سفارش طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود

در اصطلاح بازاریابی، طراحی لندینگ پیج، یک صفحه از سایت شما محسوب می‌شود که با یک هدف خاص طراحی شده است. صفحه فرود یا لندینگ پیج یک صفحه ساده و مجزا است که با هدف جذب کاربران طراحی می‌گردد و دلیل نامگذاری آن هم این است که کاربر برای اولین بار به این صفحه رجوع می‌کند و اصطلاحا در آن فرود می‌آید. بعضی از کارشناسان سئو تاکید دارند که صفحه فرود باید یک صفحه مجزا از سایت باشد و بدون هیچ ساید بار دیگر طراحی شود،  تا ذهن مخاطب را پرت نکند.

سفارش طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

 لندینگ پیج یا صفحه فرود صفحاتی از سایت هستند که کاربران با کلیک روی بنرهای تبلیغاتی شما در سایت‎های دیگر و یا از طریق موتورهای جستجو به آن‎ها وارد می‌‎شوند و یا اصطلاحا در آن فرود می‌‎آیند. اهمیت طراحی لندینگ پیج یا صفحات فرود در بازاریابی آنلاین به اندازه‎ای بالا است که در صورت ایجاد یک صفحه فرود مناسب و طراحی شده با اصول روانشناسی آنلاین، برای جذب مشتریان جدید تاثیر بسیار زیادی دارد. لندینگ پیج جهت اهداف خاصی طراحی می‌گردد که می‌توان به فروش محصول خاص ، پر کردن یک فرم و ثبت نام در سایت اشاره کرد.طراحی صفحه فرود باید خاص و منحصربفرد  و خارج از ساختار کلی سایت باشد تا باعث تمرکز بیشتر کاربر روی این صفحه شود. هم چنین طراحی قالب لندینگ پیج باید جذاب باشد تا کاربران ترغیب شوند به قسمت‌های دیگر سایت هم سر بزنند.

 

طراحی لندینگ پیج ایده آل، جذاب و کارآمد

برای طراحی لندینگ پیج یا ساختن صفحه فرود، ابتدا به یک متن قوی نیازمندیم. می‌توانید در صفحه فرود با نوشتن یک مقاله جذاب یا یک فیلم یا متن، ذهن بازدیدکنندگان را درگیر کنید. حتی پزشکان نیز می‌توانند از این امکان برای ارتباط با مشتری‌های خود استفاده نمایند. هدف جاب تیم اجرای اصولی کمپین‌های تبلیغاتی و مدیریت هزینه‌های آن است تا سیر صعودی تعداد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش را برای آن‌ها در پی داشته باشد.

هدف طراحی لندینگ پیج

معمولا اهداف طراحی لندینگ پیج یکی از موارد زیر است:

  • تبلیغ و فروش

در چنین حالتی، لندینگ پیج حاوی اطلاعات مربوط به کالا و خدمات سایت است که با قرار دادن یک دکمه، مخاطبین را دعوت به خرید از سایت می‌کند. در این صفحات معمولا یک عکس از محصول مورد نظر به همراه توضیحی مختصر در آن قرار می‌گیرد.

  • ارتباط با کاربر

در چنین صفحه‌ای، یک پیشنهاد جذاب قرار می‌گیرد که کاربر را وادار به پر کردن یک فرم و درج اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و ... می‌کند. برای مثال با ارائه پیشنهادات و جوایز، کاربران را تشویق به این کار می‌کنند.

در صورت استفاده از اول لندینگ پیج استاندارد، به تدریج در طی زمان و با افزایش اطلاعات جمع‌آوری شده، لیستی از مشتریان بالقوه خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را به مشتری دائمی تبدیل کنید.

  •  راهنمایی کاربر به صورت قدم به قدم

در برخی مواقع هدف اصلی طراحی لندینگ پیج، تشویق کاربر به گشت و گذار در سایت و آشنایی با محصولات و خدمات موجود است. باید بدانید که این روش یکی از اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌گردد.

  • تبلیغات گوگل یا بنری

تبلیغات بنری در دیده شدن سایت شما در صفحه اول گوگل و افزایش تعداد بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است از این رو ساخت لندینگ حرفه‌ای و خوب می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

  • تماس با ما

صفحه تماس با ما برای بسیاری شرکت‌ها و سازمان‌ها از جمله شرکت‌های حقوقی، مشاوره و غیره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از لندینگ با طراحی خوب و مناسب می‌تواند باعث جلب توجه کاربران به این قسمت شود.

  • صفحه محصول

افزایش توجه به یک محصول خاص باعث افزایش فروش آن می‌شود. برای اینکه بتوانید برای مدت مشخصی راندمان فروش محصولات یا محصول خاصی را بالا ببرید می‌توانید اقدام به طراحی لندینگ نمایید .همچنین ساخت صفحه فرود مجزا برای هر محصول می‌تواند شانس فروش آن را افزایش دهد.

  • دموی رایگان

اگر جهت افزایش تعداد بازدیدکنندگان قصد دارید بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان ارایه بدهید می‌توانید با ساخت صفحه فرود توجه کاربران را به آن جلب کنید.

  • کمپین تبلیغاتی

اگر کمپین تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه‌ای جهت مناسبت خاصی دارید می‌توانید از لندینگ پیج استفاده کنید که مناسب با هدف کمپین ساخته شده باشد.

  • محتوای بازاریابی ایمیلی

طراحی لندینگ پیج در ایمیل مارکتینگ برای آن دسته از کاربران که آشنایی اولیه با تجارت و کسب و کار شما را دارند مفید خواهد بود. شما با استفاده از این صفحه و ارائه یک کتاب الکترونیکی یا برگزاری یک کارگاه آموزشی می‌توانید بخشی از کاربران را دوباره به کسب و کارتان برگردانید.

سفارش طراحی لندینگ پیج در جاب تیم

شرکت جاب تیم، با داشتن بهترین نیروهای مجرب، شما را به دنیای دیجیتال وارد می‌کند و برای پیشرفت کسب و کارتان دریچه‌ای نو باز می‌کند. در جاب تیم در کوتاه‌ترین زمان، بهترین کیفیت برای سفارش طراحی لندینگ پیج مشتریان عزیز فراهم می‌گردد. از ویژگی‌های منحصربفرد جاب تیم، کار تیمی و پیگیری صفر تا صد پروژه‌های درخواستی است.

سفارش طراحی لندینگ پیج در جاب تیم

مراحل طراحی لندینگ پیج در 4 مرحله

اگر قصد سفارش لندینگ پیج را دارید و نمی‌دانید که مراحل آن در جاب تیم به چه صورت انجام می‌شوند برای اطمینان مراحل زیر را مرور نمایید. در اینجا 4 مرحله برای طراحی لندینگ پیج که در جاب تیم انجام می‌شود را شرح می‌دهیم:

مراحل طراحی لندینگ پیج در جاب تیم

  1. ایجاد طرحی کلی از کمپین و پیشنهاد و طراحی لندینگ پیج

ابتدا یک طرح و برنامه‌ریزی کلی آماده می‌شود و با توجه به درخواست مشتری تعیین می‌شود که روی چه چیزی تمرکز شود. فهرستی از پیشنهادها برای یک کمپین تهیه شده و در مورد مطلب صفحه اندیشیده می‌گردد.

در این مرحله شناخت مخاطب کمک می‌کند که یک متن هدفمندتر ایجاد شود. قطعا کاربری که از طریق پیج اینستاگرام با سایت آشنا شود با کاربری که از طریق جستجو در گوگل به سایت وارد شده است با هم تفاوت دارند.

بعد از اینکه شناخت کافی از مشتریان به دست آمد، انواع خاصی از پیشنهادات قابل ارائه فهرست می‌شود و کار طراحی لندینگ پیج شروع می‎گردد. ابتدا باید یکی از بهترین پیشنهادات لیست انتخاب شود تا به مشتری ارائه گردد. این پیشنهادات می‌تواند موارد زیادی مانند سرویس رایگان برای خریدهای بالای 100 هزار توامن یا تخفیف 30 درصدی برای خرید اول و ...  باشد.

  1. تهیه فهرستی از مزایا و راه‌­حل‌­ ها

اینکه چه محصولی قرار است به فروش برسد اهمیتی ندارد، چیزی که برای کاربران مهم است این است که این خرید چه مزیتی برایشان دارد و چه نفعی با خرید یا استفاده از خدمات به آن‌ها می‌رسد. تمام مزیت طراحی صفحه فرود در این است که بتواند بیان کند چگونه محصول و یا خدمات می‌تواند مشکل کاربران را حل کند. بنابراین برای نوشتن صفحه فرود باید از متن شفاف و مختصر استفاده کرد. تحقیقات بیان می‌کنند که هر چه کلمات بیشتری در این صفحه استفاده شود، به همان انداز هم نرخ تبدیل کاهش می‌یابد. در این مرحله خود را جای کاربر قرار می‌دهیم و از خود این سوالات را می‌پرسیم:

  • چگونه مشکل مرا درک می‌کند؟

  • برای آسان‌تر کردن شغل و زندگی خود باید به دنبال چه باشم؟

  • بعد از خرید ین محصول یا خدمت کار یا زندگی من چگونه می‌شود؟

حداقل پاسخ یکی از این سوالات را باید بدانیم تا بتوانیم مزیت‌های  خدمت یا محصول را برای مشتری به صورت مختصر و شفاف بیان کنیم.

 

  1. ایجاد نوعی دکمه فراخوان که نتوان از آن گذشت

نوع جمله فراخوان عمل و لینک آن در صفحه فرود تاثیر بسیار زیادی در نرخ تبدیل خواهد داشت. این آخرین مرحله در لندینگ پیج است. تا این مرحله یا توانسته‌ایم کار بر را متقاعد کنیم تا اقدامی که از او خواسته‌ایم را انجام دهد و یا نتوانسته‌ایم و کاربر صفحه فرود را ترک می‌کند.

هر صفحه فرود تنها باید یک فراخوان داشته باشد. صفحه فرودی که تنها یک فراخوان داشته باشد نرخ تبدیل بیشتری را از آن خود می‌کند. بهترین فراخوانی‌ها به شرح زیر هستند:

  • در کاربر حس اعتماد ایجاد کنید، مانند "بیایید ببینیم چه پیشنهادی برای شما داریم"

  • کلمات جذاب برای انجام کاری مانند "گرفتن" و "داشتن" استفاده کنید.

  • حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید، برای مثال به کار بردن جمله "دانلود فوری نسخه آزمایشی 30 روزه" به کاربر می‌گوید که تنها 30 روز فرصت استفاده از آن را دارد و زودتر باید تصمیم بگیرد.

دکمه مربوط به این فراخوانی باید با کل متن مرتبط باشد و دارای طراحی جذاب و چشمگیری باشد تا کاربر را برای کلیک کردن ترغیب کند.

  1. تمرکز روی اثرگذاری طراحی صفحه فرود

طراحی لندینگ پیج خوب می‌تواند بر احساس کاربران در باره شرکت، محصول یا خدمات تاثیر زیادی داشته باشد و حتی می‌تواند باعث تغییر تصمیم آن‌ها شود. طراحی صفحه فرود تاکید می‌کند که با برند شرکت سازگار بوده و مخاطبان هدف را جذب نماید.

در این مرحله صفحه فرود باید به چند بخش تقسیم شود:

  • سرتیترها

  • متن پیشنهاد

  • فراخوانی

  • ارائه شواهد برای اثبات اجتماعی عملکرد

این اثبات آخرین بخش برای ترغیب کاربران به خرید است و اعتبار  و اعتماد برند را نشان می‌دهد. این شواهد به کار نشان می‌دهند که چه تعداد از کاربران خرید کرده‌اند و یا نظر مشتری قبلی چه بوده است و یا کدام رسانه‌ها شرکت و یا محصول مورد نظر را پوشش می‌دهند.

بنابراین با توجه به مراحلی که در جاب تیم برای طراحی لندینگ پیج انجام می‌گیرد می‌توانید سفارش لندینگ پیج خود را به ما بسپارید.

مراحل طراحی لندینگ پیج

ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج

ساخت و طراحی صفحه فرود یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان کسب و کارها است. نداشتن اطلاع درباره طراحی و اجرای لندینگ خسارت‌های زیادی را به تجارت شما وارد می‌کند. از این رو در ادامه قصد داریم شما را با ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج آشنا کنیم.

  • عنوان صفحه

یکی از ویژگی‌های لندینگ پیج داشتن یک عنوان جذاب است. در انتخاب عنوان از کلمات جذاب استفاده کنید تا کاربر ترغیب شود از سایت شما دیدن کند و به قسمت‌های مختلف سایت سر بزند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب عنوان کلماتی را به کار ببرید که مرتبط با تبلیغات شما باشد تا نتیجه بهتری بدست بیاورید.  

  • متن صفحه لندینگ باید جذاب و بدن غلط نگارشی باشد

متن صفحه فرود به اندازه محتوای وب‌سایت اهمیت دارد‌ و باید به صورت حرفه‌ای و بدون غلط نگارشی نوشته شود. محتوای جذاب در بهترین لندینگ پیج باعث افزایش اعتماد کاربران و هم چنین افزایش نرخ خرید محصولات و خدمات می‌شود. توجه نکردن به محتوای صفحه‌ فرود  باعث خروج زودهنگام کاربران می‌گردد.

  • از CTA جذاب استفاده کنید

بعد از خواندن عنوان توسط کاربران باید با یک محتوای جذاب روبرو شوند تا بدانند چه چیزی در انتظار آنهاست.  از نمونه‌های CTA جذاب می‌توان به« در کارگاه‌های آموزشی رایگان ما شرکت کنید» یا« جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» اشاره کرد.

  • از کلمات کلیدی در متن CTA استفاده کنید

متن CTA باید حاوی کلمات کلیدی و مرتبط با محصولات و خدمات شما باشد و سپس جهت افزایش نرخ بازدید با کلماتی همچون خرید، رایگان، جدید، دانلود و غیره ترکیب شود. توجه داشته باشید که رنگ کادر یا عبارت CTA باید جذاب و  متفاوت نسبت به بدنه متن اصلی باشد تا توجه کاربران را بیشتر جلب کند.

  • درج رضایت مشتریان و افتخارات

جلب اعتماد کاربران یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که جهت اعتماد سازی در صفحه فرود می‌توانید رضایت مشتریان از محصولات و خدمات، افتخارات و جوایز، نماد اعتماد الکترونیکی و غیره را در آن قرار دهید. 

  • کاهش تعداد لینک‌های داخلی و خارجی

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین صفحه فرود این است که دارای کمترین تعداد لینک‌های داخلی و خارجی است. وجود لینک‌های زیاد در لندینگ باعث حواس پرتی کاربران از محتواهای این صفحه می‌شود و ممکن است تاثیر منفی روی آنها بگذارد. برای اینکه انتظاری که از طراحی صفحه فرود دارید برآورده شود هر عاملی که باعث حواس پرستی کاربر می‌شود را حذف کنید. هم چنین بسیاری از افراد توصیه می‌کنند که منوی سایت از این صفحات حذف شود تا  صفحه کاملا مستقل به نظر برسد.

  • استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب

برای اینکه لندینگ پیج بیشترین تاثیر را روی کاربران بگذارد و باعث افزایش نرخ تبدیل شود می‌توانید از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید. می‌توانید از تصاویر جذاب از محصولات و هم چنین ویدیوهای که رضایت مشتریان از مصرف محصولات و خدمات را نشان می‌دهد استفاده کنید‌.

  • از متن خسته کننده استفاده نکنید

یکی از ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج داشتن متن جذاب است. متن این صفحات علاوه بر اینکه باید کاربر را ترغیب به بازدید از سایت کند‌ باید دارای فونت خوانا با فاصله گذاری خوب باشد. هم چنین استفاده از متن طولانی برای کاربر کسل کننده خواهد بود و باعث افزایش نرخ پرش می‌شود. می‌توانید پس از دو الی سه خط سراغ پاراگراف بعدی بروید که خواندن متن برای کاربر خسته کننده نشود.

  • اطلاعات مهم را در قسمت بالای صفحه(ATF) قرار بدهید

قسمت بالای صفحه مهم‌ترین بخش صفحه فرود محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که باید اطلاعات مهم را در این قسمت قرار دهید تا بتوانید با جلب توجه کاربران به آن، آنها را به خواندن بقیه صفحه نیز ترغیب کنید.

  • طراحی مینیمال

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هر گونه عاملی که باعث حواس پرتی کاربران از صفحه لندینگ پیج می‌شود باید حذف گردد. استفاده بیش از حد از تصاویر، تبلیغات، متن‌های طولانی و خسته کننده، دادن اطلاعات زیاد می‌تواند مانع از توجه کاربر به عنوان اصلی لندینگ شود. طراحی مینیمال به تمرکز بیشتر کاربران به تمام متن صفحه کمک می‌کند و مانع از حواس پرتی آنها می‌شود. پس قطعا یکی از ویژگی‌های  بهترین لندینگ پیج داشتن طراحی مینیمال است.

  • ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن

همانطور که در ساخت سایت، ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن بسیار اهمیت دارد در طراحی صفحه فرود هم بسیار مهم است. بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی موبایل در دنیای اینترنت فعالیت دارند از این رو  یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج سازگار بودن با انواع دستگاه موبایل است. در صورتی که صفحه فرود شما واکنش گرا نباشد قطعا در مقایسه با سایر رقبا، نرخ کلیک، نرخ مشارکت و نرخ تبدیل کاهش پیدا می‌کند.

  • فرم اطلاعات و تماس مشتری باید خلاصه باشد 

فرم اطلاعات و تماس مشتری که در انتهای بهترین لندینگ پیج قرار دارد باید کوتاه و مختصر باشد. فرم های که استفاده می‌کنید نباید اطلاعات زیادی از مخاطبان بخواهند زیرا اکثر کاربران حوصله تکمیل کردن فرم طولانی را ندارند. توصیه می‌کنیم فرم اطلاعات و تماس مشتری را به صورت مختصر طراحی کنید تا بتوانید علاوه بر بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز، نرخ تبدیل هم افزایش دهید.

  •  فعال کردن گزینه اشتراک گذاری

اگر لندینگ پیج شما مورد توجه کاربران قرار بگیرد به احتمال زیاد تمایل پیدا می‌کنند که آن را با بقیه به اشتراک بگذارند. به همین دلیل برای جلب رضایت آنها پیشنهاد می‌کنیم گزینه اشتراک گذاری را فعال کنید. آمار بازدید و هم چنین تعداد دفعات اشتراک گذاری باعث ترغیب بیشتر کاربران جهت بازدید از وبسایت می‌شود.  شما با انجام اینکار بدون پرداخت هزینه اضافه می‌توانید نرخ کلیک صفحه فرود را بالا ببرید‌.

  • افزایش سرعت لود و بارگذاری

در طراحی لندینگ پیج سرعت لود بسیار اهمیت دارد. کند بودن صفحه فرود برای کاربران کسل کننده خواهد بود و باعث افزایش نرخ بانس ریت می‌شود. شما با خرید هاست پرسرعت، حذف موارد اضافه، کاهش حجم تصاویر و ویدیوها و برنامه نویسی حرفه‌ای می‌توانید سرعت لود لندینگ پیج را افزایش دهید.

  • استفاده از پاپ آپ ممنوع

یکی از ویژگی‌های مهمی که در طراحی بهترین لندینگ پیج باید به آن توجه کرد استفاده نکردن از پاپ آپ است. منظور از pop up همان پنجره‌های است که وسط صفحه باز می‌شود و از کاربر درخواست کلیک کردن و عضویت شدن در سایت را دارد. توجه داشته باشید که صفحه فرود هم دقیقا به همین هدف طراحی شده‌ است. پس با استفاده کردن از پاپ آپ در صفحه فرود انگار کار اضافه ای انجام داده‌اید و ممکن است باعث فرار دادی مشتریان احتمالی شوید.

تعرفه طراحی لندینگ پیج

همانطور که در مقاله‌های دیگر جاب تیم بیان کردیم، برآورد هزینه مربوط به این دسته از کارها  شامل فاکتورهای متفاوتی است. محاسبه تعرفه سفارش طراحی لندینگ پیج مانند طراحی سایت است و با افزایش میزان خواسته‌ها و امکانات در لندینگ پیج، هزینه طراحی هم بالاتر می‌رود. برخی از فاکتورهای دخیل در تعیین هزینه طراحی لندینگ پیج شامل موارد زیر است:

  • استفاده از المان‌های گرافیکی خاص

  • افزایش میزان محتوا صفحه

  • طراحی فرم‎های خاص

  • نمایش آنلاین اطلاعات (مانند نمایش آنلاین قیمت طلا، دلار و ...)

هر چقدر امکانات مورد نیاز و به کار رفته در صفحه فرود بیشتر شود تعرفه آن نیز بالاتر خواهد بود.

طراحی لندینگ پیج اختصاصی در جاب تیم

طراحی لندینگ پیج اختصاصی در جاب تیم به این منظور انجام می‌گیرد که برای یک شرکت یا سازمان و حتی برند شما یک سایت ایجاد کنیم که مخصوص شخصیت و هویتتان باشد و بتواند کالا یا خدمات شما را به نمایش بگذارد. به همین دلیل طراحی لندینگ پیج که یکی از خدمات اختصاصی است باید توسط متخصصین آن انجام گیرد، تا با یک هدف مشخص خدمات شما را معرفی کند و به جذب مخاطب بپردازد.

طراحی لندینگ پیج اختصاصی برای افرادی که به دنبال دیده شدن هستند و به طراحی متفاوت‌تری نسبت به رقبای خود نیاز دارند، دارای ارزش بسیار بالایی است. در طراحی لندینگ پیج اختصاصی توسط جاب تیم از جدیدترین قالب‌ها، متدهای طراحی، ترکیب رنگ شیک و شعارهای مخصوص استفاده می‌کنیم تا بازدید سایتتان را بالا ببریم و به رشد کسب و کارتان رونق دهیم.

 

ایجاد و طراحی لندینگ پیج عالی، در ابتدا با پیشنهاد شما به کاربران شروع می‌شود و با ارائه یک طرح کلی از مزایای کاربران و راه‌حل‌های ارائه شده ادامه پیدا می‌کند؛ در پایان نیز با تمرکز بر فراخوانی و پارامترهای تعیین کننده‌ای که رد پیشنهاد شما را برای کاربران مشکل می‌کند، تکمیل می‌شود. برای سفارش طراحی صفحه فرود خود می‌توانید با مشاوران جاب تیم تماس بگیرید.