت علاوه بر اینکه نظر کاربران را جلب میکند، باعث میشود که خزندههای گوگل هم امتیاز بالاتری به سایت شما بدهند.
علاوه بر اینها یکی از پارامترهای دقیق در بهینهسازی سایتهای دندانپزشکی سرعت بارگزاری سایت است. این ویژگی تاثیر زیادی در راضی نگه داشتن کاربران دارد.
مراحل سئو سایت دندانپزشکی
با ایجاد یک سایت کاربرپسند و رسپانسیو میتوانید در جهت بهینهسازی سایتتان قدم بردارید. سایت سریع و روان برابر است با رضایت کاربران و جذب ترافیک بیشتر. در ادامه سایت شما میتواند اعتماد موتورهای جستجو را هم جلب کند و همین آغاز رشد و توسعه سایتتان است. اما برای سئو کردن سایت باید چه مراحلی را پشت سر بگذارید و چه کارهایی انجام دهید؟ در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم.
اصول اولیه سئو بهینه سایت دندانپزشکی سه مورد است. اول صبر زیاد، دوم انتخاب یک نام مناسب و سوم سئو محلی. چرا که همانطور که قبلا گفتیم سئو کردن سایت دندانپزشکی نسبت به سایتهای دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد. نام و برندینگ سایت هم اهمیت زیادی دارد و باید سعی کنید با مشاوره افراد خبره، بهترین نام و برند را در راستای بهبود شغلتان انتخاب کرده و دامنهای به همان نام تهیه کنید. سئو محلی هم همانطور که گفتیم، برای شغل شما به عنوان یک شغل محلی ضروری است.
مراحل سئو سایت را به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم میکنیم.
سئو داخلی
سئو داخلی به کارهایی گفته میشود که در داخل خود سایت با منظور جذب کاربران بیشتر و راغب کردن موتورهای جستجو به بهبود سایتتان انجام میشود. اگر تجربه کاربری در سایت دندانپزشکی شرایط خوبی داشته باشد، سایتتان در همین ابتدا نیمی از مسیر را رفته است. تجربه کاربری بهتر یعنی ماندن کاربران برای مدت بیشتر و علاقهمند کردن کاربران بیشتر به سایت شما. برای بهبود تجربه کاربری باید موارد زیر را به عنوان مراحل سئو داخلی سایت دندانپزشکی در نظر بگیرید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
کلمات کلیدی کلماتی هستند که برای جستجو در مرورگرها وارد میشوند. این کلمات راه ارتباط کاربران با سایت شما هستند. شما باید کلمات کلیدی مناسب را بشناسید و با تولید محتوای مناسب، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان جذب کنید.
بهینهسازی ساختار سایت
بهینهسازی ساختار سایت از طریق ساده و دسترسپذیربودن کاربران و موتورهای جستجو ایجاد شده است. این امر به این معنا است که کاربران به سادگی بتوانند هر اطلاعاتی که نیاز دارند را پیدا کنند.
ایجاد و تولید محتوا سفارشی
یکی از ضرورتهای سئو سایت دندانپزشکی تولید محتوا مناسب است. همواره افرادی هستند که برای پیدا کردن اطلاعاتی در خصوص مراقبتهای مربوط به دندان، بیماریهای دندانی و مواردی از این دست به سراغ موتورهای جستجو میروند. ایجاد یک وبلاگ در سایت بستری فراهم میکند تا این افراد به سایت شما هدایت شده و بتوانند پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند. هر چه ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت شوند، گوگل هم امتیاز بیشتری به سایت میدهد. از طرفی زمینهای فراهم میکند تا بتوانید خدماتتان را به این کاربران معرفی کنید.
سرعت بارگزاری سایت
سایتی که بارگزاری کندی داشته باشد، شانس زیادی برای پیشرفت ندارد. چرا که اگر کاربران متوجه شوند که مدت زمان زیادی را منتظر لود شدن سایت میمانند، آن را ترک کرده و به سراغ سایت رقیبان شما میروند. پس باید سرعت سایت را به وسیله ابزار موجود بررسی کرده و باگها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارند را برطرف کنید. این کار مهم را بهتر است به کارشناسان خبره ما در جابتیم بسپارید تا با آنالیز دقیق سایت ایرادات را پیدا کرده و بهترین راهکارها را برای بالا بردن سرعت سایت به کار ببرند.
سئو خارجی سایت دندانپزشکی
کارهایی که در بیرون از سایت برای بهینهسازی سئو سایت انجام میدهید و باعث میشوند که اعتماد موتورهای جستجو به سایت شما جلب شود، جز سئو خارجی محسوب میشوند.
پیوندهای خارجی سایت دندانپزشکی
پیوند سایت به دیگر سایتهای موجود باعث میشود که سایت مورد نظر شما عملکرد بهتری در رتبهبندی داشته باشد.
فعالیت در سوشیال مدیا
امروزه کاربران بخش زیادی از زمانشان را در شبکههای اجتماعی میگذرانند. شما هم به عنوان یک کسب و کار باید در این فضا حضور داشته و ابراز وجود کنید و سعی کنید توجه افراد بیشتری را به سمت خودتان جلب کنید. این کار تاثیر خوبی در معرفی شغل شما به کاربران دارد.
هزینه سئو دندانپزشکی
در درجه اول باید بدانید که سئو یک کار تخصصی است و سئو سایت دندانپزشکی هم همانطور که قبلا گفتیم نیاز به صرف وقت و تخصص بیشتری نسبت به دیگر سایتها دارد. تعیین هزینه سئو سایت دندانپزشکی به عوامل متعددی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:
تعداد دندانپزشکانی که در منطقه شما سایت دارند
رتبهبندی سایت در گوگل
نمرات سایت در تستهای گوگل
اینکه آیا محتوای سایتها با اصول سئو خاص دندانپزشکی بهینه شده است یا نه
آیا روشهای درمان دندان در سایتها توسط تصاویر مرتبط پشتیبانی میشوند یا نه
سایتها در کجا و چند بکلینک دارند
دامنه چند سال عمر دارد
اعتبار دامنه چقدر است
تمام این موارد و برخی از عوامل دیگر در تعیین هزینه نهایی سایت دندانپزشکی شما موثر است.
سئو دندانپزشکی چقدر زمان میبرد
سئو سایت دندانپزشکی یک کار زمانبر است و ممکن است ماهها وقت لازم داشته باشد تا نتیجه نهایی ایجاد شود. اما به یاد داشته باشید که این امر نباید شما را از ادامه فعالیتتان ناامید کند. از آنجایی که سایت دندانپزشکی پلتفرمی برای مشاوره و نوبت گرفتن آنلاین و مواردی از این دست ایجاد می کند، لازم است وقت بیشتری صرف کنید تا کاربران با قابلیتهای سایت شما آشنا شده و شروع به استفاده از آن بکنند. از طرفی همانطور که گفتیم، یک سایت دندانپزشکی یک سایت پویا است و نیاز به سئو و آنالیز مداوم دارد. در نتیجه سئو این سایت ممکن است ماهها طول بکشد. حتی بعد از اینکه سایت توانست به رتبه مورد نظر برسد، یک کارشناس سئو باید منظم سایت را آنالیز کرده و به پشتیبانی از سایت بپردازد.
چرا خدمت سئو دندانپزشکی با جاب تیم انجام دهیم؟
جابتیم با کارشناسان خبره و باتجربه در زمینههای مختلف از کارشناسان تولید محتوا گرفته تا طراحان سایت و کارشناسان خبره در زمینه سئو همواره میتواند کمک بزرگی به بهبود وضعیت سایت دندانپزشکی شما بکند. ما با سالها تجربه در فضای مجازی آماده ارائه خدمات به شما هستیم.
چقدر طول میکشه تا سایتم بیاد لینک یک گوگل؟