
سئوی رستوران چیست؟
سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. این فرآیند بهینه سازی یک وب سایت و محتوای آن است تا زمانی که افراد عبارات (کلمات کلیدی) مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند، در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو ظاهر شود هرچه وب سایت شما بهتر بهینه شود، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت و شانس بیشتری برای یافتن وب سایت شما از سوی مشتریان به جای رقبای شما افزایش می یابد. سئو سایت رستوران ترافیک را به وب سایت رستوران شما هدایت می کند که می تواند به شما در افزایش فروش رستوران کمک کند.
چرا به سئوی رستوران نیاز دارید؟
رستوران ها، صرف نظر از اندازه، برای بقا در رقابت خود به سئو نیاز دارند. در این مقاله، بیایید دلایلی که چرا رستورانها به سئو نیاز دارند را بررسی می کنیم.
مسلماً برخی از اشکال بازاریابی گران هستند و به رستورانهای بزرگتر نسبت به رستورانهای کوچکتر مزیت رقابتی میدهند. با این حال، سئو سایت رستوران در مقایسه با بسیاری از اشکال دیگر بازاریابی آنلاین، راه حل مقرون به صرفه تری است. حتی با بودجه کمی سئو، یک رستوران کوچک میتواند از فهرست و مکان «Google برای کسبوکار من» بهعنوان بخشی از استراتژی سئو مناسب استفاده کند. در نتیجه، حتی رستورانهای کوچکتر نیز میتوانند دید آنلاین خود را بدون قربانی کردن کل بودجه بازاریابی خود افزایش دهند.
افزایش تعامل با مشتری با سایت رستوران و فست فود
امروزه مشتریان به ندرت با رستوران های مورد علاقه خود رو در رو صحبت می کنند. رسانههای اجتماعی بر صحنه رستوران چیره شدهاند، جایی که میلیونها مشتری راضی در مورد تجربیات خود صحبت می کنند. بررسی آنلاین برای افراد عادی برای تعامل با رستوران ها است. اعمال عادات عالی سئو به شما این فرصت را می دهد که با مشتریان خود تعامل داشته باشید، مشتریانی که با کمال میل به شما لطف خواهند کرد. کمپین های سئو سایت رستوران، وب سایت شما را در صدر رتبه بندی های جستجو نگه می دارد و احتمال کلیک مشتری بر روی سایت شما را به جای یک سایت ناشناس افزایش می دهد.
افزایش ترافیک وب سایت
این فرمول بسیار ساده است، هر چه یک وب سایت رتبه آنلاین بالاتری داشته باشد، ترافیک بیشتری دریافت می کند. در واقع، رتبه اول جستجو در گوگل دارای میانگین نرخ کلیک 27.5٪ است. مصرف کنندگان به احتمال زیاد روی اولین نتایجی که مربوط به درخواست خود می بینند کلیک می کنند. اطمینان از جایگاه وب سایت شما در بین رتبه های برتر در جایگاه شما، قوی ترین راه برای اطمینان از ترافیک بیشتر به وب سایت شما است، که همیشه باعث می شود تعداد بیشتری از افراد در رستوران شما غذا بخورند.
مشتریان بیشتر با سئو سایت رستوران و فست فود
لحظه ای وقت بگذارید و به اینترنت به عنوان یک سیستم جاده فکر کنید. هر کلمه کلیدی یک بزرگراه متفاوت است. هرچه وب سایت شما برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کند، بیلبوردها یا تابلوهای تبلیغاتی بیشتری در آن بزرگراه ارسال کرده اید. افزایش دید آنلاینی که برای کسب و کار خود دریافت خواهید کرد، شانس دیگری برای به دست آوردن یک مشتری جدید است. علاوه بر این، رتبهبندی بالاتر برای کلمات کلیدی بیشتر میتواند کسبوکار شما را برای مشتریان احتمالی بیشتری قابل مشاهدهتر کند. سئو سایت رستوران انگیزه ای برای ایجاد تعاملات تجاری است، اما تنها راهی که کسب و کار شما می تواند این تعاملات را دریافت کند این است که مشتریان بدانند شما چه کسی هستید. وقتی رستوران شما در نتایج جستجوی گوگل آنها حضور داشته باشد، مشتریان شما را بهتر می شناسند.
اعتبار ایجاد می کند
سال 2022 است. مصرف گرایی اساساً بر پایه اعتماد بنا شده است. قبل از اینکه هر مشتری بخواهد در رستوران شما پول خرج کند، باید اطمینان داشته باشد که شما غذا و خدمات استثنایی ارائه می دهید. داشتن رتبه بالای گوگل باعث ایجاد اعتبار در بین مشتریان احتمالی می شود که به دنبال بهترین رستوران ها در منطقه خود هستند. آمار به ما نشان میدهد که مصرفکنندگان در حال حاضر بیشتر از دوستان خود به نظرات و توصیههای آنلاین Google اعتماد دارند. یک عامل کلیدی برای سئو سایت رستوران، دریافت نظرات و پاسخگویی به آن نظرات است.
نام تجاری
اگر مشتریان شما به طور مداوم رستوران شما را در بالاترین رتبه یا نزدیک به بالای رتبه بندی جستجو پیدا می کنند، می توانید ارزش ویژه برند خود را در سراسر اینترنت به طور چشمگیری افزایش دهید. زمانی که رستورانی توصیهای از یک دوست یا همکار دریافت میکند. اگر آنها بتوانند به راحتی رستوران شما را پیدا کنند، به آن اعتبار فوری می بخشد. در عین حال، اگر آنها نتوانند وب سایت یا رستوران شما را پیدا کنند، به احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد.
تبدیل های بالاتر
مشتریان گرسنه همیشه به دنبال بهترین رستوران ها در منطقه خود هستند. با این حال، آیا میدانستید که کلمات کلیدی که برای یافتن این رستورانها استفاده میکنند را میتوان نه تنها برای افزایش رتبه وب، بلکه برای افزایش نرخ تبدیل به حداکثر رساند؟ استفاده از کلمات کلیدی محبوب در محتوای وب به گوگل کمک می کند تا ترافیک وب سایت شما را هدایت کند. این بخش کوچکی از بهینه سازی در سایت است.
این یک وضعیت برد-برد برای همه طرف های درگیر است. مشتری میتواند درباره رستوران خوشمزهای که میتواند امتحان کند، یاد بگیرد، و شما میتوانید به لطف سئو سایت رستوران خود، یک سرنخ با کیفیت به دست آورید.
این یک سرمایه گذاری است
در تجارت و بازاریابی، سرمایه گذاری های با کیفیت مختلفی وجود دارد که باید برای موقعیت بهتر رستوران خود در آینده انجام دهید. احتمالاً شنیده اید که چیزی به نام نتایج سئو یک شبه وجود ندارد. به حق درست است که سئو سایت رستوران با کیفیت بالا سرمایه گذاری در آینده بلندمدت شماست. اگر اکنون شروع به گسترش سئوی خود کنید، می توانید به رتبه های آنلاین بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود دست پیدا کنید که این راه مهم بازاریابی را نادیده می گیرند.
سئو نیز یک سرمایه گذاری با کیفیت است. در مقایسه، سئو نسبت به هر ابتکار بازاریابی دیگری بازده سرمایه گذاری بیشتری ایجاد کرده است.
رقبای شما این کار را انجام می دهند
ده ها یا شاید صدها رستوران در منطقه شما وجود دارد و بسیاری از گزینه ها، منوی مشابه را ارائه می دهند. اگر این رستورانها در گوگل بالاتر از شما رتبهبندی میکنند، میتوان تصور کرد که مشتریان شما را به صورت روزانه جذب میکنند. مشتریان از دست رفته به معنای درآمد از دست رفته است. آیا دلیلی بزرگتر از این برای شروع سئو سایت رستوران وجود دارد؟! باید در نظر داشته باشید که رقبای شما احتمالاً از اصول سئو استفاده می کنند تا در موتورهای جستجو و بین شما و مشتریان احتمالی جلوی شما بمانند.
4 نکته برای بهبود استراتژی سئو رستوران
سئو سایت رستوران یک فرآیند پیچیده است؛ بنابراین بسیاری از مشاغل تصمیم می گیرند آژانس های بازاریابی یا متخصصان سئو را استخدام کنند تا این کار را برای آنها انجام دهند. با این حال، اگر مایلید زمان بگذارید و یاد بگیرید که چگونه این کار را خودتان انجام دهید، می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید. در اینجا یک راهنمای شروع سریع در مورد نحوه انجام سئوی رستوران برای وب سایت آورده شده است.
تحقیق کلمات کلیدی سایت رستوران و فست فود
اولین قدم در بهینه سازی وب سایت رستوران برای موتورهای جستجو، تعیین کلمات کلیدی برای استفاده است. اینها کلماتی هستند که می خواهید مشتریان برای یافتن وب سایت شما جستجو کنند.
ما توصیه نمی کنیم کلمات کلیدی سئو را بر اساس فرضیات یا آنچه فکر می کنید مشتریان جدید به دنبال آن هستند، پیدا کنید. چرا؟ زیرا فرضیات شما در مورد آنچه افراد ممکن است به دنبال آن باشند در مقایسه با آنچه که واقعاً در گوگل جستجو می کنند ممکن است کاملاً متفاوت باشد. بهترین کار این است که استراتژی سئو سایت رستوران خود را با کلمات کلیدی قوی با هدف کاربر هماهنگ کنید که به تجارت شما مرتبط هستند و حجم جستجوی بالایی دارند. البته، درک شما از ترجیحات مشتری به شما کمک می کند تا تحقیقات کلمات کلیدی را محدود کنید و مناسب ترین گزینه ها را برای تمرکز بر انتخاب کنید.
فراموش نکنید که سئوی محلی برای مشاغل کوچک محلی بسیار مهم است. علاوه بر بهینه سازی وب سایت خود برای کلمات کلیدی که مناسب ترین مواد غذایی یا نوشیدنی شما هستند، حتماً شهر یا محله خاص خود را نیز در وب سایت خود قرار دهید تا دید خود را در بین مخاطبان محلی افزایش دهید.
سئوی داخلی سایت رستوران و فست فود
اکنون که تعیین کرده اید برای کدام کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید، وقت آن است که آنها را عملی کنید. سئوی درون صفحه شامل ترکیب کلمات کلیدی در محتوایی است که در وب سایت شما ظاهر می شود و توضیحات وب سایت شما. این شامل نوشتههای صفحه اصلی، منو، پستهای وبلاگ، عناوین صفحه و توضیحات متا، و هر جای دیگری که متن باشد، میشود. به منظور انجام سئوی درون صفحه، باید بسته به موضوع، کلمات کلیدی را در صفحات مختلف وب سایت خود به متن اضافه کنید. همچنین میتوانید از افزونههای رایگان سئو مانند Yoast یا Rank Math برای راه سریعتری برای ترکیب کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
سئوی خارجی سایت رستوران و فست فود
آخرین رکن اصلی سئو سایت رستوران سئو خارج از صفحه نام دارد. این شامل هدایت ترافیک به وب سایت رستوران شما از وب سایت های دیگر است، از این رو نام آن "خارج از صفحه" است. این کار با پیوند دادن وب سایت های خارجی به وب سایت رستوران شما انجام می شود. مهمترین چیز در مورد سئو خارج از صفحه، ثبات است. موتورهای جستجو باید اطمینان حاصل کنند که کسب و کار شما به اندازه کافی قابل اعتماد و معتبر است تا بتواند وب سایت شما را رتبه بندی کند، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) کسب و کار خود را در هر جایی که اطلاعات فهرست شده است حفظ کنید.
سئو تکنیکال سایت رستوران و فست فود
همیشه به یاد داشته باشید که الگوریتم گوگل وبسایتهایی را که مفید، آموزنده، امن و آسان برای پیمایش هستند رتبهبندی مطلوبی میدهد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما متناسب با این صورتحساب است و در عین حال بر تجربه کاربر، به ویژه پاسخگویی تلفن همراه و سرعت بارگذاری صفحه تأکید می کند. اگر وبسایت شما به درستی بر روی یک دستگاه تلفن همراه رندر نمیشود، احتمالاً گوگل به جای آن، تجربه بهتری از تلفن همراه را به رقیب شما ارائه میکند.
فراتر از آن، سرعت صفحه موبایل نیز در رتبه کلی سایت شما توسط گوگل تاثیرگذار است، زیرا مشتریان امروزی انتظار تجربه سریع را در تلفن های خود دارند. در واقع، 47 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه وب در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود در حالی که 40 درصد از مردم وب سایتی را که بیش از 3 ثانیه طول می کشد رها می کنند.
ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم!
همه رستوران ها باید تلاش های طراحی وب، سئو و بازاریابی دیجیتال خود را در اولویت قرار دهند.
صرف نظر از مشکلاتی که ممکن است پیش رو باشد، سرمایه گذاری در مدیریت سئو سایت رستوران یک تصمیم عالی است که هم اکنون و هم در درازمدت می تواند سود قابل توجهی داشته باشد.
اگر می خواهید در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال آنلاین پرس و جو کنید و بدانید که چرا ما به عنوان شرکت برتر SEO انتخاب شده ایم، با ما تماس بگیرید!