تبلیغات در گوگل چیست؟
تبلیغات در گوگل به کمپینهایی گفته میشود که میتوانند اهداف خاصی را برای پیشرفت تجارت مشتریان ایجاد کنند. دقت کنید بازدهی کمپینهای تبلیغاتی مختلف بر اساس زمان، مکان و نوع تبلیغ درخواستی میتواند متفاوت باشد و خروجی کمپین همیشه نتیجه صددرصد موفقیتآمیز نخواهد بود.
تبلیغات گوگل چگونه است؟
بهصورت جامع باید گفت که تبلیغات در گوگل باعث میشود وبسایت شما به رتبههای برتر در این موتور جستوجوگر دست پیدا کند و شما بتوانید مخاطبین هدف بیشتری را به سوی کسبوکار خود سوق دهید. این تبلیغات انواع مختلفی دارد که هر کسبوکاری میبایست با توجه به نظر کارشناسان از آنها بهرهمند شود.
بهجز شیوه استفاده از تبلیغات بنری، همچنین بستری فراهم شده است تا بتوانید ویدئوهای تبلیغاتی خود را در آن به کاربران نمایش داده و طیف وسیعی از مخاطبین را به سوی خود جذب کنید. تبلیغات در صفحه نتایج جستوجو نیز یکی از کارآمدترین روشها برای تبلیغ در گوگل محسوب میشود. بنابراین توصیه میکنیم با کارشناسان این حوزه در جاب تیم تماس گرفته و خدمات مورد نیاز خود را سفارش دهید تا در مدت زمان کوتاه به نتایج مد نظر خود دست پیدا کنید. متخصصین ما شرایطی را ایجاد خواهند کرد تا بتوانید به بهترین نحو از خدمات کمپینهای تبلیغاتی بهرهمند شوید.
خرید تبلیغ گوگل
برای خرید تبلیغ گوگل بهتر است از متخصصین در این حوزه اطلاعات کسب کنید تا به آگاهی کاملی برسید. توجه داشته باشید که جاب تیم از جمله بهترین و معتبرترین شرکتهایی است که خرید تبلیغات را به صورت کاملا قانونی انجام داده و این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد تا با پرداخت هزینه منصفانه و مقرون بهصرفه بتوانید کسبوکار و سایت خود را در فضای اینترنت تبلیغ کرده و مخاطبین گستردهای را به سمت خود جذب کنید.
تبلیغات گوگل را از کجا بخریم؟
برای خرید تبلیغات گوگل Google Ads باید اکانتی برای خود بسازید و سپس حسابتان را شارژ کنید تا بتوانید از آن بهرهمند شوید. بهتر است برای خرید تبلیغات اطلاعات مناسبی کسب کرده باشید تا علاوهبر خرید و شارژ اکانت، امکان استفاده از آن نیز برایتان فراهم شود. پیشنهاد ما این است که آن را از شرکتها و آژانسهای دیجیتال مارکتینگ معروف و معتبری همچون جاب تیم خریداری کنید تا بتوانید در بهترین حالت ممکن تبلیغات خود را انجام داده و به درآمد مورد نظرتان برسید. جاب تیم در مراحل انجام کار تبلیغات همواره در کنار شما بوده و شرایط شارژ اکانت را نیز فراهم خواهد کرد.
قیمت تبلیغات در گوگل
هزینه تبلیغات در گوگل سیستم خاص خودش را دارد و برای هر کسبوکاری فرق میکند. شما برای کسب اطلاعات نسبت به میانگین قیمت میتوانید جدول زیر را بررسی کنید:
محک تبلیغات سرچ گوگل |
هزینه/درصد دریافتی |
نرخ کلیک Click-through |
۶.۱۱ درصد |
هزینه Cost per Click |
۴.۲۲ دلار |
نرخ تبدیل Conversion rate |
۷.۰۴ درصد |
هزینه لید Cost per Lead |
۵۳.۵۲ دلار |
انواع تبلیغ در گوگل
به این نکته دقت کنید که منظور از گوگل، خود این پلتفرم و تمام پلتفرمهای وابسته به آن است. انواع تبلیغ یا تبلیغات در گوگل در حال حاضر به ۸ بخش مختلف در دنیای دیجیتال مارکتینگ تقسیم شدهاند که هر کدام بنا به نوع تبلیغات، انتخاب و پیادهسازی میشوند. یعنی هر مدلی قرار نیست مناسب کسبوکار شما باشد؛ پس برای همین ما همه این نوع تبلیغات را در توضیح کوتاه به شما معرفی میکنیم تا بتوانید اطلاعات درستی کسب کنید. این ۸ بخش تبلیغاتی گوگل به ترتیب زیر هستند:
-
در جستوجو (Search)
تبلیغات متنی است در نتایج جستوجوی گوگل یا گوگل ادز که در بالا و پایین صفحه نتایج جستوجو به مخاطبین نمایش داده میشوند تا مخاطبین با جستجوی خاص را به سمت سایت شما هدایت کنند.
-
بهصورت نمایشی (Display)
تبلیغات تصویری در وب سایت ها یا در جیمیل. این نوع تبلیغ به ۳ روش زیر قابل اجرا است:
-
smart display campaign که پیشفرض گوگل این مورد را پیشنهاد میکند.
-
standard display campaign که حالت خودکار تبلیغ را بهعلاوه امکان شخصیسازی آن به شما ارائه میکند.
-
gmail campaign که ایمیلهای مرتبط را در بخش تبلیغات (promotion) یا سوشال (social) در قالب ایمیل به کاربران نمایش میدهد.
-
بهصورت ویدیو (Video)
تبلیغات ویدئویی در یوتیوب است که براساس نوع کمپین در ابتدا، انتها، یا در بخشهای مشخصی از ویدیو قرار میگیرد. این نوع تبلیغات برای برندینگ فوقالعاده است و سعی کنید ویدئویی چند ثانیهای اما مفهومی و جذاب را برای مخاطب خود در تبلیغات قرار دهید. -
از نوع فروش (Shopping)
کمپینهای تبلیغاتی شاپینگ یا فروش برای نمایش لیستی از محصولات شما در نتایج جستوجوی گوگل برای متقاضیان محصولات مشابه با محصولات شما است که این خدمات برای ایران تحریم شده است.
-
در اپلیکیشن (App)
اگر دارای یک اپلیکیشن هستید و بهدنبال مخاطبین هدفمند برای افزایش نصب آن میگردید، استفاده از این نوع تبلیغ گوگل حسابی بهدردتان میخورد. یادتان باشد که حتما عنوان و توضیحات مناسبی را برای اپ خود ایجاد کنید تا بتوانید تارگت تبلیغات را به نحو احسن انجام دهید.
-
به صورت هوشمند (Smart)
در کمپینهای گوگل ادز خود میتوانید به صورت خودکار کمپین را بچینید و از این ویژگی نهایت استفاده را ببرید (البته این نوع کمپین اصولا در زبان فارسی بازدهی چندان خوبی نداشته است).
-
تبلیغات محلی گوگل (Local)
کمپینهایی هستند که کمک میکنند مردم مکان فیزیکی فروشگاه شما را بیابند. یعنی با قراردادن آدرس کسبوکار خود در مپ گوگل شانس جذب مشتریان محلی را افزایش میدهید.
-
از نوع دیسکاور (Discovery)
این نوع کمپین کمک میکند تبلیغات شما در هر پلتفرمی از گوگل (که قابلیت تبلیغ دارد) نمایش داده شود. مثلا در سطح وب، یوتیوب و ...
چه نوع تبلیغی در گوگل مناسب بیزینس من است؟
هدف از تبلیغات گوگلی کمک به بازاریابی بیشتر و فروش مستقیم در فضای اینترنت است. تبلیغ در گوگل باید متناسب با بیزینس خود شما باشد. توجه داشته باشید که در بعضی از تبلیغات اشاره میشود نتایج جستوجو در ایران و برای برخی از دامنههای ir تحریم شده است و نمیتوان از تمام این موارد استفاده کرد؛ برای همین نسبت به نوع محصولات و مخاطبین همیشه میبایست کمپینهای هدفمند برنامهریزی و اجرا شوند. برخی از مهمترین موارد تاثیر گذار در انتخاب نوع آن عبارتند از:
-
نوع مخاطبین
-
رده سنی مخاطب
-
مکان (کشور) هدف
-
نوع محصول یا خدمات
-
ارتباط با کمپینهای دیگر
-
هدف و قیف مشتری بازاریابی
-
و...
تفاوت تبلیغ گوگل و سئو
تفاوت این دو فقط در نحوه نمایش و مکانهای قابل نمایش آنها است. سئو با تبلیغات گوگل هیچ تداخلی ایجاد نمیکند؛ بلکه این دو میتوانند مکمل همدیگر برای جذب بیشتر مشتری باشند.
ویژگی | تبلیغات | سئو |
نمایش در مکان های مختلف | بله | خیر |
قابلیت تنظیم زمان و مکان | بله | تا حدودی |
تضمین نمایش | بله | تا حدودی |
امکان هدف گیری تعداد نمایش و ورودی بازدیدکنندگان | بله | خیر |
امکان توقف لحظه ای | بله | خیر |
ایجاد برندینگ | براساس کمپین | بله |
نحوه مدیریت تبلیغات در گوگل چگونه است؟
عموما این سوال برای مشتریان پیش میآید که تبلیغات در گوگل چگونه است؟ پاسخ این سوال بله است. شما میتوانید کمپینهای خود را بر اساس نوع تبلیغات و مواردی مثل روز، ساعت، نحوه نمایش، محل و جایگاه نمایش مدیریت کنید. ابزارهای گوگل دسترسی تمام این موارد را برای شما فراهم کردهاند.
مزایا و معایب تبلیغات در ابزارهای تبلیغی گوگل
تبلیغات گوگلی نیز مانند سایر کمپینهای تبلیغاتی مزایا و معایبی دارد. شما پیش از تبلیع در گوگل باید همه جوانب را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین عوامل همان قیمت و هزینه است که میبایست منطبق با بودجه شما باشد تا بتوانید براساس بازخورد مناسب از تبلیغات، هزینههای آن را افزایش دهید. چند نمونه از معایب و مزایای تبلیغات درگوگل را در لیست زیر آوردهایم:
مزایای تبلیغات گوگل
-
جامعه هدف بسیار وسیع
-
پویایی و هدفداربودن
-
مدیریت حرفهای و امکان مانیتورینگ
-
امکان تعیین میزان بودجه مصرفی در روز
-
امکان تعیین کشور مورد نظر برای تبلیغ
-
امکان دریافت گزارش از تبلیغات به صورت دقیق
- عدم مزاحمت برای کاربران به دلیل هدفمندبودن
معایب تبلیغات گوگل
-
تحریم بودن برای دامنههای ir
-
روش پرداخت به دلار و دیگر ارزهای خارجی
-
نیاز به داشتن دانش اولیه برای پیادهسازی کمپینهای تبلیغاتی
کدام نوع تبلیغ گوگل بهترین است؟
از بین ابزارهای تبلیغاتی گوگل ادوردز Google Ads و ادسنس Google Adsense جزو بهترینها هستند اما خدمات ادز به صرفهترین و دقیقترین شکل ممکن برای تبلیغ گوگل است. پیشنهاد ما برای تبلیغات در کشور ایران نیز همین گوگل ادز خواهد بود؛ چون بیشتر مدل های دیگر عموما برای ما فیلتر هستند.
تبلیغ در گوگل یا یکتانت؟
اگر قیف فروش برای شما اهمیت دارد و نیاز دارید که بیشترین جذب مشتری را داشته باشید بهتر است انتخاب میان تبلیغ در گوگل یا تبلیغ در یکتانت را بر اساس زمینه و نوع فعالیت خود انتخاب کنید؛ اما این را در نظر بگیرید که تبلیغ گوگل بسیار گستردهتر و دقیقتر از یکتانت است. حالا اگر صرفا نیاز به تبلیغات بنری در سایتهای مختلف دارید ما یکتانت را پیشنهاد میکنیم.
مشاوره تبلیغات هدفمند برای کسبوکار در گوگل
مشاوره برای تبلیغات باید بر اساس توضیحات محصول یا خدمات انجام شود. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم همیشه یک بریف یا خلاصه از موارد مهم محصولات خود برای ما ارسال کنید. مشاورین ما در تمام مراحل بهصورت رایگان در خدمت شما خواهند بود.
تبلیغات گوگل برای چه سایتهایی مناسب است؟
همه کسبوکارها بر اساس جامعه هدف خود نیاز به تبلیغ دارند. اگر وبسایت خوبی دارید یا طراحی لندینگ قابل قبولی برای مشتری انجام دادهاید، بهتر میتوانید از کمپینهای تبلیغی درست استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از مشاغلی را که بهراحتی میتوانند از تبلیغات گوگل استفاده کنند، نام میبریم:
-
وکالت
-
خدمات نظافت
-
پزشکی
-
خرید و فروش خودرو
-
فروشگاهها در زمینههای مختلف
-
انواع مشاغل خدماتی
شما فقط با یک سرچ ساده میتوانید انواع زمینههای شغلی را که از تبلیغات استفاده میکنند مشاهده کنید.
تبلیغات در گوگل چه قوانینی دارد؟
هر سازمان و کشوری به یک سری از قوانین پایبند است. ما نیز در جاب تیم باید برای تبلیغات، تمام این قوانین را به نحو احسن رعایت کنیم. برخی از قوانین کلی برای تبلیغات در گوگل به شرح زیر هستند:
-
حفظ امنیت کاربران
افرادی که با این تبلیغات عملیات فیشینگ و یا دیگر کارهای مخرب را انجام دهند تبلیغاتشان قطع خواهد شد و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. -
ارائه محتوای مناسب بر اساس رده سنی مخاطبین هدف
تبلیغات شما باید برای تمام گروههای سنی مجاز باشد وگرنه مسدود خواهد شد. -
محدودیت تبلیغات محصولات الکلی
بسته به کشور و مناطق مختلف مثل ایران، این نوع تبلیغ غیر قانونی است. -
حق کپیرایت
محصولات و محتوایی که حق کپیرایت دارند در صورت زیر پا گذاشتن این حقوق، توسط گوگل مسدود خواهند شد. -
محدودیت تبلیغات قمار و شرطبندی
اگر در کشوری شرطبندی غیر مجاز باشد (مثل ایران) در تبلیغات گوگل نیز این موارد مسدود خواهد شد. -
حوزه بهداشتی و دارویی
در این حوزه هر گونه تبلیغی منوط به ارائه گواهینامههای معتبر است. دقت کنید مولتیویتامینها و مواردی از این دست گاهی شامل این محدودیت نمیشوند. -
تبلیغات سیاسی
هرگونه تبلیغات سیاسی در تضاد با قوانین کشور مورد نظر سریعا مسدود شده و کمپین از دست خواهد رفت. -
رعایت قوانین تجاری
قوانین تجاری کشور مورد نظر باید رعایت شود. -
کالای تقلبی
این مورد از لحاظ اخلاقی نیز غیر قابل قبول است. -
خدمات و محصولات خطرناک
مواردی که اثرات جسمی و روحی منفی داشته باشد کاملا ممنوعاند.
البته این قوانین بسته به هر نوع تبلیغی میتواند متغیر باشد و ما فقط مهمترین قوانین تبلیغات در گوگل را مطرح کردیم.
مراحل اجرای تبلیغات گوگل در جاب تیم
ما در جاب تیم تبلیغات گوگل را بر اساس معیارهای مختلفی بررسی و برای مشتری اجرا میکنیم. همیشه سعی بر این است که دسترسیهای لازم در کمپینها برای مشتری لحاظ شود و گاهی بنا بر درخواست مشتریان، آموزشهایی نیز برای بررسی روند کمپینها ارائه میشود تا مشتری به صورت ۲۴ساعته بتواند کمپین خود را ارزیابی کند. مراحل اجرا توسط تیم ما به صورت زیر است:
-
مشاوره رایگان برای معرفی انواع تبلیغات به مشتریان
-
بررسی وضعیت و امکان انجام کمپین تبلیغاتی روی سایت
-
شارژ حساب
-
اجرا و ایجاد دسترسی های لازم برای مشتری
-
پاسخ به سوالات مشتری در طول کمپین
-
ارسال گزارش کامل براساس تاریخ و جزییات
چه زمانی باید از تبلیغ گوگل استفاده کنیم؟
فروش یا ارائه خدمات بر اساس فصل کاری یا پیکهای مختلف خرید میتواند متفاوت باشد. مثلا روزهای نزدیک به عید برای فروشندگان آجیل و خشکبار روزهای اوج فروش محسوب میشود پس باید در این بازه زمانی به صورت متوالی در دید مشتریان قرار بگیرند؛ خصوصا مشتریانی که قبلا هم اقدام به خرید اینترنتی داشتهاند.
مشاوره دقیق برای این موارد میتواند یک سکوی پرتاب برای فروش بیشتر باشد. برای روشنترشدن موضوع یک مثال دیگر ارائه میکنیم: اوج جستوجو برای خرید و خدمات سیستمهای سرمایشی اصولا در ۵ ماه ابتدایی سال است؛ یعنی پس از این بازه زمانی، نرخ جستوجو توسط کاربران به صفر میرسد. پس میبایست تبلیغات را برای زمانها و دروههای هدفدار انتخاب کنید.
یک نمونه از هوشمندبودن تبلیغات گوگل
خانمهای زیادی به گوگل شکایت میکنند که برای ما تبلیغات مخصوص خانمهای باردار نشان میدهید ولی ما باردار نیستیم؛ گوگل نیز از این کاربران معذرتخواهی میکند. پس از مدتی مشخص میشود که این خانمها باردار بودهاند و خودشان خبر نداشتند ولی گوگل با استفاده از الگوریتمهای پیشرفتهاش و بررسی جستوجوها، توانسته بود این موارد را بفهمد!
موارد عجیب که از تبلیغات گوگل استفاده میکنند!
در این بخش برخی از عجیبترین تبلیغات را که کاربران در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند مرور میکنیم تا ببیند چه کسبوکارهایی از این تبلیغات استفاده کردهاند.
برخی از عجیبترین تبلیغات گوگل را که کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتهاند
چرا وبینارهای تبلیغ گوگل بهشدت افزایش یافته است؟
با یک جستوجوی ساده در اینترنت متوجه میشوید که وبینارهای مختلفی برای انواع تبلیغات در گوگل در حال اجرا است که دلایلی از جمله اهمیت تارگتها، بهصرفهبودن از لحاظ هزینه، استقبال گسترده کاربران از تبلیغات بدون اسپم، آشنایی کسبوکارها با این سبک تبلیغات و همچنین افزایش کسبوکارهای اینترنتی پس از کرونا و… در این زمینه دخیل بودهاند.
اصطلاحات تبلیغ گوگل
در این بخش مهمترین اصطلاحات تبلیغ گوگل را معرفی میکنیم:
-
Campaign (کمپین): مجموعهای از گروههای تبلیغاتی
-
Ad Group: گروههای تبلیغاتی منتخب بر اساس محصولات
-
Campaign Type: انواع نمایش کمپین (جستوجو، نمایشی، فروش، ویدیویی، افزایش نصب اپلیکیشن، هوشمند، محلی و دیسکاور)
-
keywords: کلمات کلیدی که نیاز دارید کاربران با سرچ آنها به محصولات یا خدمات شما برسند
-
Click Through Rate) CTR): نرخ کلیک برای سنجش عملکرد شما در تبلیغات به ازای نمایش
-
Quality Score: امتیاز کیفیت تبلیغ شما
-
Impressions: تعداد دفعات نمایش تبلیغات شما در بخشهای مختلف
-
Maximum CPC bid: بیشترین مبلغی که برای هر کلیک در کمپین خود تعیین کردهاید.
-
Ad Rank: رتبه تبلیغ شما بر اساس دیگر تبلیغات در نتایج جستوجو
-
Ad extensions: افزونههای تبلیغاتی برای نمایش توضیحات بیشتر در نتایج
-
Landing Page: صفحهای که کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ وارد آن میشود.
-
Daily budget: بیشترین بودجه روزانه مد نظر شما برای تبلیغات
-
Call-to-Action) CTA): عملی که میخواهید مخاطبتان انجام دهد. مثل "همین الان تماس بگیرید"
-
Cost-Per-Click) CPC): هزینهای که بهازای هر کلیک پرداخت میشود.
-
Conversion: تبدیل در تبلیغات؛ مثل اسکرول صفحه بعد از کلیک روی تبلیغات شما
-
Display URL: آدرسی که در صفحه نتایج جستوجو به مخاطبتان نمایش میدهید.
-
Final URL: آدرسی که قرار است کاربر پس از کلیک به آن هدایت شود
-
Google Display Network: شبکه تبلیغاتی گوگل که ۲ میلیون وبسایت و ۶۵۰ هزار اپلیکیشن موبایل را شامل میشود.
-
Headline : عنوان تبلیغ متنی در نتایج گوگل
-
Bidding Strategies : استراتژی شما برای سیستم قیمتگذاری گوگل بهصورت اتوماتیک یا دستی
-
Invalid Clicks : شناسایی کلیکهای نامعتبر برای جلوگیری از کسر بودجه شما
-
Lost Impression Share: فرصتهای از دست رفته برای نمایش در تبلیغات
تبلیغ در گوگل فارسی
تبلیغ در گوگل فارسی یا همان نتایج سرچ این موتور جستجو به زبان فارسی و لوکیشن ایران با محدود کردن نمایش برای آی پی های ایرانی و همچنین فقط کلمات فارسی توسط جاب تیم انجام می شود. برای دریافت این خدمات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
تبلیغ کسب و کار در گوگل
برای تبلیغ کسب و کار در گوگل چند راه دارید که به ترتیب ذیل است:
- ادز
- ادسنس
- کمپین های pmax
- سئو
دقت کنید این موارد نیز دارای حالت های مختلفی است اما در کشور ما فقط ادز کلیکی و سئو قابل انجام می باشد.
تبلیغ سرچ گوگل
تبلیغ سرچ گوگل همان ادز کلیکی می باشد که برای دامنه های ir تحریم است و بهتر است دامنه به غیر از ir داشته باشید.
برای مدیریت تبلیغات هزینه جداگانه گرفته میشود؟
اگر خود شما نمیتونید انجام بدید 9 درصد روی مبلغ شارژ برای مدیریت کمپین باید پرداخت کنید تا مدیریت کمپین برای شما انجام بشه
هزینه هر کلیک چگونه محاسبه میشود؟
در تبلیغات گوگل سیستم مزایده وجود داره و بسته به بازه تعریفی شما و زمان ترافیک قیمت برای کلمات میتونه متغیر باشه و در پنل شما قیمت ها دقیقا به ازای هر کلیک مشخص هستش
با چه واحد ارزی شارژ تبلیغات را انجام می دهید؟
فعلا دلار و رینگیت مالزی واحد های ارزی هستند که توسط تیم ما برای شارژ استفاده می شوند اگر مورد درخواستی دارید از واحد پشتیبانی موارد لازم رو درخواست بدید
بعد از شارژ کردن ما در گوگل امکان بازگشت وجه وجود دارد یا خیر؟
اگر شارژ شما مصرف نشده باشد باید با پشتیبانی هماهنگ کنید
امکان پرداخت با لیر ترکیه هم وجود داره؟
عموما با لیر، دلار، رینگیت مالزی شارژ انجام می شود همیشه برای اطلاعات دقیقتر سعی کنید تلفنی استعلام بگیرید
ما دوس داریم تبلیغات گوگل بریم ولی شنیدیم رقبا ربات میندازن. آیا راهی برای جلوگیری از این موضوع وجود داره؟
به این نکته توجه کنید که در این نوع تبلیغ گوگل شما دسترسی آنچنانی به نوع ورودی ندارید بهترین راه حل پیدا کردن آی پی ورودی بیش از مورد هست و اعلام این آی پی به گوگل بعنوان کشوری که نمیخاید در نتایجش در جستجو باشید