سئو پرستاشاپ

سئو پرستاشاپ prestashop seo

اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای وب سایت تجارت الکترونیک خود هستید، تعداد گزینه های موجود می تواند بسیار زیاد شود. در حین انجام این کار، پرستاشاپ ممکن است یکی از نام های برجسته ای باشد که مطرح شود.

پرستاشاپ یک فروشگاه ساز رایگان و خود میزبان است که دارای ویژگی های عالی و قابلیت های SEO می باشد. بیایید در این راهنمای سئو پرستاشاپ، همه چیزهایی را که باید در مورد سئو برای پرستاشاپ بدانید، از جمله سئو داخلی، خارج از صفحه، پیشرفته، مقایسه CMS، مسائل رایج سئو، سوالات متداول و موارد دیگر را بررسی کنیم.

شما می توانید از این راهنمای سئو پرستاشاپ برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. یا می‌توانید با ما در جاب تیم تماس بگیرید تا در مورد تمام جنبه‌های این cms از کارشناسان تیم ما کمک دریافت کنید.

سئو پرستاشاپ

پرستاشاپ چیست؟ PrestaShop یک نرم افزار رایگان و منبع باز است که به شما کمک می کند تا وب سایت های تجارت الکترونیک را از ابتدا ایجاد کنید. این نرم افزار یک فروشگاه ساز خود میزبان است؛  از این رو، برای رفتن به وب سایت پرستاشاپ خود به یک ارائه دهنده میزبان جداگانه نیاز دارید.
طبق گزارش، 0.5 درصد از تمام وب سایت ها در سراسر وب از PrestaShop استفاده می کنند. پرستاشاپ در درجه اول در بین مشاغل متوسط تا بزرگ محبوب است که به دنبال  نرم افزار بسیار قابل تنظیم برای فروشگاه آنلاین خود هستند

از نظر جغرافیایی، پرستاشاپ در کشورهایی مانند فرانسه، اسپانیا، لهستان و ایتالیا محبوبیت بیشتری دارد. امروزه بیش از 300000 وب سایت زنده از پرستاشاپ استفاده می کنند.

این بدان معناست که پرستاشاپ در میان برترین مشاغل آنلاین در سراسر جهان سهم منصفانه ای دارد. در واقع اگر به دنبال یک فروشگاه ساز آنلاین با ویژگی های غنی هستید که بتوان آن را بر اساس نیازهای کسب و کار خود سفارشی کرد، پس پرستاشاپ یک انتخاب عالی است که باید در نظر بگیرید.

اگر صاحب یک کسب و کار متوسط تا بزرگ هستید، باید با پرستاشاپ بروید اما اگر صاحب یک بیزینس کوچک هستید، باید پلتفرم های دیگری مانند Shopify و WooCommerce را به جای PrestaShop انتخاب کنید.

آیا پرستاشاپ از سایر CMS ها برای سئو بهتر است؟

پرستاشاپ دارای ویژگی های خوب سئو داخلی است. با این حال، ممکن است برای اجرای استراتژی های اولیه سئو نیاز به کمک از افزونه های سئوی رایگان یا پولی پرستاشاپ داشته باشید. از سوی دیگر، دیگر CMS های پیشرو تجارت الکترونیک مانند ووکامرس، شاپیفای، مجنتو و غیره، با این قابلیت های سئو در خارج از جعبه ارائه می شوند.

مراحل راه اندازی اولیه سئوی پرستاشاپ

قبل از شروع اجرای سئو، باید تنظیمات اولیه سئو پرستاشاپ را آماده کنید. در این بخش، بیایید نگاهی به تنظیمات اولیه بیاندازیم:

  1. گواهی SSL را نصب کنید
    امنیت توسط موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار جدی گرفته می شود. وب سایت های ناامن در برابر حملات امنیت سایبری آسیب پذیر هستند که به نوبه خود منجر به تجربه کاربری بد می شود. از این رو، امنیت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی سئو است، به ویژه برای وب سایت هایی که دارای تراکنش های مالی هستند، مانند سایت های تجارت الکترونیک.
    گواهینامه های امنیتی SSL تضمین می کنند که هر داده ای که بین مرورگر کاربران و وب سایت شما منتقل می شود رمزگذاری شده است. فعال کردن گواهینامه های SSL آدرس وب سایت شما را از HTTP به HTTPS تغییر می دهد.
    برای فعال کردن گواهینامه SSL در سایت پرستاشاپ خود، می توانید به تنظیمات "عمومی" بروید و از گزینه "فعال کردن SSL در همه صفحات" استفاده کنید.

سئو پرستاشاپ

  1. از سازگاری وب سایت پرستاشاپ خود  با موبایل اطمینان حاصل کنید
    آیا می دانستید که بیش از نیمی از ترافیک جهانی اینترنت از دستگاه های تلفن همراه می آید؟ به همین دلیل است که الگوریتم‌های گوگل در چند سال گذشته ایندکس‌سازی اولین موبایل را اتخاذ کرده‌اند. این بدان معنی است که گوگل بدون توجه به دستگاهی که جستجو از آن سرچشمه گرفته است، از طریق نسخه تلفن همراه وب سایت شما برای رتبه بندی جستجو می خزد.
    این بدان معناست که اگر به رتبه بندی خوب موتورهای جستجو چشم دوخته اید، داشتن یک وب سایت پرستاشاپ سازگار با موبایل حیاتی است،. متأسفانه بسیاری از کسب و کارها این اشتباه را مرتکب می شوند که نسخه موبایلی وب سایت را نادیده می گیرند.
    بنابراین، اگر تم‌ها و ماژول‌های پرستاشاپ را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که آنها برای موبایل مناسب هستند. وب سایت شما باید برای همه اندازه های دستگاه واکنش گرا باشد و متن و ویژگی ها باید به راحتی قابل خواندن و کاربر پسند باشند حتی در نسخه های موبایلی.
     
  2. کنسول جستجوی گوگل را راه اندازی کنید
    کنسول جستجوی گوگل (GSC)  ابزاری رایگان توسط گوگل است که با استفاده از آن می توانید عملکرد موتور جستجوی وب سایت خود را ردیابی کنید. با استفاده از GSC، می توانید کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنید، تعداد کلیک ها، تعداد نمایش ها و غیره را ردیابی کنید.
     
  3. گوگل آنالیتیکس را راه اندازی کنید
    درست مانند GSC، گوگل آنالیتیکس یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما کمک می کند داده های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. این شامل داده‌های مربوط به جمعیت‌شناسی کاربر، رفتار کاربر، منابع جذب، صفحات برتر وب‌سایت شما و بسیاری موارد دیگر می‌شود.
    گوگل آنالیتیکس می تواند ابزاری عالی برای سئو پرستاشاپ باشد زیرا به شما کمک می کند شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ردیابی کنید و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشید.
     
  4. ساختار سایت خود را تعیین کنید
    قبل از شروع راه اندازی فروشگاه آنلاین پرستاشاپ و اجرای سئو، باید با ساختار سایت بهینه شده شروع کنید. ساختار سایت روشی است که اطلاعات، صفحات و محتوا در وب سایت شما سازماندهی می شود.به عنوان مثال، برای یک وب سایت تجارت الکترونیک، معمولاً پایگاه اصلی صفحه اصلی شما خواهد بود. پس از این، صفحات دسته و صفحات فرعی قرار خواهند گرفت. در نهایت، صفحات محصول را خواهید داشت.
    خزنده های موتورهای جستجو برای فهرست بندی وب سایت ها و در نهایت رتبه بندی آنها به ساختار سایت وابسته هستند. داشتن یک ساختار سلسله مراتبی واضح برای سایت پرستاشاپ شما نه تنها به گوگل کمک می کند، بلکه به کاربران با قابلیت استفاده و جستجوی بهتر  نیز کارساز است.
     
  5. ناوبری وب سایت و قابلیت جستجو را بهینه کنید
    تجربه کاربری خوب همیشه در اولویت موتورهای جستجو مانند گوگل است. در پایان روز، موتورهای جستجو از کاربران خود می خواهند که در وب سایت هایی قرار بگیرند که ناوبری، قابلیت جستجو، قابلیت استفاده و خوانایی خوب را ارائه می دهند؛ بنابراین، ارائه یک تجربه کاربری خوب به طور خودکار به شما کمک می کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.
    هنگامی که کاربر در وب سایت شما قرار می گیرد، ناوبری مکانی است که آنها به دنبال پیوندهایی به دسته ها، زیر مجموعه ها یا صفحات دیگر می گردند. اگر ساختار ناوبری واضحی نداشته باشید، بازدیدکنندگان شما به وب‌سایت‌های رقبای شما سر می‌زنند.
    به طور مشابه، قابلیت جستجو برای هر وب سایت، به ویژه برای فروشگاه های  آنلاین بسیار مهم است. خریداران اینترنتی به شدت به گزینه جستجوی وب سایت برای یافتن محصولات یا دسته بندی ها وابسته هستند. از این رو، مطمعن شوید که قابلیت جستجوی خوبی برای تجربه کاربری بهتر و سئو پرستاشاپ عرضه می کنید.
     
  6. ماژول های سئو را برای پرستاشاپ نصب کنید
    پرستاشاپ یکی از پیشروترین پلتفرم های تجارت الکترونیک منبع باز است که دارای ویژگی های اساسی خارج از جعبه است. با این حال، قابلیت های سئو پرستاشاپ را می توان با استفاده از طیف گسترده ای از ماژول های افزونه موجود برای صاحبان سایت پرستاشاپ گسترش داد.
    می‌توانید بازار افزونه‌های رسمی PrestaShop را کاوش کنید تا افزونه‌هایی را پیدا کنید که مناسب برای تجارت شما هستند. می‌توانید افزونه‌های رایگان را کاوش کنید یا برای قابلیت‌های بهتر، روی افزونه‌های ممتاز سرمایه‌گذاری نمایید.
     
  7. در ارائه هاست مناسب سرمایه گذاری کنید
    اگر به دنبال عملکرد بالا و نتایج سئوی خوب برای فروشگاه پرستاشاپ خود هستید، انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب بسیار مهم است. بنابراین، مطمئن شوید که در ارائه دهنده میزبانی وب مناسب سرمایه گذاری کرده اید.

سئوی داخلی پرستاشاپ

اکنون که تنظیمات اولیه سئو پرستاشاپ شما انجام شده است، بیایید عمیق‌تر به اجرای آن بپردازیم. سئو را می توان به طور کلی به تکنیک های داخلی و خارج از صفحه تقسیم کرد.

سئو داخلی به بهینه سازی صفحات وب سایت شما برای کلمات کلیدی خاص اشاره دارد تا این صفحات در موتورهای جستجو برای این کلمات کلیدی رتبه بندی شوند. کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که افراد هنگام جستجوی چیزی در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

از سوی دیگر، سئوی خارج از صفحه به تکنیک‌هایی اشاره دارد که خارج از وب‌سایت شما پیاده‌سازی می‌شوند و می‌توانند به شما در بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجوی ارگانیک کمک کنند.

سئو پرستاشاپ

به طور معمول تکنیک‌های سئوی درون صفحه برای پیاده‌سازی آسان‌تر هستند و شما می‌توانید کنترل بیشتری روی آن‌ها داشته باشید زیرا این تکنیک‌ها می‌توانند به عنوان بخشی از تنظیمات صفحه وب‌سایت شما پیاده‌سازی شوند. از طرف دیگر، پیاده سازی تکنیک های سئو خارج از صفحه دشوار است و شما کنترل زیادی روی آنها ندارید.

در ادامه، نگاهی به تاکتیک‌های مختلف سئو پرستاشاپ روی صفحه خواهیم داشت که می‌توانید برای بهبود حضور خود در موتور جستجو استفاده کنید:

  1. تحقیق کلمه کلیدی
    کلمات کلیدی پایه هر استراتژی سئوی درون صفحه ای را تشکیل می دهند، به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک مانند فروشگاه پرستاشاپ. از این رو، اولین گام شما برای اجرای سئو در صفحه باید طراحی یک استراتژی تحقیق کلمات کلیدی باشد.
    همانطور که قبلا ذکر شد، کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد هنگام جستجوی چیزی در موتورهای جستجو از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر برای این خدمات به کمک نیاز دارید، احتمالاً «سئوی پرستاشاپ» را در گوگل تایپ خواهید کرد.
    از این رو، وب سایت هایی که می خواهند برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنند، باید صفحه وب خود را برای همان کلمه کلیدی بهینه کنند. به این ترتیب، وب سایت شما شروع به رتبه بندی در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی مشابه و دیگر مرتبط می کند.
    در نتیجه، کل استراتژی سئوی شما به انتخاب کلمات کلیدی مناسب بستگی دارد. هنگامی که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می کنید، می توانید ترافیک مرتبط را به فروشگاه پرستاشاپ خود هدایت کنید. در نهایت، چنین ترافیک بسیار هدفمندی نرخ تبدیل و فروش بالایی را برای شما به ارمغان می آورد.
    به عنوان بخشی از تحقیقات کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین خود، مهم است که کلمات کلیدی را با اهداف مختلف، مانند هدف اطلاعاتی و هدف تجاری، هدف قرار دهید.
    کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی آن دسته از کلمات کلیدی هستند که افراد هنگام جستجوی اطلاعات در مورد یک موضوع از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، فرض کنید که در وب سایت پرستاشاپ خود لوازم کمپینگ می فروشید. در چنین حالتی، یک کلمه کلیدی مرتبط با هدف اطلاعاتی که می‌توانید هدف قرار دهید می‌تواند «لوازم ضروری کمپینگ» باشد.
    به طور مشابه، یک کلمه کلیدی مرتبط با هدف تجاری می تواند «خرید چادر کمپینگ فوری» باشد. افراد زمانی که به دنبال خرید چیزی بوده و آماده انجام معامله هستند، کلمات کلیدی با هدف تجاری را جستجو می کنند.
    کلمات کلیدی با هدف تجاری می توانند بلافاصله منجر به تبدیل شوند، اما رقابت معمولا زیاد است. از سوی دیگر، کلمات کلیدی با هدف اطلاعاتی، راهی عالی برای هدایت ترافیک مرتبط به سایت شما و پایین آوردن کاربران در قیف فروش شما هستند تا در نهایت تبدیل شوند.
     
  2. کلمات کلیدی مرتبط را برای  وبسایت فروشگاه آنلاین خود پیدا کنید
    اکنون که اهمیت داشتن استراتژی تحقیق کلمات کلیدی را درک کرده اید، بیایید ببینیم چگونه می توانید کلمات کلیدی مرتبط برای سایت تجارت الکترونیک خود را پیدا کنید.
    همانطور که قبلاً بحث شد، تحقیق کلمات کلیدی کلید یک استراتژی سئوی برنده برای وب سایت پرستاشاپ شما است. از این رو، این مرحله بسیار مهم است. در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آنها می توانید کلمات کلیدی مرتبط (هدف تجاری و اطلاعاتی) را برای وب سایت خود پیدا کنید.
     
  3. نتایج جستجوی گوگل
    تحقیق کلمات کلیدی موضوع گسترده ای است و می تواند به همان اندازه که می خواهید ساده یا پیچیده باشد. برای ساده نگه داشتن کارها، می توانید تحقیقات کلمات کلیدی خود را فقط با کمک صفحه نتایج جستجوی گوگل انجام دهید.
    با ایجاد فهرستی از موضوعاتی که به بهترین شکل کسب و کار شما را توصیف می کند، شروع کنید. به عنوان مثال، بیایید مورد یک فروشگاه تجارت الکترونیک را در نظر بگیریم که لوازم کمپینگ می فروشد. در این مورد، "تجهیزات کمپینگ"، "تجهیزات کمپینگ آنلاین" و غیره می توانند لیستی از موضوعاتی باشند که تجارت شما را توصیف می کنند.
    در مرحله بعد این موضوعات را در گوگل جستجو کنید. هنگام تایپ کردن، پیشنهاد خودکار گوگل لیستی از کلمات کلیدی مشابه را نمایش می دهد. این کلمات کلیدی در واقع توسط کاربران هنگام جستجوی وسایل کمپینگ در گوگل استفاده می شود. از این رو، می توانید از این کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.
    وقتی همان صفحه را به پایین اسکرول می کنید، بخش های «افراد نیز می پرسند» و «جستجوهای مرتبط» را پیدا خواهید کرد، جایی که می توانید کلمات کلیدی مرتبط تری را پیدا کنید که باید به عنوان بخشی از استراتژی سئو پرستاشاپ خود بگنجانید.
     
  4. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
    همچنین می توانید از انواع ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای وب سایت پرستاشاپ خود استفاده کنید. شما می توانید کلیدواژه ها یا موضوعات اصلی را در این ابزار تایپ کرده و مکان را انتخاب کنید. این ابزارها لیستی از کلمات کلیدی را به همراه جزئیاتی مانند مشکل کلمه کلیدی (KD) و حجم تولید می کنند.
    دشواری کلمه کلیدی به نمره ای اشاره دارد که نشان دهنده دشواری رتبه بندی برای کلمه کلیدی است. وقتی KD بالا باشد، برای شما بسیار چالش برانگیز خواهد بود که برای آن کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.
    حجم به تعداد جستجوهای انجام شده برای کلمه کلیدی در یک ماه اشاره دارد. این بدان معناست که کلمات کلیدی با حجم بالا هر ماه ترافیک بیشتری دریافت می کنند که در نهایت منجر به سودآوری بیشتر برای کسب و کار شما می شود.
  5. بررسی رقبا
    بررسی کارهای رقبای شما یک راه عالی دیگر برای تعیین لیست کلمات کلیدی هدف است که باید دنبال کنید. برای یافتن کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، می توانید از هر یک از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی از AlsoAsk، ahrefs و غیره استفاده کنید.
     
  6. صفحه اصلی پرستاشاپ را برای کلمات کلیدی هدف بهینه کنید
    در حال حاضر، احتمالاً فهرستی از کلمات کلیدی مورد نظر برای سایت کسب و کار خود را آماده کرده اید. در مرحله بعد، ما می توانیم شروع به بهینه سازی صفحه اصلی سایت پرستاشاپ شما برای کلمات کلیدی مرتبط کنیم.
    می توانید با ایجاد لیستی از کلمات کلیدی هدف بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی و رقبا شروع کنید. در مرحله بعد، می توانید این مجموعه از کلمات کلیدی اصلی را در محتوای صفحه اصلی خود بگنجانید.
    مطمئن شوید که این کلمات کلیدی را در عنوان سئو صفحه اصلی، عنوان متا و توضیحات متا نیز قرار دهید. بهینه سازی این عناصر برای کلمات کلیدی مناسب به رتبه فروشگاه پرستاشاپ شما در موتورهای جستجو مانند گوگل برای کلمات کلیدی مشابه کمک می کند.
    به همین ترتیب، شما باید تمام صفحات استاتیک در وب سایت پرستاشاپ خود را برای کلمات کلیدی هدف مربوطه بهینه کنید. اینها شامل صفحاتی مانند "درباره ما"، "تماس با ما"، "سؤالات متداول" و غیره است.
     
  7. صفحات محصولات پرستاشاپ را برای سئو بهینه کنید
    بهترین کار این است که صفحات محصول خود را برای کلمات کلیدی با هدف تجاری بهینه کنید. به عنوان مثال، اجازه دهید به مثال یک فروشگاه لوازم کمپینگ برگردیم. اگر صفحه محصول شما در مورد چادرهای مسافرتی است، احتمالاً باید این صفحه را برای کلمات کلیدی مانند "خرید چادر کمپینگ" یا " قیمت چادر کمپینگ " بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی خود بهینه کنید. شما باید تمام عناصر موجود در صفحات محصول را برای کلمات کلیدی هدف مناسب بهینه کنید. این به شما کمک می کند تا جستجوهای کلیدواژه با هدف تجاری را در گوگل رتبه بندی کنید.
     
  8. محتوای وبلاگ سئو ایجاد کنید
    بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی این اشتباه را مرتکب می شوند که وب سایت خود را فقط برای کلمات کلیدی با هدف تجاری بهینه می کنند و فقط صفحات محصول دارند. شانس تبدیل از صفحات محصول و کلمات کلیدی با قصد خرید بالا بسیار زیاد است. با این حال، رقابت سئو پرستاشاپ برای این کلمات کلیدی بسیار بالا است، به خصوص برای وب سایت های جدید.
    از این رو، باید راه های دیگری برای هدایت ترافیک مرتبط و هدفمند به فروشگاه پرستاشاپ خود بیابید و بهترین راه برای انجام آن از طریق وبلاگ نویسی است.
    با ارائه اطلاعات ارزشمند از طریق محتوای وبلاگ، می توانید مشتریان مرتبط را از طریق سئو به بالای قیف فروش خود جذب کنید. در نهایت شانس تبدیل این کاربران به مشتریان وفادار بسیار بالا خواهد بود.
     
  9. تصاویر را بهینه کنید
    درست مانند صفحات محصول و پست های وبلاگ وب سایت، بسیار مهم است که تصاویر وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید. این می تواند منجر به رتبه های بالاتر برای محصولات شما شود و همچنین ممکن است تصاویر شما در جستجوی تصویر رتبه بندی شوند.
    برای بهینه سازی تصاویر، باید کلمات کلیدی مورد نظر را به متن یا عنوان جایگزین تصویر اضافه کنید.
     
  10. از ساختار صحیح صفحه اطمینان حاصل کنید
    آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه موتورهای جستجو مانند گوگل در کسری از ثانیه میلیون ها وب سایت را هنگام جستجو رتبه بندی می کنند؟ موتورهای جستجو الگوریتم هایی را به کار می گیرند که در صفحات نمایه شده وب سایت شما می خزند و صفحات را در صفحات نتایج موتور جستجو بر اساس عوامل رتبه بندی مختلف رتبه بندی می کنند.
    برای اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می توانند در وب سایت شما بخزند و تمام اطلاعات را درک کنند، باید از ساختار صفحه مناسب برای هر صفحه در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید.
    برای اطمینان از این امر، صفحات وب سایت شما باید از ساختار سلسله مراتبی پیروی کنند. هر صفحه باید با عنوان شروع شود و به دنبال آن سرفصل ها و زیرعنوان ها به ترتیب مناسب (H1، H2، H3 و غیره)، پاراگراف ها، نقاط گلوله، لیست های شماره گذاری شده و غیره قرار گیرند.
     
  11. محتوا را برای سیگنال های UX در صفحه بهینه کنید
    همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو از مجموعه ای از عوامل رتبه بندی برای رتبه بندی صفحات وب سایت در صفحات نتایج استفاده می کنند. یکی از عوامل مهم رتبه بندی، تجربه کاربر است. این به نوع تجربه ای اشاره دارد که کاربران هنگام مرور وب سایت شما و مصرف محتوا دارند.
    برای سنجش تجربه کاربری یک صفحه وب، گوگل از مجموعه ای از سیگنال های UX استفاده می کند.
    در نتیجه از خوانایی صفحات وب، صفحات محصول و پست های وبلاگ خود اطمینان حاصل کنید. طراحی را تمیز و مینیمالیستی نگه دارید، فضای کافی برای اسکیمرها بگذارید تا محتوای صفحه را مرور کنند، و رسانه ها (تصاویر، GIF، ویدیوها و غیره) را برای شکستن دیوارهای بزرگ متن جاسازی کنید. عنوان سئو پرستاشاپ و توضیحات متا صفحات را بهینه کنید. پست هایی را برای CTR های بالاتر انجام دهید. برای اطمینان از اینکه هدف جستجوی کاربر با هدف صفحه شما مطابقت دارد، تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. برای به حداقل رساندن نرخ پرش، توضیحات محصول و محتوای دقیق را در هر صفحه از سایت خود ارائه دهید.
     
  12. بهینه سازی برای سرعت بهتر
    سرعت یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل است. این به این دلیل است که سرعت نقش اساسی در تجربه کاربر دارد. مطالعات نشان می دهد که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از 1 ثانیه به 3 ثانیه، احتمال پرش 32 درصد افزایش می یابد.
     
  13. از محتوای تکراری خودداری کنید
    گاهی اوقات با یا بدون دانستن، ممکن است محتوای تکراری را به وب سایت خود اضافه کنید. اینها می توانند صفحات محصول تکراری یا محتوای وبلاگ باشند.
    داشتن محتوای تکراری برای سئو پرستاشاپ خوب نیست زیرا این صفحات اساساً برای نتایج جستجوی گوگل با یکدیگر رقابت می کنند. از این رو، سعی کنید آگاهانه از افزودن چنین محتوای تکراری به وب سایت خود اجتناب کنید.
     
  14. لینک داخلی برای سئو را پیاده سازی کنید
    پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن به صفحات مرتبط وب سایت شما از سایر صفحات وب سایت شما است. پیوند داخلی به ارائه زمینه مرتبط به موتورهای جستجو در مورد محتوای شما کمک می کند.
    همچنین به توزیع ارزش پیوند یا آب پیوند در سراسر وب سایت شما کمک می کند. این بدان معنی است که قدرت صفحه می تواند در صفحات وب سایت شما توزیع شود و رتبه بندی تمام صفحات پیوند شده را بهبود بخشد.
    از هر صفحه محصول، پیوندهای داخلی را به سایر صفحات محصول مرتبط اضافه کنید. به صفحات محصول مرتبط از محتوای وبلاگ خود پیوند دهید. پیوندهایی به پست های مرتبط از صفحات وبلاگ اضافه کنید. همزمان با افزودن پیوندهای داخلی به وب سایت پرستاشاپ خود، از متن های لنگر غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید.
     
  15. سئوی خارج از صفحه پرستاشاپ
    همانطور که در بخش قبلی در مورد سئو داخلی صفحه ذکر شد، سئو خارج از صفحه به تکنیک هایی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما پیاده سازی شده است که می تواند به شما در بهبود رتبه بندی موتور جستجوی ارگانیک کمک کند.
    تکنیک‌های سئوی خارج از صفحه معمولاً کاملاً تحت کنترل شما نیستند زیرا به سادگی ویرایش تنظیمات صفحات وب سایت شما نیستند. این تکنیک ها به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال، نتایج سئو کاملاً ارزش تمام وقت و تلاش شما را خواهد داشت.
    تکنیک های سئو خارج از صفحه را می توان به طور کلی به ساخت بک لینک و بازاریابی محتوا تقسیم کرد. ایجاد بک لینک بیشتر یک استراتژی خروجی است که در آن شما با سایر وب سایت ها تماس می گیرید تا لینک های ورودی به وب سایت خود ایجاد کنید.
    از سوی دیگر، بازاریابی محتوا بیشتر یک استراتژی ورودی است که در آن شما محتوای درجه یک و دارایی های قابل پیوند ایجاد می کنید که لینک های ورودی را برای وب سایت شما ایجاد می کند بدون اینکه لزوماً به وب سایت های دیگر دسترسی پیدا کنید.

سئو پرستاشاپ با جاب تیم

مهم نیست که این پلتفرم چقدر سئو دوست است، برای شما ضروری است که گام‌های پیشگیرانه‌ای را در جهت پیاده‌سازی سئو بردارید تا در موتور جستجو دیده شوید و سودآوری کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید. بنابراین، از این راهنما کمک بگیرید و فوراً استراتژی های سئوی پرستاشاپ را اجرا کنید، و به زودی متوجه نتایج فوق العاده ای برای تجارت الکترونیک خود خواهید شد.

اگر برای بهینه سازی فروشگاه پرستاشاپ خود به کمک نیاز دارید، می توانید با ما در جاب تیم تماس بگیرید. در جاب تیم ما می دانیم که چگونه سئو پرستاشاپ را به روشی معنادار اپیاده کنیم تا ترافیک با کیفیت بیشتری ایجاد کنیم تا فروش خود را در دراز مدت افزایش دهید. کارشناسان سئو ما می دانند که چگونه از تاکتیک های موفق و به روز استفاده کنند تا به فروشگاه آنلاین شما کمک کنند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته و درآمد طولانی مدت شما را افزایش دهد و جریان ثابتی از ترافیک ارگانیک را به وب سایت تجارت الکترونیک شما عرضه کند.