مشاوره بیمه تامین اجتماعی + شماره تلفن مشاوره

مشاوره بیمه تامین اجتماعی

در حال حاضر طبق قانون وزارت کار و تامین اجتماعی کارفرمایان موظف هستند تمام کارکنان خود را بیمه تامین اجتماعی نمایند. اما در این میان معمولا سوالاتی برای کارفرما و یا کارکنان پیش می‌آید که نیاز به مشاوره در زمینه بیمه دارند. از این رو سازمان تامین اجتماعی امکان پاسخگویی و مشاوره بیمه تامین اجتماعی آنلاین را برای تمام افراد فراهم کرده است. در ادامه راه‌های برقراری تماس و دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی به صورت کامل توضیح داده شده است.

جهت مشاوره با ما تماس بگیرید

موضوعات تخصصی مشاوره بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر یکی از امتیازات مهم در زمان استخدام است. بسیاری از افراد برای انتخاب شغل و استخدام در یک شرکت و یا سازمان به وجود بیمه در امتیازات استخدام توجه می‌کنند. اما در زمان استخدام و انجام کارهای مربوط به بیمه ممکن است سوالات و یا حتی مشکلاتی پیش آید که فقط محدود به شرایط بازنشستگی نیست، بلکه ممکن است سوالاتی مانند سنوات یا وضعیت بیمه شده و یا بیمه کار قبلی باشد.

بسیاری از افراد در این حالت از کارکنان با تجربه‌تر کمک می‌گیرند. اما برای رسیدن به پاسخ هر سوالی همیشه بهتر است به سراغ کارشناس و متخصص آن برویم. برای این منظور می‌توان از مشاوره بیمه تامین اجتماعی در زمینه‌های مختلف کمک گرفت.

مشاوره با کارشناسان ما

برخی از موضوعات تخصصی مشاوره بیمه تامین اجتماعی عبارتند از:

- شرایط استفاده از بیمه بیکاری تامین اجتماعی:

بیمه بیکاری در واقع یک نوعی خدمات ویژه است که به منظور حمایت از افرادی ایجاد شده که به صورت غیر عمد شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند. این خدمات توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی ارائه می‌شود. در این حالت افرادی که موقتا درآمدی کسب نمی‌کنند، واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری می‌شوند. البته باید در نظر داشت که بیمه بیکاری تنها متعلق به افرادی است که قبلا سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته‌اند.

- میزان حقوق:

در قوانین بیمه، کارفرما موظف است پس از استخدام کارمندان و یا کارگران، آنها را بیمه نماید. کارفرما باید مبلغی را به عنوان حق بیمه ماهانه به حساب تامین اجتماعی واریز نماید. در نهایت فرد بیمه شده زمانی که به مدت 30 سال کار کرد و سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را تکمیل نمود، می‌تواند بازنشست شود. در این حالت فرد می‌تواند میزان حقوق ماهانه‌ای را که شرکت بیمه تامین اجتماعی تعیین کرده به عنوان مستمری بازنشستگی دریافت نماید. همچنین اگر این فرد فوت کند، خانواده او می‌توانند حقوق فرد را به صورت ماهانه دریافت نمایند.

- مفاصا حساب بیمه:

مفاصا حساب بیمه به این معنی است که با سازمان بیمه تامین اجتماعی تسویه حساب کامل انجام شود. مدارکی که برای این تسویه حساب باید ارائه شود شامل: گواهی پایان کار، مدت زمان قرار داد، مسئول پرونده، گزارش‌های تسویه حساب است.

در نظر داشته باشید که موارد ذکر شده تنها بخش کوچک و مهم مباحث بیمه‌ای هستند. ممکن است که سوالات و یا مشکلات مختلفی برای کارکنان و کارفرمایان در این مسیر ایجاد شود. در این شرایط برای دریافت یک مشاوره تخصصی بهترین راه کمک گرفتن از سیستم پاسخگویی و مشاوره بیمه تامین اجتماعی آنلاین است.

شماره تلفن مشاوره بیمه تامین اجتماعی

همان طور که در بالا اشاره شد کارفرمایان بر اساس قوانین وزارت کار موظف هستند تمام کارکنان خود را در زمان استخدام بیمه نمایند. در مقابل کارجویان نیز به دنبال شغلی هستند که حتما آنها را بیمه نماید و در زمان استخدام نیز یکی از درگیری‌های ذهنی کارجویان، بیمه است. پس بدون شک در این میان سوالات زیادی بر هر دو طرف ایجاد می‌شود. در این حالت مشاوره بیمه تامین اجتماعی یک راهنمای بسیار عالی و تخصصی برای کارفرمایان و کارجویان است. برای این کار می‌توانید با مرکز پاسخگویی به سوالات بیمه تامین اجتماعی به شماره 1420 تماس بگیرید و راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

جایگاه ویژه مشاوره تلفنی بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی مانند هر سازمان دیگری دارای یکسری قوانین و مقررات خاص است. این قوانین برای کارفرما و کارکنان ایجاد شده که از طریق آن بتوان وضعیت افراد را مشخص نمود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این قوانین در سال های گذشته هیچ تغییری نداشته، اما در واقع چنین تصوری اشتباه است، زیرا بسیاری از قوانین اصلاح شده و برخی از آن حذف یا اضافه شده‌اند. بدون شک افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند از این تغییرات با خبر نیستند، در نتیجه نمی‌توانند از تمام اخبار و تغییرات آگاه باشند و شناخت کافی در زمینه مسائل حقوقی و قانونی بیمه تامین اجتماعی ندارند. به همین دلیل بهتر است در این زمینه از کارشناسان تامین اجتماعی کمک بگیرید.

 خدماتی که در جلسه مشاوره تلفنی تامین اجتماعی در اختیار افراد قرار می‌گیرد شامل:

  •  راهنمایی در خصوص مطالبه حق الزحمه منصفانه
  •  توضیحات کامل در مفاصا حساب بیمه
  •  ارائه توضیحات کامل در مورد بیمه تامین اجتماعی و قوانین آن (بیمه بازنشستگی، بیمه شده تبعی، بیمه بیکاری و افراد مشمول آن)
  •  راهنمایی کارفرما یا کارمند در صورت نیاز به شکایت قانونی
  •  کمک به کارکنان برای نوشتن لایحه در خصوص دریافت حق و حقوق خود
  • ارائه مشاوره تخصصی در زمینه ثبت نام و خرید بیمه
  •  کمک به حسابرسی بیمه‌ای

شاید با خواندن موارد فوق تصور کنید که به تمامی مباحث و قوانین پیرامون بیمه تامین اجتماعی اشراف کامل دارید و نیاز نیست از  مشاوره بیمه تامین اجتماعی کمک بگیرید. اما دقت نمایید که بهتر است در هر کاری از کارشناس و متخصص آن کار کمک بگیرید.

به طور مثال قبل از خرید هر نوع بیمه و یا هر اقدام دیگری در زمینه بیمه بهتر است از مشاوره تلفنی بیمه تامین اجتماعی کمک بگیرید، زیرا استفاده از مشاوره تلفنی زمانی از شما نمی‌گیرید و نیازی نیست مانند مشاوره حضوری در ترافیک مسافت زیادی را طی کنید و در انتظار دریافت مشاوره بمانید.

مطمئن باشید که مشاور بیمه آگاهی بیشتری از شما در زمنیه مسائل مربوط به بیمه دارد. او دائما درگیر مسائل قانونی و حقوقی بیمه است و تحصیلات ویژه‌ای در این زمینه دارد، پس مشورت با او می‌تواند بهترین گزینه و راهکار برای شما باشد.

مشاور بیمه تامین اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

در سال‌های اخیر با توجه به تبلیغات و ارائه راهنمایی‌های بسیار تخصصی توسط کارشناسان بیمه، افراد بسیاری برای دریافت مشاوره بیمه تامین اجتماعی به کارشناسان مراجعه کرده‌اند. از این رو مشکلات مربوط به اختلاف میان کارفرما و کارکنان بسیار کاهش یافته است.

در گذشته افراد بیشتر از تجربه دوستان و آشنایان در این زمینه کمک می‌گرفتند که بدون شک هیچ تخصصی در آن دخیل نبود و راهکار ها معمولا با شکست رو به رو میشد. اما در حال حاضر کارشناسان برای ارائه مشاوره به افراد در دسترس هستند و قوانین و مقررات تمام کارها را در این حوزه به خوبی می‌شناسند. اما در این میان باید دقت نمود که مشاور بیمه تامین اجتماعی و یا کارشناس‌هایی که برای دریافت راهکار با او تماس می‌گیریم چه خصوصیاتی باید داشته باشد. در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • آگاهی و اشراف کامل به قوانین بیمه تامین اجتماعی داشته باشد، تا بتواند راهکار و پاسخ صحیح در اختیار افراد قرار دهد.
  • ابتدا شرایط فرد سوال کننده را به خوبی بررسی کند و سپس راهکار مناسب برای او ارائه دهد. بدون اینکه مطالب حاشیه‌ای بیان کند.
  • اطلاعات مشاور بیمه تامین اجتماعی کاملا به روز باشد و راهکارها ارائه شده وی براساس آخرین قوانین و اصلاحیه‌های بیمه ارائه شود.
  • بهتر است کارشناس دارای تجربه کافی در این زمینه باشد. به صورتی که سابقه کار عملی داشته باشد و بتواند تشخیص دهد مشکل فرد به چه صورتی و از چه طریقی رفع خواهد شد.
  • شنونده خوبی باشد و به دقت گفته‌های مراجعه کننده را تحلیل نماید.
  • زمانی که کارشناس شنونده خوبی باشد، می‌تواند با صبر و حوصله سوالات مراجعه کننده را پاسخ دهد.  

تماس با تلفن گویای مشاوره تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی برای رفاه بیشتر مخاطبان خود بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بیمه، امکان برقراری یک ارتباط سریع و آسان را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است.

تلفن گویای مشاوره تامین اجتماعی به شماره 1420 نیز در همین راستا راه اندازی شده است. شهروندان می‌توانند با این شماره تماس حاصل نمایند و در کمترین زمان ممکن مشکلات خود را بیان نموده و راه‌حل‌های کاربردی و تخصصصی دریافت نمایند.

علاوه بر تلفن گویا، کد USSD نیز در اختیار افراد قرار گرفته است. این کد دستوری امکان دریافت خدمات غیر حضوری را برای بیمه شدگان فراهم کرده است. به این صورت تمام بیمه شدگان، بازنشستگان، کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند تنها از  طریق شماره گیری کد #1420*4* بدون نیاز به تلفن هوشمند و یا اتصال به اینترنت و مراجعه حضوری، مشکلات خود از قبیل برخورداری از حمایت‌های درمانی، استعلام سوابق بیمه‌ای، نوبت گیری از مراکز درمانی و غیره را انجام دهند.