طراحی سایت کافه

طراحی سایت کافی شاپ

طراحی سایت کافی شاپ ابزار ارزشمندی برای استراتژی‌های بازاریابی شما است زیرا یک وب سایت اطلاعات کامل و جامعی در مورد کافی شاپ شما در اختیار مشتریان‌‌تان قرار می‌دهد و حتی می‌تواند بعدها به عنوان یک فروشگاه آنلاین برای کالاهای مربوط به کافه عمل کند و در عین حال محتوای آموزشی و سرگرم کننده‌ای را ارائه می‌دهد تا مشتریان را با برند شما درگیر کند.

در هر صورت طراحی سایت کافه اولین قدم برای حضور آنلاین کافه شما خواهد بود. این راهنما شما را با همه چیزهایی که برای برنامه ریزی و طراحی سایت کافی شاپ خود نیاز دارید آشنا می‌کند. طراحی وب سایت موضوعی است که زمینه‌های بسیاری از جمله توسعه وب، تجربه کاربر و ابزارها و فرآیندهای پشتیبانی را پوشش می‌دهد.

وب سایت کافه چیست؟

وب‌سایت کافه ها  شبیه به وب‌سایت رستوران‌ها است که هر دو در دسته وب‌سایت‌های تجاری قرار می‌گیرند. یک وب سایت کافه باید داستان کافه را بگوید، بازدیدکنندگان را با منوی آن آشنا کند و مطمئن شود که مکان آن به وضوح قابل مشاهده است. بسیاری از وب‌سایت‌های کافه‌ها  دارای طراحی تمیز با رنگ‌های سفید و سیاه هستند که توسط یکی دو رنگ دیگر پشتیبانی می‌شود.

چرا برای کافی شاپ خود به یک وب سایت نیاز دارید؟

طراحی سایت کافی شاپ و کافه

با محبوبیت بیشتر بازار کافی شاپ، تعداد وب سایت‌های کافی شاپ در حال افزایش است. اینترنت و رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در یافتن مشتریان جدید دارند. طراحی سایت کافه جذاب و کاربردی به مشتریان اجازه می‌دهد از هر کجا که هستند با کسب و کار شما تعامل داشته باشند. امروزه رقابت آنلاین برای جذاب‌ترین وب سایت کافه در حال افزایش است. همیشه اولین برداشت مهم است، حتی در طراحی وب. زیرا سایت‌های موفق نشان دهنده خوبی از کسب و کارها هستند.

طراحی سایت، موفق به انتقال تجربه منحصر به فرد برند شما می‌شود. آنها همچنین به متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای سفر و امتحان منوی شما کمک می‌کنند.

بهترین وب سایت‌های کافه دارای چیدمان تمیزی هستند تا بازدیدکنندگان بتوانند تمام اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. آنها همچنین از تصاویر جذاب و حرفه‌ای استفاده می‌کنند.  فقط مطمئن شوید که این مرورگر برای موبایل نیز مناسب است. این کار برند شما را در ذهن نگه می‌دارد و به مهمانان اجازه می‌دهد اطلاعات و عکس‌های کسب و کار شما را به اشتراک بگذارند.

طراحی وب سایت کافه خوب و حرفه‌ای

پیش‌تر برخی از عناصر ضروری را که یک وب سایت کافی شاپ خوب را تشکیل می‌دهند، بیان کردیم. طراحی یک وب سایت خوب در این زمینه به معنای ایجاد یک دارایی آنلاین است که به طور موثر برند شما را بازاریابی می‌کند و باعث فروش می‌شود. یک طراحی خوب  و حرفه‌ای با در نظر گرفتن مشتری ساخته می‌شود، و این به معنای تمرکز بر چیزی است که تجربه کاربر، رابط کاربری و بهترین شیوه‌‌های طراحی بصری کلی را در بر می‌گیرد. هنگام طراحی وب‌سایت، باید ترکیبی از متخصصان و پلتفرم‌هایی را انتخاب کنید که وب‌سایت را تا حد امکان کاربر پسند کند و با رشد و افزایش حجم صفحات و یا محصولات به این کار ادامه دهید.

همچنین شما می توانید با انجام سئو سایت کافی شاپ سبب بهبود جایگاه سایت خود در نتایج گوگل شوید. موارد مهم در طراحی این مدل سایت به شرح ذیل است:

  1. هماهنگی سایت با نام تجاری شما
    یکی از عناصر طراحی سایت کافی شاپ که باید در نظر داشته باشید این است که چقدر با برند کافی شاپ شما هماهنگ است. شما در حالت ایده آل دوست دارید وب سایتی طراحی کنید که مطابق با چشم انداز و ارزش‌هایی باشد که برند شما می‌خواهد عرضه کند. در عمل، این به معنای انتخاب فونت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌بندی‌هایی است که با نحوه بازاریابی و ارائه کسب ‌و کار در حوزه‌های دیگر همخوانی دارند.
     
  2. با طراحی سایت بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید (بهینه سازی نرخ تبدیل)
    بهینه‌سازی نرخ تبدیل از زمانی که اپراتورهای وب‌سایت تجارت الکترونیک از بینش‌های رفتار کاربر که ابزارهای تجزیه و تحلیل وب‌سایت می‌توانند ارائه کنند، آگاه‌تر شده‌اند، یک رشته بازاریابی بوده است. بازاریابان دیجیتال متوجه شدند که اگر رفتار در سایت را بتوان اندازه گیری کرد، می‌توان از آن برای بهبود تجربه کاربری وب سایت در جهت ایجاد فروش بیشتر استفاده کرد. بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) درصد بازدیدکنندگانی را که با یک وب‌سایت به شیوه‌ای مطلوب در تعامل هستند، بهبود می‌بخشد. این میتواند به معنای فروش بیشتر باشد، همچنین می‌تو‌اند به معنای ارسال فرم‌های سرنخ یا اشتراک ایمیل باشد. CRO در واقع یک فرآیند است که برای آزمایش تغییرات وب سایت و تلا‌ش های بازاریابی بزرگتر برای اندازه گیری بهتر و بهبود عملکرد وب سایت قرار داده شده است. به عبارت ساده، ایده این است که برای هر بازدیدکننده‌ای که وب سایت شما دریافت می‌کند، فروش بیشتری داشته باشید؛ بنابراین در تئوری شما می‌توانید فروش را بدون نیاز به افزایش ترافیک بیشتر کنید.
     
  3. بهترین روش‌های طراحی وب را به کار بگیرید
    طراحی سایت کافه شامل مهارت‌ها، افراد و فناوری‌های مختلفی است که در ساخت وب سایت‌ها دخیل هستند. حوزه‌های طراحی وب شامل طراحی گرافیک، طراحی تجربه کاربری (UX)، طراحی رابط کاربری (طراحی (UI و هر چیزی است که بر ظاهر و کارایی کلی وب سایت تأثیر می‌گذارد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند Shopify هزینه‌های فنی زیادی را از فرآیند طراحی می‌گیرند، حتی پلتفرم‌های CMS اغلب دارای قالب‌ها یا تم‌هایی هستند که سفارشی‌سازی شده‌اند؛ بنابراین برای ساخت به سطحی از مهارت در طراحی وب نیاز دارند. در نتیجه توصیه می‌شود طراحی سایت کافی شاپ را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید تا از هر بابت خیالتان راحت باشد.
     
  4. طراحی برای تجربه کاربری
    تجربه کاربری (UX) به علم و نظم بهینه سازی یک وب سایت برای رفتار مطلوب کاربر اشاره دارد. هدف اصلی UX این است که اطمینان حاصل شود که طراحی یک وب سایت برای مخاطبان هدف موثر و کارآمد است. در زمینه وب‌سایت‌های کافی‌شاپ، این بدان معناست که طراحی تجربه کاربری به مواردی مانند این که آیا محبوب‌ترین (یا سودآور) قهوه را می‌توان به راحتی خریداری کرد و در وب‌سایت یافت، می‌اندیشد.
     
  5. به بهترین وب سایت های کافی شاپ نگاه کنید
    جای تعجب نیست که می‌توانید نمونه‌هایی از طراحی سایت برای کافه را بیابید که در زمینه تجربه کاربری، بهینه سازی نرخ تبدیل، ابعاد طراحی وب و غیره  عالی هستند. قطعا بررسی وب‌سایت‌های جذاب‌تر کافه به الهام بخشیدن به انتخاب‌های طراحی شما کمک می‌کند و همچنین به شما حس خوبی از اینکه رقابت در فضای آنلاین کافی شاپ چگونه است، می‌دهد.

چگونه یک وب سایت کافه بسازیم؟

راه های مختلفی برای طراحی سایت کافی شاپ وجود دارد که در ذیل هر کدام با تشریح ذکر شده است:

  1. وب سایت ساز کافه
    المنتور یک سازنده وب سایت کافه عالی است. این افزونه صفحه ساز دارای یک رابط کاربری آسان است که در آن شما به سادگی می‌توانید تمام ویژگی‌های مورد نظر خود را بکشید و رها کنید.
     
  2. قالب‌های وب سایت کافه
    قالب‌های متعددی برای طراحی سایت کافه وجود دارد که می‌تواند زمان ساخت یک وب سایت کافه را به شدت کاهش دهد. مطمئن شوید که برای جستجوی آنها وقت می‌گذارید.
     
  3. ساختار وب سایت کافه
    ساختار وب سایت کافه تقریباً مشابه ساختار وب سایت رستوران است و همچنین یک وب سایت چند صفحه‌ای است. برخی از صفحات به شکل ذیل است:
  • صفحه نخست
    صفحه اصلی برای معرفی کاربران به فروشگاه و برانگیختن طیف خاصی از احساسات و تداعی‌ها بسته به موضوع کافه اختصاص دارد. به عنوان مثال، اگر یک مکان خانوادگی است، رنگ‌ها و تصاویر سعی می‌کنند فضایی دوستانه و گرم ایجاد کنند. از طرف دیگر، اگر یک کافه مدرن یا کافه شیک است،  یک وب سایت شیک با زمینه سیاه و سفید خواهید داشت. البته، تغییرات دیگری نیز وجود دارد، اما هدف وب سایت مشخص است. باید فضایی ایجاد کند و ناوبری آسان را به صفحات دیگر ارائه دهد.
  • درباره ما
    صفحه درباره ما  اغلب داستان پشت کافه و صاحبان آن را نشان می‌دهد. برای انواع خاصی از کافه‌ها، این صفحه مهمی است زیرا می‌تواند با خواننده ارتباط برقرار کند و آنها را تشویق به بازدید از کافه نماید.
  • صفحه منو
    صفحه منو بخش کاملا ضروری در طراحی سایت کافی شاپ است. مشتریان بالقوه می‌خواهند بدانند آیا چیز کیک نیویورکی دارید یا اشترودل سیب سرو می‌کنید یا چیز دیگری. آن‌ها می‌خواهند در کافه اوقات خوشی داشته باشند، در نتیجه آگاهی از اینکه خدمات شما به سلیقه آنها نزدیک است، قطعاً آنها را تشویق می‌کند که اوقات خود را در کافه شما بگذرانند.
  • صفحه رویدادها
    این صفحه ممکن است برای همه کافه‌ها قابل اجرا نباشد، اما اگر رویدادهای خاصی، مربوط به تعطیلات یا موارد دیگر دارید، بهتر است آن‌ها را تبلیغ کنید و مطمئن شوید که همه از آن مطلع می‌شوند.
  • صفحه مخاطبین
    در صفحه مخاطبین، جدا از اطلاعات تماس دقیق، افزودن نقشه به موقعیت مکانی برای هر کافه‌ای مهم و  ضروری است زیرا به مردم کمک می‌کند شما را پیدا کنند.

نکات طراحی سایت کافه

طراحی سایت کافی شاپ می‌تواند شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی داشته باشد. ما توصیه می‌کنیم که وب سایت از همان تم کافه واقعی با همان رنگ‌ها پیروی کند.

طراحی سایت کافه و نکات آن

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید خوانایی است. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که منوهایی ناخوانا دارند. متنی که در بالای غذاهای رنگارنگ وجود دارد که خواندن آن را سخت می‌کند. هر رنگی که انتخاب می‌کنید، فقط مطمئن شوید که تمام متن شما به راحتی خوانده می‌شود.

ایجاد یک وب سایت کافه که موبایل پسند باشد به رشد کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد. برخی از ویژگی‌ها که برای وب‌سایت مناسب هستند ممکن است برای دستگاه‌های تلفن همراه خوب نباشند. مطالب ممکن است غیرقابل خوانش یا استفاده از آنها مشکل شوند و تجربه کلی کاربر را خراب کنند. وقت بگذارید و مطمئن شوید که وب سایت در تلفن همراه نیز خوب به خوبی اجرا می‌شود. انجام این مورد سخت نیست. موارد که باید رعایت کنید:

  1. پیدا کردن کافه خود را آسان کنید
    زمانی را برای افزودن نقشه به صفحه مخاطبین خود اختصاص دهید تا مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند. این به ویژه برای کافه‌هایی که در پشت ساختمان‌های دیگر قرار دارند مفید است.
     
  2. تماس با کافه را آسان کنید
    در طراحی سایت کافی شاپ، تماس با شما به هر دلیلی بایدآسان شود. علاوه بر اطلاعات تماس، از فرم‌ها استفاده کنید؛ اجازه دهید افراد برای شما بنویسند و سپس پیام‌ها را مرور کنید و در صورت داشتن زمان به آنها پاسخ دهید.
     
  3. روی تصاویر با کیفیت سرمایه گذاری کنید
    ممکن است وسوسه شوید که از تصاویر استوک غذا استفاده کنید، اما ما توصیه می‌کنیم که برای تهیه عکس‌های خوب و باکیفیت از ظروف و نوشیدنی‌های خودتان استفاده کنید.
     
  4. نظرات مشتریان را اضافه کنید
    نظرات عالی  و مثبت مشتریان خود را با افتخار به نمایش بگذارید و دیگران را تشویق کنید که بیایند و غذاهای لذیذ شما را بچشند.

قیمت طراحی سایت کافی شاپ

هزینه طراحی سایت کافه به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت‌های متنوعی برای آن ارائه می‌شود که با توجه به ویژگی‌های مطلوب وب سایت، مشخص می‌شوند. به عنوان مثال هنگام درخواست خدمات طراحی وب سایت باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • قالب موردنظر
  • میزان فضای هاست مطلوب
  • بهینه‌سازی موتورهای جستجو
  • نحوه ثبت نام کاربران
  • درگاه پرداخت
  • پشتیبانی فنی
  • امنیت سایت
  • مدت‌زمان دریافت پشتیبانی
  • آموزش و آنالیزها
  • و غیره

قیمت طراحی سایت برای کافه و کافی شاپ

تمام موارد ذکرشده در تعیین قیمت نهایی طراحی سایت برای کافه نقش دارند و معمولاً بخشی از هزینه، پیش از انجام کار دریافت می‌شود و مابقی آن نیز پس از تحویل وب سایت به کارفرما، به طور کامل تسویه خواهد شد. برای دانستن جزئیات قیمت مشخصات و ویژگی‌های موردنظر خود را مشخص کرده و با مشاوران ما در جاب تیم تماس بگیرید.