طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 امروزه طراحی سایت به شکل اختصاصی در زمینه‌های مختلف مثل طراحی فروشگاه اینترنتی، طراحی سایت آژانس هواپیمایی، طراحی سایت گردشگری و... انجام می‌شود و افراد متناسب با حوزه کسب و کارشان می‌توانند طراحی سایت موردنظرشان را انتخاب کنند. اگر شما قصد دارید که به عرصه رقابت با سایت‌ها و شرکت‌های رقیب وارد شوید، لازمه موفقیتتان طراحی وب‌سایت فروشگاهی برای فروش آنلاین کسب و کار شما است. انجام این کار با استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین ممکن نیست؛ زیرا طراحی بصری و گرافیکی وب‌سایت شما باید مطابق با نیاز و سلیقه شما و مشتری‌تان باشد. فروشگاه‌های اینترنتی که در بازار موفق هستند طراحی اصولی داشته و علاوه بر آن اصول افزایش بازدید از سایت و رتبه سئو را بر حسب نوع فعالیتشان را به‌خوبی انجام می‌دهند.
 علاوه بر مواردی که گفته شد پیاده‌سازی امکانات ویژه برای رسیدن به فروش بیشتر در طراحی فروشگاه آنلاین اختصاصی باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در آینده قابلیت توسعه بالاتری داشته باشد.


خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی


طراحی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی خدمات کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر را ارائه می‌دهد و در واقع تمامی نیازهای یک فروشگاه اینترنتی پیشرفته را پوشش داده و این امکان را به مشتریان می‌دهد تا از خدمات مختلفی استفاده کنند. این خدمات ویژه برای کسب و کارها جوابگوی تمامی نیازهای آنهاست و به رشد سریع‌تر آنها کمک می‌کند. علاوه بر آن باعث می‌شود تا نسبت به رقبای خود فروشگاه اینترنتی متفاوتی داشته باشند. در ادامه مطلب انواع خدماتی که طراحی یک فروشگاه اینترنتی دارد را بررسی می‌کنیم.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی


یکپارچه‌سازی نرم‌افزار


برای تجارت‌های الکترونیک مدیریت همه‌جانبه بخش‌های مختلف مثل مدیریت مشتری و حسابداری یک نیاز است. با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار در طراحی فروشگاه اینترنتی می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد که این ویژگی باعث رشد کسب و کار و افزایش فروش می‌گردد.


پشتیبانی تخصصی


تجربه داشتن در برنامه‌نویسی و دیجیتال مارکتینگ، یک فروشگاه را از بخش‌های مختلف نیازهای کسب و کار آن آگاه کرده و باعث می‌شود در پشتیبانی از نگهداری از سیستم‌ها کیفیت خدمات بالا برود و افزایش فروش اتفاق بیفتد.


پلن‌های افزایش فروش


یکی از خدمات حرفه‌ای که در طراحی فروشگاه آنلاین می‌توان به آن دسترسی داشت پلن‌های افزایش فروش است. در واقع بررسی و تحلیل کسب و کار رقبا، ارائه راهکارهای تبلیغاتی و کمپین‌های آنلاین در جهت بهبود افزایش فروش در فضای مجازی جزو پلن‌های افزایش فروش محسوب می‌شود که با طراحی یک فروشگاه اینترنتی می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد.


هاست فروشگاهی


میزبانی قابل انعطاف در یک فروشگاه اینترنتی با تمرکز روی عملکرد هاستینگ یک فرصت برای به حداکثر رساندن رشد فروش آنلاین خواهد داد و این جزو خدمات ویژه در طراحی فروشگاه اینترنتی است.


طراحی متفاوت


طراحی متفاوت در یک فروشگاه اینترنتی باعث می‌شود تا کیفیت و بهینه‌سازی و سئو افزایش پیدا کند و این زیبایی بصری باعث کسب اعتبار یک فروشگاه آنلاین می‌گردد. تمامی این موارد در کنار هم هزینه تبلیغات را به‌صرفه‌تر می‌کند و فروش را بالاتر می‌برد.


مشاوره تخصصی


کسب و کار و برند شما در جهت رشد و رقابت با کسب و کارهای دیگر در بازار نیازمند پردازش نوع عملکرد سازمان در مورد نحوه مدیریت بازاریابی دیجیتال و غیره توسط متخصصان است.


نحوه طراحی فروشگاه اینترنتی


در طراحی فروشگاه آنلاین نحوه انجام کار به شکل کلی در چهار بخش اصلی انجام می‌گیرد که در ادامه تمامی این بخش‌ها را با جزئیاتشان بررسی می‌کنیم.


آنالیز کسب و کار شما در جاب تیم


در روند اصولی و طراحی وب‌سایت فروشگاه اینترنتی در ابتدا باید نیازهای هر فرد یا شرکت را دانست. در واقع باید گفت که به‌جای استفاده از قالب‌های آماده‌ای مثل وردپرس، جوملا و غیره که امکانات ثابت و مشابهی دارند، با آنالیز کردن دقیق نوع کسب و کار، درخواست‌ها و رقبای موجود در بازار اقدام به طراحی اختصاصی کرد. این آنالیز به دو شکل آنالیز بر حسب نوع محصولات و مخاطبین در بازارهای هدف و آنالیز کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی سایت صورت می‌گیرد.


طراحی قالب گرافیکی


طراحی قالب گرافیکی در طراحی فروشگاه اینترنتی شامل ارائه ساختار و چیدمان صفحه اصلی و کلیه صفحات داخلی، شبیه‌سازی عملکرد وب‌سایت و طراحی گرافیکی صفحه اصلی و تمامی صفحات داخلی به شکل کاملاً تخصصی می‌شود.

برنامه‌نویسی فروشگاه اینترنتی


برنامه‌نویسی وب‌سایت با زبان‌های مختلف و با بانک اطلاعات اس کیو ال سرور مطابق با نیازهای آنالیز شده با رعایت استانداردهای امنیتی و سئو انجام می‌شود. در کنار امکانات و کاربری آسانی که با برنامه‌نویسی برای مشتریان فراهم می‌شود ویژگی‌هایی مثل ارائه سیستم مولتی کتگوری، مولتی برند، فیلدهای پارامتری برای محصولات، تعریف انواع مشخصات برای محصولات، تعریف انواع روش‌های ارسال، خرید و پرداخت را هم شامل می‌شود.
 در طراحی فروشگاه اینترنتی در بخش برنامه‌نویسی پیاده‌سازی بر اساس استانداردهای اینماد، اتصال به درگاه بانک شبکه شتاب و ارتباط با پنل اس ام اس و ایمیل و در صورت لزوم اتصال بانک اطلاعاتی به نرم‌افزارهای مالی و انبار فروشگاه با استفاده از وب‌سرویس انجام می‌گیرد. داشتن این امکانات در هزینه و زمان شما در حین استفاده از فروشگاه آنلاین صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت.

تست فروشگاه پس از طراحی


برای تست فروشگاه اینترنتی، رفع باگ‌ها و خطاهای احتمالی انجام شده و برای بررسی تأیید مشتری نسخه آزمایشی وب‌سایت بارگذاری می‌شود. بارگذاری برای رسیدن به بهترین نتیجه آمارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آموزش پنل مدیریت و استراتژی تولید محتوا


در طراحی یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی سهولت کار با پنل سایت ویژگی‌های مهم یک وب‌سایت فروشگاهی است. در واقع پس از پیاده‌سازی کامل سایت بر اساس اصول کامل سئو نحوه کار با پنل سایت به فرد آموزش داده می‌شود. در این بخش پنل مدیریت، کاملاً داینامیک و پارامتریک به همراه اپراتورهای فروشگاه جهت مدیریت کلیه بخش‌های سایت مانند محصولات، قیمت‌ها و موجودی‌ها، تخفیف‌ها و سفارشات آموزش داده شده و ارائه می‌شود.

سئو فروشگاه اینترنتی


جهت طراحی یک فروشگاه اینترنتی رعایت کامل اصول سئو در پیاده‌سازی سایت امر مهمی است که باید به بهترین نحو و مطابق با به روزترین اصول دنیا انجام شود.

 

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی


به طور کلی طراحی یک فروشگاه اینترنتی در سه مرحلة طراحی وایرفریم، طراحی گرافیکی و پیاده‌سازی کدها انجام می‌شود.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی

 

طراحی وایرفریم


در این مرحله با در نظر گرفتن نیازها و خواسته فرد و کسب و کار یک نقشه کلی از صفحات فروشگاه طراحی می‌شود و در این نقشه ساختار صفحات و چیدمان آنها مشخص می‌گردد.

طراحی گرافیکی


در این مرحله بعد از تأیید طراحان برحسب نقشه‌های اولیه و هویت بصری کسب و کار وب‌سایت را به شکل گرافیکی طراحی کرده و جزئیات آن را مشخص می‌کنند.

پیاده‌سازی کدها


در مرحله پیاده‌سازی کدها برنامه‌نویس طرح گرافیکی را تبدیل به یک وب‌سایت فروشگاهی واقعی کرده و کدنویسی آن را به شکل اصولی انجام می‌دهد.

 

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی


یک فروشگاه اینترنتی بسته به نوع سفارش هزینه متفاوتی خواهد داشت و عوامل زیادی بر روی قیمت آن تأثیرگذار است. یکی از فاکتورهای مؤثر بر روی قیمت طراحی فروشگاه آنلاین طراحی اختصاصی است. اغلب شرکت‌ها و طراحان سایت از قالب‌های آماده وردپرس که ارزان‌تر و راحت‌تر هستند برای طراحی وب ‌سایت‌هایشان استفاده می‌کنند؛ اما طراحی سایت به شکل اختصاصی و منحصر به فرد برای هر کسب و کار بر روی جذب مشتریان شما تأثیرگذار است. در ادامه مطلب مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت طراحی یک فروشگاه اینترنتی را بیان می‌کنیم.

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر روی قیمت طراحی یک فروشگاه اینترنتی:


کیفیت و امنیت هاست


در طراحی هر مدل فروشگاه اینترنتی کیفیت و امنیت هاست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در نتیجه برای طراحی فروشگاهتان باید از یک هاست معتبر استفاده کنید که این مورد بر روی قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی شما تأثیرگذار است.


نوع شرکت طراحی سایت


یکی دیگر از عوامل اثرگذار روی قیمت طراحی فروشگاه آنلاین نوع شرکت است که در واقع میزان حرفه‌ای بودن تیم آن را مشخص می‌کند؛ یعنی هرچقدر تیم طراحی حرفه‌ای‌تر باشد، پروژه با میزان خطای کمتری ارائه می‌شود.

آپشن‌های موردنیاز مشتری


همان‌طور که می‌دانید به هر میزان که آپشن‌های موردنیاز مشتری در یک پروژه بیشتر باشد هزینه طراحی سایت هم بیشتر خواهد شد و در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی هم این آپشن‌ها در واقع همان مزیت‌های اصلی سایت هستند.

نوع cms سایت


سیستم مدیریت محتوای سایت با عنوان cms شناخته می‌شود و جزو تعیین کننده‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار روی قیمت طراحی سایت است. همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد وردپرس جزو معروف‌ترین cmsها است که به‌خاطر راحتی در استفاده، قیمت بسیار مناسبی هم دارد.


امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی

از جمله امکانات فروشگاه اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 


•    اتصال به سیستم بانکی کشور یعنی قابلیت پرداخت هزینه توسط کلیه کارت‌های شتاب از طریق اتصال به درگاه بانک ملت، پاسارگاد، صادرات و...
•    تعريف آپشن‌های مختلف برای هر محصول یعنی امکان افزودن گزینه‌هایی مانند سایز، رنگ‌بندی و آپشن‌های مختلف به هر محصول با قیمت‌های مختلف
•    تعریف روش‌های مختلف ارسال یعنی امکان استفاده از روش‌های مختلف ارسال کالا مثل پست پیشتاز، پیک موتوری و ارسال با تعریف هزینه ثابت
•    ثبت‌نام و مدیریت مشتریان یعنی ثبت‌نام در هنگام خرید، دسته‌بندی مشتریان و امکان ارسال ایمیل به‌صورت تکی یا گروهی برای آنها
•    نمایش گالری تصاویر محصول یعنی امکان افزودن چندین عکس از زوایای مختلف محصول با امکان بزرگ‌نمایی و انتخاب یک عکس به‌عنوان تصویر ویژه
•    طراحی داینامیک فروشگاه، دارای پانل پیشرفته مدیریت به زبان فارسی و در صورت نیاز به زبان انگلیسی
•    تعریف دوره‌های تخفیف برای هر محصول با قابلیت محدود نمودن دوره، برای گروه خاصی از مشتریان
•    روش‌های مختلف پرداخت؛ یعنی امکان استفاده از روش‌های مختلف پرداخت مثل پرداخت آنلاین (شتاب)، پرداخت پس از تحویل کالا و…
•    سیستم صدور کوپن تخفیف یعنی امکان تعریف کوپن تخفیف برای برخی کالاها بر اساس تشخیص مدیر فروشگاه و امکان استفاده توسط مشتریان
•    مدیریت لیست تولیدکنندگان برندها در طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی افزودن و مدیریت لیست تولیدکنندگان و برندهای فروشگاه و امکان فیلترکردن محصولات بر اساس تولیدکننده
•    دسته‌بندی محصولات یعنی قابلیت دسته‌بندی چندسطحی، نمایش به‌صورت درختی و تعداد محصولات موجود در هر دسته
•    اخذ نظر مشتری و امتيازدهی به کالا یعنی نمایش نظر و سیستم امتیازدهی مشتریان در مورد هر محصول پس از تأیید توسط مدیر فروشگاه
•    امکان فروش محصولات مجازی یعنی فروش محصولاتی مجازی مانند کتاب الکترونیکی، نرم‌افزار و غیره که مشتری پس از پرداخت توانایی دانلود داشته باشد.
•    جدول تعریف ارزهای مختلف یعنی امکان تعریف ارزهای مختلف و تعیین اختلاف ارزش واحدهای پولی، امکان تغییر واحد پولی توسط بازدیدکننده
•    نمایش کالاها به شیوه‌های مختلف یعنی امکان افزودن لیست محصولات مانند پرفروش‌ترین‌ها، پربازدیدترین‌ها و آخرین محصولات افزوده شده. 

 

در نهایت اینکه باید بدانید که ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود تا کاربر با استفاده از فیچرهای تکمیلی محصولات را به‌راحتی پیدا کند و از قابلیت‌های مختلف وب‌سایت‌ها استفاده نماید. همین موضوع باعث جذب مشتری و در نتیجه افزایش آمار فروش وب‌سایت می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر شما کسب و کاری دارید و می‌خواهید در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی هم فعالیت کنید از مطالبی که گفته شد برای طراحی وب‌سایتتان استفاده کنید و اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید برای دریافت مشاوره همین امروز با کارشناسان ما در جاب تماس بگیرید.