افزایش دامین اتوریتی (Domain Authority) یا DA به معنای بهبود اعتبار دامنه وبسایت در موتورهای جستجو است. این معیار توسط Moz ارائه شده و در بازه 1 تا 100 اندازهگیری میشود. این کار معمولاً زمانبر است و نیاز به استراتژیهای مداوم دارد. روشهای موثر برای این هدف موارد زیر است:
-
ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند
محتوایی تولید کنید که اطلاعات ارزشمندی به کاربران ارائه دهد. محتواهای جامع، آموزنده و جذاب بیشتر لینکهای طبیعی جذب میکنند. -
دریافت بکلینکهای باکیفیت
لینکهای ورودی از سایتهای معتبر (بهویژه در زمینه مشابه) نقش کلیدی در افزایش DA دارند. روی بکلینکهای ارگانیک تمرکز کنید و از روشهای اسپم اجتناب کنید. -
بهینهسازی ساختار سایت
ساختار فنی وبسایت، مانند سرعت بارگذاری، طراحی موبایلپسند، و معماری مناسب URL، تأثیر زیادی بر اعتبار دامنه دارد. -
بهبود سئوی داخلی (On-Page SEO)
عوامل داخلی، از جمله استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینکدهی داخلی، و متاتگهای بهینه، به تقویت سایت کمک میکند. -
حذف لینکهای مضر (Disavow Links)
لینکهای اسپم یا بیکیفیت که به سایت شما اشاره دارند را شناسایی و از طریق ابزار Google Disavow حذف کنید تا تأثیر منفی آنها کاهش یابد. -
بهبود تجربه کاربری (UX)
یک سایت کاربرپسند با طراحی مناسب و محتوای جذاب باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر و کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) میشود که غیرمستقیم بر DA تأثیر دارد. -
فعالیت مستمر در شبکههای اجتماعی
اشتراکگذاری محتوای وبسایت در شبکههای اجتماعی میتواند ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت کند و لینکهای ورودی طبیعی ایجاد کند. -
افزایش عمر دامنه
دامنههایی با سابقه طولانیتر و عملکرد پایدار، شانس بیشتری برای افزایش DA دارند. -
نظارت مداوم و تحلیل دادهها
با ابزارهایی مانند Google Analytics و Moz، عملکرد سایت خود را بررسی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید. -
صبر و استمرار
دامین اتوریتی بهمرور و با تلاشهای مداوم افزایش مییابد. نتایج سریع غیرواقعی است و ممکن است منجر به جریمه توسط موتورهای جستجو شود.
سایت Moz معیار قدرت دامنه را ایجاد کرده است. سایت Moz به این صورت تعریف میکند: قدرت دامنه یا "DA"، نمرهبندی موتور جستجو است که پیشبینی میکند یک سایت چگونه در نتیجه موتور جستجو رتبهبندی شود. این مورد با اعداد از 1 تا 100 سنجیده میشود، که نمرات بالاتر به توانایی بیشتر برای رتبهبندی مربوط هستند. در این سایت بیان شده است که Domain Authority با ارزیابی چند فاکتور، مانند لینکهای دامنه و تعداد کل لینکها به یک دامنه، نمره قدرت دامنه محاسبه میشود. باید گفت که قدرت دامنه فقط موفقیت را پیشبینی میکند و لزوما نشان دهنده موقعیت نیست. به طور خلاصه Authority امتیاز قدرت دامنه سایت، کمک میکند تا رقابت خود را در جایگاه ویژهای تعیین کنید. این کمک میکند تا کلمات کلیدی را از نظر استراتژیک انتخاب نمایید.
دامین اتوریتی یا قدرت دامنه چیست؟
Domain Authority عددی است که بین 0 تا 100 قرار میگیرد و هر چه بیشتر باشد سایت نسبت به رقبا در نتایج بهتری در جایگاه سرپ قرار می گیرد. دامین اتوریتی تنها فاکتوربندی نیست، اما افزایش آن در پی بهبود مجموعهای از فاکتورهای سئو حاصل میشود که تضمینی برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است. در بسیاری از مقالات اشاره شده است که دامین اتوریتی یک سیستم امتیازدهی نسبی است، یعنی در نتیجه سایتهایی که دریک زمینه فعالیت میکنند به دامنههای مختلف داده میشود. این عدد توسط سایت moz به وبسایتها داده میشود.
در کل میتوان گفت، دامین اتوریتی یا DA مانند پیج اتوریتی معیاری برای رتبهبندی سایت است. تنها تفاوت این معیار با پیج اتوریتی در این است که DA به دامنه اصلی سایت (URL) داده میشود.
دامین آتوریتی خوب چه عددی است؟
به طور کلی سایتهایی که تعداد بالایی بک لینک خارجی دارند، بالاترین میزان اعتبار دامنه را دارند، اما کسب و کارهای کوچکتر و سایتهایی با لینک ورودی کمتر دارای DA پایینتری هستند. سایتهایی که تازه تاسیساند و دامنههای جدید دارند دارای دامین اتوریتی 1 هستند. از آنجایی که این فاکتور فقط قدرت رتبهبندی سایت را پیشبینی میکند، نباید صرفا برای بالا بردن DA تلاش کنید. به اعتبار حریفان اصلی خود نگاه کنید و سعی کنید امتیازتان را نسبت به آنها بالا ببرید. بهترین استفادهای که از DA میشود همین مقایسه است، سایتهای رقیبتان را بسنجید و کیفیت بک لینکهای رقبا را با سایت خدو مقایسه کنید. از آنجایی که DA تنها راهی برای مقایسه است نمیتوان یک عدد را لزوما برای بد یا خوب بودن نسبت داد.
دامین آتوریتی مناسب برای اعتبار صفحات سایت
- اعداد بالاتر از 70: بسیار بالا و ایده آل
- اعداد بین 60 تا 70: عددی مناسب
- اعداد بین 50 تا 60: نشان دهنده قدرت سایت
- اعداد بین 40 تا 50: عدد خوبی است و بسیاری از سایتهای معتبر در این دامنه قرار دارند.
- اعداد بین 30 تا 40: عدد ضعیفی نیست اما نشان دهنده قوی بودن سایت هم نیست.
- اعداد بین 0 تا 30: برای سایتهای تازه تاسیس عدد خوبی است.
- عدد زیر 20: دارای امتیاز صفحه پایین.
مقایسه دامین اتوریتی و پیج اتوریتی
قبل از اینکه در مورد Domain Authority صحبت کنیم باید بگوییم که دامین اتوریتی و پیج اتوریتی با هم متفاوتند. تفاوت این دو در این است که پیج اتوریتی به اندازهگیری قدرت رتبهبندی پیشبینی شده یک صفحه میپردازد اما دامین اتوریتی، قدرت کل دامنهها یا زیردامنهها را اندازهگیری میکند. در این مقاله جاب تیم به بررسی قدرت دامنه یا همان پیج اتوریتی میپردازد.
پیج اتوریتی که با PA شناخته میشود، امتیازی برای تعیین اعتبار و قدرت هر یک از صفحات سایت است که به ارزش تک تک urlها به صورت جداگانه میپردازد. پیج اتوریتی بستگی به عواملی مانند کیفیت محتوا، تعداد اشتراک در شبکههای اجتماعی، میزان بازدید مطلب، لینکهای دریافتی صفحه از سایتهای دیگر یا صفحات دیگر همان دامنه بستگی دارد. میانگین پیج اتوریتی تمام صفحات سایت، امتیاز دامین اتوریتی را تشکیل میدهد.
این معیاری است که توسط سایت Moz برای رتبه سایت توسعه یافته است. این سایت فاکتورها و الگوریتمهای پیچیده یک سایت را بررسی میکند و به آن از 0 تا 100 امتیازی را اختصاص میدهد، البته این رتبه به هر صفحه از سایت داده میشود.
افزایش اتوریتی
اتوریتی (Authority) در سئو به معنای اعتبار یا قدرت یک وبسایت در نظر موتورهای جستجو است و به طور معمول با معیارهایی مانند دامین اتوریتی (DA) و پیج اتوریتی (PA) سنجیده میشود. این معیارها توسط شرکت Moz تعریف شدهاند و به موتورهای جستجو کمک میکنند تا ارزیابی کنند یک سایت چقدر میتواند نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار دهد. بهطور کلی، افزایش اتوریتی نشاندهنده این است که سایت از نظر موتورهای جستجو به عنوان یک منبع معتبر شناخته میشود، که باعث میشود سایت در رتبهبندیهای جستجو بهبود یابد و شانس بیشتری برای دریافت ترافیک ارگانیک داشته باشد. اتوریتی در سئو اهمیت زیادی دارد زیرا هرچه اعتبار یک سایت بیشتر باشد، احتمال قرار گرفتن در صفحات اول نتایج جستجو نیز افزایش مییابد. این افزایش اتوریتی بهواسطه روشهایی مانند بهبود کیفیت محتوا، دریافت بکلینکهای معتبر، بهینهسازی ساختار سایت، و ارتقاء تجربه کاربری انجام میشود و به نتایج بهتری در زمینه سئو منجر میشود.
روش های افزایش دامین اتوریتی سایت
-
تولید محتوای سئو شده
شاید این جمله را شنیده باشید که محتوا پادشاه است. در واقع برای کسب رتبه و اعتبار یک سایت، محتوای خوب و اختصاصی اولویت بالایی دارد. هر چه محتوا طبق اصول سئو باشد، میزان ترافیک و بازدید سایت نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه بر رعایت اصول سئو، باید مخاطب خود را شناخت و متناسب با نیاز آنها به تولید محتوا پرداخت، این عامل میتواند باعث افزایش دامین اتوریتی سایت شود.
-
لینک سازی داخلی
لینک سازی داخلی به این معنی است که صفحهای از یک سایت را به صفحه دیگر از همان سایت متصل کنیم. این کار باعث میشود که کاربران بتوانند به راحتی بین صفحات مرتبط سایت جابهجا شوند و رباتهای گوگل بتوانند صفحات جدید و مرتبط را به راحتی بیایند. لینک های داخلی بین صفحات بیانگر پیوستگی و اعتبار سایت هستند. برای مثال لینکهای تمامی مقالاتی که در سایت جاب تیم مشاهده میفرمایید، لینک سازی داخلی شدهاند. این عامل نیز برای افزایش دامین اتوریتی سایت موثر است.
-
لینک سازی خارجی
لینک خارجی آن دسته از لینکهایی هستند که کاربران را از یک سایت به سایت دیگر انتقال میدهند. لینکهای خارجی یا بک لینک اگر از طرف سایتهای معتبر باشند برای افزایش دامین اتوریتی بسیار موثرند. به گونهای که گوگل سایتتان را یک وبسایت مرجع میداند. برای مثال اگر شما این صفحه از جاب تیم را در یک تالار گفتمان یا شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید، در واقع یک لینک خارجی از جاب تیم ساختهاید.
-
تصاویر جذاب و اینفوگرافیک
در جذابیت یک سایت، تصاویر زیبا و مرتبط بسیار موثرند. اینفوگرافیک سایت باعث میشود که موضوع مطالب سایت از روی تصویر واضح باشد و این در افزایش Domain Authority موثر است.
-
اعتبار برند
منظور از اعتبار برند، میزان محبوبیت و جستجوی آن توسط کاربران در موتورهای جستجو است. هر چقدر نام تجاری و برند سایتتان در گوگل بیشتر جستجو شود و شناخت مشتریان و مخاطبان نسبت به سایتتان بیشتر باشد، دامین اتوریتی نیز افزایش مییابد.
-
فعالیت در شبکه های اجتماعی
فعالیت در صفحات اجتماعی تاثیر زیادی در کسب و کار دارد، زیرا میزان ورودی به سایت به شکل ارگانیک بالا میرود. این باعث میشود که گوگل سایت شما را سایتی فعال بداند ودر افزایش دامین اتوریتی تاثیرگذار باشد.
-
سئو یک وب سایت
گوگل برای رتبه بندی سایتها از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میکند. برای اینکه رتبه خوبی از نظر الگوریتم گوگل پیدا کنید، باید قوانین سئو را در سایتتان به کار بگیرید. تنظیمات مهمی که برای اعمال سئو روی سایت خود باید به کار بگیرید، شامل موارد زیر هستند:
- سایت خود را در سرچ کنسول دو موتور جستجوی Google و Bing ثبت کنید.
- نقشه سایت xml خود را ایجاد و بعد از بهینهسازی، گوگل ارسال کنید.
- Robots.txt سایتتان را تنظیم و گوگل را راهنمایی کنید که کدام یک از فایلهای سایتتان را ایندکس کند.
- زبان سایتتان را از همان ابتدا برای گوگل مشخص کرده تا گوگل بتواند بررسی کند که سایتتان در چه زبانی باید رقابت کند. برای مشخص کردن زبان سایت از hreflang استفاده نمایید.
- پروتکل سایتتان را از http به https تغییر دهید.
- برای محتواهای سایتتان از اسکیما استفاده نمایید.
در این زمینه برای اعمال سئو در جهت افزایش دامین اتوریتی سایتتان میتوانید از سئوکاران حرفه ای و مجرب جاب تیم کمک بگیرید.
-
استفاده از فونت استاندارد
به طور کلی on page برای کسب اعتبار بین کاربران افزایش دامین اتوریتی سایت مهم است. اگر به دنبال استفاده از فونتهای عجیب و نامتعارف باشید، برای افزایش Domain Authority سایت خود کار سختی را در پیش دارید. اگر دقت کنید، سایتهای معتبر متونی کاملا خوانا و شفاف را ارائه میکنند و هیچ سایت موفقی وجود ندارد که با فونت زیبا توانسته باشد آتوریتی بالای 50 را به دست آورده باشد. بنابراین سعی کنید در on page خود بسیار ساخت یافته و منظم باشید و در انتخاب فونتها و استایلهای ظاهری متن، از روشهای استاندارد استفاده نمایید.
-
سرعت سایت
سرعت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای بررسی عوامل موثر و افزایش سرعت سایت خود ازسایت GTmetrix استفاده کنید. باید گفت که حجم تصاویر موجود در سایت در سرعت آن موثر است. برای کاهش حجم تصاویر میتوان از سایت compressjpeg.com استفاده کرد. اگر سرعت سایت به اندازه کافی بالا نباشد، کاربران سایت خسته میشوند و نرخ پرش بالا میرود، در نتیجه نه تنها افزایش دامین اتوریتی در سایت اتفاق نمیافتد بلکه کاهش هم پیدا میکند.
-
موبایل فرندلی
همانطور که از کلمات مشخص است، موبایل فرندلی به معنی این است که سایت با موبایل شما دوست است یا نه؟ به بیان دیگر به این معنی است که اگر کاربری با موبایل به سایت شما وارد شود میتواند تمام صفحات سایت را بدون مشکل و با سرعت مناسبی لود کند یا خیر. توجه به این مورد در این دوره که اکثر افراد برای سرچهای خود از موبایل استفاده میکنند در افزایش Domain Authority موثر است.
-
قدمت دامنه
هر چه سایت شما قدمت بیشتری داشته باشد، نشان دهنده این است که فعالیت و قدرت دامنه سایتتان در بستر اینترنت بیشتر است و این امر در افزایش پیج اتوریتی سایت موثر است.
صبور باشید افزایش دامین اتوریتی سایت کاری نیست که در یک شب بتوانید آن را انجام دهید. بعد از اینکه هر کدام از عملیاتی که تاکنون ذکر کردیم را انجام دادید، خزندههای Moz به خواندن و ارزیابی سایتتان پرداخته و آن را ارزیابی میکنند که این کار مقداری زمان بر است، بنابراین برای افزایش آتوریتی سایت خود باید صبوری به خرج دهید.
همچنین برای افزایش دامین اتوریتی سایت خود باید بک لینکهای معتبری را به دست بیاورید. خرید بک لینک یک راهکار مفید برای کسب بک لینکهای با کیفیت است.
افزایش دامین اتوریتی ahrefs
افزایش دامین اتوریتی ahrefs هم یکی از خدمات جاب تیم به صورت تضمینی می باشد در این خدمات ما بکلینک از سایت های معتبری دریافت میکنیم که قدرت دامنه ای شما را بالا می برند.
افزایش دامین اتوریتی (DA) در Ahrefs به معنای بهبود اعتبار دامنه سایت در نظر موتورهای جستجو است که تأثیر مستقیم بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو دارد. برای افزایش DA سایت در ابزار Ahrefs، باید چندین استراتژی مؤثر را به کار بگیرید.
-
دریافت بکلینکهای باکیفیت
یکی از مهمترین عواملی که بر DA تأثیر دارد، دریافت بکلینک از سایتهای معتبر و مرتبط است. Ahrefs میتواند به شما کمک کند تا لینکهای ورودی به سایت خود را بررسی کرده و لینکهای معتبر بیشتری جذب کنید. برای این کار، میتوانید به رقبا و سایتهای مرتبط لینک بدهید، محتوای باارزش تولید کنید که به طور طبیعی لینک جذب کند، یا از استراتژیهای روابط عمومی دیجیتال استفاده کنید. -
ارتقاء پروفایل بکلینک
با استفاده از ابزار Ahrefs Site Explorer میتوانید پروفایل بکلینک سایت خود را تحلیل کنید و لینکهای باکیفیت و مرتبط بیشتری به دست آورید. این کار موجب افزایش اعتبار سایت در نظر موتورهای جستجو و بهبود DA میشود. -
پاکسازی لینکهای مضر
Ahrefs به شما این امکان را میدهد که لینکهای اسپم یا بیکیفیت را شناسایی کنید. حذف این لینکها از پروفایل بکلینک میتواند به جلوگیری از آسیب به DA و رتبهبندی سایت کمک کند. ابزار Disavow Links گوگل نیز میتواند در این زمینه مؤثر باشد. -
فزایش کیفیت محتوا
محتوای باکیفیت و ارزشمند، علاوه بر جذب بازدیدکنندگان، میتواند لینکهای ارگانیک و طبیعی را به سمت سایت شما جذب کند. Ahrefs میتواند به شما نشان دهد که چه نوع محتوایی بیشترین بکلینکها را دریافت کرده است، و شما میتوانید روی تولید محتوای مشابه یا بهتر تمرکز کنید. -
تحلیل رقبا و استراتژیهای لینکسازی
Ahrefs به شما این امکان را میدهد که پروفایل لینکهای رقبا را تحلیل کنید. با شناخت استراتژیهای لینکسازی رقبا، میتوانید از فرصتهایی برای دریافت لینکهای مشابه بهرهبرداری کنید و به این ترتیب DA خود را افزایش دهید. -
بهینهسازی سئو داخلی (On-Page SEO)
Ahrefs همچنین میتواند به شما کمک کند تا مشکلات فنی سایت خود را شناسایی و برطرف کنید. سایتهایی که از لحاظ سئوی داخلی بهینهشدهاند، معمولاً اعتبار بیشتری در موتورهای جستجو دارند، که این امر میتواند به بهبود DA کمک کند.
افزایش اتوریتی سایت
افزایش اتوریتی سایت به معنای بهبود اعتبار سایت در نظر موتورهای جستجو است که از طریق بهینهسازی سئو داخلی، دریافت بکلینکهای باکیفیت، تولید محتوای ارزشمند، و رفع مشکلات فنی سایت حاصل میشود. این فرآیند معمولاً زمانبر است و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تأثیر آن در نتایج جستجو مشاهده شود. جاب تیم با استفاده از استراتژیهای حرفهای سئو، تحلیل رقبا، و تولید محتوای دقیق و هدفمند میتواند سرعت این فرآیند را افزایش دهد. تیم متخصص و آشنا به تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو، میتواند با اجرای بهینهسازیهای لازم و جذب بکلینکهای معتبر بهسرعت اتوریتی سایت را بالا ببرد.
افزایش دامین اتوریتی moz ماز
افزایش دامین اتوریتی (DA) در Moz به معنای افزایش اعتبار سایت در نظر موتورهای جستجو است. این اعتبار به طور غیرمستقیم تأثیر زیادی بر رتبهبندی سایت در نتایج جستجو دارد. هرچه دامین اتوریتی سایت بالاتر باشد، احتمال نمایش آن در رتبههای بالاتر موتورهای جستجو بیشتر میشود. این فرآیند از طریق جذب بکلینکهای باکیفیت، بهینهسازی سئو داخلی، و تولید محتوای ارزشمند انجام میشود. معمولاً برای مشاهده تأثیر افزایش DA باید چندین ماه صبر کرد، زیرا این تغییرات به تدریج و با گذشت زمان ایجاد میشوند.
خرید بکلینک برای افزایش DA میتواند سریعتر نتیجه دهد، اما باید دقت کرد که این لینکها از منابع معتبر و با کیفیت باشند. خرید لینکهای اسپم یا بیکیفیت ممکن است باعث جریمه سایت شود و بر رتبهبندی آن تأثیر منفی بگذارد. بهترین روش برای خرید بکلینک، انتخاب سایتهای معتبر و مرتبط با محتوای شما است تا تاثیر مثبت آن در DA و رتبهبندی سایت بیشتر باشد.
سفارش افزایش آتوریتی
برای سفارش افزایش آتوریتی یکی از پکیج های موجود در صفحه را انتخاب و پرداخت کنید پس از خرید فاکتور برای شما صادر می شود. طی 30 روز کاری تقریبا عملیات انجام و گزارش از رتبه جدید شما در ahrefs یا moz ارسال می شود.
ما سعی می کنیم که در سریعترین زمان این خدمات را برای شما مشتریان عزیز انجام دهیم و برای اطمینان از کار شما می توانید مستقیما با ما از طریق واتساپ ارتباط داشته باشید.
نکاتی در مورد Domain Authority (دامین آتوریتی)
- رشد اعتبار دامنه در رتبههای بالا بسیار سخت به دست میآید. برای مثال ممکن است در طول یک سال به اعتبار دامنه 10 یا 20 برسید اما برای رسیدن از عدد 60 به 70 زمان بیشتری را نیاز داشته باشید.
- افزایش آتوریتی سایت دقیقا مانند سئو کردن یک فرآیند طولانی مدت است، پس باید به آن دید بلند مدت داشته باشید.
- اگر سایتی جریمه شود اعتبار دامنه آن کاهش پیدا نمیکند، بنابراین باید دقت کنید که هر سایتی با DA بالا یک سایت معتبر نیست.
- در حالی که گوگل برای بررسی سئو سایت 200 فاکتور را بررسی میکند، MOZ تنها نزدیک به 40 فاکتور ریز و درشت را بررسی میکند.
اعتبار دامنه تنها یک عدد برای مقایسه سایت با سایتهای همکار است و نباید به منظور دیگری از آن استفاده شود. هر چه دامین اتوریتی سایت بالاتر باشد، پتانسیل سایت برای رسیدن به نتایج برتر گوگل نیز بیشتر است. همانطور که الگوریتمهای گوگل همواره در حال تغییر هستند، الگوریتمهای MOZ نیز برای محاسبه اتوریتی سایت متغییر است. در نظر داشته باشید که به سایتی فکر کنید که به مرور زمان به رتبههای محکمی در گوگل و سایر موتورهای جستجو دست یابد.
آیا افزایش دامین آتوریتی شما تضمینی هستش؟
این افزایش براساس سایت ماز هست و بله تضمینی است