آیا تا به حال اسم گوگل آنالیتیکس را شنیده اید؟ آیا چیزی از آن می دانید؟ می دانید چه کاربردی می تواند برایتان داشته باشد؟
تبریک! شما با انتخاب این ابزار برای آنالیز کسب و کارتان، چندین قدم از رقبای خود جلوتر هستید. در آموزش گوگل آنالیتیکس، ما با شما هستیم تا تمامی نکات آموزشی و کاربردی آن را کامل برایتان توضیح دهیم و هدف استفاده از این ابزار رایگان را شرح دهیم. و اما گوگل آنالیتیکس چیست؟
بهترین ابزاری که تمامی جنبه های مختلف سایت را، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بررسی و گزارش نهایی آن را به صاحب کسب و کار ارائه می دهد . صاحب کسب و کارمی تواند به راحتی تصمیم بگیرد چه راهی برای افزایش درآمدش بهتر بوده است.
مدیر دیجیتال مارکتینگ
گوگل آنالیتیکس چیست؟
این ابزار رایگان پاسخگوی چنین سوالاتی می باشد:
- این کاربران از کجا وارد سایت ما شده اند؟
- چه زمانی از شبانه روز وارد سایت ما شده اند؟ در چه روزهایی از هفته بازدید سایت بیشتر است؟
- میزان ماندگاری آن ها در سایت چه مقدار بوده است؟
- کدام صفحات سایت من بیشترین بازدید را دارد؟
با این دوره آموزشی، شما می توانید سایت تان را بررسی کرده و مشکلات آن را به آسانی قورت دهید. این کار همان طور که بالا گفته شده باعث افزایش ترافیک و آنالیز سایت می شود.
گوگل آنالیتیکس چه امکاناتی در اختیار ما برای سئو قرار می دهد؟
- اطلاعات دموگرافی و روان شناخی کاربران سایت( جنسیت، شهر،زبان، سیستم استفاده شده کاربران، سن، علائق )
- مشخص کردن تعداد کاربران به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه ( حتی مشخص کردن کاربران جدید و قدیمی)
- میزان محبوبیت محتواها و صفحات سایت
- زمان ماندگاری کاربران روی سایت
- مسیر حرکت کاربران در سایت ما و نرخ پرش کاربر از صفحات مختلف سایت
- بررسی و تحلیل قیف فروش سایت
گوگل آنالیتیکس به چه سوالاتی پاسخ می دهد؟
در این دوره آموزشی، شما به راحتی می توانید کسب و کارتان را آنالیز کنید و به سوالاتی این چنینی، پاسخ دهید:
- هدف کاربر از ورود به سایت شما چیست؟
- کاربران در چه رنج سنی قرار دارند؟
- با کامپیوتر متصل شده اند یا موبایل؟
- آیا سایت من برای مخاطب جذاب هست یا نه؟
- چند درصد از کاربران، کاربران جدید و چند درصد کاربران قدیمی هستند؟
- چند درصد از کاربران به مشتری تبدیل شده اند؟
پیش نیاز گوگل آنالیتیکس
شما صاحب کسب و کار هستید، فضای کاری شما کاملا دیجیتالی و تحت تاثیر فضای وب می باشد پس بهتر آن است که با مفاهیم و فضای دیجیتال مارکتینگ کاملا آشنایی داشته باشید. از آنجا که اصطلاحات این ابزار به زبان فارسی نمی باشد پس باید به فکر یادگیری زبان انگلیسی باشید تا برای کار با این ابزار به مشکل برنخورید. از دیگر موارد که برای یادگیری آنالیتیکس مهم می باشد، حس کنجکاوی و جدی بودن در امر یادگیری می باشد. این حس کنجکاوی اشتیاق شما را در یادگیری بشتر می کند تا جایی که خود به دنبال خیلی از سر فصل ها می روید.
سطح دوره گوگل آنالیتیکس به چه صورت می باشد؟
سطح این دوره مقدماتی می باشد و برای همگان در هر سن، کسب و کاری مناسب می باشد. آموزش صفر تا صد آن به همراه تمام نکات کاملا گفته خواهد شد و شما را در اجرای یک پروژه همراهی خواهیم کرد. پس نگران نباشید، مفاهیم و اصطلاحاتی که به شما آموزش داده می شود کاملا ساده و در سطح پایه و کاربردی می باشد. پاسخگوی تمامی نیازها و سوالات شما برای شناخت کاربر، رفع دغدغه ها، جذب کاربر یا مشتری می باشد و به راحتی می توانید آن ها را به کار ببرید.
آموزش آنالیتیکس، درآمد و آینده شغلی شما
افرادی که وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شده اند چه به عنوان وب مستر یا دیجیتال مارکتر جدا از علاقه ای که داشته اند، به دنبال کسب در آمد بیشتر می باشند تا بتوانند آینده ای روشن را برای خود رقم بزنند. با یادگیری این ابزار می توانید در مسیری روشن حرکت کنید و به بهبودی سایت و افزایش ترافیک آن فکر کنید. از آن جا که این ابزار برای تجزیه و تحلیل کسب و کارهای آنلاین می باشد لازم است که به خوبی آن را یاد بگیرید تا بتوانید نیازها، رفتارهای مخاطبین و مشتریان سایت تان را به خوبی درک کنید.
با یادگیری بهتر این ابزار، میتوانید به عنوان ادمین سایت که قادر به تحلیل همه جانبه سایت هست، اقدام کنید. مورد دیگر با یادگیری مفاهیم و اصطلاحات رایج گوگل آنالیتیکس و دیجیتال مارکتینگ می توانید به عنوان مدرس مشغول تدریس شوید.
بعد از دوره آنالیتیکس چه پشتیبانی هایی وجود دارد؟
افرادی که در این دوره شرکت کرده باشند از پشتیبانی های زیر بهره مند خواهند شد:
- امکان ارتباط با دیجیتال مارکتر جاب تیم
- دست یابی به آپدیت ها
- دست یابی به محتوای کامل دوره
- امکان پاسخ دهی به مشکلات و مسائل شما به صورت تصویری و ویدئویی
- امکان پرسش و پاسخ از طریق کانال تلگرامی جاب تیم
دوره گوگل آنالیتیکس برای چه کسانی مناسب می باشد؟
- دیجیتال مارکترها
- صاحبان کسب و کار اینترنتی
- کسانی که به دنبال بهبود سایت و رفع نقاط ضعف آن هستند
- کسانی که دنبال بهینه سازی قیف فروش خود هستند و تلاش میکنند تا نرخ ترک سبد خریدشان را کاهش دهند
پایان دوره گوگل آنالیتیکس چه می آموزید؟
بعد از گذراندن دوره مقدماتی گوگل آنالیتیکس، شما قادر به رفع نیازهای خود خواهید بود. توانایی لازم برای تحلیل و ارائه گزارش از هر بخش سایت خود را دارید، پس قادر خواهید بود برای بهبود ترافیک، کلیک بیشتر و بودجه بندی تبلیغات سایت خود اقدام کنید.
بعد از گذراندن دوره، شما به راحتی می توانید:
- عملکردهای سایت خود را بسنجید.
- کمپین های تبلیغاتی خود را رهگیری و عملکرد آنها را بسنجید
- کاربران خود را به راحتی دسته بندی کنید.
- به راحتی میتوانید برای بهینه سازی سایت خود اقدام کنید.
- با آموزش گوگل آنالیتیکس، شما می توانید مشتریان بالقوه خود را جذب کنید. اما چگونه؟ با کاهش راه های خروج از سایت و شناخت کامل روان شناختی و دموگرافیک کاربر، دقیقا محصول موردنظرش را در مسیر درست برایش قرار دهید.
- شما می توانید حرکت بعدی مشتری را پیش بینی کرده و ببنید از کدام قسمت ها تبدیل به مشتری بیشتر است و در این صورت می توانید قدم بعدی را بردارید یعنی تبلیغات! که برای چه کسی، چگونه و در چه زمانی تبلیغات کنید و بیشترین بازخورد را برای وب سایتتان داشته باشید.
ویژگی های دوره آموزشی آنالیتیکس
- آموزش این دوره به صورت ویدئویی و زیر نویس می باشد که با زبانی گویا و سلیس به فارسی ترجمه شده است.
- این فیلم از آکادمی گوگل گرفته شده است.
- قرار گرفتن در دیتای واقعی
- ارزیابی اهداف بازاریابی
- آپدیت بودن دوره ها
- تفسیر گزارش
- اعطای مدرک از خود سایت منبع