
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
با توجه به اینکه فراهم شدن بستر خرید اینترنتی و افزایش تمایل مشتریان به خرید آنلاین، حضور پر رنگ فروشندگان کالا در محیط های مجازی تبدیل به امری قابل توجه شده است. وبسایت فروشگاهی، محدودیت های زمانی و مکانی را برای مشتریان جهت خرید محصولات از بین میبرد. با طراحی سایت فروشگاهی میتوان فعالیت خود را به صورت 24 ساعته ادامه داد. با افزایش سایت های فروشگاهی و تمایل مشتریان به این سبک سفارش، سایت فروشگاهی و تاثیر آن در فروش محصولات و شناخته شدن برند، امری انکارناپذیر است. طراحی سایت فروشگاهی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در هنگام خرید را برای کاربران ایجاد کند تا کاربر به مشتری دائمی تبدیل شود. نحوه برخورد با مشتریان بخصوص در اولین خرید تاثیر زیادی در جذب آن ها دارد و این امر در فروشگاه آنلاین نیز صدق میکند. طراحی سایت فروشگاهی باید بر اساس عناصر بصری مناسب، استراتژی فروش مناسب و اصول روانشناسی خرید انجام گیرد. چنین طراحی سایتی میتواند تاثیر مثبتی در جذب مشتریان فروشگاه آنلاین داشته باشد.
ضرورت طراحی سایت فروشگاهی
همانطور که گفتیم امروزه تعداد افرادی که به خرید از سایت های فروشگاهی آنلاین تمایل دارند افزایش مییابد. بسیاری از افراد قبل از اینکه برای خرید به مغازه بروند سری به سایت های فروشگاهی میزنند تا یک برآورد قیمت انجام دهند و بتوانند خرید خود را با آگاهی انجام دهند. همین امر باعث شده که خیلی از مشاغل تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی بگیرند.
تفاوت طراحی سایت فروشگاهی با دیگر سایت ها
ظاهر یک سایت فروشگاهی بی شباهت به یک مغازه لوکس نیست به این صورت که صفحه اصلی سایت فروشگاهی مانند ویترین یک مغازه، گلچینی از بهترین محصولات و اجناس است و دیدن این محصولات یک دید کلی به تمامی محصولات موجود در سایت میدهد. از تفاوت های دیگر سایت فروشگاهی با دیگر سایت های اینترنتی نحوه مدیریت سایت فروشگاهی میباشد که باید به گونه ای باشد که به آسانی بتوان تغییرات مورد نیاز را در آن اعمال نمود. زیرا یک سایت فروشگاهی ممکن است به گونه ای باشد که هر روز و یا حتی در روز چند بار مجبور به اعمال تغییراتی در قیمت ها و موجودی و نوع کالا و ... شود. برای اینکه این تغییرات در سایت فروشگاهی برای کاربران مشکل ایجاد نکند و برای آن ها تبدیل به دغدغه نشود باید در طراحی سایت فروشگاهی راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.
انواع فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی B2C
معروف ترین نوع فروشگاه آنلاین، سایت های فروشگاهی B2C میباشند. در این فروشگاه های اینترنتی شرکت ها به طور مستقیم با مشتری ها در ارتباط هستند و خرید نیز به وسیله درگاه های پرداخت و درگاه بانکی انجام میگیرد.
فروشگاه اینترنتی market place
این فروشگاه ها یکی از جدیدترین و کامل ترین فروشگاه های اینترنتی میباشند که فروشندگان میتوانند در آن صفحه به طور اختصاصی محصولات خود را قرار دهند و بفروشند.
فروشگاه اینترنتی B2B
یکی از پر استفاده ترین نوع سایت های فروشگاهی در بین شرکت ها و کارخانجات این مدل فروشگاه آنلاین میباشد. در این مدل طرفین معاملات شرکت ها و بنگاه ها توزیعی هستند.
فروشگاه C2B
در این نوع از این فروشگاه های اینترنتی مردم و اشخاص حقیقی محصول و فرآورده های تولیدی خود را به شرکت ها و بنگاه ها به صورت حضوری ارائه میدهند و میفروشند.
فروشگاه اینترنتی C2C
در این نوع فروشگاه های اینترنتی مردم و اشخاص حقیقی محصولات و فرآورده های خود را به یکدیگر ارائه داده و میفروشند. معروفترین و بزرگترین این نوع فروشگاه میتوان به سایت دیوار اشاره نمود. سایت های دیگری مانند B2A، G2G، G2C و ... که همگی به نوعی با مردم و شرکت ها یا دولت ها در ارتباط میباشند.
جاب تیم می تواند تمامی این پروژه ها را به صورت اختصاصی به صورت حرفه ای با بروزترین امکانات برای طراحی سایت به انجام میرساند.
ویژگی های سایت فروشگاهی
امکانات و ویژگی های سایت فروشگاهی روی تصمیم گیری مشتریان تاثیر زیادی دارد و باعث میشود آن ها به مشتریان ثابت سایت تبدیل شوند. این ویژگی ها عبارتند از:
دسترسی آسان و سریع به محصول در طراحی سایت فروشگاهی
یک سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید که کاربران در آن امکان دسترسی آسان به محتوا و یا جستجو قوی را نداشته باشد. اینکه کاربر در سایت شما دچار سردرگمی شود باعث میشود که روی ذهنیت او نسبت به فروشگاه و برند شما اثر منفی بگذارد و سایت شما را به سرعت ترک کند. بنابراین سایت فروشگاهی باید دارای ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی باشد. اهمیت این جستجو در سایت به اندازه ای بالا است که اگر به درستی کار نکند باعث میشود که احتمال ترک کردن سایت توسط کاربر بالا برود. بنابراین نیاز به یک جستجوی پیشرفته به جای جستجوی ساده میباشد.
ثبت نام کاربر جهت خرید از سایت فروشگاهی
یکی از بخش های مهم و رایج در سایت فروشگاهی بخش مربوط به ثبت نام کاربر است. باید دقت شود که در این بخش یک فرم بزرگ با داده های فراوارن در مقابل کاربر قرار نگیرد بلکه تعدادی سوال محدود مانند آدرس، تلفن و ... در بخش نهایی خرید از کاربر خواسته شود. علاوه بر این در مرحله ثبت نام میتوان تمامی اطلاعات از کاربر خواسته شود تا در مرحله خرید تنها چند فیلد که امکان تغییر آن برای مشتریان فراهم باشد، قرار بگیرد. در فرم ها بهتر است اطلاعات به صورت مرحله به مرحله قرار داده شوند.
جلب اعتماد مشتریان
اعتمادسازی در روند کار سایت فروشگاهی بسیار پر اهمیت میباشد. زمانی که در سایت پرداخت آنلاین انجام میشود برای افرایش امنیت مشتریان باید از درگاه ssp استفاده نمود. وقتی برند شما شناخته شده باشد با تکیه بر یک رزومه خوب، فروشتان به راحتی بالا میرود و با استقبال بالایی روبرو خواهید شد.
امکان مقایسه محصولات
مقایسه محصولات در ظاهر مشابه یکی از امکانات ضروری سایت های فروشگاهی میباشد. زمانی این امکان را به مشتریان میدهیم که بخواهند چند محصول را با هم مقایسه کنند و بهترین را انتخاب کنند و باعثمی شود در خریدهای بعدی نیز از طریق سایت شما اقدام کند. بنابراین این ویژگی یکی از مهم ترین ویژگی های سایت فروگاهی است که باید به آن دقت شود.
فعال کردن دیدگاه ها
یکی دیگر از موارد مهم در سایت فروشگاهی، فعال کردن بخش دیدگاه مشتریان میباشد. فعال کردن این بخش مزیت هایی دارد که آن ها را نام میبریم:
- میتوان با فعال کردن این بخش محصولات خود را مورد ارزیابی قرار داد که کدام یک برای مشتریان قابل قبول بوده و کدام یک را نمیپسندند. با پی بردن به این موضوع میتوان آن کالا را دوباره در سایت خود تکرار کرد و یا از قرار دادن آن خودداری نمود.
- مشتریان با این کار میتوانند به بازاریاب شما تبدیل شوند و با یکدیگر تعامل برقرار کنند. در واقع مشتریانی که خرید انجام داده اند میتوانند نظر خود را در مورد آن محصول در این قسمت بیان کنند و دیگران با آن محصول آشنایی کاملی پیدا کنند.
- کسب و کارتان با این کار رونق بسیاری میگیرد زیرا مشتریان با این کار با هم ارتباط برقرار میکنند و دیدگاه خود را درمورد محصولاتتان بیان میکنند.
جستجوی محصول
اکثر کاربران در هنگام وارد شدن به یک سایت فروشگاهی به دنبال محصول مورد نظر خود هستند تا اطلاعات کاملی را در مورد آن به دست آورند. به همین دلیل باید به این گزینه نیز توجه ویژه ای داشته باشید. هر چه باکس جستجوی سایت شما قدرتمندتر باشد مشتریان راحت تر میتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا و خریداری نمایند. برای اینکه فروش سایت خود را بالا ببرید باید به این نکته نیز توجه نماید.
امکانات مورد نیاز در طراحی سایت فروشگاهی
- طراحی سایت ریسپانسیو
- قابلیت ثبت نظر
- سیستم سبد خرید
- اطلاع از خرید به صورت ایمیل
- امکان مقایسه محصولات
- روش های خرید و ارسال
- لیست علاقه مندی ها
- مدیریت سفارش ها و پرداخت ها
- یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبار داری
- مدیریت واحدهای پولی
- امکان درج قیمت متفاوت برای نوع خاصی از مشتریان
- دسته بندی محصولات
- قابلیت اتصال به درگاه بانکی
- امکان فیلتر کردن محصولات بر اساس ویژگی های دلخواه
- مدیریت حساب های بانکی
- لیست علاقه مندی ها
- حساب مجازی
- برنامه چاپ خودکار سفارش
- یکسان سازی با برنامه حسابداری و انبارداری
- امکان اعمال تخفیفات
- سیستم b2b
انواع روش های خرید در طراحی سایت فروشگاهی
پرداخت آنلاین: در این روش ابتدا فاکتور خرید را به صورت آنلاین پرداخت کرده و بعد از آن کالا برای شما ارسال میشود. در اکثر فروشگاه های دیجیتال تنها روش خرید پرداخت آنلاین میباشد.
پرداخت در محل: اغلب کاربران روش پرداخت در محل را ترجیح میدهند زیرا در این روش احتمال کلاهبرداری کاهش پیدا میکند. این روش به این صورت است که بعد از ثبت سفارش و تحویل کالا در مکان مورد نظر خود هزینه آن پرداخت میشود.
طراحی سایت فروشگاهی سازگار با انواع تبلت ها و تلفن های همراه
یکی از بدیهیاتی که در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود، سازگاری آن با انواع گوشی ها و تبلت های هوشمند میباشد. زیرا این مورد از اینجا اهمیت پیدا می کند که امروزه نزدیک به 70 درصد اینترنت گردی ها از طریق تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها صورت میگیرد. سایتی که با چنین وسایل هوشمندی سازگار باشد این مزیت را ایجاد میکند که هر فردی با هر وسیله ای بتواند در هر مکانی که باشد از سایت دیدن و یا خرید کند. علاوه براین، سازگاری سایت با وسایل هوشمند در رتبه بندی موتورهای جستجوگر مهم میباشد که باعث ارتقای بازدیدها و بالا رفتن رتبه سایت میشود.
استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی در طراحی سایت فروشگاهی
یکی از اصول اساسی که باعث میشود مدیران متقاضی طراحی سایت فروشگاهی و همچنین بازدیدکنندگان نگرانی داشته باشند، جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است. از مهمترین راهکارهای حل این موضوع دریافت نماد الکترونیکی که یک نشان دیجیتالی از طرف وزارت صنعت و معدن است و به فروشگاه هایی اعطا می شود که اصول کلی مشخص شده توسط این وزارتخانه را رعایت کرده باشند. بنا به درخواست مشتری سایت هایی که جاب تیم طراحی میکند میتوانند این نشان را داشته باشند.
برای طراحی فروشگاه اینترنتی از کجا شروع کنیم؟
برای طراحی سایت فروشگاهی ابتدا نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی توسط جاب تیم را که در همین صفحه قرار دارد را مشاهده نمایید. سپس اگر هر گونه سوال یا مشاوره طراحی سایت نیاز داشتید با ما تماس بگیرید. بعد از پاسخگویی به سوالات لازم، متخصصان جاب تیم پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی برای شما ارسال می کنند. در نهایت بعد از طی مراحل تنظیم قرارداد، طراحی سایت شما شروع می شود.
جدیدترین نمونه کارهای فروشگاه اینترنتی طراحی شده در جاب تیم
طراحی سایت توسط جاب تیم با دو روش وردپرسی و اختصاصی انجام می گیرد :
طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی
در این روش، طراحی سایت از طریق سیستم هایی مانند وردپرس که نوعی cms محسوب میشود، انجام می گیرند. این نوع طراحی با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای نیمه آماده با میلیون ها پلاگین انجام می گیرد و می توان بیشتر سایت های فروشگاهی، املاک، شرکتی و ... را با آن راه اندازی نمود. در این سایت ها سیستم مدیریت محتوا آماده می باشد و فقط ظاهر و قالب سایت نیاز به طراحی و تغییر دارد. این نوع سایت ها نسبت به طراحی اختصاصی زمان کمتری می برند و سایت کمتر از یک ماه آماده می باشد. علاوه بر این هزینه طراحی این نوع سایت ها پایین و یک دهم سایت های اختصاصی می باشد. اما نسبت به سایت های اختصاصی اگر سایت به کدنویسی پیچیده ای نیاز داشته باشد ممکن است ناتوان باشد. در این قسمت میتوانید نمونه طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی توسط جاب تیم را مشاهده نمایید:
نمونه سایت فروشگاهی وردپرسی ورزشی طراحی شده توسط جاب تیم:
نمونه سایت فروشگاهی وردپرسی قطعات الکترونیکی طراحی شده توسط جاب تیم:
طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی
بیشتر افراد تصور میکنند که با طراحی سایت اختصاصی یک سیستم مختص طراحی میشود اما باید گفت که با طراحی سایت اختصاصی یک شرکت برای خود سیستم مدیریت محتوا ایجاد میکند و آن را برای تمام مشتریان ارائه میدهد و شرکت تنها قالب سایت را تغییر میدهد و در اختیارتان قرار میدهد. این طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی با استفاده از لاراول، Php و ... انجام میگیرد. مزیت این نوع طراحی در این است که چون کدنویسی از پایه انجام میگیرد امکان انعطاف پذیری آن بالا میباشد. در این قسمت میتوانید نمونه طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی جاب تیم را مشاهده نمایید:
نمونه سایت های فروشگاهی اختصاصی ورزشی طراحی شده توسط جاب تیم:
نمونه سایت فروشگاهی اختصاصی آرایشی طراحی شده توسط جاب تیم:
نمونه سایت فروشگاهی اختصاصی لوازم جانبی موبایل طراحی شده توسط جاب تیم:
نمونه سایت فروشگاهی اختصاصی پزشکی طراحی شده توسط جاب تیم:
امکانات طراحی سایت فروشگاه اینترنتی در جاب تیم
- معرفی کامل محصولات، امکان ایجاد اسلایدشو برای محصول، امکان درج چند عکس برای محصول، بارکد برای محصول و شرح محصول.
- امکان گذاشتن pdf راهنمای محصولات، فایل های زیپ درایورها و ...
- امکان دسترسی های خاص به نمایندگان فروش
- امکان نمایش محصولات مرتبط برای ایجاد بازاریابی و فروش بیشتر
- انجام دسته بندی محصولات در دسته های مختلف و متنوع با توجه به نظر مدیریت سایت
- امکان درج فیلم نقد و معرفی محصولات، درج صوت قابل پخش با امکان دانلود و رندر
- امکان نمایش زیر محصولات، جستجوی تخصصی محصولات و مقایسه کالای موجود در فروشگاه اینترنتی
- امکان اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی و ایمیل آن به دوستان، امکان نظرسنجی توسط کاربران و امتیازدهی به محصولات
مراحل انجام طراحی فروشگاه اینترنتی جاب تیم
آنالیز کسب و کار جهت طراحی سایت فروشگاهی مناسب
می توان وجه تمایز اصلی طراحی سایت فروشگاهی جاب تیم را در روند اصولی و مبتنی بر نیازهای هر فرد یا شرکت متقاضی دانست. جاب تیم علاوه بر استفاده از قالب های آماده مانند وردپرس که دارای امکانات ثابت و مشابه میباشند، با آنالیز دقیق نوع کسب و کار، درخواست ها و رقبای موجود به برنامه نویسی یک سایت با گرافیکی خاص و جذاب مبتنی بر نیازها و انتظارات مشتری با زبان لاراول اقدام میکند. اقدامات زیر در این مرحله توسط جاب تیم صورت میگیرند:
- آنالیز کلمات کلیدی در جهت بهینه سازی سایت
- آنالیز بر اساس نوع محصولات و مخاطبین در بازارهای هدف
طراحی قالب گرافیکی فروشگاه اینترنتی
جاب تیم در این مرحله از طراحی سایت فروشگاهی به انجام اقدامات زیر میپردازد:
- طراحی گرافیک سایت شامل صفحه اصلی و کلیه صفحات داخلی به صورت کاملا اختصاصی
- ارائه ساختار و چیدمان صفحه اصلی و کلیه صفحات داخلی و شبیه سازی عملکرد سایت
برنامه نویسی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی اختصاصی
- برنامه نویسی سایت با زبان های لاراول، وردپرس، PHP برای طراحی سایت فروشگاهی کاملا مطابق با نیازهای آنالیز شده با رعایت کلیه استانداردهای امنیتی و سئو انجام میگیرد.
- ارائه سیستم مولتی کتگوری، مولتی برند، فیلدهای پارامتریک برای محصولات، تعریف انواع مشخصات برای محصولات، تعریف انواع روش ارسال، خرید و پرداخت که همگی این گزینه ها باعث میشوند که مدیریت سایت برای کارفرما درکنار بسیاری از امکانات ایجاد شود. همچنین فراهم آوردن کاربری آسان برای کاربر را نیز در نظر دارد.
- پیاده سازی بر اساس استانداردهای اینماد، اتصال به درگاه بانک شتاب وارتباط با پنل SMS و ایمیل
- در صورت تمایل به اتصال بانک اطلاعاتی سایت به نرم افزارهای مالی و انبار فروشگاه از طریق وب سرویس یا در نهایت فایل اکسل در هزینه و زمان در طول استفاده از فروش آنلاین برای صرفه اقتصادی، توسط جاب تیم انجام میگیرد.
تست فروشگاه اینترنتی بعد از طراحی
موارد زیر در این زمینه انجام میگیرند:
- تست سایت و رفع خطاهای احتمالی
- بارگذاری نسخه آزمایشی سایت برای بررسی و تایید مشتری
- بررسی آمارها بعد از بارگذاری برای رسیدن به بهترین نتیجه
آموزش پنل مدیریت و استراتژی تولید محتوا
یکی از ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی جاب تیم، سهولت کار با پنل سایت است. بعد از پیاده سازی سایت مبتنی بر اصول سئو، نحوه کار با پنل سایت توسط متخصصان جاب تیم به مشتری آموزش داده میشود. علاوه بر این موارد زیر نیز در این مرحله انجام میپذیرد: ارائه پنل مدیریت کاملا داینامیک و پارامتریک، آموزش به اپراتورهای فروشگاه برای مدیریت تمام بخش های سایت اعم از محصولات، قیمت ها، موجودی ها، تخفیفات، سفارشات و ...
سئو فروشگاه اینترنتی
اگر تصمیم به استفاده از خدمات جاب تیم برای طراحی سایت فروشگاهی دارید، می توانید در مورد رعایت کامل سئو در پیاده سازی اطمینان داشته باشید. کارشناسان جاب تیم این روند را به بهترین شکل و مطابق با اصول بروز دنیا انجام میدهند.
مزایای طراحی فروشگاه اینترنتی
شناخته شدن برند فروشگاه: با طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کار میتوانید به روند برندسازی وارد شوید.
فروش 24 ساعته و بی وقفه: با طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی خوب و کاربرپسند نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه نخواهد بود و شعبه اینترنتی فروشگاه به صورت شبانه روز و بی وقفه به کار خود ادامه میدهد.
کاهش هزینه های جانبی از جمله هزینه مکان و استخدام نیروی خدماتی: فروشگاه های اینترنتی از بزرگ تا کوچک باید هزینه های جانبی زیادی را متحمل شوند. این هزینه شامل هزینه مصرف آب و برق، اجاره مکان فروشگاه ها، هزینه عوارضات شهری، استخدام نیروی فروشنده و خدماتی و هزینه های دیگری که در طول سال باید پرداخت شود، میباشند. برای جلوگیری از این هزینه ها میتوان طراحی سایت فروشگاهی را راه حلی برای کاهش هزینه ها دانست که در بدترین حال هزینه ها تا 50 درصد کاهش پیدا میکنند.
فروش بی واسطه: یکی از مزیت های داشتن فروشگاه آنلاین فروش بدون واسطه است و این امکان را میدهد که محصولات را بدون نیاز به واسطه به مشتری رساند. این امکان اجازه میدهد به یک رقابت قیمتی و افزایش فروش وارد شوید.
امکان ورود به بازارهای دیگر: طراحی سایت فروشگاهی با انجام یک سئو عالی باعث افزایش اعتبار و فروش شما خواهد شد. بنابراین راه های جدیدی برای ورود به بازار محصولات پیش رو میبینید. علاوه بر این با طراحی سایت فروشگاهی چند زبانه میتوانید روی ورود به بازارهای دیگر کشور نیز حساب باز کنید و محصولات خود را با صادارات جهانی کنید.
امکان فروش به تمام شهرها بدون نیاز به داشتن شعبه فیزیکی در آن ها: داشتن یک سایت اینترنتی به معنی این است ک بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی میتوان بیش از چیزی که انتظارش را دارید مفید باشد. در حال حاضر مشتریان شما تنها محدود به شهر یا استان خودتان است اما با راه اندازی فروشگاه آنلاین، فروش شما محدود به شهر یا مکان خاصی نیست و مردم سراسر ایران به راحتی میتوانند محصولاتتان را خریداری کنند.
سئو در طراحی سایت فروشگاهی
کاربران در موتور جستجو گوگل روزانه میلیون ها سرچ را انجام میدهند. قرار گرفتن وبسایتی که طراحی کرده اید در صدر نتایج میتواند تاثیرات زیادی در بازدید کاربران از سایت و در نتیجه جذب آن ها برای تبدیل شدن به مشتری داشته باشد. طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی باید به گونه ای باشد که از نظر موتورهای جستجویی مانند گوگل مناسب باشد. طراحی سایت حرفه ای به صورت درست و بهینه در کنار مشاوره سئو میتواند باعث پایه ریزی سئو سایت شود و سپس با قرار گرفتن محتوا مناسب میتوان به هدف خود که نمایش در نتایج اولیه جستجو در گوگل است دست یافت. شرکت طراحی سایت جاب تیم با بهره گیری از نیروهای متخصص و خبره در زمینه طراحی سایت و با رعایت اصول سئو طراحی سایت میتواند در رابطه با سئو و نمایش سایت در نتایج اول گوگل به شما کمک کند.
مزیت های انتخاب جاب تیم برای طراحی فروشگاه اینترنتی
جاب تیم با طراحی سایت فروشگاهی به صورت کاملا اختصاصی باعث میشود طیف وسیعی از مخاطبان را با هر دانشی در دنیای وب که به فروشگاه اینترنتیتان وارد میشوند را به خریدار تبدیل کنید. رعایت تمامی استانداردهای طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو و اجرای صحیح و بدون نقص آن در تمامی دستگاه های تبلت، موبایل و کامپیوتر میتواند شانس خرید از فروشگاه را بالا برد.
هدف جاب تیم نیز موفق شدن کسب و کار و خدمات در دنیای تجارت الکترونیک میباشد به همین دلیل اقدام به طراحی سایت فروشگاهی نموده است. یکی از اهداف اصلی جاب تیم در طراحی سایت فروشگاهی دست یافتن به یک جایگاه مناسب در راهبری پروژه های تجارت الکترونیک و ترویج استفاده از این فناوری در کشور میباشد. همین هدف ما را بر آن داشت که با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت و برنامه نویسی اختصاصی، اقدامات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی را ارائه نماییم. در دنیای امروزی با توجه به سهولت خرید آنلاین، طراحی سایت فروشگاهی را میتوان جایگزین مناسبی برای خرید حضوری دانست. به همین دلیل طراحی سایت فروشگاهی را میتوان یکی از مهم ترین قدم ها برای ارتقا کسب و کار دانست. فروشگاه آنلاین در حقیقت مانند یک ویترین برای کسب و کار میباشد و میتوان از این ابزار برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار استفاده نمود.
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
برای طراحی سایت فروشگاهی باید بررسی شود که کاربران به چه چیزی نیاز دارند تا بتوان آن را در سایت خود قرار داد. یک سایت فروشگاهی باید امکانات کاملی در زمینه فعالیت شما داشته باشد و بتواند نیازهای مشتریان را به طور کامل پوشش دهد.
- یکی از تاثیرگذارترین موارد در سایت فروشگاهی رعایت روانشناسی رنگ ها میباشد. به همین دلیل باید اطلاعات دقیقی از مخاطبین فروشگاه اینترنتی به دست آورد که جاب تیم در این زمینه از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و ... کمک میگیرد.
- نکته دیگر در سایت فروشگاهی این است که بعد از راه اندازی سایت فروشگاهی، بهینه سازی و ارتقا آن در نتایج گوگل میباشد.
- امکانات دیگری که در سایت فروشگاهی پیشنهاد میشود این است که نسخه موبایلی سایت و طراحی ریسپانسیو آن را در نظر بگیرید و این به دلیل این است که نیمی از کاربران از گوشی موبایل و تبلت برای وبگردی استفاده میکنند.
هزینه طراحی سایت فروشگاهی در جاب تیم
پیش از اینکه قیمت طراحی سایت تعیین شود باید ابتدا نوع سایت فروشگاهی و نوع فعالیت، گستردگی و امکانات آن مورد بررسی قرار گیرد.
در مرحله بعد باید استانداردهای عمومی که باعث جدایی از نوع فروشگاهی اینترنتی است و برای طراحی نیز مهم است در نظر گرفته شوند. استانداردهایی مانند تجربه کاربری سایت، هماهنگی سایت فروشگاهی با مرورگرهای مختلف، کدنویسی و برنامه نویسی سمت کاربر، کدنویسی و برنامه نویسی سمت سرور، نوع رابط کاربری سایت فروشگاهی، نمایش صحیح در دستگاه های مختلف از جمله موبایل و تبلت و ... مواردی هستند که هر کدام زمان و انرژی خود را میطلبند و در قیمت طراحی سایت فروشگاهی بسیار موثرند. یک مورد دیگر نیز که در قیمت طراحی سایت فروشگاهی تاثیرگذار است، تعداد نفرات و تخصص هایی است که در طراحی سایت و پیاده سازی سایت فروشگاهی به کار گرفته میشوند. احتمالا نمیتوان از یک تیم کوچک انتظار طراحی و پیاده سازی یک سایت حرفه ای را داشت. به همین دلیل باید در نظر داشت که شرکتی که انتخاب میکنید چه تعداد نیروی متخصص در زمینه های مختلف دارد.
بنابراین قیمت انواع طراحی سایت فروشگاهی از نظر وسعت و نوع کاربری آن ها متفاوت است. با توجه به تنوع و گستردگی آن نمیتوان یک تعرفه ثابت را در نظر گرفت. اطمینان داشته باشید که هزینه ای که از طرف شما به جاب تیم پرداخت میشود صرف مزایای رقابتی میشود که در آینده به سودآوری فروشگاهتان کمک خواهد کرد.