سئو سایت املاک

سئو سایت املاک real estate site seo

سئو سایت املاک یک تکنیک بازاریابی آنلاین عالی برای مشاوران املاک است زیرا امروزه با جلب توجه بازارهای دیجیتال املاک و مستغلات، جای تعجب نیست که این حرفه روز به روز به صورت آنلاین در حال حرکت باشد.

اما داشتن یک وب سایت و ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی به تنهایی کافی نیست. باید اطمینان حاصل کنید که وقتی افراد جستجوی آنلاین خود را شروع می‌کنند، اطلاعات و مطالب شما در بالای نتایج موتورهای جستجو دیده می‌شوند. برای انجام این کار، به یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو (SEO)نیاز دارید. بیایید به این بپردازیم که سئو سایت املاک چیست و چگونه می توانید از قابلیت و قدرت سئو برای کسب و کار املاک خود استفاده کنید.

سئو سایت املاک چیست؟

سئوی املاک و مستغلات استراتژی‌ای است که وب سایت‌های املاک برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده می‌کنند. هرچه رتبه وب سایت شما در یک موتور جستجو بالاتر باشد، افراد بیشتری آن را می‌بینند و امیدواریم روی آن کلیک کنند. این منجر به بازدیدکنندگان بیشتر سایت می‌شود.

محتوایی که می‌توانید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید شامل محتوای وب‌سایت، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلفن همراه است. در سالهای اخیر، سئو (بهینه سازی محتوا) به معنای تمرکز زیاد روی کلمات کلیدی و لینک‌ها به عنوان راه اصلی رتبه بندی بود. اما اکنون، ایجاد یک تجربه کاربری خوب و همه جانبه که به رفع نیازهای کاربر شما کمک می‌کند، مهمترین چیز در سئو سایت املاک است.

به خاطر داشته باشید که سئو یک استراتژی بلند مدت است و نباید انتظار داشته باشید که یک شبه نتیجه را ببینید. در عوض، می‌توانید به سئوی املاک و مستغلات به عنوان راهی برای اجرای اهداف کسب و کار خود، در حال حاضر و در آینده نگاه کنید.

 

مزایای پیاده سازی سئوی سایت املاک چیست؟

امروزه قابل مشاهده بودن آنلاین برای موفقیت تجارت املاک و مستغلات بسیار مهم است. در اینجا فقط چند دلیل وجود دارد که چرا باید برنامه سئو را برای آژانس املاک خود شروع کنید.

مزایای پیاده سازی سئوی سایت املاک چیست؟

ترافیک و درآمد را افزایش دهید

مزیت اصلی یک استراتژی سئو قوی که شامل محتوای با کیفیت است این است که می‌تواند ترافیک ورودی شما را بهبود بخشد. نه تنها ترافیک شما را افزایش می‌دهد، بلکه اگر محتوا و کلمات کلیدی مرتبط را منتشر می‌کنید، مخاطبان مناسب بیشتری را با شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری جذب می‌کنید. با در نظر گرفتن نقاط تبدیل مناسب، می‌توانید این ترافیک را به درآمد جدیدی تبدیل کنید.

افزایش آگاهی از برند

علاوه بر این، محتوای سئوی باکیفیت، کسب و کار شما را به عنوان یک منبع دانش خوب معرفی می‌کند که باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می‌شود. هر بار که شخصی محتوای شما را می‌خواند و از آن ارزش کسب می‌کند، تعامل مثبتی با برند شما دارد و در نتیجه آگاهی از برند را افزایش می‌دهد و آگاهی بهتر از برند باعث افزایش بیشتر نرخ تبدیل می‌شود.

سئوی املاک و مستغلات به عنوان موتور تولید سرنخ

یک برنامه خوب سئوی سایت  املاک بخش جدایی ناپذیر از قیف بازاریابی و فروش شما است؛ بنابراین، سئو، با هدایت مستقیم کاربران به نقاط تبدیل در وب سایت شما، نقاط ورودی جدیدی را برای سرنخ‌های جدید ایجاد می‌کند تا وارد قیف شوند. انواع نقاط تبدیلی که می‌توانید استفاده کنید شامل فرم‌های تماس، خبرنامه‌ها و تحقیقات بازار مبتنی بر داده‌های محلی است که به شما کمک می‌کند نیازهای مشتریان بالقوه خود را درک کنید.

مانند هر استراتژی تولید سرنخ، متناسب کردن محتوای خود با نیازهای مخاطبان هدف خاص، موفقیت شما را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، کاربرانی که به دنبال خرید یا اجاره ملک هستند، خواسته‌ها و نیازهای متفاوتی با کاربرانی که به دنبال فروش املاک خود هستند، دارند. برای جذب هر دوی این مخاطبان هدف، حتماً برنامه سئوی خود را طوری تنظیم کنید که نیاز خریداران و فروشندگان را برآورده کند.

مراحل و نکات سئوی سایت املاک و مستغلات

اولین گام برای هر پروژه سئو این است که وب سایت فعلی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات فنی وجود دارد که ممکن است باعث شود گوگل محتوای شما را پایین‌تر بیاورد یا به طور کامل آن را نادیده بگیرد. سپس اقدام به رفع مشکلات فنی در جهت بهینه سازی کنید. برای کمک به شروع ساخت استراتژی سئوی خود، نکات قابل اجرا برای موفقیت در سئو  سایت املاک وجود دارد باید بدانید.

مراحل و نکات سئوی سایت املاک و مستغلات

1. رقبای SEO خود را تجزیه و تحلیل کنید

حتی اگر رقبای صنعت خود را به خوبی بشناسید، رقبای سئوی شما می‌توانند از یک کلمه کلیدی به کلمه کلیدی دیگر متفاوت باشند؛ بنابراین باید تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید تا متوجه شوید با چه کسانی برای رتبه بندی موتورهای جستجو رقابت می‌کنید. هنگامی که می‌دانید رقبای شما چه کسانی هستند، تجزیه و تحلیل کنید که چه حرکتی برای آنها مفید است و چه چیزی برای آنها مفید نیست. مثلاً چه نوع محتوایی را منتشر می‌کنند؟ چگونه صفحات و وب سایت‌های خود را ساختار می‌دهند؟ مطالعه کنید و از موفقیت‌ها و اشتباهات آن‌ها درس بگیرید. با این روش نقطه شروع خوبی خواهید داشت تا استراتژی خود را بسازید.

2. جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید

برای رتبه بندی در بالای موتورهای جستجو، باید دریابید که مشتریان بالقوه شما هنگام شروع جستجوی مسکن، چه کلمات کلیدی را تایپ می‌کنند. سپس باید بررسی کنید که کدام یک از این کلمات کلیدی بسته به حجم جستجو و رقابت برای هر کلمه کلیدی قابل دسترسی هستند.

3. به دنبال کلمات کلیدی دم بلند باشید

یک کلمه کلیدی موفق سئو همیشه به معنای کلمه‌ای نیست که حجم جستجو یا محبوبیت بالایی دارد. کلمه کلیدی دم بلند کلمه یا عبارتی است که بسیار خاص است و معمولاً حجم جستجوی زیادی ندارد. اگرچه کلمات کلیدی دم بلند جایگاه بیشتری دارند، اما رقابت بسیار کمتری نیز دارند؛ بنابراین اگر کلمه کلیدی را پیدا کنید که بسیار مرتبط با مخاطبان شما باشد، می توانید راحت‌تر بر رتبه بندی‌ها تسلط پیدا کنید.

4. محتوای با کیفیت خوب با مشتریان خود در ذهن ایجاد کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، هدف اصلی سئو سایت املاک باید کمک به بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد تا آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند. در سئو، محتوا پادشاه است، به این معنی که محتوای با کیفیت خوب باید اولویت اصلی شما باشد. برای هر صفحه وب، باید یک کلمه کلیدی تحقیق شده را هدف قرار دهید، اما از پر کردن محتوا با این کلمه کلیدی خودداری کنید. در عوض، تمرکز شما باید روی نوشتن محتوایی باشد که برای مشتریان بالقوه شما مفید باشد، در حالی که کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا در اصل موضوع بمانید. با ارزش‌ترین محتوا به پرس و جوی جستجوی آنها پاسخ می‌دهد و بینش و اطلاعاتی را ارائه می دهد که در جای دیگر نمی توانند پیدا کنند.

5. یک ممیزی فنی کامل از سایت خود انجام دهید

برای شروع یک برنامه سئوی موفق املاک، ابتدا باید دید کلی خوبی از بهینه سازی فنی وب سایت خود داشته باشید. اینها عناصری در وب سایت شما هستند که باید به دنبال آنها باشید:

 

  • کدهای پاسخ 404، 401، 410، 503، 505
  • ساختار وب سایت، صفحات یتیم و پیوندهای داخلی
  • URL های تکراری و مشکلات محتوای تکراری
  • نقشه‌های سایت XML و راه اندازی فایل robots.txt
  • امنیت وب (گواهینامه SSL)
  • سئو منفی (بک لینک‌های مضر که به وب سایت شما اشاره می‌کنند)

6. حل مسائل ایندکس و نمایه سازی را در اولویت قرار دهید

هنگامی که وب سایت خود را برای عناصر فنی مناسب ممیزی کردید، باید روی رفع مشکلاتی که بر خزیدن و نمایه سازی تأثیر می‌گذارد تمرکز کنید. شما می‌توانید بهترین محتوای دنیا را داشته باشید، اما اگر توسط موتورهای جستجو خزیده و ایندکس نشود، ارزش سئو ندارد. انواع مشکلاتی که می‌ توانند بر ایندکس تأثیر بگذارند عبارتند از پیوندهای شکسته، URL های قدیمی، نقشه سایت گم شده یا نادرست، تکراری بودن صفحه و سرعت بارگذاری پایین.

7. سایت خود را بومی سازی کنید

در سئو سایت املاک مطمئن شوید که مردم می‌دانند چگونه با شما باید در تماس باشند و کجا شما را پیدا کنند. حتما خدمات خود را لیست کرده و پست‌های مرتبط اضافه کنید. در صورت امکان، محتوای وب سایت خود را بومی سازی کنید و نام، آدرس و جزئیات تلفن خود را در جایی که منطقی است درج نمایید.

8. برای وب سایت املاک و مستغلات خود بک لینک دریافت کنید

همانطور که در دنیای غیر دیجیتالی، ارجاعات دهان به دهان می‌توانند بهترین تجارت را ارائه دهند. بک لینک پیوندی از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما نیز این قابلیت را دارد؛ بنابراین یک بک لینک از یک منبع آنلاین مانند فهرست راهنما، یک وب سایت روزنامه محلی، یا وبلاگ به سایت‌تان پیوند دهید. بک لینک‌ها سیگنال‌هایی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند که به اعتبارسنجی شما کمک کرده و همچنین به هدایت ترافیک ارجاع با سرنخ‌های مرتبط به وب سایت شما کمک می‌کند.

9. بر رتبه بندی کلمات کلیدی خود نظارت کنید

برای پیگیری اهداف و گزارش عملکرد، نظارت بر تکامل کلمات کلیدی بسیار مهم است. حفظ هرگونه تغییر در حجم جستجو یا رتبه بندی یک کلمه کلیدی به شما امکان می‌دهد هرگونه ترفند یا تغییر دوره را در استراتژی خود ایجاد کنید. نظارت همچنین تضمین می‌کند که مروری بر صفحاتی که رتبه پایینی دارند و به بهینه سازی بیشتری نیاز دارند، داشته باشید.

10. KPI را برای برنامه سئوی املاک خود تعریف کنید

برای اندازه گیری موفقیت برنامه سئوی سایت املاک و مستغلات خود، باید اهداف و KPI‌های روشنی را تنظیم کنید که با نیازهای کسب و کار شما مرتبط باشد. KPI های مختلفی که به طور بالقوه می‌توانید ردیابی کنید عبارتند از:

  • شرایط کلیدی رتبه بندی گوگل برای کسب و کار شما را افزایش داد
  • افزایش بازدید گوگل
  • افزایش ترافیک گوگل
  • تعاملات با نمایه «Google برای کسب‌وکار من» شما افزایش یافته است
  • نرخ کلیک بهبود یافته (CTR)
  • نرخ تبدیل بهبود یافته است
  • بهبود زمان در صفحه
  • افزایش تعداد صفحات مشاهده شده در هر جلسه کاربر
  • کاهش نرخ پرش
  • تبدیل های نرم، به عنوان مثال، اشتراک خبرنامه یا بازدیدهای ویدئوی آزمایشی

11. با ابزار تجزیه و تحلیل وب در مورد کاربران خود اطلاعاتی کسب کنید

برای بهبود وب سایت املاک و مستغلات خود، باید داده‌هایی را در مورد نحوه رفتار مشتریان و مشتریان بالقوه در وب سایت خود جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. برخی از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب، مانند Siteimprove، به شما امکان می‌دهند تا داده‌هایی را در مورد نحوه رفتار کاربران در سایت شما و سفر معمولی کاربر جمع آوری کنید. شما می‌توانید اهداف و رویدادهای خاصی را در رابطه با اقدامات در وب سایت خود تعیین کنید که به شما امکان می‌دهد کاربران خود را بخش بندی کنید؛ بنابراین می‌توانید گروهای مختلف را به طور مؤثرتری با محتوا و اطلاعات مرتبط هدف قرار دهید.

12. موتور جستجوی داخلی با عملکرد خوبی داشته باشید

هنگامی که کاربر در وب سایت شما حضور دارد، بسیاری از آنها ترجیح می‌دهند کلمات کلیدی، مکان‌ها و آدرس‌ها را مستقیماً در نوار جستجوی داخلی شما جستجو کنند. یک تجربه ضعیف با موتور جستجوی داخلی شما می تواند نرخ تبدیل شما را به خطر بیندازد؛ بنابراین مطمئن شوید که نوار جستجوی داخلی شما صفحات مناسب را بدون لینک‌های شکسته یا صفحات تغییر مسیر داده نشان می‌دهد. یک مزیت اضافی برای داشتن یک موتور جستجوی داخلی این است که بینش‌هایی در مورد آنچه مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند به دست می‌آورید. این دانش می‌تواند به شما در بهبود محتوا و بهینه سازی سفر کاربر کمک کند.

13. برای بهبود نرخ تبدیل خود تست و تکرار کنید

در سئو سایت املاک برای بهبود تجربه کاربری و نرخ تبدیل در وب سایت خود، نسخه‌های مختلف صفحه خود را آزمایش کنید. تجزیه و تحلیل کنید که چه ترکیبی از عناصر در وب سایت شما برای تبدیل و حذف هر عنصری که کار نمی‌کند بهتر است. به خاطر داشته باشید، هدف همیشه بهبود نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما است، زیرا این به شما کمک می کند رتبه بهتری داشته باشید و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

14. وب سایت املاک و مستغلات خود را برای جستجوی موبایل بهینه کنید

امروزه اغلب افراد با دستگاه‌های تلفن همراه خود جستجو می‌کنند، به طوری که بسیاری از وب سایت‌ها به طور خودکار ابتدا به نمایه سازی تلفن همراه تغییر می‌کنند که به این معنی است که Google فقط وب سایت‌ها را با ربات‌های تلفن همراه می‌خزند؛ بنابراین بسیار مهم است که وب سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شود. اگر ربات‌های موبایل نتوانند به راحتی وب سایت شما را دور بزنند، رتبه شما آسیب خواهد دید. راه‌هایی برای بهبود تجربه تلفن همراه در وب‌سایت عبارتند از بهبود سرعت صفحه، اطمینان از تطبیق طراحی وب‌سایت شما با اندازه‌های کوچکتر صفحه نمایش تبلت و تلفن و اطمینان از اینکه هرگونه پاپ آپی که ممکن است در سایت خود استفاده می‌کنید در تلفن همراه تداخل نداشته باشد.

15.  رتبه وب‌سایت را با الگوریتم EAT بهبود دهید

برای کاربرانی که به دنبال منابع اطلاعاتی قابل اعتماد هستند، عوامل اعتماد تخصصی شما(EAT) بسیار مهم است. موتورهای جستجو برای فاکتورهای EAT ارزش فزاینده‌ای قائل هستند، به طوری که اگر وب سایت شما فاقد این عوامل باشد، رتبه و ترافیک خود را از دست می‌دهید. خوشبختانه، شما می‌توانید وب سایت خود را برای تقویت این عوامل بهینه کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که صفحات مرتبط، مانند صفحه درباره ما، صفحات تماس و صفحه اصلی، دارای اطلاعات و محتوای به روز هستند که شما را به عنوان یک مقام قابل اعتماد و محلی در حوزه کاری خود معرفی می‌کند. اگر اعتبارنامه دارید یا جوایزی کسب کرده اید، حتما این اطلاعات را نیز درج کنید.

بازگشت سرمایه سئوی املاک و مستغلات چقدر است؟

آمار نشان می‌دهد که سئو سایت املاک برای افزایش ترافیک و در نتیجه سود کار می‌کند، اما به خاطر داشته باشید که سئو یک بازی طولانی مدت است که ممکن است ماهها طول بکشد تا نتایج قابل توجهی را نشان دهد. اگرچه مانند تبلیغات پولی بازگشت فوری سرمایه دریافت نخواهید کرد، اما با هماهنگی و زمان، می‌توانید به میلیون‌ها بازدیدکننده‌ای که هر روز وارد سایت می‌شوند دسترسی پیدا کنید.

هزینه سئو سایت املاک چقدر است؟

قیمت سئو سایت املاک با توجه به نیازهای سایت متفاوت است. به همین منظور شما باید مشخص کنید که هدفتان از سئو سایت چیست و چه انتظاراتی دارید و چه میزان هزینه برای سئو در نظر گرفته‌اید. در واقع نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای سئو سایت در نظر گرفت. با این وجود از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه سئو سایت املاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه سئو سایت املاک چقدر است؟

  • تجربه  و مهارت تیم سئو کار
  • میزان فعالیت سایت‌های رقیب
  • میزان سختی یا رقابتی بودن کلمات کلیدی
  • وضعیت کنونی سایت شما
  • دریافت پشتیبانی سئو
  • نوع سئو سایت
  • نوع سیستم مدیریت محتوا(CMS)

در حقیقت هزینه بهینه سازی سایت املاک  به خدماتی که سئو کار شما ارائه می‌دهد،  وابسته است؛ در نتیجه انتخاب یک شرکت با سابقه و معتبر در این زمینه به شما کمک شایانی می‌کند تا علاوه بر صرفه جویی هزینه‌های خود، نتایج مطلوب را دریافت کنید.