سئو سایت مبلمان

سئو سایت مبلمان

با توجه به اینکه استفاده از اینترنت و فضای مجازی در تمام دنیا رواج پیدا کرده است، کاربران زیادی هم برای خرید اقلام مختلف از این فضا استفاده می‌کنند. همین امر فروشندگان در حوزه‌های مختلف را بر آن داشته است که از پتانسیل این فضا برای فروش بیشتر و راحت‌تر اقلام خود استفاده کنند. یکی از مشاغلی که راه‌اندازی سایت را به عنوان یک کمک بزرگ در بهبود کسب و کار خود می‌شناسد، شغل فروش مبلمان است. با راه‌اندازی سایت شما می‌توانید یک ویترین به گستردگی تمام دنیا برای به نمایش درآوردن محصولات‌تان داشته باشید و پروسه فروش را تا اندازه زیادی گسترده‌تر و البته ساده‌تر کنید. راه اندازی سایت و بهینه‌سازی آن یک پروسه کاملا تخصصی است که نیاز به مهارت و صبوری دارد. بعد از طراحی سایت و اضافه کردن کاتالوگ محصولات، نوبت به جذب مخاطبان و هدایت کاربران بیشتر به سمت سایت است.

برای این منظور شما به ابزاری به نام سئو نیاز دارید. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوی یا همان سئو، یک مهارت ویژه و مهم است که کمک می‌کند سایت‌تان توسط موتورهای جستجو دیده شده و امتیاز بگیرد. در آخر این مسیر شما می‌توانید ترافیک بیشتری دریافت کنید و برندتان را به عده بیشتری از کاربران بشناسانید. به این ترتیب میزان فروش شما در سایت روز به روز افزایش خواهد داشت. خب برای رسیدن به این مهم و سئو کردن سایت چه مراحلی را باید طی کنید؟ به کدام شرکت مراجعه کنید و چه هزینه‌ای برای این کار باید صرف کنید؟ در این مقاله از جاب‌تیم قصد داریم این موارد را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سئو سایت فروشگاهی چیست و چه تفاوتی با دیگر سایت‌ها دارد؟

سئو سایت فروشگاهی شامل یک سری فرایند است که با انجام آن ها یک سایت فروشگاهی در نتایج گوگل در صفحه اول به نمایش درمی‌آید و در پی آن سایت شما ترافیک بیشتر و کاربران بیشتری دریافت می‌کند. در ادامه این مسیر نرخ تبدیل کاربر به مشتری بیشتر شده و میزان فروش‌تان هم بالا خواهد رفت. اصلی‌ترین هدفی که سئو دارد، این است که سایت فروشگاهی شما برای کلیدواژه‌های مرتبط در صفحه اول گوگل به نمایش درآمده و کاربران بیشتری بعد از سرچ کرن یک عبارت در گوگل و سایر موتورهای جستجو، سایت شما را در بین پیشنهادات گوگل ببینند. کلیت سئو همه سایت‌ها عموما یکسان است اما سئو سایت‌های فروشگاهی کمی با سایت‌های معمولی متفاوت است. در سایت‌های فروشگاهی هدف شما بهینه‌سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که خیلی از محصولات ویژگی‌های مشابهی با هم دارند. وجود محصولات با ویژگی‌های مشابه و تعداد بالا در دسته‌بندی‌های مختلف سبب می‌شود که از گوگل به وجود محتواهای تکراری در سایت شک کند و همین روند ریسک پنالتی شدن سایت را بالا می‌برد.

از طرفی تعداد صفحات بالا در سایت‌های فروشگاهی توجه به اصلاح سئو تکنیکال را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. یکی از اهداف سئو تکنیکال در سایت‌های فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش با توجه به تعداد زیاد محصولات و کالاهای موجود در سایت است. به خاطر موارد ذکر شده در بالا و همچنین موارد دیگر لازم است که سئو سایت مبلمان را به یک تیم خبره که تجربه موفق و خوبی در این زمینه داشته باشند، بسپارید.

مراحل سئو سایت مبلمان در جاب تیم

همانطور که می‌دانید سئو یک کار کاملا تخصصی و دقیق است که برای انجام آن شما به افراد حرفه ای و دوره دیده نیاز دارید. اما شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که در جاب‌تیم سئو سایت مبلمان به چه صورتی انجام می‌شود و شامل چه موارد و چه جزئیاتی است. در ادامه استراتژی و مراحلی که برای سئو سایت فروش مبل دنبال می‌شود را بررسی می‌کنیم.

تحقیق در خصوص کلمات کلیدی کاربردی در سایت فروشگاهی

اصولا بهینه سازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با یک فرایند برای تحقیق در خصوص کلمات کلیدی شروع می‌شود. در آغاز مسیر طراحی استراتژی سئو فروشگاه اینترنتی شما نیازمند این است که بدانید مخاطلبان جامعه هدف‌تان کدام کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند. با پیدا کردن این کلمات می‌توانید مخاطبان‌تان را دسته‌بندی کرده و اولویت آن‌ها را از نقطه نظرات مختلف مشخص کنید.

کلمات کلیدی که شما بعد از تحقیق پیدا می‌کنید، درواقع سوخت مورد نیاز موشک سئو هستند که شما در طراحی استراتژی سئو سایت مبلمان و صعود در صدر لیست گوگل به آن‌ها نیاز دارید. لیست کلمات استخراج شده اهمیت زیادی در طراحی ساختار اطلاعاتی مناسب سایت مبلمان شما دارند. با پیدا کردن پرتکرارترین کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که:

مشتریان و کاربران سایت از کدام کلمات کلیدی در گوگل استفاده می کنند؟

تعداد جستجوی کلمات کلیدی در گوگل چقدر است؟

میزان رقابت در سختی کسب رتبه در کلمات کلیدی مختلف چگونه است؟

کدام کلیدواژه‌ها درامدزایی بیشتری برای کسب و کار شما فراهم می‌کنند؟

بعد از اینکه لیست کلمات کلیدی را مشخص کردید، باید تعیین کنید که کدام کلمات باید در وبلاگ سایت استفاده شوند و کدام کلمات را در صفحات محصولات باید بگنجانید. برای مثال تصور کنید که لیست پرتکرارترین کلیدواژه‌ها برای سئو سایت مبلمان شما شامل موارد زیر است:

مبلمان سالن پذیرایی

مبلمان استیل کرم

سرویس مبلمان 9 نفره

چیدمان خانه با مبلمان راحتی

مبلمان مناسب تراس

تصمیم گیری برای برخی از از کلیدواژه‌ها کاملا مشخص است و مثلا می‌دانید که "چیدمان خانه با مبلمان راحتی" را نمی‌توانید در صفحه محصولات بگنجانید. چرا که کاربرانی که این عبارت را سرچ می‌کنند به دنبال این هستند که ترفندها و اصول چیدمان خانه با مبلمان راحتی را یاد بگیرند و یک مقاله و محتوای آموزشی به کارشان می‌آید. در این موارد شما با کارشناسان جاب تیم با استفاده از تیم تولید محتوا وبلاگ سایت مبلمان را با محصولات مربوطه بهینه‌سازی کرده و مقالاتی در خصوص نحوه چیدمان  و دکور کردن خانه با مبلمان راحتی آماده می‌کنند تا کاربرانی که به دنبال این موضوع هستند، به وبلاگ سایت شما هدایت شوند. جاب تیم برای استفاده بیشتر از پتانسل وبلاگ به کمک تیم طراحی سایت ترتیبی می‌دهد که در ادامه مقاله یا در جای جای صفحه محصولات مرتبط با مبلمان راحتی برای کاربران به نمایش دربیایند تا با کلیک روی آن‌ها با کتگوری مبلمان راحتی موجود در سایت شما هم آشنا شوند.

همچین در خصوص کلیدواژه‌هایی مانند مبلمان استیل کرم صفحات محصولات و انواع مبلمانی که به این کلیدواژه مرتبط می‌شوند، برای این عبارت بهینه‌سازی شده و ترتیبی داده می‌شود که ترافیک بیشتری به سمت صفحات محصولات شما هدایت بشوند

بهینه کردن صفحات محصول

برای بهینه کردن محتوای سایت باید به سئو صفحات جانبی بپردازید. صفحات محصولات منبع حیات کسب و کار شما هستند. پس لازم است تمرکز بیشتری روی بهینه سازی آن‌ها داشته باشید. خیلی از صاحبان کسب و کار فروشگاه‌های آنلاین به سادگی چند خط متن در خصوص هر محصول می‌نویسند و تصویر یا ویدئویی را منتشر می‌کنند. دقت کنید که توضیحاتی که در صفحه هر محصول قرار می‌گیرد، باید تمام نیازها و سوالات احتمالی کاربران را پوشش دهد. اضافه کردن توضیحات کپی شده و غیریونیک یا توضیحاتی که کاربردی برای مخاطب ندارد، نه تنها کمکی به سئو سایت نمی‌کند که حتی به آن ضرر می‌زند. در اینجا شما به کارشناسان تولید محتوا نیاز دارید تا با شناخت نیاز کاربران توضیحاتی که لازم است را برای هر محصول اضافه کنند. شما می‌توانید ساختار کلی مقالات و خط و مسیری که هر مقاله باید طی کند را برای محتوانویسان مشخص کنید تا نتیجه دقیقا مطابق خواسته شما باشد. برای این منظور جاب تیم طی جلساتی که با  شما دارد، مسیری که برای فروش محصولات‌تان در نظر دارید را مشخص کرده و طبق آن چهارچوب‌های محتوانویسی را مشخص می‌کند. در مرحله بعد محتواها آماده شده و طبق اصول سئو داخل سایت قرار می‌گیرند. مقالات می‌توانند در خصوص طراحی مبلمان، اصول استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی، متریال استفاده شده در تولید آن مبلمان و مواردی از این دست باشند.

بهینه‌سازی تصاویر و توضیحات متا

در بیشترسایت‌های فروشگاهی متا تگ‌های تایتل و متادیسکریپشن‌ها در بیشتر صفحات تکرار می‌شوند. در سایت مبلمان هم به خاطر اینکه تعداد محصولات و صفحات زیاد است، امکان نوشتن تایتل و متادیسکریپشن‌های اختصاصی وجود ندارد. با این حال برای بهتر شدن سئو باید حداقل تلاش شود که برای صفحات مهم سایت، توضیحات متا و تایتل اختصاصی آماده کنید. همکاران ما در تیم سئو با شناسایی محصولات و صفحات اصلی و مهم سایت، شروع به بهینه کردن تایتل‌ها و متا دیسکریپشن‌ها می‌کنند. با این کار نرخ کلیک در سایت شما بالا می‌رود.

بهینه‌سازی URL

یکی از فاکتورهایی که روی سئو سایت مبلمان شما تاثیر مثبت دارد، داشتن URLهای کوتاه و حاوی کلمات کلیدی است. یکی از وظایف تیم سئو این است که وضعیت URLهای سایت را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن ها را برطرف کند.

طراحی رسپانسیو و بهینه ‌سازی سایت برای موبایل

می‌دانید که با معرفی الگوریتم  mobile first index، اهمیت نسخه‌های موبایلی برای سئو سایت فروش مبل بیشتر شد. اگر سایت مناسبی برای نسخه‌های موبایلی نداشته باشید، عملا شانس زیادی هم برای رسیدن به صفحات اول گوگل نخواهید داشت. مردم این روزها بخش زیادی از خرید اینترنتی و وب‌گردی را با موبایل انجام می‌دهند. به همین خاطر طراحی واکنش گرا و مناسب بودن سایت برای موبایل اهمیت زیادی دارد. این روند نه تنها می تواند تجربه کاربری را بهبود دهد ، که روی نتیجه سئو هم تاثیر مثبت دارد. جاب تیم می تواند سایت شما را از نظر ریسپانسیو بودن و موبایل فرندی بودن بررسی کرده و مشکلات احتمالی را در آن برطرف کند.

بالا بردن سرعت لود سایت فروش مبلمان

یکی از موارد مهم در سئو سایت مبلمان این است که صفحات سرعت لود بالایی داشته باشند. سرعت لود رابطه مستقیمی با تجربه کاربری دارد  و از آن طرف هم روی رتبه سئو سایت تاثیر مثبت دارد. جاب تیم همواره سرعت سایت فروش مبلمان شما را به وسیله ابزارهای موجود چک کرده و ایرادات را برطرف می‌کند.  از طرفی برای بالا بردن سرعت سایت مواردی مانند انتخاب هاست مناسب و قوی، کاهش درخواست HTTP، فعال کردن G-ZIP، مین کردن منابع، بهنیه سازی تصاویر و ویدئوها و غیره هم موثر است.

ایجاد بک‌لینک برای سئو سایت فروشگاهی

در کنار تمام کارهایی که برای بهبود سئو داخلی سایت فروش مبلمان انجام دادید، به یک استراتژی صحیح بک لینک سازی خارجی هم نیاز دارید. برای این منظور باید بهترین و مرتبط‌‌ترین موقعیت‌های لینک‌سازی را پیدا کرده و شروع به ایجاد بک لینک‌سازی و فعالیت‌های سئو خارجی بکنید. همچنین از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم نباید غافل شد. بک‌لینک‌ها سیگنال‌های رتبه‌بندی دیگری هستند که گوگل از آن‌ها استفاده می‌کند. هر چه تعداد پیوندهای بیشتر از سایت‌هایی باکیفیت بالا داشته باشید، سایت شما هم اعتبار بیشتری دارد.

بخش نظرات را بفراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین مورادی که باید در سایت فروش مبلمان در نظر بگیرید، ایجاد یک بستر مناسب برای کامنت‌گذاری کاربران است که بتوانند نظرات مثبت و منفی خودشان و تجربه خریدی که داشتند را با کاربران دیگر در میان بگذارند. این موارد برای بهبود تجربه کاربری و حتی سئو سایت بسیا مفید است. به عنوان مرحله‌ای از بهبود وضعیت سئو سایت باید سعی کنید بستری ایجاد کنید که کاربران بتوانند کامنت بگذارند و به آن ها امتیاز بدهد. حتی می توانید مانند دیجی‌کالا با در نظر گرفتن برخی از امتیازها، ترتیبی بدهید که کاربران برای گذاشتن و ثبت کامنت انگیزه بیشتری داشته‌باشند. ادمین سایت باید مدام بخش نظرات را بررسی کرده و به کامنت‌ها پاسخ بدهد و سوالات را جواب بدهد. زیاد بودن تعداد کامنت‌ها تاثیر مثبتی روی بهبود سئو سایت‌تان خواهد داشت. نظرات هم خودشان محتوا محسوب می‌شوند و همچنین هر کس که وارد سایت شود آن‌ها را مطالعه کرده و این کار نرخ ماندگاری افراد در سایت را بالا می برد.

سئو محلی

به عنوان یک فروشگاه فیزیکی که قطعا یک یا چند شعبه حضوری هم دارید، مقوله سئو محلی اهمیت زیادی دارد. فروشگاه‌های بزرگی مانند دیجی‌کالا نیازی به سئو محلی ندارند اما کسب و کارهای کوچک‌تر با سئو محلی می‌توانند نرخ فروش را تا اندازه زیادی بالا ببرند. در صورتی که شما آدرس فروشگاه های مبلمان خودتان را در نقشه گوگل ثبت کنید، افراد می‌توانند با مراجعه به گوگل مپ آدرس فروشگاه را ببینند و حتی کامنت‌ها و تصاویری که در این بخش وجود دارد را بررسی کنند.

مزایای سئو سایت مبلمان

همانطور که می دانید افراد زیادی در اینترنت به دنبال مطالب یا خرید کالا هستند. آن‌ها یک عبارت را در گوگل سرچ می‌کنند و بعد از مشخص شدن نتایج جستجو در گوگل، چند سایتی که در صدر لیست وجود دارد را بررسی می‌کنند. اگر سایت شما بتواند در برخی از کلمات کلیدی مشخص، به صدر لیست نتایج گوگل برسد، شانس این را دارد که از ترافیکی که وجود دارد، بهره‌مند شود. به این ترتیب شما می توانید کاربران را به وسایت‌تان هدایت کرده و محصولات‌تان را در معرض نمایش قرار دهید. همچنین می‌توانید در بخش وبلاگ سایت، کاربرانی که به دنبال مطلب خاصی هستند را به سمت خرید دسته‌ای مشخص از محصولات‌تان هدایت کنید. به این ترتیب سایت یک پتانسیل برای فروش بیشتر و جذب مخاطب و مشتری بیشتر برای شما ایجاد می‌کند.

از طرفی تجربه ثابت کرده است که داشتن یک سایت قوی که بتواند به صدر لیست جستجو گوگل برسد، از نظر کاربران، نشانه اعتبار فروشگاه شما است و ترتیبی می‌دهد تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر به فروشگاه شما اعتماد کنند. همچنین شما می‌توانید در سایت‌تان شرایطی برای فروش آنلاین هم فراهم کنید و علاوه بر مشتریانی که به صورت حضوری دارید، مشتریان بیشتری در فضای مجازی جذب کنید. این روند بستری را برای پیشرفت شما در شغل تان محیا می‌کند.

تعرفه و قیمت سئو سایت مبلمان

برای اینکه قیمت سئو سایت را مشخص کنید، موارد زیادی دخیل هستند که همین عوامل باعث می‌شود که قیمت سئو برای هر سایت متغیر باشد. از مهم‌ترین پارامترهایی که روی تعرفه سئو یک سایت تاثیر می‌گذارد، این است که کارفرما چه تعداد  کلمات کلیدی را برای کار کردن انتخاب کند و همچنین چه تعداد محصول در سایتش داشته باشد. نحوه فعالیت و همکاری و شرایط اولیه سایت هم از نظر تکنیکال و فنی و تجربه کاربری روی هزینه نهایی تاثیر می گذارد. برای آگاه شدن از تعرفه دقیق سئو سایت‌تان لطفا با پشتیانی جاب تیم تماس بگیرید.