آموزش افزایش دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه سایت + مشاوره و سفارش

آموزش افزایش دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه سایت + مشاوره و سفارش

چندین سال پیش، گوگل از ابزاری به نام PAGE RANK رونمایی کرد که سئوکاران را قادر ساخت که ببینند سایتشان در دنیای سئو چه امتیازی را کسب می‌کند. اما بعد از مدتی سئوکاران با یادگیری نحوه کار پیج رنک و به کمک تکنیک‌های کلاه سیاه سئو، پیج رنک سایت‌های خود را بالا برده و همه چیز را به هم ریختند. به همین دلیل گوگل پیج رنک را از کار انداخت. بعد از آن سئوکاران تا مدت‌ها ابزاری برای بررسی اعتبار و قدرت سایت خود نداشتند، تا اینکه دامین اتوریتی از طرف MOZ معرفی شد تا متخصص سئو بتوانند با کمک آن به  بررسی افزایش دامین اتوریتی سایت خود بپردازند.

دامین آتوریتی یا DA از طرف moz معرفی شده است و روش های مختلفی برای افزایش دامین آتوریتی وجود دارد.

تعداد پکیج: 2
بازدید: 2083
پرسش و پاسخ: 2

افزایش دامین آتوریتی moz بصورت تضمینی بالای 40

  • برای هر نوع سایتی عملی می باشد
  • زمان اجرا 3 الی 4 هفته 
  • نیاز به 1 کیورد و دامنه مورد نظر 
  • همه بک لینک ها برای SEO قابل کلیک و Dofollow و ایمن خواهند بود

خرید پکیج افزایش دامین آتوریتی در Ahrefs بصورت تضمینی از 0 تا بالای 45

  • برای هر نوع سایتی عملی می باشد
  • زمان اجرا 4 الی 6 هفته 
  • نیاز به 1 کیورد و دامنه مورد نظر 
  • همه بک لینک ها برای SEO قابل کلیک و Dofollow و ایمن خواهند بود
  • احتمال پایین آمدن دامین آتوریتی بعد از 3 ماه وجود دارد

سایت Moz معیار قدرت دامنه را ایجاد کرده است. سایت Moz به این صورت تعریف می‌کند: قدرت دامنه یا "DA"، نمره‌بندی موتور جستجو است که پیش‌بینی می‌کند یک سایت چگونه در نتیجه موتور جستجو رتبه‌بندی شود. قدرت دامنه با اعداد از 1 تا 100 سنجیده می‌شود، که نمرات بالاتر به توانایی بیشتر برای رتبه‌بندی مربوط هستند. در این سایت بیان شده است که Domain Authority با ارزیابی چند فاکتور، مانند لینک‌های دامنه و تعداد کل لینک‌ها به یک دامنه، نمره قدرت دامنه محاسبه می‌شود. باید گفت که قدرت دامنه فقط موفقیت را پیش‌بینی می‌کند و لزوما نشان دهنده موقعیت نیست. به طور خلاصه Authority امتیاز قدرت دامنه سایت، کمک می‌کند تا رقابت خود را در جایگاه ویژه‌ای تعیین کنید.  این کمک می‌کند تا کلمات کلیدی را از نظر استراتژیک انتخاب نمایید.

سایت Moz معیار قدرت دامنه را ایجاد کرده است

دامین اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟

Domain Authority عددی است که بین 0 تا 100 قرار می‌گیرد و هر چه بیشتر باشد سایت نسبت به رقبا در نتایج بهتری در جایگاه سرپ قرار می گیرد. دامین اتوریتی تنها فاکتوربندی نیست، اما افزایش آن در پی بهبود مجموعه‌ای از فاکتورهای سئو حاصل می‌شود که تضمینی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است. در بسیاری از مقالات اشاره شده است که دامین اتوریتی یک سیستم امتیازدهی نسبی است، یعنی در نتیجه سایت‌هایی که دریک زمینه فعالیت می‌کنند به دامنه‌های مختلف داده می‌شود. این عدد توسط سایت moz به وبسایت‌ها داده می‌شود.

دامین اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟

در کل می‌توان گفت، دامین اتوریتی یا DA مانند پیج اتوریتی معیاری برای رتبه‌بندی سایت است. تنها تفاوت این معیار با پیج اتوریتی در این است که DA به دامنه اصلی سایت (URL) داده می‌شود.

دامین آتوریتی خوب چه عددی است

به طور کلی سایت‌هایی که تعداد بالایی بک لینک خارجی دارند، بالاترین میزان اعتبار دامنه را دارند، اما کسب و کارهای کوچک‌تر و سایت‌هایی با لینک ورودی کمتر دارای DA پایین‌تری هستند. سایت‌هایی که تازه تاسیس‌اند و دامنه‌های جدید دارند دارای دامین اتوریتی 1 هستند. از آنجایی که دامین اتوریتی فقط قدرت رتبه‌بندی سایت را پیش‌بینی می‌کند، نباید صرفا برای بالا بردن DA تلاش کنید. به اعتبار حریفان اصلی خود نگاه کنید و سعی کنید امتیازتان را نسبت به آن‌ها بالا ببرید. بهترین استفاده‌ای که از DA می‌شود همین مقایسه است، سایت‌های رقیبتان را بسنجید و کیفیت بک لینک‌های رقبا را با سایت خدو مقایسه کنید. از آنجایی که DA تنها راهی برای مقایسه است نمی‌توان یک عدد را لزوما برای بد یا خوب بودن نسبت داد.

مشاوره سئو برای افزایش دامین اتوریتی

دامین آتوریتی مناسب برای اعتبار صفحات سایت

  • اعداد بالاتر از 70: بسیار بالا و ایده آل
  • اعداد بین 60 تا 70: عددی مناسب
  • اعداد بین 50 تا 60: نشان دهنده قدرت سایت
  • اعداد بین 40 تا 50: عدد خوبی است و بسیاری از سایت‌های معتبر در این دامنه قرار دارند.
  • اعداد بین 30 تا 40: عدد ضعیفی نیست اما نشان دهنده قوی بودن سایت هم نیست.
  • اعداد بین 0 تا 30: برای سایت‌های تازه تاسیس عدد خوبی است.
  • عدد زیر 20: دارای امتیاز صفحه پایین.

بیشتر بدانید: "  آموزش افزایش ایندکس صفحات در گوگل + رفع مشکل ایندکس "

مقایسه دامین اتوریتی و پیج اتوریتی

قبل از اینکه در مورد Domain Authority صحبت کنیم باید بگوییم که دامین اتوریتی و پیج اتوریتی با هم متفاوتند. تفاوت این دو در این است که پیج اتوریتی به اندازه‌گیری قدرت رتبه‌بندی پیش‌بینی شده یک صفحه می‌پردازد اما دامین اتوریتی، قدرت کل دامنه‌ها یا زیردامنه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. در این مقاله جاب تیم به بررسی قدرت دامنه یا همان پیج اتوریتی می‌پردازد.

پیج اتوریتی چیست؟

پیج اتوریتی که با PA شناخته می‌شود، امتیازی برای تعیین اعتبار و قدرت هر یک از صفحات سایت است که به ارزش تک تک urlها به صورت جداگانه می‌پردازد. پیج اتوریتی بستگی به عواملی مانند کیفیت محتوا، تعداد اشتراک در شبکه‌های اجتماعی، میزان بازدید مطلب، لینک‌های دریافتی صفحه از سایت‌های دیگر یا صفحات دیگر همان دامنه بستگی دارد. میانگین پیج اتوریتی تمام صفحات سایت، امتیاز دامین اتوریتی را تشکیل می‌دهد.

این معیاری است که توسط سایت Moz برای رتبه سایت توسعه یافته است. این سایت فاکتورها و الگوریتم‌های پیچیده یک سایت را بررسی می‌کند و به آن از 0 تا 100 امتیازی را اختصاص می‌دهد، البته این رتبه به هر صفحه از سایت داده می‌شود.

روش های افزایش دامین اتوریتی سایت

تولید محتوای سئو شده

شاید این جمله را شنیده باشید که محتوا پادشاه است. در واقع برای کسب  رتبه و اعتبار یک سایت، محتوای خوب و اختصاصی اولویت بالایی دارد. هر چه محتوا طبق اصول سئو باشد، میزان ترافیک و بازدید سایت نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه بر رعایت اصول سئو، باید مخاطب خود را شناخت و متناسب با نیاز آن‌ها به تولید محتوا پرداخت، این عامل می‌تواند باعث افزایش دامین اتوریتی سایت شود.

روش های افزایش دامین اتوریتی سایت تولید محتوای سئو شده

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی به این معنی است که صفحه‌ای از یک سایت را به صفحه دیگر از همان سایت متصل کنیم. این کار باعث می‌شود که کاربران بتوانند به راحتی بین صفحات مرتبط سایت جابه‌جا شوند و ربات‌های گوگل بتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی بیایند. لینک های داخلی بین صفحات بیانگر پیوستگی و اعتبار سایت هستند. برای مثال لینکهای تمامی مقالاتی که در سایت جاب تیم مشاهده می‌فرمایید، لینک سازی داخلی شده‌اند. این عامل نیز برای افزایش دامین اتوریتی سایت موثر است.

لینک سازی خارجی

لینک خارجی آن دسته از لینک‌هایی هستند که کاربران را از یک سایت به سایت دیگر انتقال می‌دهند. لینک‌های خارجی یا بک لینک اگر از طرف سایت‌های معتبر باشند برای افزایش دامین اتوریتی بسیار موثرند. به گونه‌ای که گوگل سایتتان را یک وبسایت مرجع می‌داند. برای مثال اگر شما این صفحه از جاب تیم را در یک تالار گفتمان یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید، در واقع یک  لینک خارجی از جاب تیم ساخته‌اید.

روش های افزایش دامین اتوریتی سایت لینک سازی خارجی

تصاویر جذاب و اینفوگرافیک

در جذابیت یک سایت، تصاویر زیبا و مرتبط بسیار موثرند. اینفوگرافیک سایت باعث می‌شود که موضوع مطالب سایت از روی تصویر واضح باشد و این در افزایش Domain Authority موثر است.

بیشتر بدانید: HTTPS چیست؟

اعتبار برند

منظور از اعتبار برند، میزان محبوبیت و جستجوی آن توسط کاربران در موتورهای جستجو است. هر چقدر نام تجاری و برند سایتتان در گوگل بیشتر جستجو شود و شناخت مشتریان و مخاطبان نسبت به سایتتان بیشتر باشد، دامین اتوریتی نیز افزایش می‌یابد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در صفحات اجتماعی تاثیر زیادی در کسب و کار دارد، زیرا میزان ورودی به سایت به شکل ارگانیک بالا می‌رود. این باعث می‌شود که گوگل سایت شما را سایتی فعال بداند ودر افزایش دامین اتوریتی تاثیرگذار باشد.

سئو یک وب سایت

گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند. برای اینکه رتبه خوبی از نظر الگوریتم گوگل پیدا کنید، باید قوانین سئو را در سایتتان به کار بگیرید. تنظیمات مهمی که برای اعمال سئو روی سایت خود باید به کار بگیرید، شامل موارد زیر هستند:

  • سایت خود را در سرچ کنسول دو موتور جستجوی Google و Bing ثبت کنید.
  • نقشه سایت xml خود را ایجاد و بعد از بهینه‌سازی، گوگل ارسال کنید.
  • Robots.txt سایتتان را تنظیم و گوگل را راهنمایی کنید که کدام یک از فایل‌های سایتتان را ایندکس کند.
  • زبان سایتتان را از همان ابتدا برای گوگل مشخص کرده تا گوگل بتواند بررسی کند که سایتتان در چه زبانی باید رقابت کند. برای مشخص کردن زبان سایت از hreflang استفاده نمایید.
  • پروتکل سایتتان را از http به https تغییر دهید.
  • برای محتواهای سایتتان از اسکیما استفاده نمایید.

در این زمینه برای اعمال سئو در جهت افزایش دامین اتوریتی سایتتان می‌توانید از سئوکاران حرفه ای و مجرب جاب تیم کمک بگیرید.

روش های افزایش دامین اتوریتی سایت سئو

استفاده از فونت استاندارد

به طور کلی on page برای کسب اعتبار بین کاربران  افزایش دامین اتوریتی سایت مهم است. اگر به دنبال استفاده از فونت‌های عجیب و نامتعارف باشید، برای افزایش Domain Authority سایت خود کار سختی را در پیش دارید.  اگر دقت کنید، سایت‌های معتبر متونی کاملا خوانا و شفاف را ارائه می‌کنند و هیچ سایت موفقی وجود ندارد که با فونت زیبا توانسته باشد آتوریتی بالای 50 را به دست آورده باشد. بنابراین سعی کنید در on page خود بسیار ساخت یافته و منظم باشید و در انتخاب فونت‌ها و استایل‌های ظاهری متن، از روش‌های استاندارد استفاده نمایید.

سرعت سایت

سرعت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای بررسی عوامل موثر و افزایش سرعت سایت خود ازسایت GTmetrix استفاده کنید. باید گفت که حجم تصاویر موجود در سایت در سرعت آن موثر است. برای کاهش حجم تصاویر می‌توان از سایت compressjpeg.com استفاده کرد. اگر سرعت سایت به اندازه کافی بالا نباشد، کاربران سایت خسته می‌شوند و نرخ پرش بالا می‌رود، در نتیجه نه تنها افزایش دامین اتوریتی در سایت اتفاق نمی‌افتد بلکه کاهش هم پیدا می‌کند.

بیشتر بدانید: آموزش جی تی متریکس

موبایل فرندلی

همانطور که از کلمات مشخص است، موبایل فرندلی به معنی این است که سایت با موبایل شما دوست است یا نه؟ به بیان دیگر به این معنی است که اگر کاربری با موبایل به سایت شما وارد شود می‌تواند تمام صفحات سایت را بدون مشکل و با سرعت مناسبی لود کند یا خیر. توجه به این مورد در این دوره که اکثر افراد برای سرچ‌های خود از موبایل استفاده می‌کنند در افزایش Domain Authority موثر است.

روش های افزایش دامین اتوریتی موبایل فرندلی

قدمت دامنه

هر چه سایت شما قدمت بیشتری داشته باشد، نشان دهنده این است که فعالیت و قدرت دامنه سایتتان در بستر اینترنت بیشتر است و این امر در افزایش پیج اتوریتی سایت موثر است.

صبور باشید

افزایش دامین اتوریتی سایت کاری نیست که در یک شب بتوانید آن را انجام دهید.  بعد از اینکه هر کدام از عملیاتی که تاکنون ذکر کردیم را انجام دادید، خزنده‌های Moz به خواندن و ارزیابی سایتتان پرداخته و آن را ارزیابی می‌کنند که این کار مقداری زمان بر است، بنابراین برای افزایش دامین اتوریتی سایت خود باید صبوری به خرج دهید.

همچنین برای افزایش دامین اتوریتی سایت خود باید بک لینک‌های معتبری را به دست بیاورید. خرید بک لینک یک راهکار مفید برای کسب بک لینک‌های با کیفیت است.

نکاتی در مورد Domain Authority (دامین آتوریتی)

  • رشد اعتبار دامنه در رتبه‌های بالا بسیار سخت به دست می‌آید. برای مثال ممکن است در طول یک سال به اعتبار دامنه 10 یا 20 برسید اما برای رسیدن از عدد 60 به 70 زمان بیشتری را نیاز داشته باشید.
  • افزایش دامین اتوریتی سایت دقیقا مانند سئو کردن یک فرآیند طولانی مدت است، پس باید به آن دید بلند مدت داشته باشید.
  • اگر سایتی جریمه شود اعتبار دامنه آن کاهش پیدا نمی‌کند، بنابراین باید دقت کنید که هر سایتی با DA بالا یک سایت معتبر نیست.
  • در حالی که گوگل برای بررسی سئو سایت 200 فاکتور را بررسی می‌کند، MOZ تنها نزدیک به 40 فاکتور ریز و درشت را بررسی می‌کند.

اعتبار دامنه تنها یک عدد برای مقایسه سایت با سایت‌های همکار است و نباید به منظور دیگری از آن استفاده شود. هر چه دامین اتوریتی سایت بالاتر باشد، پتانسیل سایت برای رسیدن به نتایج برتر گوگل نیز بیشتر است. همانطور که الگوریتم‌های گوگل همواره در حال تغییر هستند، الگوریتم‌های MOZ نیز برای محاسبه اتوریتی سایت متغییر است. در نظر داشته باشید که به سایتی فکر کنید که به مرور زمان به رتبه‌های محکمی در گوگل و سایر موتورهای جستجو دست یابد.