طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی و ساخت سایت نمایشگاهی کمک می کند شما حتی بعد از رویدادها و نمایشگاه های آنلاین نیز در معرض دید مشتریان احتمالی خود قرار بگیرید.

همه ما تا امروز از نمایشگاه‌های زیادی با موضوعات مختلفی دیدن کرده‌ایم و خوب می‌دانیم که برپایی و انجام برای تمامی کسب و کارها، رویدادها، موضوعات علمی، هنری، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تفریحی و ... کاربرد دارد. به گونه‌ای که حتی در سال‌های اخیر شاهد نمایشگاه گردشگری نیز بوده‌ایم. این تنوع و گستردگی، اهمیت برپایی آن را نشان می‌دهد. در این میان نمایشگاه‌هایی که به صورت دوره‌ای، سالانه و برای یک تاریخ و یا رویداد خاص برگزار می‌شوند، دارای سایت اختصاصی هستند. این نمایشگاه‌ها برای اطلاع رسانی به مخاطبان و جذب افراد بیشتر برای مشاهده از طریق وب سایت‌ خود به بازدیدکنندگان در رابطه با برپایی نمایشگاه، محصولات موجود در آن و هرآنچه را که مخاطب نیازمند دانستن آن است آگاهی می‌دهند. بنابراین داشتن وب سایت اختصاصی لازمه تمامی نمایشگاه‌ها است. به همین دلیل در این مطلب، اطلاعاتی در رابطه با طراحی سایت نمایشگاهی برای شما عزیزان آورده‌ایم. همراه جاب تیم باشید.

برخی از نمونه کارها

ضرورت طراحی سایت نمایشگاهی 

امروزه با توجه به توسعه و پیشرفت چشمگیر فضای مجازی و اینترنت و همچنین سهولت دسترسی به اینترنت باعث شده است تا اکثر مردم برای رفع نیاز های خود از روش غیر حضوری و آنلاین استفاده نمایند. بنابراین با توجه به تغییر الگو های زندگی مردم هر کسب و کاری در حوزه های مختلف کاری برای حفظ بقا خود و گسترش حوزه فعالیتی خود باید از فواید و مزایای فضای مجازی و اینترنت استفاده کند. 

یکی از روش های کسب درآمد از فضای مجازی برای صاحبان موزه ها، گالری های هنری، نمایشگاه های فصلی و سایر مشاغل مشابه طراحی سایت نمایشگاهی می باشد و با توجه به سرعت پیشرفت اینترنت و فضای مجازی، طراحی سایت در آینده یک مزیت یا آپشن نمی باشد بلکه به یکی از نیاز های اساسی و اصلی هر نوع کسب و کاری تبدیل خواهد شد.

کاربرد طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی معمولا برای موزه‌ها، گالری‌های هنری، فصلی، فروشگاه‌هایی که اقدام به برپایی نمایشگاه می‌کنند مانند فروشگاه‌های لوازم خانگی و یا اتومبیل، نمایشگاه‌هایی که متناسب با یک رویداد برگذار می‌شوند مانند نمایشگاه‌های نوروزی و ... مناسب است. مدیران این اجراها می‌توانند اخبار، تاریخ برپایی، گالری تصاویر، تجربه‌ها و ... را در سایت خود به اشتراک ‌بگذارند.

طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی یک فرصت استثنایی

هیچ می‌دانید که آموزش طراحی سایت امروزه یکی از پرطرفدار ترین بحث‌های آموزشی است؟ زیرا طراحی سایت نمایشگاهی برای هریک از حرفه‌های ذکر شده یک فرصت طلایی و استثنایی به حساب می‌آید. زیرا این کار علاوه بر اعتبار بخشیدن به نمایشگاه و اطلاع رسانی در رابطه با تاریخ برگذاری و ... می‌تواند فرصت تبلیغات در سایت را نیز برای مدیران فراهم کند. همه ما خوب می‌دانیم که تبلیغات گاها هزینه‌های گزافی را برای ما رقم می‌زند اما اگر ما یک سایت نمایشگاهی داشته باشیم با تبلیغات درست، برنامه ریزی و ارتقا سایت می‌توانیم بدون هزینه تبلغات را انجام دهیم.

امکانات مورد نیاز سایت نمایشگاهی

اشاره کردیم که طراحی سایت نمایشگاهی برای افراد مختلف و با هدف‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. برای مثال هرگاه صحبت از این کار برای ویترین‌ها و یا همان نمایشگاه یک موزه در میان است باید خواسته‌ها و نیازهای مدیر سایت را بررسی کنیم. معمولا سایت‌های موزه‌ای علاوه بر بارگذاری اطلاعات ویترین‌ها، به بازدید آنلاین و یا تور‌های مجازی نیز نیاز دارند. زیرا این قبیل سایت‌ها با هدف نمایش و پژوهش فعالیت می‌کنند. در رابطه با سایت‌های گالری هنری هدف نمایش آثار،‌معرفی هنرمند و فروش آثار است. سایت‌های فصلی و یا رویدادی با هدف فروش و توسعه کسب و کار برگذار می‌شوند. پس نکته مهم برای در نظر گرفتن امکانات سایت نمایشگاهی نیاز سنجی است. اما به طور کلی می‌توان امکاناتی را برای تمامی آن ها در نظر گرفت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

طراحی سایت نمایشگاهی

  • انتخاب زبان
    انتخاب زبان مختص به نمایشگاه‌های بین المللی، گالری‌های هنری و موزه‌ها است زیرا ممکن است از سراسر جهان کاربرانی با هدف‌های مختلف از سایت بازدید کنند. بنابراین بهتر است بدو ورود به سایت، این امکان برای کاربر فراهم باشد که زبان مورد نظر خود را انتخاب کند.
     
  • معرفی
    پس از آنکه کاربر به سایت وارد شد و زبان مور دنظر خود را انتخاب کرد نیازمند دریافت اطلاعاتی در رابطه با نمایشگاه است. بنابراین هنگام طراحی سایت نمایشگاهی باید به این نکته توجه کرد که بخشی  تحت عنوان معرفی را در سایت قرار داد. در این بخش باید تاریخچه فعالیت، تجربه‌ها، سوابق، تعداد سالن‌ها، غرفه‌ها، ویترین‌ها ، افتخارات و ... معرفی شود.
     
  • اطلاعات زمان و تاریخ برگذاری نمایشگاه
  •  نباید فراموش کنیم که هدف اصلی ما از طراحی سایت نمایشگاهی چیست. هدف اصلی ما اطلاع رسانی در رابطه با نمایش محصولات و خدمات است پس باید اطلاعات موزد نیاز در مورد نمایشگاه‌ها را در سایت قرار دهیم. این کار به منظور اطلاع رسانی و تبلیغات انجام می‌شود.
     
  • نظر سنجی
    این بخش می‌تواند برای بهبود کار معجزه کند. نظر سنجی می‌تواند به شما بگوید که تا میزان توانسته‌اید رضایت مخاطبان را جذب کنید و متناسب با توقع آنان رفتار کرده‌اید. و چنانچه مشکلی و یا کمبودی در نمایشگاه‌های سابق وجود داشته در نمایشگاه‌های جدید آن را تکرار نکنید. اینگونه مخاطب شما روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.
     
  • ارتباط با ما
    در این بخش شماره تلفن و آدرس خود را درج می‌کنید تا در صورت نیاز کاربران بتوانند با شما تماس برقرار کنند. این بخش به سایت شما اعتبار می‌دهد و علاوه بر آن ارتباط شما و مخاطبان را سهولت می‌بخشد.
     
  • دستاوردها
    در این بخش می‌توانید دستاوردهای نمایشگاه‌های قبل را ارائه دهید. اینگونه میزان موفقیت خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارید و کاربران را ترغیب به بازدید از نمایشگاه‌های بعدی خود می‌کنید.
     
  • تقویم نمایشگاه
     با استفاده از این بخش در طراحی سایت نمایشگاهی می‌توان با کلیلک بر روی تاریخ نمایشگاه اطلاعات آن را مشاهده کرد. اگر تاریخ گذشته باشد می‌توان خلاصه‌ای از روند برگذاری، محصولات و ... را در این بخش مشاهده کرد. اما اگر در رابطه با یک نمایشگاه جدید اطلاع رسانی می‌کنید می‌توانید شرح مختصری از آنچه قرار است ارائه شود را اضافه کنید.
     
  • گالری تصاویر
    متناسب با نوع نمایشگاه، ماهیت گالری تصاویر نیز تغییر می‌کند. برای مثال تصاویری که به منظور فروش یک محصول نمایش داده می‌شود با تصاویری که به منظور تحقیقات و پژوهش در یک سایت آپلود می‌شوند کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. اما در نهایت باید گفت به کیفیت تصاویر  باید توجه کنید.
     
  • صفحه اخبار
    در این بخش از طراحی سایت نمایشگاهی می‌توانید اخبار و اطلاعات مربوط به نمایشگاه را وارد کنید. میزان استقبال مردم، حضور یک چهره محبوب، یک شخصیت سیاسی، یک هنرمند و یا یک ورزشکار می‌تواند اعتبار آن را چند برابر کند.
     
  • باشگاه مشریان
    اگر شما بدانید که اکثر مخاطبان شما از چه  سنی، چه جنسی و با چه سلیقه‌ای هستند راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را به نمایشگاه جذب کنید و محصولی را ارائه دهید که مورد پسند آنان است. این بخش در طراحی سایت نمایشگاهی می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی در رابطه با مخاطبان دهد.

ساده ترین راه برای طراحی سایت نمایشگاهی

خیلی سریع و ساده به شما بگویم که ساده‌ترین راه برای طراحی سایت نمایشگاهی تماس با جاب تیم است. شما می‌توانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و بگویید که چه نمایشگاهی دارید. متخصصان جاب تیم با توجه به نوع نیاز شما بهترین سایت را برای شما طراحی می‌کنند.

طراحی سایت نمایشگاهی با جاب تیم

پاسخ بسیار آسان است، زیرا جاب تیم یک شرکت تخصصی برای طراحی سایت است. علاوه بر آن ممکن است شما امکانات و دانش کافی برای طراحی سایت نمایشگاهی را نداشته باشید. چنانچه این مهارت را داشته باشید برای پشتیبانی خدمات سایت نیازمند استخدام یک کارمند هستید. جاب تیم آماده است تا به شما در راستای این کار مشاوره رایگان دهد. علاوه بر آن پس از طراحی سایت پشتیبانی آن را به صورت رایگان به مدت یکسال به عهده می‌گیرد.

طراحی سایت نمایشگاهی

مراحل طراحی سایت نمایشگاهی

طراحی سایت نمایشگاهی

جاب تیم برای انواع طراحی سایت ها همچون طراحی سایت نمایشگاهی رویه و روال معینی را تعیین کرده است که تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها طراحی سایت تا زمان اتمام به ترتیب و منظم پیش خواهد رفت که این مراحل به صورت زیر مرحله به مرحله انجام خواهد شد:

  • مشاوره حضوری و تلفنی
  • پر کردن فرم اطلاعات
  • جلسه با کارفرما (آنلاین یا حضوری)
  • عقد قرارداد
  • طراحی قالب
  • بررسی قالب
  • شروع برنامه نویسی
  • تحویل نسخه اولیه
  • اعمال تغییرات در نسخه اولیه
  • تایید و تحویل نهایی سایت
  • آموزش کار با پنل سایت