آگهی و تبلیغات تلویزیونی

آگهی و تبلیغات تلویزیون

بهترین و موثر ترین نوع آگهی ها و تبلیغات، آگهی تلویزیونی است. آگهی های تلویزیونی هم در شبکه های ماهواره ای و هم در شبکه های صدا و سیما قیمت و هزینه ی بالایی دارد. اما چرا با این هزینه های بالای آگهی تلویزیون باز هم طرفداران خود را دارد؟ به این دلیل که با آگهی در تلویزیون جامعه ی هدف برای محصولات یا خدمات خود را پیدا خواهید کرد و نقش بسیار موثری در این دارد که شما برند محصول یا خدمات خود را به نحو احسنت معرفی کنید.

مزایای آگهی تلویزیونی

 از میان تمام انواع تبلیغات بازاریابی موجود در بازار، تبلیغات و آگهی تلویزیونی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین آنها هستند. در حالی که رسانه های جدید ممکن است امروزه در دستور کار بازاریابی توجه زیادی را به خود جلب کنند، هنوز هم استدلال محکمی برای تبلیغ تلویزیونی جذاب و جالب توجه وجود دارد. از این گذشته، همه مردم حتی سالها پس از دیدن آگهی، تبلیغات مورد علاقه خود را به خاطر می آورند. 

به طور کلی آگهی تلویزیونی نسبت به سایر تبلیغات مزایای بیشتری دارد که تعدادی از این مزایا به صورت زیر خواهد بود:

  • دسترسی به مخاطبین گسترده 
    تلویزیون هنوز هم یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین رسانه‌ها برای دسترسی به مخاطبین است و با ساخت آگهی تلویزیونی، شما می‌توانید به یک مخاطبین بسیار گسترده دسترسی پیدا کنید.
  • تأثیرگذاری بیشتر
    آگهی تلویزیونی می‌تواند به شما کمک کند تا برند و نام خود را به صورت گسترده تری به جامعه معرفی کنید و بازخورد بیشتری دریافت کنید.
  • اعتبار بیشتر
    ساخت آگهی تلویزیونی می‌تواند به شما کمک کند تا اعتبار بیشتری در نظر مخاطبان خود پیدا کنید. با دیده شدن نام شما در تلویزیون، مخاطبان شما به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد.
  • ارتباط انسانی
    آگهی تلویزیونی می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود به صورت مستقیم تر و با ارتباط انسانی بیشتری برخورد کنید که مین امر باعث افزایش رابطه شما با مخاطبان شما و بهبود تجربه آنها از برند شما شود.
  • ایجاد ذهنیت
    ساخت آگهی تلویزیونی می‌تواند به شما کمک کند تا یک ذهنیت خاص و متمایز برای برند خود ایجاد کنید. با ایجاد یک ذهنیت خاص، مخاطبان شما به برند شما بیشتر بپیوندند و آن را به یاد داشته باشند.

انواع آگهی تلویزیونی

آگهی های تلویزیونی در انواع مختلفی ارایه می شود. انواع مختلف آگهی های تلویزیونی می توان به آگهی تلویزیونی ریال انیمیشن، آگهی تلویزیونی موشن گرافیک، آگهی تلویزیونی رئال، آگهی تلویزیونی استاپ موشن، آگهی تلویزیونی انیمیشن اشاره کرد.      

ساخت آگهی تلویزیونی

اگر می خواهید یک آگهی تلویزیونی اثربخش بسازید به طوری که از رقیب های خود در بازار جلو بزنید باید ابتدا کسب و کار رقیب های شما کامل بررسی شود و همچنین کسب و کار شما هم دوباره بررسی شود تا یک دید کلی از کسب و کار ها بدست بیاید. سپس با توجه به مراحل بررسی شده یک سناریوی جذاب و ایده عالی برای آگهی نوشته خواهد شد. سپس بعد از نوشتن سناریوی مناسب کسب و کار، بازیگران مناسب با توجه به نوع کسب کار شما و سناریوی نوشته شده برای آگهی تلویزیونی انتخاب می شود.        
در آگهی تلویزیونی جذابیت های بصری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند همانطور که جذابیت های شنوایی مهم هستند. در آگهی تلویزیونی باید به رنگ ها، ملودی یا آهنگ پس زمینه ی آگهس، طرح ها، حتی لباس بازیگران با توجه به نقش هایشان و جلوه ها و... همه و همه در یک آگهی تاثیر بخش حایز اهمیت می باشد.                                                    
یکی از مهم ترین کار ها یا بهتره بگوییم اصلی ترین کار انتخاب یک آژانس تبلیغاتی کار بلد برای آگهی تلویزیونی می باشد. یک آژانس تبلیغاتی حرفه ای می تواند چندین و چند برابر هزینه ای که برای ساخت آگهی انجام شده را به شما برگرداند و مخاطب هدف را نیز برای شما پیدا کند. اما اگر آژانس تبلیغاتی حرفه ای نباشد همه ی هزینه ها و تلاش های شما هدر می رود.   

تبلیغات گوگل به چه صورت انجام می شود و این نوع تبلیغات چه مزایای برای بیزینس شما خواهد داشت؟ برای مطالعه بیشتر وارد این لینک شوید تبلیغ گوگل

مراحل ساخت آگهی تلویزیونی

ایجاد تبلیغات تجاری مناسب برای یک نام تجاری، یک فرآیند چند مرحله ای است که باید آن را درک کنید. بنابراین ما به این مورد می پردازیم که فرآیند تولید تبلیغات تلویزیونی باید به چه صورت باشد:

  • با مخاطبان هدف خود صحبت کنید

برای ساخت یک آگهی تلویزیونی، شما باید مخاطبان هدف و بهترین راه برای جذب آنها را مشخص کند. آنچه ایجاد می کنید باید طنین انداز باشد - چه لحنی مناسب است؟ این امر بسیاری از عوامل دیگر از جمله پلتفرم هایی را که انتخاب می کنید تعیین می کند. وارد ذهنیت مخاطبان خود شوید. چه چیزی توجه آنها را جلب می کند و آنها را تحریک می کند؟

  • موارد عملی که باید به آن توجه شود

 بودجه، زمان‌بندی، قالب‌ها – جایی که آگهی پخش می‌شود و مدت زمان لازم برای آن وجود دارد. یک نکته کلیدی این است که می خواهید تبلیغ در کجا استفاده شود. اکثر برندها با تطبیق آنها برای ایجاد محتوا برای پلتفرم های مختلف مانند یوتیوب، اینستاگرام و سایر کانال های رسانه های اجتماعی، بیشترین استفاده را از تبلیغات می برند. در مورد بهترین روش برای به حداکثر رساندن دارایی خود و اینکه آیا می خواهید آن را برای بازارها و مناطق دیگر دوباره تهیه کنید، فکر کنید. اگر به نظر شما این ممکن است بخشی از برنامه های شما باشد، باید به طور خلاصه بیان شود.
باید هر دستورالعمل برندی را که باید در ملاحظات ساخت محتوا گنجانده شود، به اشتراک بگذارید زیرا ممکن است بر تصمیمات تولید تأثیر بگذارد. 

  • دریافت درست منظور آگهی

قسمت قابل ملاحظه، شفاف‌سازی زیبایی بصری است که برند می‌خواهد از آن استفاده کند. تیم تولید همیشه در تلاش است تا ارزش تولید مورد نظر را درک و برآورده کند و بهترین محصول را به شما ارائه دهد. این بدان معناست که شما باید ظاهر و احساسی که برند (یا مشتری) شما به سمت آن متمایل است را درک کنید. به عنوان مثال، اگر این مفهوم حاوی یک پیام جدی است، ممکن است چیزی سینمایی تر بخواهید، در حالی که سرگرم کننده و طنز ممکن است نیاز به برخوردی پر جنب و جوش و پرانرژی داشته باشد.

  • مرتب سازی فیلمنامه ها و داستان ها

اغلب در این مرحله رفت و آمد های زیادی وجود دارد، اما حفظ تمرکز حیاتی است. این نکته ای است که شما تعیین می کنید که چگونه فیلم پخش خواهد شد. خواه این تبلیغات سینمایی باشد یا متحرک یا عکس‌ های ثابت یا زیرنویس، باید در استوری ‌بردها و فیلم‌ نامه‌ هایی که برای شما ارسال شده است، وارد کنید، زیرا تیم سازنده از آن‌ها به عنوان مبنای تصمیم ‌گیری استفاده می ‌کند. اغلب، شما انیمیشن ‌هایی دریافت می ‌کنید که نشان می ‌دهند فیلم چگونه اجرا می‌ شود و به شما ایده‌ ای تقریبی از انرژی و زمان ‌بندی می ‌دهد. چه در چالش خلاقانه شکوفا شوید و چه در دریایی از بلاتکلیفی غرق شوید، تیم تولید از تخصص لازم برای ارائه توصیه های صحیح برخوردار است. آنها مسئول ارائه راه های جایگزین برای ارائه پیشنهاد هستند. می‌ توانید به آن‌ ها اعتماد کنید تا راه‌ حل‌های خلاقانه ‌ای ارائه کنند. 

  • انتخاب محل فیلمبرداری

 انتخاب محل فیلمبرداری  کلیدی است و توسط  فیلمنامه و استوری برد شما هدایت می شود. گاهی اوقات، یک مکان خاص برای یک رویداد، یک مرجع فرهنگی، شرایط آب و هوایی یا یک فعالیت مورد نیاز است. اما به خاطر داشته باشید که بودجه شما ممکن است به سه هفته فیلمبرداری برسد. اگر اینطور است، ممکن است نیاز داشته باشید که یک جایگزین مقرون به صرفه پیدا کنید که کار مورد نظرتان را به شما بدهد اما در حد قیمت شما باقی بماند.                                                                         

هزینه آگهی تلویزیونی

هزینه های آگهی تلویزیونی به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل :

  1. آگهی چند ثانیه باشد
  2. با چه فرکانسی پخش شود
  3. ساعات پخش آگهی
  4. تعداد مخاطب ها بر اساس ساعات پخش
  5. نوع شبکه

درصد تبلیغات برندهای بزرگ در تلویزیون                                    

آژانس های تبلیغاتی نقش بسزایی در تبلیع و معرفی کالا و خدمات شما دارد. آن ها برای شما همانند یک مشاور تبلیغاتی عمل می کند وبهترین کیفیت را در برنامه ریزی های پخش آگهی تلویزیونی، تولید و ... ارایه می دهند و مسیولیت زیادی را از دوش شما بر می دارند.               

مشاوره آگهی تلویزیونی

هنگامی که فیلم گرفته شد، به قسمت ویرایش ویدیو می ‌رود. در این قسمت، فیلم ها را در اتاق‌های تاریک برش می‌ دهند، پیوند می‌ زنند و دوبله می ‌کنند تا تبلیغ مورد انتظار مشتری را بسازند. هنگامی که مشتری ویرایش را امضا کرد، درجه بندی شروع می شود تا رنگ را اصلاح و سبک آن درست شود تا به جلوه مناسب دست پیدا کنند. همچنین ممکن است پوشش‌هایی اضافه شود - متن یا تصاویری که در بالای فیلم ظاهر می ‌شوند. صدا نیز مهندسی شده و تنظیم می شود، بنابراین با آنچه روی صفحه نمایش داده می شود هماهنگی کامل دارد.
در این مرحله پس از تولید، متخصصان تدوین می ‌توانند فیلم را برای رسانه ‌های اجتماعی یا دیگر پلتفرم‌ها به قطعات کوچک ‌تری تقسیم کنند. با این حال، ویدئو باید با در نظر گرفتن این موضوع گرفته شده باشد، زیرا پلتفرم های مختلف نیازمند نسبت های متفاوتی از ویدئو هستند. 

زمان مناسب برای پخش آگهی تلویزیونی

شما برنامه ریزی خود را انجام داده اید؛ شما فیلمبرداری را انجام داده اید و اکنون تبلیغ پخش شده است. فرآیند انجام شده است. اما تبلیغات تلویزیونی شما همچنان ارزشمند خواهد بود. اکنون زمان آن است که تأثیر آن را ارزیابی کنید و ببینید آیا به برند برای رسیدن به اهدافش کمک کرده است یا خیر. چند نفر آن را مشاهده کرده اند؟ آیا برداشت آنها تغییر کرده است؟ آیا فروش بهبود یافته است؟ اگر همه کارها را به درستی انجام داده اید، پس شما بهترین زمان برای پخش آگهی خود از تلویزیون را انتخاب کرده اید.

ترفند تبلیغات تاثیر گذار

اگر می‌خواهید به اهداف خود برسید، جذب مخاطبان هدف، انتخاب زیرکانه پلتفرم‌ها و دریافت لحن و پیام صحیح بسیار مهم است. چرا که با رعایت موارد ذکر شده،  تبلیغ شما به دلایل درست به خاطر سپرده می شود، و به این منظور شما به بهترین افراد در تیم خود نیاز دارید.