
فهرست مطالب برای مطالعه
چرا سئو برای کسب و کار قطعات خودرو شما مهم است ؟
قبل از اینکه به راهنمای سئوی قطعات خودرو بپردازیم، بیایید به حجم جستجو نگاه کنیم.
هر ماه بیش از 400 میلیون جستجو برای قطعات خودرو یا خدمات خودرو در گوگل انجام می شود. 120 میلیون جستجو برای قطعات و خدمات خودرو در Bing وجود دارد و حدود 80 درصد از این جستجوهای Bing منحصر به مخاطبان Bing است.
اینها اعداد بزرگی هستند!
موتورهای جستجو جایی هستند که مصرف کنندگان ابتدا برای یافتن قطعات و خدمات خودرو مراجعه می کنند، بنابراین اگر در این جستجوها شرکت نکنید، شرکت شما تقریباً نامرئی خواهد بود.
امروزه حتی تولیدکنندگان نیز به بهینه سازی سئو نیاز دارند. مصرف کنندگان به طور فعال وب سایت های سازنده را جستجو می کنند حتی اگر بخواهند یک قطعه خودرو را در یک فروشگاه خرده فروشی یا از یک خرده فروش آنلاین خریداری کنند.
نکات مهم در سئو سایت لوازم یدکی خودرو
خطاهای 404 : مشکل بزرگ سایت های لوازم یدکی خودرو در سئو
یافتن خطای 404 "Not Found" برای سئوی قطعات خودرو مهم است. زیرا به بعلت زیاد بودن محصولات و ایجاد تغیرات در صفحات آنها معمولا این مشکل برای آنها زیاد اتفاق میوفتد.
آیا به طور منظم وب سایت قطعات خودرو خود را برای خطاهای کد پاسخ 404 بررسی می کنید؟ این خطاهای 404 بیش از آنچه فکر می کنید برای رتبه بندی ارگانیک شما مشکلاتی ایجاد می کند، به همین دلیل است که می خواهیم این راهنمای سئو را با حل خطاهای 404 سایت شروع کنیم.
این خطاهای 404 زمانی است که شخصی روی پیوندی به وب سایت شما برای صفحه ای که دیگر وجود ندارد کلیک می کند.
دلیل این امر این است: پیوندهای ورودی عالی هستند و "ارزش پیوند" را به وب سایت شما و به صفحه خاصی که به آن پیوند می دهند منتقل می کنند. هنگامی که آنها به یک صفحه از دست رفته پیوند می دهند و به جای آن خطای 404 "Not Found" را برمی گردانند، ویژگی پیوند ارسال نمی شود.
همچنین، این خطاها میتواند یافتن سایت شما را برای رباتهای جستجو سختتر کند، که به نوبه خود فهرستبندی و رتبهبندی سایت قطعات خودرو را برای کلمات کلیدی هدفمند سئوی خودرو دشوارتر میکند. خطاهای 404 همچنین می تواند بر سئوی خارج از صفحه شما تأثیر بگذارد و باعث شود آن بک لینک های ارزشمند را از دست بدهید.
و البته، صفحات 404 فقط برای تجربه کاربری بد هستند، اگر صفحات کار نکنند، مشتریان شما نمی توانند محصولات شما را بخرند!
گام بعدی در انجام سئو سایت لوازم یدکی خودرو یافتن تمام صفحات 404 است. خطاهای 404 به راحتی با استفاده از کنسول جستجوی گوگل پیدا می شوند. اگر از آن استفاده نمی کنید، توصیه می کنیم. این یک ابزار رایگان از گوگل است.
کنسول جستجوی گوگل همه 404 صفحه "یافت نشد" را که پیدا کرده گزارش می کند و منبع عالی برای بررسی منظم است. Bing Webmaster Tools نیز گزارش مشابهی دارد.
با بررسی سایت قطعات خودرو خود، می توانید خطاهای 404 رخ داده را شناسایی کرده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید تا آنها را برطرف کنید. مهم است که تمام صفحات از دست رفته با خطاهای 404 را شناسایی کنید و روشی برای هدایت این صفحات به صفحات زنده فعال داشته باشید.
شما باید در صورت امکان از تغییر مسیرهای 1:1 استفاده کنید - به این معنی که صفحات شکسته باید به نسخه زنده به روز شده صفحه یا نزدیکترین نسخه ممکن هدایت شوند. برخی از پلتفرم ها، مانند WebShopManager یا Magento، دارای توابع داخلی برای ایجاد تغییر مسیر هستند. وردپرس دارای پلاگین های رایگان برای ایجاد تغییر مسیر در صفحه شما است که به راحتی نصب می شوند.
هنگامی که تغییر مسیر 1:1 امکان پذیر نیست، تغییر مسیرهای عمومی را می توان پیاده سازی کرد، به این معنی که صفحات را مستقیماً به صفحه اصلی سایت خود هدایت کنید.
سرعت سایت بر رتبه سئو سایت لوازم یدکی خودرو و نرخ تبدیل شما تأثیر می گذارد
موضوع بعدی در راهنمای سئوی قطعات خودرو موضوع مهمی است: سرعت بارگذاری صفحه. این نه تنها برای رتبه بندی ارگانیک مهم است، بلکه اگر تا به حال برای بارگذاری یک صفحه خیلی منتظر بوده اید، می دانید که چقدر می تواند برای مشتریان شما ناامید کننده باشد.
اگرچه گوگل سالها پیش سرعت را بهعنوان بخشی از الگوریتمهای رتبهبندی خود بهطور رسمی معرفی کرد، اما در سالهای اخیر اهمیت آن بهویژه در صفحات موبایلی افزایش یافته است. زمان بارگذاری صفحه موبایل اکنون یک الگوریتم رسمی گوگل برای رتبه بندی موبایل است.
همانطور که گفته شد، زمان بارگذاری صفحه نیز بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد و به صورت نرخ پرش بالاتر و نرخ تبدیل کمتر نشان داده می شود. ما این گرافیک را از Google Statistics ایجاد کردیم، اما آمارهای بیشتری وجود دارد که از آن نشات گرفته است. به عنوان مثال، 53 درصد از بازدیدکنندگان سایت موبایل صفحه ای را ترک می کنند که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول می کشد.
زمان بارگذاری صفحه نسبی است، نه یک نقطه زمانی. در تلاش برای هدایت این فرآیند، گوگل می گوید: "...این تجربه ای است که هیچ معیاری نمی تواند به طور کامل آن را ثبت کند." گوگل زمان بارگذاری صفحه را به عنوان یک استاندارد واحد برای همه صفحات اندازه گیری می کند، صرف نظر از فناوری مورد استفاده برای ساخت وب سایت. حتما زمان بارگذاری صفحات وبسایت خود را ارزیابی کنید
خوشبختانه برای پروژه سئوی قطعات خودرو فنی شما، پیگیری زمان بارگذاری صفحه برای وب سایت شما آسان است.
در Google Analytics به Behavior > Site Speed > Overview بروید و چیزی شبیه به یک گرافیک را در اینجا خواهید دید.
برای وب سایت های قطعات خودرو، ما دوست داریم میانگین زمان بارگذاری صفحه 3-5 ثانیه یا کمتر را ببینیم. البته هر چه زودتر بهتر.
ایده خوبی است که سرعت سایت خود را تماشا کنید و اگر مانند این تصویر افزایش پیدا کرد، علت را ردیابی کنید. به عنوان مثال، ممکن است مشکل سرور در یک روز خاص وجود داشته باشد. اگر سایت شما کند می شود، با آژانس سئوی قطعات خودرو یا توسعه دهنده وب خود صحبت کنید. اگر سؤالی در مورد اینکه واقعاً زمان بارگذاری صفحه چقدر مهم است وجود دارد، فقط برای اطلاعات بیشتر آنها را به این راهنمای SEO قطعات خودرو بازگردانید.
استاندارد بودن کد نویسی و ساختار سایت برای سئو بهتر سایت لوازم یدکی خودرو
ساختار یک وب سایت قطعات خودرو می تواند بر سئو تاثیر بگذارد، در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است
بخش بعدی راهنمای سئو فنی ما بیشتر درگیر است و ممکن است به کمک برای برنامه نویسی یا توسعه وب نیاز داشته باشد.
به ساختار سایت خود فکر کنید زیرا صفحات دسته بندی محصولات و زیر مجموعه ها راه های بسیار خوبی برای ایجاد محتوای قابل فهرست بندی اضافی برای وب سایت شما هستند.
ما بسیاری از وب سایت های قطعات خودرو را می بینیم که در آنها صفحات دسته بندی و صفحات فرعی از نقطه نظر سئوی خودرو به طور کامل بهینه نشده اند. این صفحات را نادیده نگیرید.
ساختار سئو یک سایت قطعات خودرو می تواند یک پست وبلاگ کامل باشد، بنابراین ما در اینجا به جزئیات زیاد نمی پردازیم، اما همانطور که ساختار و مسیریابی خود را در نظر می گیرید، به یاد داشته باشید که همانطور که مشتریان سایت شما را هدایت می کنند، ساختار URL باید بر اساس تغییر کند. در Category > Subset یا بر اساس فیلترهایی مانند Year > Make > Model.
همچنین مطمئن شوید که URL های شما برای یک خواننده انسانی منطقی است. URL پر از کدهای نامفهوم و رشته های متنی فرمت بهینه برای پروژه سئوی قطعات خودرو شما نیست.
و در نهایت، مطمئن شوید که تگ های rel=”canonical” شما به درستی در صفحات محصول و صفحات دسته بندی شما پیاده سازی شده اند.
سلام
برای این نوع از سایت ها بهتر از چه هاستی استفاده بشه؟
هاست پربازدید و یا سرور مجازی هم جوابگو است در حالت عادی