نمونه قرارداد تبلیغات در فضای مجازی + دانلود

حجم تقریبی

1Mb

تعداد فایل

1

تعداد پرسش ها

0

افزودن به لیست علاقه مندی ها



اشتراک گذاری این مطلب
زهرا شریفی
در مورد مدرس : "من همیشه می توانم آزادانه انتخاب کنم، اما باید بدانم که اگر انتخاب نکنم، باز هم انتخابی کرده ام."

نمونه قرارداد تبلیغات در فضای مجازی + دانلود

حجم تقریبی

1Mb

تعداد فایل

1

تعداد پرسش ها

0

افزودن به لیست علاقه مندی ها



اشتراک گذاری این مطلب

نمونه قرارداد تبلیغات در فضای مجازی + دانلود

دنیای امروزی دنیای عجیبی است. انسان‌ها کمتر وقت خواندن روزنامه و یا دیدن تلویزیون را دارند. اما همه آن‌ها ساعت‌های زیادی را در طول شبانه روز صرف فضای مجازی به ویژه گشت و گذار در سایت‌های مختلف، اینستاگرام و تلگرام می‌کنند. همین علاقه‌ی عجیب انسان‌های امروزی به دنیای مجازی باعث تغییرات نگرش در تبلیغات شده است. امروزه تبلیغاتی موثر و موفق است که در فضای مجازی صورت گیرد. زیرا همیشه در دسترس است. علاوه بر آن تبلیغات در فضای مجازی هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیون دارد. اما می‌توان گفت اگر این تبلیغات در پیج‌های پرطرفدار و هدف‌مند انجام شوند، همان تاثیر تبلیغات در تلویزیون را خواهد داشت. به همین دلیل در این متن نکاتی در رابطه با قرارداد تبلیغات در فضای مجازی برای شما آورده‌ایم.

 

 

 

اهمیت تبلیغات در فضای مجازی

به کمک فضای مجازی و تبلیغات در آن می‌توان جامعه مخاطبان وسیعی را به دست آورد. کسب‌وکار‌ها می‌توانند با انجام تبلیغات در فضای مجازی مانند وبسایت‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های مجازی و…  کالا و یا خدمات خود را در سطح بسیار گسترده‌ای عرضه کند و به این صورت کسب‌وکار خود رونق ببخشند. در گذشته تبلیغات به شکل سنتی، به مکان و اشخاص حاضر در محیط جغرافیایی خاص محدود می‌شد، اما امروز فضای مجازی می‌تواند نامحدود و به شدت تاثیرگذار باشد. امروزه اشخاص در سنین مختلف به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند و برای رسیدن به علاقه‌مندی‌های خود، صفحات مختلف را دنبال می‌کنند.

بهترین مزیت‌های تبلیغات در فضای مجازی شامل:

  1. محببوبیت برند
  2. افزایش فروش
  3. رابطه بهتر با مشتریان خود
  4. ایجاد فرصت های شغلی
  5. بهبود نرخ بازگشت سرمایه
  6. شروع یک کسب و کار نوآورانه
  7. جذب بهتر مشتری
  8. حذف رقیبان در بازار مورد فعالیت

 

 

شرایط و نکات قابل توجه در قرارداد تبلیغات در وبسایت

شرایط و ضوابط قرارداد تبلیغات مجازی قوانین و مقررات مادی و معنوی می‌شود.  شما باید به شرایط و نکات مهم قرارداد تبلیغات مجازی اشراف کامل داشته باشید تا بتوانید مطابق با آن رفتار کنید. زیرا هنگام عقد قرارداد، طرفین قرارداد موظف هستند که به وظایف خود عمل کنند. از جمله نکاتی که به آن‌ها باید توجه کنید شامل:

  • در بند مشخصات طرفین قرارداد، اطلاعات مالک کسب‌وکار یا همان مشتری و مالک وبسایت خبری مورد نظر یا همان مجری به همراه آدرس اینترنتی هر دو وبسایت باید نوشته شود.
  • تعرفه خدمات تبلیغات غالبا از قبل توسط مجری مشخص شده است و چندان امکان چانه‌زنی وجود ندارد.
  • مدت قرار گرفتن بنر تبلیغاتی در وبسایت باید به دقت قید شود. این مدت می‌تواند شامل بازه زمانی از چند ساعت تا چند ماه یا یکسال باشد.
  •  تایید صحت محتوای بنر تبلیغاتی در مرحله اول به عهده سفارش‌دهنده است اما مجری هم می‌تواند بر محتوای مذکور نظارت کند و این حق را دارد بنر را با ذکر دلیل منتشر یا رد کند. اما در صورت عدم نمایش تبلیغات در وبسایت، مجری باید متعهد شود که مبلغ قرارداد را به مشتری بازگرداند.
  • بنا بر قوانین جمهوری اسلامی بنرهایی با محتوای گمراه‌ کننده، مبتذل، توهین‌آمیز و… امکان نمایش را ندارند.
  • باید در بند موضوع قرارداد، دقیق قید کنید نوع بنر از نوع نوشتاری یا گرافیکی است. همین طور به ذکر دقیق ابعاد بنر هم توجه داشته باشید چرا که غالبا تعرفه هزینه‌های تبلیغاتی در فضای مجازی با توجه به ابعاد محیط اشغال شده، تغییر می‌کند.
  • اعمال تغییر در محتوای بنر تبلیغاتی، با صلاح دید سفارش‌دهنده ممکن است. هزینه اعمال تغییرات نیز باید در قرارداد مورد توافق طرفین قرار بگیرد.
  • معمولا وبسایتی که تبلیغ در آن به نمایش در می‌آید، در رابطه با میزان بازدید کلیکی بنر تضمین نمی‌دهد اما می‌توان بر سر این موضوع هم توافق کرد و میزان خاصی از بازدید را در قرارداد ذکر کرد.
  •  مجری باید گزارش منظمی از میزان بازدید بنر تبلیغاتی به مشتری ارائه دهد. این اطلاعات به نوعی محرمانه هستند و نه مشتری و نه مجری نباید آن را فاش کنند.
  • مجری تعهد دارد تمام تلاش خود را در جهت بروزرسانی وبسایت خود و فعال نگه داشتن دامنه خود به کار بگیرد تا تبلیغات مورد نظر به طور پیوسته امکان نمایش در وبسایت را داشته باشند.
  • در بحث فورس ماژور، برخی شرایط غیرمترقبه نظیر قطعی موردی یا سراسری اینترنت و یا هک شدن وبسایت، می‌تواند قید شود و مسئولیت مجری را به نوعی رفع کند.
  • مدیریت بنر تبلیغاتی با وبسایت مجری است و وی نباید این بنر را بدون رضایت مشتری به وبسایت دیگری یا گرداننده دیگری منتقل کند.
  • در خصوص امکان فسخ قرارداد، معمولا مشتری و مجری می‌توانند با ارسال اطلاعیه به طرف مقابل در یک بازه زمانی مشخص اقدام به فسخ قرارداد کنند. هزینه‌های پرداخت شده نیز باید به نسبت زمان فسخ بازگردانده شوند. همچنین قاعدتا مشتری امکان شکایت و مطالبه خسارت از مجری را برای عدم نمایش یا توقف نمایش بنر تبلیغاتی خود را ندارد.

 

 

نکات قابل توجه در قرارداد تبلیغات اینستاگرام

برای یه اینفلوئنسر خیلی مهم است که وقتی با شرکتی یا فردی همکاری می‌کند، همه‌چیز واضح و و بدون ابهام باشد؛ قبل از شروع پروژه، باید با مشتری و محصول آشنا شود و بداند چه محتوایی باید تولید کند، مشخص شدن این مسائل به بهبود کار اینفلوئنسر بسیار کمک می‌کند.

نکات و بندهایی که در قرارداد تبلیغات اینستاگرام باید به آن توجه شود شامل:

  •  نوشتن کامل مشخصات طرفین در قرارداد تبلیغات اینستاگرام
  • نوشتن شفاف موضوع در قرارداد تبلیغات اینستاگرام
  • تعریف اصطلاحات تخصصی
  • مدت قرارداد
  • مبلغ قرارداد
  • تعهدات و تکالیف شما و مالک پیج
  • محرمانگی و عدم رقابت
  • مالکیت اطلاعات و محتوا
  • حل اختلاف
  • فورس ماژور
  • تعیین محلی برای مکالمات

 

سخن پایانی

همراهان همیشگی در این مطلب سعی داشتیم نکات مهم مربوط به قرارداد تبلیغات در فضای مجازی اعم از اینستاگرام و وبسایت را به شما بگوییم. اکنون شما می‌دانید هنگام سفارش تبلیغات در فضای مجازی به چه نکاتی توجه کنید. علاوه بر آن ما در سایت جاب تیم برای رفاه حال شما عزیزان یک نمونه قرارداد را آپلود کرده‌ایم که شما می‌توانید در صورت نیاز از آن استفاده کنید. در این قرارداد تعهداتی که از جانب کارفرما و مجری طرح الزام به عمل دارند را مطرح کرده‌ایم تا هیچ یک از طرفین قرارداد با مشکل مواجه نشوند. سپاس از همراهی شما.

زهرا شریفی
در مورد مدرس : "من همیشه می توانم آزادانه انتخاب کنم، اما باید بدانم که اگر انتخاب نکنم، باز هم انتخابی کرده ام."


پرسش و پاسخ
0
دوره پیشنهادی
دوره پیشنهادی