طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی برای فروش انواع محصولات و کالاهای فیزیکی در هر زمینه ای برای بیزینس های قدرت فروش به امری ضروری تبدیل شده است.

امروزه فروشگاه اینترنتی یک بستر مناسب جهت کسب درآمد از دنیای اینترنت می باشد و برای ورود به این حوزه باید ابتدا پلتفرم مدنظر خود را انتخاب کنید. از طریق طراحی سایت یا حتی داشتن یک پیج اینستاگرامی هم می توانید قدم به دنیای فروش اینترنتی بگذارید.

پیش از اینکه این صفحه را مطالعه کنید باید بدانید که طراحی و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یک امر کاملا تخصصی محسوب می شود و اینطور نیست که خودتان بدون هیچ تخصصی این کار را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی انواع محصولات فیزیکی یا دیجیتال و حتی خدمات را به صورت اینترنتی در دسترس قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند در هر لحظه از شبانه روز و بدون محدودیت فیزیکی کالایی که نیاز دارند را خریداری کنند. این فضا تمامی فرایند خرید را از جمله مشاهده و بررسی کالا، سفارش، شیوه پرداخت و ... را به صورت آنلاین انجام داده و شرایطی را فراهم خواهد کرد تا بتوانید به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه، محصول یا خدماتی که نیاز دارید را تحت نظر قرار داده و خریداری کنید.

اگر شما قصد دارید از طریق سایت به عرصه رقابت با فروشگاه های رقیب وارد شوید، بهترین و منطقی ترین راه این است که ابتدا اقدام به طراحی سایت اختصاصی نمایید. 

استارت این کار با استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین ممکن نیست؛ زیرا طراحی بصری و گرافیکی وب‌سایت شما باید مطابق با نیاز و سلیقه شما و مشتری‌تان باشد. فروشگاه‌های اینترنتی که در بازار موفق هستند طراحی اصولی داشته و علاوه بر آن اصول افزایش بازدید از سایت و رتبه سئو را بر حسب نوع فعالیتشان را به‌خوبی انجام می‌دهند.
 علاوه بر مواردی که گفته شد پیاده‌سازی امکانات ویژه برای رسیدن به فروش بیشتر در طراحی فروشگاه آنلاین اختصاصی باعث می‌شود تا وب‌سایت شما در آینده قابلیت توسعه بالاتری داشته باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی از صفر تا صد

طراحی فروشگاه اینترنتی از صفر تا صد بهتر است توسط شرکتی معتبر در این زمینه انجام شود. در نتیجه بهتر است به جای مراجعه به شخص، با یک شرکت همکاری داشته باشید. شرکت‌های معروف در سطح تهران از جمله جاب تیم به دلیل اینکه سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارند به بهترین انتخاب برای شما تبدیل خواهند شد. از جمله این شرکت‌ها در تهران جاب تیم است که این کار را از صفر تا صد انجام داده و تمامی پارامترها و امکاناتی که نیاز دارید را در آن اعمال خواهد کرد. همچنین به صورت مستقیم با کارفرما در ارتباط بوده و تمامی نکاتی که می‌خواهید را در سایت اعمال خواهد کرد. بر این اساس انتخابی مناسب برای تمامی کسب و کارها در نظر گرفته خواهد شد.

انواع خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی خدمات کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر را ارائه می‌دهد و با توجه به وضعیت بازار و دیجیتال شدن اغلب امور مردم، به یکی از پرطرفدارترین راه‌های کسب و کار تبدیل شده است. این خدمات ویژه برای کسب و کارها جوابگوی تمامی نیازهای آنهاست و به رشد سریع‌تر آنها کمک می‌کند. علاوه بر آن باعث می‌شود تا نسبت به رقبای خود فروشگاه متفاوتی داشته باشند.

طراحی فروشگاه اینترنتی و انواع امکانات و خدمات آن

  1. یکپارچه‌سازی نرم‌افزار
    برای تجارت‌های الکترونیک مدیریت همه‌جانبه بخش‌های مختلف مثل مدیریت مشتری و حسابداری یک نیاز است. با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد که این ویژگی باعث رشد کسب و کار و افزایش فروش می‌گردد.
     
  2. پشتیبانی تخصصی
    تجربه داشتن در برنامه‌نویسی و دیجیتال مارکتینگ، یک فروشگاه را از بخش‌های مختلف نیازهای کسب و کار آن آگاه کرده و باعث می‌شود در پشتیبانی از نگهداری از سیستم‌ها کیفیت خدمات بالا برود و افزایش فروش اتفاق بیفتد.
     
  3. پلن‌های افزایش فروش
    یکی از خدمات حرفه‌ای که در طراحی فروشگاه آنلاین می‌توان به آن دسترسی داشت پلن‌های افزایش فروش است. در واقع بررسی و تحلیل کسب و کار رقبا، ارائه راهکارهای تبلیغاتی و کمپین‌های آنلاین در جهت بهبود افزایش فروش در فضای مجازی جزو پلن‌های افزایش فروش محسوب می‌شود که با آن می‌توان به آن‌ها دست پیدا کرد.
     
  4. هاست فروشگاهی
    میزبانی قابل انعطاف در یک فروشگاه اینترنتی با تمرکز روی عملکرد هاستینگ یک فرصت برای به حداکثر رساندن رشد فروش آنلاین خواهد داد.
     
  5. مشاوره تخصصی
    کسب و کار و برند شما در جهت رشد و رقابت با کسب و کارهای دیگر در بازار نیازمند پردازش نوع عملکرد سازمان در مورد نحوه مدیریت بازاریابی دیجیتال و غیره توسط متخصصان است.

ضرورت طراحی فروشگاه اینترنتی

  • صرفه جویی در وقت مشتری، که باعث می‌شود بدون تلف کردن تایم اضافه به فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده و کالایی که نیاز دارد را خریداری کند. همچنین با این کار به کاهش ترافیک و حمایت از محیط زیست نیز یاری خواهید رساند.
  • به دلیل از بین رفتن هزینه‌های فروش فیزیکی محصولات با قیمت مناسب‌تری به مشتریان ارائه می‌شوند.
  • امکان دسترسی به محصولاتی که کمیاب بوده و مشتری به دنبال آن است را راحت‌تر می‌کند.
  • فضای اینترنتی به دلیل رقابت زیاد در بازار کار به یکی از بهترین گزینه‌ها برای بیزینس‌ها تبدیل شده است.
  • مقدار قیمت هر محصول و همچنین میزان تخفیف را مشخص کرده و بر این اساس نیاز به فروشنده را کاهش می‌دهد.

نحوه طراحی فروشگاه اینترنتی

در طراحی فروشگاه آنلاین نحوه انجام کار به شکل کلی در چهار بخش اصلی انجام می‌گیرد که در ادامه تمامی این بخش‌ها را با جزئیاتشان بررسی می‌کنیم:

  1. آنالیز کسب و کار شما در جاب تیم
    در ابتدا باید نیازهای هر فرد یا شرکت را دانست. در واقع باید گفت که به‌جای استفاده از قالب‌های آماده‌ای مثل وردپرس، جوملا و غیره که امکانات ثابت و مشابهی دارند، با آنالیز کردن دقیق نوع کسب و کار، درخواست‌ها و رقبای موجود در بازار اقدام به طراحی اختصاصی کرد. این آنالیز به دو شکل آنالیز بر حسب نوع محصولات و مخاطبین در بازارهای هدف و آنالیز کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی سایت صورت می‌گیرد.
     
  2. طراحی قالب گرافیکی
    طراحی قالب گرافیکی شامل ارائه ساختار و چیدمان صفحه اصلی و کلیه صفحات داخلی، شبیه‌سازی عملکرد وب‌سایت و طراحی گرافیکی صفحه اصلی و تمامی صفحات داخلی به شکل کاملاً تخصصی می‌شود.
     
  3. برنامه‌نویسی فروشگاه اینترنتی
    برنامه‌نویسی وب‌سایت با زبان‌های مختلف و با بانک اطلاعات اس کیو ال سرور مطابق با نیازهای آنالیز شده با رعایت استانداردهای امنیتی و سئو انجام می‌شود. در کنار امکانات و کاربری آسانی که با برنامه‌نویسی برای مشتریان فراهم می‌شود ویژگی‌هایی مثل ارائه سیستم مولتی کتگوری، مولتی برند، فیلدهای پارامتری برای محصولات، تعریف انواع مشخصات برای محصولات، تعریف انواع روش‌های ارسال، خرید و پرداخت را هم شامل می‌شود.
    در بخش برنامه‌نویسی پیاده‌سازی بر اساس استانداردهای اینماد، اتصال به درگاه بانک شبکه شتاب و ارتباط با پنل اس ام اس و ایمیل و در صورت لزوم اتصال بانک اطلاعاتی به نرم‌افزارهای مالی و انبار فروشگاه با استفاده از وب‌سرویس انجام می‌گیرد. داشتن این امکانات در هزینه و زمان شما در حین استفاده از فروشگاه آنلاین صرفه اقتصادی زیادی خواهد داشت.
     
  4. تست فروشگاه پس از طراحی
    برای تست فروشگاه، رفع باگ‌ها و خطاهای احتمالی انجام شده و برای بررسی تأیید مشتری نسخه آزمایشی وب‌سایت بارگذاری می‌شود. بارگذاری برای رسیدن به بهترین نتیجه آمارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در طراحی یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی سهولت کار با پنل سایت ویژگی‌های مهم یک وب‌سایت فروشگاهی است. در واقع پس از پیاده‌سازی کامل سایت بر اساس اصول کامل سئو نحوه کار با پنل سایت به فرد آموزش داده می‌شود. در این بخش پنل مدیریت، کاملاً داینامیک و پارامتریک به همراه اپراتورهای فروشگاه جهت مدیریت کلیه بخش‌های سایت مانند محصولات، قیمت‌ها و موجودی‌ها، تخفیف‌ها و سفارشات آموزش داده شده و ارائه می‌شود.

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

به طور کلی طراحی یک فروشگاه اینترنتی در سه مرحله وایرفریم، گرافیکی و پیاده‌سازی کدها انجام می‌شود.

طراحی فروشگاه اینترنتی، سفارش و مراحل آن

  1. طراحی وایرفریم
    در این مرحله با در نظر گرفتن نیازها و خواسته فرد و کسب و کار یک نقشه کلی از صفحات فروشگاه طراحی می‌شود و در این نقشه ساختار صفحات و چیدمان آنها مشخص می‌گردد.
     
  2. طراحی گرافیکی
    در این مرحله بعد از تأیید طراحان برحسب نقشه‌های اولیه و هویت بصری کسب و کار وب‌سایت را به شکل گرافیکی طراحی کرده و جزئیات آن را مشخص می‌کنند.
     
  3. پیاده‌سازی کدها
    در مرحله پیاده‌سازی کدها برنامه‌نویس طرح گرافیکی را تبدیل به یک وب‌سایت فروشگاهی واقعی کرده و کدنویسی آن را به شکل اصولی انجام می‌دهد.

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی

یک فروشگاه اینترنتی بسته به نوع سفارش هزینه متفاوتی خواهد داشت و عوامل زیادی بر روی قیمت آن تأثیرگذار است. یکی از فاکتورهای مؤثر بر روی قیمت طراحی فروشگاه آنلاین طراحی اختصاصی است. اغلب شرکت‌ها و طراحان سایت از قالب‌های آماده وردپرس که ارزان‌تر و راحت‌تر هستند برای طراحی وب ‌سایت‌هایشان استفاده می‌کنند؛ اما طراحی سایت منحصر به فرد برای هر کسب و کار بر روی جذب مشتریان شما تأثیرگذار است. در ادامه عوامل موثر بر این موضوع را بررسی خواهیم کرد:

  1. کیفیت و امنیت هاست
    در طراحی هر مدل فروشگاه اینترنتی کیفیت و امنیت هاست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در نتیجه برای طراحی فروشگاهتان باید از یک هاست معتبر استفاده کنید.
     
  2. نوع شرکت طراحی سایت
    یکی دیگر از عوامل اثرگذار روی قیمت طراحی فروشگاه آنلاین نوع شرکت است که در واقع میزان حرفه‌ای بودن تیم آن را مشخص می‌کند؛ یعنی هرچقدر تیم طراحی حرفه‌ای‌تر باشد، پروژه با میزان خطای کمتری ارائه می‌شود.
     
  3. آپشن‌های موردنیاز مشتری
    همان‌طور که می‌دانید به هر میزان که آپشن‌های موردنیاز مشتری در یک پروژه بیشتر باشد هزینه طراحی سایت هم بیشتر خواهد شد و در مورد ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی هم این آپشن‌ها در واقع همان مزیت‌های اصلی سایت هستند.
     
  4. نوع cms سایت
    سیستم مدیریت محتوای سایت با عنوان cms شناخته می‌شود و جزو تعیین کننده‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار روی قیمت طراحی سایت است. همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد وردپرس جزو معروف‌ترین cmsها است که به‌خاطر راحتی در استفاده، قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی

  1. از جمله این مزایا باید به دسترسی به بازار جهانی اشاره داشته باشیم که شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان محصولات خود را به فروش برساند.
  2. افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر نیز یکی از پارامترهای مهم در این زمینه به شمار خواهد رفت.
  3. کاهش هزینه‌هایی از قبیل نیروی انسانی و پرداخت اجاره نیز می‌توانند از جمله مهمترین مزایای طراحی یک سایت فروشگاهی در نظر گرفته شوند.
  4. با ایجاد فروشگاه اینترنتی تمرکز خود را روی تجربه کاربری گذاشته و بر این اساس شرایطی را ایجاد خواهید کرد تا تجربه مناسبی برای مشتریان خود به وجود آورده و به این ترتیب کاربر را مجدد به سایت بازگردانید.
  5. مدیریت آسان یکی دیگر از مهمترین مزایا به حساب خواهد آمد که در زمان شما نیز صرفه جویی می‌کند.
  6. اعتماد و اعتبار برند بالا رفته و همچنین به مرور زمان به برندینگ نیز یاری خواهد رساند.
  7. آمار و داده‌هایی دقیق در دسترستان قرار خواهد گرفت که بر این اساس می‌توانید میزان موفقیت خود را بررسی کرده و همچنین استراتژی مناسبی برای سایت بچینید.
  8. ارتباط مستقیم با مشتریان یکی دیگر از این مزایا محسوب می شود که به تعامل بهتر با کاربران کمک خواهد کرد.
  9. در نهایت به مرور زمان کاربران حاضر در اینترنت برند شما را شناخته و بر این اساس ممکن است در زمان آینده مجددا از شما خرید کنند.

امکانات طراحی فروشگاه اینترنتی

  • اتصال به سیستم بانکی کشور یعنی قابلیت پرداخت هزینه توسط کلیه کارت‌های شتاب از طریق اتصال به درگاه بانک ملت، پاسارگاد، صادرات و...
  • تعريف آپشن‌های مختلف برای هر محصول یعنی امکان افزودن گزینه‌هایی مانند سایز، رنگ‌بندی و آپشن‌های مختلف به هر محصول با قیمت‌های مختلف
  • تعریف روش‌های مختلف ارسال یعنی امکان استفاده از روش‌های مختلف ارسال کالا مثل پست پیشتاز، پیک موتوری و ارسال با تعریف هزینه ثابت
  • ثبت‌نام و مدیریت مشتریان یعنی ثبت‌نام در هنگام خرید، دسته‌بندی مشتریان و امکان ارسال ایمیل به‌صورت تکی یا گروهی برای آنها
  • نمایش گالری تصاویر محصول یعنی امکان افزودن چندین عکس از زوایای مختلف محصول با امکان بزرگ‌نمایی و انتخاب یک عکس به‌عنوان تصویر ویژه
  • طراحی داینامیک فروشگاه، دارای پانل پیشرفته مدیریت به زبان فارسی و در صورت نیاز به زبان انگلیسی
  • روش‌های مختلف پرداخت؛ یعنی امکان استفاده از روش‌های مختلف پرداخت مثل پرداخت آنلاین (شتاب)، پرداخت پس از تحویل کالا و…
  • سیستم صدور کوپن تخفیف یعنی امکان تعریف کوپن تخفیف برای برخی کالاها بر اساس تشخیص مدیر فروشگاه و امکان استفاده توسط مشتریان
  • مدیریت لیست تولیدکنندگان برندها در طراحی فروشگاه اینترنتی یعنی افزودن و مدیریت لیست تولیدکنندگان و برندهای فروشگاه و امکان فیلترکردن محصولات بر اساس تولیدکننده
  • دسته‌بندی محصولات یعنی قابلیت دسته‌بندی چندسطحی، نمایش به‌صورت درختی و تعداد محصولات موجود در هر دسته
  • اخذ نظر مشتری و امتيازدهی به کالا یعنی نمایش نظر و سیستم امتیازدهی مشتریان در مورد هر محصول پس از تأیید توسط مدیر فروشگاه
  • امکان فروش محصولات مجازی یعنی فروش محصولاتی مجازی مانند کتاب الکترونیکی، نرم‌افزار و غیره که مشتری پس از پرداخت توانایی دانلود داشته باشد.
  • جدول تعریف ارزهای مختلف یعنی امکان تعریف ارزهای مختلف و تعیین اختلاف ارزش واحدهای پولی، امکان تغییر واحد پولی توسط بازدیدکننده
  • نمایش کالاها به شیوه‌های مختلف یعنی امکان افزودن لیست محصولات مانند پرفروش‌ترین‌ها، پربازدیدترین‌ها و آخرین محصولات افزوده شده. 

طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب چه کسب و کار هایی است؟

طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب برای کسب و کار هایی است که به دنبال فروش محصولات خود هستند. در صورتی که محصول یا خدمات متنوعی برای فروش دارید بهتر است که طراحی سایت فروشگاهی را در نظر داشته باشید. فرقی نمی‌کند کالای شما توسط تولیدی یا داخل خانه تهیه شده باشد در هر صورت سایت بهترین روش برای فروش است که در ایران طرفداران زیادی پیدا و کرده و بر این اساس برای تحت پوشش قرار دادن مشتریان بیشتر بهترین گزینه در نظر گرفته خواهد شد.

طراحی فروشگاه اینترنتی را به چه کسی بسپاریم؟

در جواب به سوال طراحی فروشگاه اینترنتی را به چه کسی بسپاریم؟ باید بگوییم که بهتر است در ابتدا شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس به شرکتی مراجعه کنید که تمامی این فرایند را برایتان به صورت اختصاصی و اصولی انجام دهد. برای این کار در ابتدا نمونه کارهایی که در اختیارتان قرار گرفته است را تحت بررسی قرار داده و همچنین با افراد کارشناس گفتگو کرده و مسائلی که در مورد آن‌ها ابهام دارید را مورد پرسش قرار دهید. جاب تیم به دلیل اینکه سال‌هاست در حوزه ایحاد فروشگاه اینترنتی فعالیت دارد می‌تواند گزینه مناسبی برایتان در نظر گرفته شود چرا که توانسته برندینگ انواع فروشگاه را به بهترین شکل انجام دهد و به رشد کسب و کارهای ایرانی یاری رساند.

در نهایت اینکه باید بدانید که ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی باعث می‌شود تا کاربر با استفاده از فیچرهای تکمیلی محصولات را به‌راحتی پیدا کند و از قابلیت‌های مختلف وب‌سایت‌ها استفاده نماید. همین موضوع باعث جذب مشتری و در نتیجه افزایش آمار فروش وب‌سایت می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اگر شما کسب و کاری دارید و می‌خواهید در زمینه فروشگاه‌های اینترنتی هم فعالیت کنید از مطالبی که گفته شد برای طراحی وب‌سایتتان استفاده کنید و اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید برای دریافت مشاوره همین امروز با کارشناسان ما در جاب تماس بگیرید.

سفارش طراحی فروشگاه آنلاین

سفارش طراحی فروشگاه آنلاین را می توانید از جاب تیم انجام دهید ما سالیان متمادی به صورت حرفه ای این کار را انجام داده ایم.