آپدیت الگوریتم helpful content یا سیگنال جدید رتبه بندی محتوا چیست

آپدیت helpful content چه تاثیری در نتایج جستجو و رتبه سایتها داره؟

چطور تشخیص بدیم محتوای ما مفید هستش و با این سیگنال جدید گوگل افت رتبه نخواهیم داشت؟

برای ثبت پاسخ باید وارد حساب کاربری خود شود
  1. بهزاد میرزازاده بهزاد میرزازاده :

    اولا باید به این نکته دقت کنید که این الگوریتم فقط یکی از سیگنال های رتبه بندی در نمایش جستجوی گوگل خواهد بود.

    و اصلا هم ربطی به طول محتوا نداره

    شاید مطلبی برای دقیق روشن شدن نیازه که ۱۰۰۰۰ کلمه نوشته بشه و بالعکس مطلبی برای روشن شدن نیازه فقط یک خط پاسخ باشه

    اینجا مساله اصلی تجربه کاربر از محتوای شماست که آیا براش مفید بوده یا وقتش رو تلف کردید!

    گوگل برای اینکه بدونید مطلبتون برای کاربر مفیده یا نه توصیه میکنه موارد ذیل رو مد نظر قرار بدید در تولید محتوا برای کاربر:

    آیا مخاطب با دیدن پاسخ یا محتوای شما به جواب سوالش میرسه؟

    آیا مطلب شما تجربه واقعی رو انتقال میده یا فقط بازگو کننده نتایج دیگرانید؟

    آیا سایت شما در مورد هدف یا اهداف دقیقی داره مطلب منتشر میکنه؟ مثلا اگر جاب تیم بیاد در مورد آشپزی بنویسه که ربطی به زمینه کاریش نداره از هدفش دور شده و گوگل این موضوع رو تشخیص میده

    آیا مطلب من کمک کرده که شما موضوع رو درک کنید یا نیازه بازم تو اینترنت بگردید ؟

    آیا بعد از مطالعه موضوع با جواب دقیق و عمیق احساس رضایت داری؟ (ما با تحلیل رفتار مخاطبین به راحتی میتونیم بفهمیم که آیا از مطلب راضی هست یا نه عموما کتابخونه های پایتون برای تحلیل این مساله در دسترسه)

    آیا شخص من به جایگاهی رسیدم که شما با فهمیدن این موضوع که من نویسنده هستم با خیال راحت و اطمینان کامل راهنمایی من رو در مورد خدمات یا محصول قبول کنید؟

     

    نکته ای که نباید فراموش کنید اینه که محتوای طولانی و تولید شده برای موتورهای جستجو در آینده موفق نخواهند بود پس محتوا برای مخاطب تولید بشه بهترین حالته

    نکته بعدی نوع محتواست و فرقی نداره که متنی، تصویری، ویدیویی یا پادکست باشه

    هدف در تمام این مطالب باید خواننده مطلب باشه

    فعلا زیاد نگران نباشید این آپدیت فعلا برای زبان انگلیسی هستش و حداقل تا ۶ ماه آینده برای فارسی فعال نخواهد بود (این ۶ ماه نظر شخصی خودمه)

    در آخر هم سعی کنید در مورد الگوریتم گوگل بیشتر مطالعه کنید

    برای ثبت پاسخ باید وارد حساب کاربری خود شود
  2. خانم رضاییان خانم رضاییان :

    میشه در یک جمله بگید محتوای خوب چه محتوایی هستش؟

    برای ثبت پاسخ باید وارد حساب کاربری خود شود
    1. بهزاد میرزازاده بهزاد میرزازاده

      محتوای خوب هم از لحاظ کاربری و هم از لحاظ سئو هر دو بهینه شده باید باشه

      نمیشه فاکتور های دیگه رو انکار کرد برای رتبه گرفتن

      پس شما سعی کنید محتوایی تولید کنید که حداقل 80 درصد فاکتورهای این بخش رو پوشش بده

      برای ثبت پاسخ باید وارد حساب کاربری خود شود